Zamknij
REKLAMA

Co wpływa na pozycjonowanie stron www w wyszukiwarce?

10:27, 22.06.2020 | artykuł partnera
Skomentuj
REKLAMA

O tym, jak wysoko serwis internetowy znajdzie się w wynikach wyszukiwania, decyduje szereg aspektów. Większość z nich jest doskonale znana specjalistom od pozycjonowania, choć niektórych tajemnic Google strzeże jak oka w głowie. Waga poszczególnych czynników rankingowych zmienia się często wraz z aktualizacją algorytmów najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, jednak niektóre elementy niezmiennie mają silny wpływ na pozycje witryn. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich.

Słowa kluczowe

Skuteczne pozycjonowanie stron opiera się w dużej mierze na wyborze odpowiednich słów i właściwym nasyceniu treści na stronie. Ważne, by nie umieszczać fraz wyłącznie w artykułach, opisach produktów czy na firmowym blogu, ale zadbać o ich rozmieszczenie w całym serwisie. Powinny znaleźć się również w tytule witryny, meta opisach, adresach URL czy tekstach alternatywnych, stanowiących opisy obrazków.

Unikatowy, wartościowy content

Treść na stronie jest kolejnym, bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie stron www. Z punktu widzenia wyszukiwarki teksty publikowanie w serwisie internetowym powinny być:

- unikatowe – Google bardzo „nie lubi” plagiatów oraz treści kopiowanych z innych stron,

- odpowiednio nasycone słowami kluczowymi,

- poprawne językowo,

- na bieżąco aktualizowane.

Nie należy również zapominać, że opis produktu lub tekst na firmowej podstronie musi być przyjazny i wartościowy nie tylko dla robotów Google, ale również dla czytelnika. Stąd tak duże zapotrzebowanie na content kreatywny i merytoryczny. Powinien on też zachęcać do wykonania konkretnej akcji, np. zakupu, rejestracji czy zamówienia usługi.

Domena i jej dotychczasowa historia

Nieprzypadkowo pozycjonowanie stron internetowych zawsze rozpoczyna się od wykonania szczegółowego audytu witryny. Podczas tego procesu badana jest m.in. przeszłość strony oraz działania prowadzone w trakcie jej istnienia. Brak częstych aktualizacji, certyfikatu SSL, kary za nieprawidłowe działania SEO czy mała liczba linków kierujących do strony to tylko przykładowe czynniki, które mogą obniżyć wiarygodność domeny i utrudnić awans na czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Profil linkowania strony

Na to, jak wysoko serwis znajdzie się w wyszukiwarce, istotny wpływ mają również linki – zarówno te zewnętrzne, czyli kierujące z różnych źródeł w sieci do naszej strony, jak i wewnętrzne – umieszczane w obrębie witryny. Wiarygodność serwisu będzie tym większa, im więcej „silnych” odnośników będzie zdobywać nasza strona. Na pozycjonowanie oddziałuje również linkowanie wewnętrzne, stanowiące nawigację dla robotów Google oraz określające znaczenie poszczególnych podstron na witrynie.

Techniczna optymalizacja serwisu

Wymieniając najważniejsze czynniki rankingowe Google, należy również wspomnieć o technicznej optymalizacji witryny. Na pozycjonowanie stron wpływają m.in. prędkość ładowania serwisu, rozmiary i czas wczytywania grafik oraz odpowiednio zaprojektowana mapa strony. Usunięcie problemów w architekturze serwisu wspiera podejmowanie skutecznych działań SEO, które zawsze powinny uwzględniać specyfikę firmy, branżę i jej konkurencyjność, a także grupę docelową. Zlecając pozycjonowanie, warto więc wybrać agencję z odpowiednim doświadczeniem, ekspercką wiedzą oraz indywidualnym podejściem do klienta.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

(artykuł partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz