Komunikacja między ORLENEM a mieszkańcami skróci się do minimum. Od teraz każdy, kto dopisze się do bezpłatnego programu informacyjnego, w kilka minut otrzyma informacje o awariach, ale też m.in. imprezach czy koncertach.
O systemie szybkiego informowania mieszkańców PKN ORLEN mówił od jakiegoś czasu. Od kilku tygodni trwały testy na grupie kilku tysięcy pracowników. Wypadły dobrze, więc bezpłatny serwis infodlaplocka.orlen.pl może zostać uruchomiony dla wszystkich mieszkańców. Jak nazwa wskazuje jest on dedykowany społeczności lokalnej, ale zapisać do niego może się każdy zainteresowany działaniami koncernu.
- Usprawniamy komunikację z sąsiadami - zapewnia Krzysztof Matusiak, specjalista z zespołu ds. relacji ze społeczeństwem lokalnym. - Natychmiast po dotarciu informacji do biura prasowego zostanie ona wysłana za pośrednictwem systemu.
Taki proces pozwoli szybciej poinformować mieszkańców. Wiadomości można otrzymywać sms-em lub drogą mailową albo i oboma kanałami. Podczas rejestracji należy zaznaczyć interesujące nas kategorie: komunikaty, sport, kultura, nauka i edukacja, wolontariat, Fundacja ORLEN Dar Serca.
- Chcemy, aby każdy mieszkaniec Płocka i regionu miał możliwość otrzymywać informację w kilka minut - tłumaczy Ireneusz Wypych z biura prasowego. - Możemy uspokoić mieszkańców. Dzięki temu systemowi w mniej więcej kwadrans po awarii możemy powiadomić ludzi o tym, co się stało i jakie są tego skutki.
Oczywiście wspomniany kwadrans to umowny termin, bo biuro prasowe musi mieć pewność, że podaje sprawdzoną informację. Jakich informacji mogą spodziewać się mieszkańcy, którzy zdecydują się zapisać do systemu? Przede wszystkim trzeba podzielić je na planowane i nieplanowane.
Zaplanowane to m.in. manewry strażaków, remonty instalacji (wtedy trzeba spalić zalegającą resztkę produktu i nad zakładem pojawiają się charakterystyczne pochodnie) czy chociażby przypomnienia o meczach piłkarzy nożnych i ręcznych, ale też informacje o koncertach i spektaklach dla seniorów. Nieplanowane to przede wszystkim różnego rodzaju awarie podczas procesu produkcyjnego.
- Nie będziemy przesyłać branżowych informacji czy takich o charakterze komercyjnym. Po prostu nie chcemy zaspamować mieszkańców - tłumaczy Matusiak. - Chcemy komunikować proste, przejrzyste i podstawowe informacje.
W każdej chwili można zmodyfikować kategorie tematyczne, które nas interesują. Jeśli nie chcemy już dłużej korzystać z systemu, wystarczy po prostu odklikać kolejne kategorie albo po prostu wybrać opcję "rezygnuję". Biuro Relacji z Otoczeniem, które przygotowało program, czeka na opinie mieszkańców ws. systemu pod adresem infodlaplock@orlen.pl.
Sama rejestracja jest bajecznie prosta. Osoby, które nie najlepiej radzą sobie z komputerami, mogą poprosić swoich bliskich o pomoc. Wystarczy przy końcu rejestracji wpisać kod potwierdzający, który system wyśle na podany numer telefonu lub adres mailowy.
Rejestracja to cztery proste kroki po wejściu na stronę https://infodlaplocka.orlen.pl:
1. Wybieramy otrzymywanie informacji SMS-em albo e-mailem.
2. Podajemy swój numer telefonu lub adres poczty elektronicznej (na który chcemy otrzymywać komunikaty).
3. Wybieramy kategorie informacji, które nas interesują (Komunikaty, Sport, Kultura, Nauka i Edukacja, Wolontariat, Fundacja ORLEN Dar Serca) i odklikujemy zgody.
4. Potwierdzamy rejestrację:
a) wpisując i zatwierdzając na stronie kod otrzymany SMS-em (to przy kanale SMS);
b) kilkamy na link otrzymany mailem (to przy kanale e-mail).
O zakończeniu subskrypcji poinformuje nas komunikat na https://infodlaplocka.orlen.pl