W ciągu dwóch lat miasto wydało ok. 730 tys. zł na reklamy i ogłoszenia w mediach. Najwięcej pochłonęły akcje promocyjne i kampanie - poświęcona terenom inwestycyjnym blisko 220 tys. zł i organizowana niedawno z Gazetą Wyborczą „Pracownia miast” - 73 tys. zł.
Do trzech razy sztuka. To powiedzenie świetnie sprawdza się w przypadku radnego PSL Michała Sosnowskiego, który od początku roku czeka na odpowiedź prezydenta na pytanie o to, które z płockich mediów w ciągu ostatnich dwóch lat zarobiły na reklamach i ogłoszeniach z Ratusza i jednostek mu podległych, w tym również spółek. Najpierw radny podzielił los opozycji, m.in. radnego PiS Adama Modliborskiego i otrzymał odmowę odpowiedzi (Ratusz uznał, że pytanie radnego nie nosi znamion interpelacji). Ale nie dawał za wygraną i ponownie poprosił o te dane, które - jak wskazywał - są mu potrzebne do wykonywania obowiązków. Wreszcie dostał odpowiedź, ale - z niewiadomych przyczyn - niepełną. Bo choć wyraźnie prosił o wyszczególnienie tytułów i kwot płynących na konta redakcji z miasta, jednostek i spółek, dostał tylko wykaz wydanych środków (bez wskazania mediów) i to bez spółek. Mimo to podziękował za informacje i wczoraj na sesji po raz trzeci poprosił o uzupełnienie danych.
- Jesteśmy już blisko odpowiedzi – odparł prezydent Andrzej Nowakowski po jego wystąpieniu na sesji i dodał pół żartem pół serio. - Może kiedyś przyjdzie taki moment, że zaczniemy rozumieć się bez słów.
Kto ile wydaje?
Z informacji uzyskanych do tej pory wynika, że w latach 2014-2015 miasto i kilka podległych mu jednostek, bez spółek, na reklamy i ogłoszenia wydało łącznie ok. 730 tys. zł. Najwięcej pochłonęły akcje promocyjne i kampanie - poświęcona terenom inwestycyjnym blisko 220 tys. zł i organizowana z Gazetą Wyborczą akcja społeczna „Pracownia miast” - 73 tys. 800 zł.
Oto kwoty, które przeznaczyły poszczególne wydziały Ratusza i podległe mu jednostki:
Wydatki Ratusza na ogłoszenia i reklamy w latach 2014-2015
- Wydział Sportu i Rekreacji (reklama)
2014 r. - 1,2 tys. zł
2015 - 5,5 tys. zł
- Biuro Obsługi Technicznej (ogłoszenia)
2014 r. - 42 tys. zł
2015 r. - 38 tys. zł
- Pełnomocnik ds. organizacjo pozarządowych (reklama)
2014 r. - 1,5 tys. zł
2015 r. - 807 zł
- Biuro Obsługi Rady Miasta (ogłoszenia)
2014 r. - 3 tys. zł
2015 r. - 664 zł
- Wydział Promocji i Informacji:
a) reklama:
2014 r. - 43 tys. zł
2015 r. - 62,6 tys. zł
b) ogłoszenia:
2014 r. - 59 tys. zł
2015 r. - 57 tys. zł
- Wydział Rozwoju i Polityki Gospodarczej (reklama)
2015 - 56 tys. zł
Akcje promocyjne
1. W 2014 r. koncepcja marketingowa dla terenów promocyjnych miasta: film promocyjny emitowany w TVN Biznes i Świat, a także informacja o terenach na portalach internetowych i gospodarczych - koszt 219 tys. zł.
2. W 2015 r. - akcja społeczna Gazety Wyborczej „Pracownia miast” (warsztaty, publikacje prasowe w ogólnopolskiej GW i płockim dodatku, plakaty) - 73 tys. 800 zł.
Łącznie w latach 2014-2015 urząd wydał na reklamę, promocję i ogłoszenia w mediach ponad 663 tys. zł
Wydatki jednostek podległych (bez spółek)
- Zarząd Jednostek Oświatowych:
a) reklama
2014 r. - 700 zł
2015 r. - 700 zł
b) ogłoszenia
2014 r. - 220 zł
2015 r. -220 zł
- Książnica Płocka
a) reklama
2015 r. - 600 zł
b) ogłoszenia
2015 r. -1,8 tys. zł
- Płocka Galeria Sztuki (reklama)
2015 r. - 640 zł
- POKiS (reklama)
2014 r. - 29 tys. zł
2015 r. - 31 tys. zł
- Płocka Orkiestra Symfoniczna (ogłoszenia)
2014 r. - 2 tys. zł
2015 r. - 600 zł
Łącznie wydatki instytucji podległych miastu w 2014 i 2015 r. w mediach ok. 67 tys. zł
Łącznie z miejskiej kasy na reklamy i ogłoszenia w mediach poszło ok. 730 tys. zł
Kto dostał najwięcej? Tego radny ma nadzieję dowiedzieć się z kolejnej interpelacji...