Reklama

Reklama

Zaszczepieni pracownicy Komunikacji Miejskiej mogą liczyć na bonus

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: Depositphotos

Zaszczepieni pracownicy Komunikacji Miejskiej mogą liczyć na bonus  - Zdjęcie główne

foto Depositphotos

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Dodatkowy dzień urlopu dla zaszczepionych pracowników Komunikacji Miejskiej. Tak szczepienia promuje miejski przewoźnik, który na własnej skórze doświadczył problemów, jakie niesie ze sobą pandemia.

Reklama

Eksperci z różnych zespołów wskazują, że szczepienia są najbardziej skuteczną metodą walki z Covid-19. Do 2 sierpnia w pełni zaszczepionych było blisko 17,5 mln Polaków. W Płocku 2 dawkami zaszczepiło się ponad 56,5 tys. mieszkańców. W mieście organizowane są różne akcje, które ułatwiają przyjęcie szczepionki, np. niedzielne akcje szczepień bez rejestracji w ratuszu czy w Centrum Medycznym PZU w Atrium Mosty. 

Komunikacja Miejska poszła o krok dalej i daje swoim pracownikom dodatkowy bonus. Pracownik, który będzie w pełni zaszczepiony (2 dawkami lub 1 dawką szczepionki Johnon&Johnson) i dobrowolnie poda tę informację w kadrach, może liczyć na dodatkowy dzień płatnego urlopu. Kierowcy mogą go wykorzystać do 31 marca, a pozostali pracownicy do końca 2021 roku. Obejmuje to także pracowników, którzy zaszczepili się dużo wcześniej.

- Sam zaszczepiłem się w pierwszym możliwym terminie i zachęcam do tego pracowników. To kwestia odpowiedzialności nie tylko za zdrowie pracowników i pasażerów, ale też za całe społeczeństwo - mówi Marcin Uchwał, prezes Komunikacji Miejskiej. - Bądźmy odpowiedzialni i solidarni. Szczepmy się. 

Miejski przewoźnik jest spółką o znaczeniu strategicznym. Transport w mieście, w mniejszym lub większym stopniu, po prostu musi działać. Od kilku miesięcy w autobusach jest coraz więcej pasażerów, niewykluczone że od września uczniowie wrócą do nauczania w szkołach, przynajmniej w modelu hybrydowym. Autobusy po prostu muszą jeździć. 

- Przy jednej z fali pandemii był taki moment, gdy liczba naszych kierowców i mechaników była "na styku". Udało się wszystko spiąć, ale gdyby kilka kolejnych osób wypadło na kwarantannę lub zwolnienie lekarskie, musielibyśmy zawieszać kursy, a być może całe linie. To były około 2 tygodnie, kiedy korzystaliśmy z najgłębszej rezerwy. Na etatach jest określona liczba kierowców, ale są też pracownicy administracji czy nadzoru ruchu, którzy mają uprawnienia do kierowania autobusem. W razie takiej sytuacji mogą pomóc uzupełnić braki - tłumaczy prezes. 

Kierowcy mają rygorystyczne normy zatrudnienia - mogą pracować przez ograniczoną liczbę dni w miesiącu, przerwy między zmianami też są określone. Kierowca nie może zostać w pracy dłużej. Prezes podkreśla, że kierowca bierze odpowiedzialność nie tylko za pasażerów pojazdu, ale też pozostałych uczestników ruchu drogowego.  

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy