Zamknij
REKLAMA

O czym pamiętać zakładając firmę?

13:39, 30.06.2020 | materiał partnera
Skomentuj
REKLAMA

Do zakładania firmy warto dobrze się przygotować. Dzięki temu zyska się większą szansę, na osiągnięcie sukcesu, a także dobrze przygotuje się do prowadzenia biznesu. Kwestii, które należy przemyśleć, sprawdzić i przeanalizować jest dużo. Jakie punkty są najważniejsze na tej liście?

Pamiętaj o poduszce finansowej

Założenie własnej firmy nie oznacza, że od razu osiągnie się duży sukces finansowy. Najczęściej przez pierwsze miesiące działalności gospodarczej trzeba dokładać, ewentualnie cieszyć się bardzo małymi zyskami. To, dlatego przed założeniem firmy, warto zgromadzić poduszkę finansową. Powinna ona pozwolić na utrzymanie się przez kilka miesięcy, nawet jeśli nowo założony biznes będzie przynosił straty. Dobrym pomysłem jest też nierezygnowanie z etatu w dniu zarejestrowania działalności. Firmę można rozwijać po godzinach, a część wypłaty inwestować w jej rozwój. Z pracy na etat najlepiej zrezygnować, kiedy firma zaczyna przynosić dochód większy niż pensja.

Pamiętaj o planie

Życie bez planu i na spontanie ma wielu zwolenników. W przypadku biznesu liczy się jednak plan. Bez niego sukces może być tylko odległym marzeniem. Zanim zarejestrujesz firmę, koniecznie ułóż strategię działania. Zaplanuj, jak chcesz docierać do swoich odbiorców, ile możesz przeznaczyć na promocję, jak zorganizujesz dostawy usług/towarów. Nie zapominaj też o formalnościach, jakie musi spełnić każda firma. Tu pomocne będą programy do księgowości. Za ich pomocą wystawisz faktury, rozliczysz podatki, zarchiwizujesz dokumenty, a także będziesz mógł zarządzać projektami czy planować zadania.

Pamiętaj o rozwoju

Współczesny konsument oraz panujące na rynku realia stale się zmieniają, stąd też gwarantem sukcesu firmy jest jej stały rozwój. Przedsiębiorca nie powinien więc spoczywać na laurach, nawet jeśli osiąga względny sukces. Szkolenia, konferencje, poszerzenie wiedzy i umiejętności powinno być na stałe wpisane w prowadzenie działalności. Dzięki temu będzie się mogło klientom proponować innowacyjne usługi/produkty i wyprzedzać konkurencję. Przy rozwoju trzeba jednak pamiętać, że liczba dyplomów i certyfikatów nie świadczy o dużej wiedzy, w dzisiejszym świecie przede wszystkim ważne jest doświadczenie i umiejętności praktyczne.

Pamiętaj o swoich klientach

Każdy biznes powinien być zaprojektowany tak, aby odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Zanim więc zaczniesz prowadzić kampanie reklamowe, tworząc artykuły na firmowego bloga, a nawet budując stronę internetową, trzeba dokładnie poznać swojego klienta. Najlepiej więc zacząć od opracowania grupy docelowej, a później zbudowaniu person marketingowych, czyli idealnych klientów. Dzięki nim określi się potrzeby, motywacje, schematy myślowe klientów, a przez t proponować im produkty, którymi będą zainteresowani.

Do specyfiki grupy docelowej powinno się również dobrać identyfikację wizualną firmy, jeżyk jej komunikacji, typ strony www, kanały sprzedaży, media społecznościowe, na których warto prowadzić działania.

Pamiętaj nie rezygnuj za szybko

Większość nowych firm w pierwszych miesiącach przynosi straty. Sprawia to, że młodzi przedsiębiorcy szybko się poddają i zamykają biznes. Statystyki pokazują, że w pierwszych dwóch latach działalności zamyka się ok. 80% biznesów. Biznes nierentowny faktycznie lepiej zamknąć szybko, jednak o niektóre firmy warto powalczyć. Jeśli pierwotny pomysł na prowadzenie firmy nie przynosi zysków, to warto wypróbować inną drogę, postawić na inny sposób realizacji pomysłu, skorzystać z porady fachowców lub przeanalizować dokładnie wszystkie swoje poczynania i skorygować te nieefektywne.

(materiał partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz