Zamknij
REKLAMA

Jak meble biurowe wpływają na prywatność pracowników?

11:40, 27.02.2020 | artykuł partnera
REKLAMA

Praca biurowa to w większości sytuacji konieczność dzielenia jednej, małej przestrzeni z innymi pracownikami. Niewielu z nas może pochwalić się osobnym, zamykanym gabinetem, zwłaszcza współcześnie, gdy triumfy święcą w szczególności pokoje typu open space. Zalety tego rozwiązania to przede wszystkim oszczędność kosztów wyposażenia, a także rozwój komunikacji bezpośredniej w firmie. Do wad należy za to utrata prywatności, która dla wielu osób jest bardzo ważna i pozwala im spokojnie pracować. Czy można uzyskać prywatność także w otwartym biurze? Oczywiście! Oto kilka przydatnych wskazówek, które pomogą w osiągnięciu tego efektu.

Meble biurowe na wymiar to ratunek dla open space

Pracownicy biur nazywanych open space cenią sobie kontakt z kolegami z firmy czy działu, ale jednocześnie narzekają na brak osobistej przestrzeni. W każdej chwili może do nich zajrzeć kolega, szef czy klient, zatem pozostaje się w stanie ciągłej gotowości. Zdarza się też, że poszczególne biurka nie są od siebie niczym oddzielone, można więc dostrzec każdy ruch innych osób. To, co dla jednego człowieka jest motywujące, na drugiego działa wręcz destruktywnie, dlatego dobrze jest zadbać o chociażby niewielkie poczucie prywatności pracowników. Służą do tego odpowiednio dopasowane meble biurowe na wymiar. Doskonałą opcją są przegrody albo ścianki, które pozwalają na wydzielenie kilku metrów kwadratowych dla każdego człowieka. Na dodatek nadają nowego wyrazu całemu pomieszczeniu, gdyż często są one urządzane zgodnie z gustem właściciela danej przestrzeni. Dzięki temu zwiększa się komfort jego pracy, a jeśli dołączymy do tego mniejszy hałas spowodowany odgrodzeniem biurka, wykonywanie obowiązków służbowych staje się przyjemnością.

Poznaj przepisy, które regulują wybór mebli do firmy

Wielu właścicieli firm, dbając o samopoczucie swoich pracowników, organizuje im strefy wypoczynku i regeneracji. Badania dowodzą, że kilkuminutowa przerwa w pracy dodaje efektywności oraz sprawia, że do głowy przychodzą najlepsze pomysły. W tym celu można zaaranżować osobne pomieszczenie albo wydzielić za pomocą mebli kąt, w którym pracownicy będą mogli nieco odpocząć. Profesjonalne firmy zajmujące się produkcją wyposażenia biurowego na wymiar, takie jak Zbyszyński Meble, stworzą mebel, który idealnie odpowie na potrzeby Twoje i Twoich współpracowników. Inną, nie mniej ważną kwestią jest zachowanie przepisów BHP i RODO. Zgodnie z nimi każdemu z pracowników przysługuje minimum 13 metrów sześciennych wolnej przestrzeni i przynajmniej 2 metry kwadratowe pustej podłogi. Oprócz tego potrzebne są specjalne szafki zamykane na kluczyk, w jakich można schować ważne dokumenty. Przestrzeganie tych zasad zapewni komfort pracownikom oraz przełożonym.

(artykuł partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
REKLAMA