reklama

Ile Ratusz wydaje na reklamy w mediach?

Opublikowano:
Autor:

Ile Ratusz wydaje na reklamy w mediach? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościW ciągu dwóch lat miasto wydało ok. 730 tys. zł na reklamy i ogłoszenia w mediach. Najwięcej pochłonęły akcje promocyjne i kampanie - poświęcona terenom inwestycyjnym blisko 220 tys. zł i organizowana z Gazetą Wyborczą „Pracownia miast” - 73 tys. zł.

W ciągu dwóch lat miasto wydało ok. 730 tys. zł na reklamy i ogłoszenia w mediach. Najwięcej pochłonęły akcje promocyjne i kampanie - poświęcona terenom inwestycyjnym blisko 220 tys. zł i organizowana niedawno z Gazetą Wyborczą „Pracownia miast” - 73 tys. zł.

Do trzech razy sztuka. To powiedzenie świetnie sprawdza się w przypadku radnego PSL Michała Sosnowskiego, który od początku roku czeka na odpowiedź prezydenta na pytanie o to, które z płockich mediów w ciągu ostatnich dwóch lat zarobiły na reklamach i ogłoszeniach z Ratusza i jednostek mu podległych, w tym również spółek. Najpierw radny podzielił los opozycji, m.in. radnego PiS Adama Modliborskiego i otrzymał odmowę odpowiedzi (Ratusz uznał, że pytanie radnego nie nosi znamion interpelacji). Ale nie dawał za wygraną i ponownie poprosił o te dane, które - jak wskazywał - są mu potrzebne do wykonywania obowiązków. Wreszcie dostał odpowiedź, ale - z niewiadomych przyczyn - niepełną. Bo choć wyraźnie prosił o wyszczególnienie tytułów i kwot płynących na konta redakcji z miasta, jednostek i spółek, dostał tylko wykaz wydanych środków (bez wskazania mediów) i to bez spółek. Mimo to podziękował za informacje i wczoraj na sesji po raz trzeci poprosił o uzupełnienie danych.

- Jesteśmy już blisko odpowiedzi – odparł prezydent Andrzej Nowakowski po jego wystąpieniu na sesji i dodał pół żartem pół serio.  - Może kiedyś przyjdzie taki moment, że zaczniemy rozumieć się bez słów.

Kto ile wydaje?

Z informacji uzyskanych do tej pory wynika, że w latach 2014-2015 miasto i kilka podległych mu jednostek, bez spółek, na reklamy i ogłoszenia wydało łącznie ok. 730 tys. zł. Najwięcej pochłonęły akcje promocyjne i kampanie - poświęcona terenom inwestycyjnym blisko 220 tys. zł i organizowana z Gazetą Wyborczą akcja społeczna „Pracownia miast” - 73 tys. 800 zł. 

Oto kwoty, które przeznaczyły poszczególne wydziały Ratusza i podległe mu jednostki:

Wydatki Ratusza na ogłoszenia i reklamy w latach 2014-2015

- Wydział Sportu i Rekreacji (reklama)

2014 r. - 1,2 tys. zł

2015 -  5,5 tys. zł

- Biuro Obsługi Technicznej (ogłoszenia)

2014 r. - 42 tys. zł

2015 r. - 38 tys. zł

- Pełnomocnik ds. organizacjo pozarządowych (reklama)

2014 r. - 1,5 tys. zł

2015 r. - 807 zł

- Biuro Obsługi Rady Miasta (ogłoszenia)

2014 r. - 3 tys. zł

2015 r. - 664 zł

- Wydział Promocji i Informacji:

a) reklama:

2014 r. - 43 tys. zł

2015 r. - 62,6 tys. zł

b) ogłoszenia:

2014 r. - 59 tys. zł

2015 r. - 57 tys. zł

 

- Wydział Rozwoju i Polityki Gospodarczej (reklama)

2015 - 56 tys. zł

 

Akcje promocyjne

1. W 2014 r. koncepcja marketingowa dla terenów promocyjnych miasta: film promocyjny emitowany w TVN Biznes i Świat, a także informacja o terenach na portalach internetowych i gospodarczych - koszt 219 tys. zł.

2. W 2015 r. - akcja społeczna Gazety Wyborczej „Pracownia miast” (warsztaty, publikacje prasowe w ogólnopolskiej GW i płockim dodatku, plakaty) - 73 tys. 800 zł.

Łącznie w latach 2014-2015 urząd wydał na reklamę, promocję i ogłoszenia w mediach ponad 663 tys. zł

 

Wydatki jednostek podległych (bez spółek)

- Zarząd Jednostek Oświatowych:

a)  reklama

2014 r. - 700 zł

2015 r. - 700 zł

b) ogłoszenia

2014 r. - 220 zł

2015 r. -220 zł

- Książnica Płocka

a) reklama

2015 r. - 600 zł

b) ogłoszenia

2015 r. -1,8 tys. zł
 

- Płocka Galeria Sztuki (reklama)

2015 r. - 640 zł


- POKiS (reklama)

2014 r. -  29 tys. zł

2015 r. - 31 tys. zł


- Płocka Orkiestra Symfoniczna (ogłoszenia)

­2014 r. - 2 tys. zł

2015 r. - 600 zł


Łącznie wydatki instytucji podległych miastu w 2014 i 2015 r. w mediach ok. 67 tys. zł

 

Łącznie z miejskiej kasy na reklamy i ogłoszenia w mediach poszło ok. 730 tys. zł

 

Kto dostał najwięcej? Tego radny ma nadzieję  dowiedzieć się z kolejnej interpelacji...

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE