Reklama

Biletomaty na przystanku, bilet w telefonie

Opublikowano:
Autor:

Biletomaty na przystanku, bilet w telefonie - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości - Nie trzeba już iść do żadnego biura obsługi klienta, wystarczy skorzystać z punktu zakupu, który mieści się w kieszeni – zachwalano nowy sposób sprzedaży biletów w Komunikacji Miejskiej. Wystarczy ściągnąć darmową aplikację, a zapłacimy za bilet okresowy ze zniżką, może nawet za parking i bilet do kina. Będą też biletomaty stacjonarne na przystankach.

- Nie trzeba już iść do żadnego biura obsługi klienta. Wystarczy skorzystać z punktu zakupu, który mieści się w kieszeni – zachwalano nowy sposób sprzedaży biletów w Komunikacji Miejskiej. Wystarczy ściągnąć darmową aplikację, a zapłacimy za bilet okresowy ze zniżką, może nawet za parking i bilet do kina. Będą też biletomaty stacjonarne na przystankach.

W piątek Komunikacja Miejska pochwaliła się dwiema nowinkami w czasie konferencji prasowej. O pierwszej już pisaliśmy przeszło pół roku temu, kiedy to jeden z miejskich radnych pytał o możliwość ustawienia na przystankach stacjonarnych biletomatów. Wówczas rzeczniczka spółki, Anna Kicińska twierdziła, że takie rozwiązanie jest brane pod uwagę, ale z uwagi na koszty (135 tys. zł za jedno urządzenie) byłaby szansa w 2015 roku tylko na jeden taki biletomat, który mógłby stanąć na Jachowicza tuż przy Petropolu bądź na dworcu przy ul. Chopina.

W trakcie piątkowej konferencji okazało się, że na początku grudnia pojawi się nie jeden egzemplarz, tylko dwa urządzenia z takimi funkcjami, jak w tradycyjnym biurze obsługi klienta. Oba będą pełnić funkcję również kiosku informacyjnego. Komunikacja zapłaci za takie udogodnienie ok. 230 tys. zł.

- Pierwszy stacjonarny biletomat ustawimy na Skarpie – informował prezes spółki, Janusz Majchrzak. - To duży punkt przesiadkowy przeważnie dla osób korzystających z linii podmiejskich, drugą lokalizację jeszcze ustalamy – dodawał, ale raczej nie wchodzi w grę przystanek na Jachowicza. Okazuje się, że 40 % biletów podróżni kupują w biletomatach w autobusach.

To jednak nie wszystkie nowości. O ile na pierwszą jeszcze poczekamy, to ta druga jest dostępna od zaraz. Komunikacja zdecydowała się na wprowadzenie do oferty dla pasażerów możliwości korzystania z darmowej i uniwersalnej aplikacji na telefony komórkowe SkyCash. Nie szukamy już kiosku czy jakiegokolwiek innego miejsca, tylko wyjmujemy telefon i kupujemy bilet w każdej chwili w przeciągu 24 godzin. Przy jednej transakcji możemy nabyć kilka biletów lub tylko jeden z myślą o pojedynczym przejeździe. Są również bilety 60-minutowe, 24-godzinne (dotychczas te czasowe nabywało się za pomocą usługi moBilet, wymagającej dostępu do sieci, miesięczna sprzedaż to 1 tys. biletów) i długookresowe, w tym 90-minutowe. Ceny nie ulegają zmianie, wprowadzono jednak mały bonus w postaci zwrotu 5 zł na nasze konto w SkyCash przy zakupie biletu długookresowego. Promocja potrwa do końca roku.

Jak z tego skorzystać? Najpierw znajdujemy aplikację w sklepie w sieci. Gdyby ktoś był posiadaczem starszego modelu telefonu, należy wpisać do internetowej przeglądarki adres m.skycash.com lub wysłać pusty SMS na numer 510 510 205 (obowiązuje opłata zgodnie z cennikiem naszego operatora). Pobieramy darmową aplikację i dokonujemy rejestracji. Kolejnym krokiem jest doładowanie konta poprzez jedną z czterech możliwości: przelew bankowy, kartą płatniczą (po zarejestrowaniu nie musimy już pamiętać o kolejnych zasileniach), poprzez Przelewy24 lub w sieci sklepów Żabka. Dzięki temu nowy użytkownik może skasować pierwszy bilet w cenie do 4 zł za darmo. Aby go nabyć, wybieramy odpowiedni kafel w aplikacji, precyzujemy rodzaj biletu i strefę. Transakcję autoryzujemy i gotowe. Nasz bilet zostanie automatycznie zapisany w pamięci aplikacji. Jeśli pojawi się kontrola w autobusie, wystarczy wyświetlić zakładkę „Bilety do kontroli” i nie potrzebujemy do tego połączenia z internetem.

Z aplikacji korzystają już mieszkańcy 30 innych polskich miast. Firma współpracuje z PKP Intercity, siecią Multikino i Helios (w przypadku tego ostatniego potrzebna jest jednak odrębna aplikacja). Dodatkowo aplikacja SkyCash pozwala na szybkie przelewy między jej użytkownikami, dokonywanie płatności za domowe rachunki, nawet na płacenie za parkingi. - W Komunikacji Miejskiej staramy się nadążać za rozwojem takich technologii, które ułatwiają życie i oszczędzają czas – cieszył się prezes Majchrzak.

Czytaj też:

Fot. Karolina Burzyńska/Portal Płock

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE