Zamknij
REKLAMA

PiS 70 proc., a Koalicja Obywatelska - 3 proc. Jest taka gmina

23:00, 14.10.2019 | M.S
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Mariusz Sobczak

W Płocku Prawo i Sprawiedliwość zdobyło trzy razy więcej głosów niż Koalicja Obywatelska. Ale w regionie płockim jest gmina, w której ta różnica była wręcz ogromna.

W skali kraju niedzielne wybory do Sejmu wygrało Prawo i Sprawiedliwość zdobywając ok. 43,6 proc., druga była Koalicja Obywatelska - 27,4 proc. W Płocku ta różnica była większa, bo liczby to odpowiednio 52,45 oraz 16,85. 

W powiecie płockim ziemskim PiS zdobył 58,8 proc., a KO - tylko 11,6 proc. Największe poparcie dla Prawa i Sprawiedliwości było w gminie Słubice - 68,8 proc. Koalicja Obywatelska zebrała tam 5,6 proc.

Ale nie był to wcale rekord. W regionie płockim różnica między dwoma najpopularniejszymi komitetami największa okazała się w gminie Rościszewo w powiecie sierpeckim. PiS zdobył tam aż 70,7 proc. poparcia, a KO - tylko 3,44 proc. W gronie 1774 osób, która pofatygowały się do urn, za KO opowiedziało się zaledwie 61. 

Średnio w powiecie sierpeckim PiS uzyskał 58,3 proc, PSL - 15,9, KO - 12, Lewica - 8,2, Konfederacja - 4,4 proc., a Koalicja Bezpartyjni Samorządowcy - 1,2 proc.

Najwięcej mieszkańców powiatu sierpeckiego zagłosowało na sierpczanina Waldemara Olejniczaka z PiS - 5422. Posłowi minionej kadencji nie wystarczyło to jednak, by ponownie dostać się do Sejmu. Kolejni na liście to minister zdrowia Łukasz Szumowski z PiS (1973 głosy), Marek Opioła (PiS) - 1792, Piotr Zgorzelski (PSL) - 1464 oraz nowy poseł Jacek Ozdoba (PiS) - 1426.

Dobry wynik zanotował sierpczanin Piotr Rzeszotarski (PSL) - 1418 głosów w powiecie, za nim uplasowali się Marcin Kierwiński (KO) - 1288 oraz lider SLD Arkadiusz Iwaniak - 982. 

REKLAMA
(M.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (35)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


totalniaczkutotalniaczku

17 9

takich miłośników drugiego człowieka jak Ty trzeba omijać szerokim łukiem.Z patologii można wyjść.Jednak trzeba chcieć.Z tobą może być niedobrze.I na koniec drobna uwaga.Będziesz taki odważny i powiesz to mieszkańcom Sierpca i Słubic co anonimowo napisałeś w internecie?Tchórzem jesteś podszyty boś anonimowy.Ciekawe skąd wiesz co to patologia?Jakieś rodzinne doświadczenie? 23:45, 14.10.2019


obiektywnyobiektywny

2 0

Oj płocczoku,płocczoku.Żal mi cie. 09:43, 15.10.2019


Ja_86Ja_86

25 35

Najlepsze w wyborach jest to, że kogo by się nie zapytał "na kogo zagłosujesz" odpowiada "na pewno nie na PiS". Przychodzi czas wyborów a tu taka większość. Każdy ma prawo głosować na kogo chce ale po co takie ukrywanie, wiadomo grupa osób bezrobotnych oraz wieś gdzie ksiądz ma dużo do powiedzenia zagłosuje na PiS. Widać, że mają delikatną tendencję spadkową ale jeszcze musi upłynąć sporo czasu aż ludzie zobaczą do czego doprowadzi rozdawanie pieniążków ludzi pracujących, którzy pracują ciężko aby utrzymać swoją rodzinę.
Jak już w dniu wczorajszym zauważyłem rysunek odnośnie wygrania PiS - "ściągaj gumę, 500+ pozostaje". 06:39, 15.10.2019

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

Kaja84Kaja84

22 8

Z programu 500+ nie korzystam, również ciężko pracuję i nie boli mnie to, że sąsiadka dostaje na dzieci. Wolę, żeby te pieniadze dostała ona niż rozplynely się po kieszeniach cwaniaków. 07:56, 15.10.2019


Łukasz09Łukasz09

15 10

Kaja, jeśli sąsiadka pracuje i dostaje 500+ to mnie też by nie bolało, ale niestety wiele osób nie pracuje i nawet nie pomyśli o tym żeby iść do pracy bo po co. Żyją z socjalu, na finansowanie którego pieniądze zabierane są w podatkach od nas - pracujących ludzi. Poza tym tacy ludzie błędnie myślą, że pieniądze, które dostają od państwa są prywatnymi pieniędzmi rządu. Na nieróbstwie i niewiedzy takich ludzi my cierpimy bo musimy na nich zapier****ć. 08:39, 15.10.2019


Kaja84Kaja84

14 10

Łukasz serio uważasz, że z tego socjalny da się żyć na poziomie i większość rezygnuje z pracy żeby dostawac 500 zł? Nieroby i tak do pracy nie pójdą. Ja patrzę pod swoim kątem, mi żyje się lepiej , podatki i tak płaciła i będę płacić, natomiast stać mnie na więcej. Nie docieraja do mnie te argumenty, że w sklepach drogo, A kiedy było tanio ? 09:44, 15.10.2019


Łukasz09Łukasz09

17 5

Kaja, masz rację, że z socjalu na wysokim poziomie nie da się żyć, ale tu nie chodzi o wysoki poziom życia. Uwierz mi, że większości z tych ludzi żyjących w ten sposób nie zależy na jakimś wysokim standardzie życia. Im wystarczy cokolwiek, byle tylko przeżyć, a nie skalać się pracą. Poza 500+ dostają też inne zasiłki, bezczynszowe lokale mieszkalne, jedzenie i ubrania. To czego nie przejedzą lub ubrania czy inne dary, które otrzymują od organizacji pomocy społecznej, a które im się nie przydadzą potrafią sprzedawać. Taki człowiek do pracy nie pójdzie bo po co. Na życie mu wystarcza, a że nie ma większych oczekiwań od życia , to żyje w taki właśnie sposób. Co najwyżej raz na jakiś czas dorobi sobie na czarno. Poza tym taki sam przykład daje swoim dzieciom, które wychowywane w ten sposób kiedyś wyrosną na takich samych nierobów. Może nie miałaś styczności z takimi ludźmi ale ja w swoim otoczeniu na własne oczy widziałem całe rodziny, które z pokolenia na pokolenie kultywują taki sposób życia. Co do cen w sklepach to zauważ, że wiele produktów jeszcze 1-2 lata wstecz było 20-30% tańszych. Tyczy się to nie tylko sklepów. Ceny nowych mieszkań chociażby w naszym Płocku w ciągu ostatnich 2-3 lat wzrosły o mniej więcej 1000zł za m2. Moja pensja, jak i pewnie większości ludzi niestety nie wzrosła aż tak znacznie na przestrzeni tych lat. 3 lata temu z moją pensją nie było mnie stać na zakup własnego mieszkania, dziś utwierdzam się w przekonaniu, że nie stać mnie jeszcze bardziej. Tyle z dobrodziejstwa obecnych rządów. 10:07, 15.10.2019


faktyfakty

10 8

do Łukasz09 będę troszeczkę złośliwy: "zmień pracę, weź kredyt" - Bronisław Komorowski. "Emigracja to nie zawsze dramat, to szansa" - Anna Komorowska. Takie propozycje słyszeli Polacy od przedstawicieli PO. A teraz tak na poważnie. Zdecydowanej większości Polaków żyje się lepiej, w przeciwnym wypadku poparli by te histeryczne hucpy uliczne i obalili by rzad PIS-u. Jakoś nie widziałem tego masowego poparcia, poza garstką frustratów, którzy tracą swoje nienależne przywileje. Boli totalnaików, że polskie dzieci otrzymują odpowiednik niemieckiego Kindergeldu ? W UE jest to norma, że wspiera się rodziny z dziećmi. Nienormalne było to, że w Polsce za rządów PO-PSL wspierało się oszustów na podatku VAT. Tylko z jednej cysterny przestępcy mieli 30 000 zło czystego zysku. Takich cystern z lewym paliwem potrafiło dziennie przejechać przez Ostrołękę z Litwy 300 (słownie: trzysta). Ale lepiej było podnosić VAT, wiek emerytalny i zapraszać do Polski bez ograniczeń gości pani Kanclerz Merkel - na to miały być pieniądze. I tak na koniec, żeby było śmieszniej nie otrzymałem żadnego + od PIS-u. 13:48, 15.10.2019


Łukasz09Łukasz09

9 2

Żeby nie było, zwolennikiem PO/KO też nie jestem. Jeśli będzie tak źle, że trzeba będzie wyemigrować to to zrobię, nie wykluczam, ponieważ nasz kraj robi się coraz bardziej chory. A Polski do Niemiec nie porównujmy bo przeciętny Niemiec zarabia 3-4x tyle co przeciętny Polak. Niemca stać na to żeby co parę lat kupić np nowe auto, a przeciętny Polak kupuje szrot, który Niemiec zajeździł i sprzedaje bo stać go na nowy. Gdybym zarabiał tyle ile zarabia się w Niemczech pewnie też bym nie narzekał, że mi zabierają żeby dać biedniejszym, nawet nierobom, bo nie było by to dla mnie tak odczuwalne. Ale niestety jestem Polakiem i zarabiam jak przeciętny Polak i to co zabierają mi żeby oddać innym to niestety bardzo dużo. Niestety do Niemiec czy innych krajów zachodnich jeszcze nam bardzo daleko i długo się to nie zmieni. 14:54, 15.10.2019


gość7478454774gość7478454774

4 3

Czyli jesteś tyPOwym polskim cebulakiemzawistnikiem, cierpiącym na ból d... kiedy ktoś inny ma coś czego ty nie masz. 20:59, 15.10.2019


Łukasz09Łukasz09

1 0

A gdzie tu widzisz przejaw zawiści? I nie utożsamiaj mnie proszę z PO, ponieważ ani na PO ani na PiS nie oddałem swojego głosu. Jedni to złodzieje, a drudzy to sekta. W mojej wypowiedzi nie napisałem, że zazdroszczę Niemcom tego, że są bogatsi. Chodziło raczej o porównanie Polski do Niemiec, że są to dwa różne światy. Niemców jako bogatsze państwo stać na pomoc socjalną. Nas, Polaków niestety nie, a rząd na siłę wprowadza nam takie "udogodnienia" po to aby zdobyć jak najwięcej głosów przez niewiedzę swoich wyborców. Żeby porywać się na takie rzeczy najpierw rząd, a przede wszystkim społeczeństwo musi być na to stać. A u nas urządza się taką pomoc mimo słabej kondycji finansowej społeczeństwa. 09:46, 17.10.2019


tragediatragedia

12 30

Polin juz oficjalnie to beda 4 lata gehenny 07:03, 15.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZabierzZabierz

12 5

Się z córką Kopacz owej i wyjedź! 12:21, 15.10.2019


Łukasz09Łukasz09

22 20

Jak już wspomniał ktoś wcześniej, kogokolwiek by nie zapytać to odpowiada, że na PiS nie głosował, a mimo wszystko PiS miał tak wysokie poparcie. Stwierdzam, że z głosowaniem na PiS jest jak z disco polo, którego niby nikt nie słucha, a każdy zna słowa. W tym przypadku nikt nie głosuje, a PiS wygrywa. Taka analogia. Nic dziwnego, bo elektorat PiS-u ma wiele wspólnego z disco polo :D 08:35, 15.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

niektórzy ludzieniektórzy ludzie

11 9

nie przyznają się do głosowania na PiS, bo to jednak obciach (tak jak discopolo). Gdzieś w głębi serca czują, że to bolszewizm w czystej formie, że rządy PiS to droga do upadku i ciemnoty, a jednak to robią - ciekawe...Kiedyś jakiś socjolog przeprowadzi badania nad tym fenomenem, a my będziemy wtedy w czarnej d...pie. Dobranoc Polsko 😡 14:12, 15.10.2019


PolakPolak

3 1

Zdecydowanie masz racje....żenada!!! 11:14, 16.10.2019


DPDP

5 5

Żegnaj mała, żegnaj mała , miłości naszej nadszedł kres, żegnaj mała, żegnaj mała , bez Ciebie bardzo fajnie jest.......... 09:35, 15.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoKo

24 16

Patologiato lgbt i cały ten syf z jachirą na czele 09:41, 15.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TransylwaniaTransylwania

7 4

Szacunek. 10:25, 15.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LudzieLudzie

12 29

*%#)!& bez wykształcenia, egoistyczna starszyzna, fanatyczni katole, pseudo patrioci- pogadamy za 4 lata głupole 😄 10:41, 15.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Ada56Ada56

13 13

Jestem starszą Panią ( 63 ), ze średnim wykształceniem, nie chodzę do kościoła, choć wierzę w Boga. Jestem patriotką, bo tak byłam wychowana i znam historię naszego narodu, która jak widać niczego nikogo nie uczy.
Bardzo mi wstyd, że pieniądze przysłaniają ludziom inne wartości. Przykro mi, że żyję w otoczeniu fanatyków aktualnej władzy i nie mam o czym z nimi rozmawiać. Nawet w najbliższej rodzinie.... 11:24, 15.10.2019


obiektywnyobiektywny

11 10

Zalecam ci intensywne leczenie w zakładzie zamkniętym. 11:45, 15.10.2019


psychiatrapsychiatra

7 4

Twoja nienawiść do inaczej myślących cię zżera. Pomyśl o czymś pozytywnie. Ulży ci. 13:07, 15.10.2019


LudkiLudki

11 18

A spojrzyjcie na to z innego punktu widzenia: gdybyście otrzymywali zwrot podatków w wysokości 500 złotych na jedno dziecko, to byście się cieszyli. Ale za to ci, którzy nie wypracowują podatku w takiej wysokości (np. zarabiając 2500 brutto) nie dostaliby tego, chociaż i tak ciężko pracują. Jakoś nie widać strasznego zubożenia budżetówki (bo oszczędności od niej się zawsze zaczynają) ani rząd dodatkowych kredytów nie zaciąga na poczet programów socjalnych. Nawet agencje ratingowe zwiększają wiarygodność kredytową naszego państwa. Dług publiczny jest i był a teraz jest w miarę stabilny. Nawet Balcerowicz zrezygnował już z pomysłu wyświetlacza w centrum Warszawy. Żadne przepowiednie sprzed 4 lat nie ziściły się. Liczyłbym tylko na to, że w końcu zacznie się poprawiać w służbie zdrowia, że będzie nas stać, by wdrażać odnawialne źródła energii i uniezależnimy się od węgla. Ale na to potrzeba grosiwa. 11:37, 15.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehehehe

13 6

przełącz kanał, bo Kurski już ci uszami wychodzi. propaganda to jest moc i ONI o tym wiedzą 14:16, 15.10.2019


NiestetyNiestety

4 14

W naszym Kraju mieszka 43% ludzi *%#)!& No obstawiam 10% z tego pracuje w budżetówce itd, ale czy to dużo? Wciąż starczy żeby wygrać z koalicja po rządzona przez szreka, ja i tak się cieszę ze nie ponad 50% idi-otow jest hehehhe 12:12, 15.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

faktyfakty

10 6

Twoja nienawiść do normalnych ludzi kwalifikuje się do leczenia zamkniętego. 13:08, 15.10.2019


faktyfakty

11 10

Ale dziś się żółć ulewa frustratom. Słychać wycie? Znakomicie. 14:38, 15.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BabciaBabcia

8 5

500 + ma na celu wsparcie społeczne (nazwa od społeczeństwa czyli inaczej ludności) i nie ma związku z dochodem, dlatego nie jest opodatkowany i nierozliczany w PIT.
Założeniem programu jest zwiększenie dzietności rodaków, zachęta aby decydować się na potomstwo bo wskaźniki narodzin są ujemne a tendencja wzrostowa ujemności co oznaczałoby, że w perspektywie dłuższego czasu np. 1 osoba musiała by pracować na 10 innych co by było dla niej nie do udźwignięcia, a emerytura byłaby podzielona na te 10 osób więc nie do przeżycia.
Cel programu jest więc słuszny, jednak program wymaga długofalowego działania i być może też modyfikacji. Trudno jest oddzielić ziarna ale rozumiem niektóre głosy o "nierobach" jednak warto zauważyć że wszyscy a szczególnie przeciwnicy łykają 500+ jak pelikany jednocześnie krzycząc że rujnuje to kraj, a więc z pełną świadomością (jeśli w to wierzą) rujnują kraj przeciwnicy 500+.
Ja uważam że powinna być znacząca równica pomiędzy najniższą pensją krajową a najwyższym zsumowanym socjalem aby ludzie byli zmotywowani do wyboru pracy zamiast "życia z socjalu" jeśli w ogóle można to nazwać życiem.
A z biegiem czasu jeśli program nie przyniesie zmiany trendu demograficznego można iść śladem Niemców - pomoc socjalna 500+ tylko dla ludzi pracujących, do których wracałyby wypracowane pieniądze zachęcając trochę do zakładania rodzin i starania się o dzieci.
Wiem bowiem, że często osoby młode próbują "zrobić karierę" najpierw a potem często za późno myślą o dzieciach. Z tym ze ta kariera to nic innego jak załapanie się na średniej klasy pracę ale na stałe. Muszą często wybierać mniej płatną pracę a takie wsparcie pomaga zniwelować "straty" jakie niesie ze sobą narodziny dziecka.
Ps. jak ktoś myśli że rodząc dziecko i otrzymując 500 zł na nie zrobi biznes to obnaża swoją zdolność matematyczną liczenia.
Kto ma dzieci i wychowuje *%#)!& pomocy bogatych dziadków ten wie ile kosztuje zwykłe miesięczne utrzymanie dziecka. I nie mówię tu o wyjściach na płatne place zabaw, jedzenie w restauracjach/fas foodach czy "firmowych " ciuchach.
To już pomijam.


15:08, 15.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOKO

12 8

Głosowanie na KO kojarzy się tylko z obciachem... 19:57, 15.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZjZj

2 3

Zależy gdzie. W gminie Rościszewo albo Słubice na pewno. W Płocku na Zielonym Jarze albo innych "nowych" osiedlach raczej nie. 08:40, 16.10.2019


NeoNeo

1 0

tendencja na wsi?
a w Płocku 52,45 :D 08:48, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piterpiter

3 3

Czyli to najbardziej wykształcona gmina w Polsce... 00:34, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wreszcie sie udalowreszcie sie udalo

1 0

iwaniakowi i zgorzelskiemu, eeech, szkoda Polski 09:12, 20.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone