Zamknij
REKLAMA

Chcą, aby gminy więcej zapłaciły. Na razie spółka likwiduje dwie linie autobusowe

18:35, 26.12.2019 | K.B
Skomentuj
REKLAMA

Informacje o likwidacji dwóch linii pojawiły się w miniony poniedziałek na stronie Komunikacji Miejskiej. - Komunikacja Miejska Płock jest w tych przypadkach jedynie operatorem, a nie organizatorem transportu zbiorowego - mówi rzeczniczka płockiej spółki, Kinga Wochowska.

Chodzi o likwidację linii 160 i linii L1. Ta pierwsza kursuje do Nowego Duninowa, druga - do Gąbina (zmiany nie objęły linii 140, która również dojeżdża do Gąbina). Obie linie - L 1 i 160 - będą kursowały jedynie do końca 2019 roku.

- Komunikacja Miejska zlikwidowała te linie, ponieważ gminy Nowy Duninów (linia nr 160) i Gąbin (linie L1) zrezygnowały z dotowania tych połączeń. Linie podmiejskie ani nie są dochodowe, ani nawet się nie bilansują pod względem finansowym - wyjaśnia Hubert Woźniak z Referatu Informacji Miejskiej w płockim ratuszu. - Pokazały to ostatnie, tegoroczne badania. W stosunku do poprzednich badań z 2011 roku liczba pasażerów na liniach podmiejskich spadła o blisko 50 proc. Badania pokazały też, że z autobusów KM na podmiejskich liniach korzysta głównie młodzież oraz seniorzy - słowem wszyscy, którzy mają prawo do zniżek. Słowem dopłacamy do tych linii. Postawiliśmy gminom nowe warunki. Chcemy, by płacili więcej. Dziś dopłaty z gmin wynoszą ponad 5 mln zł. Chcemy łącznie 9,5 mln.

Jeśli dana gmina chce mieć połączenia autobusowe, zostają jej dwa wyjścia - dopłacić albo szukać nowego rozwiązania. Wiadomo, że gmina Stara Biała do budżetu na 2020 r. wpisała 2,65 mln zł na lokalny transport zbiorowy, czyli dotację dla płockiej Komunikacji Miejskiej. Ile gmin uczyni podobnie? Wkrótce się przekonamy. Według informacji płockiej Gazety Wyborczej z oferty płockiej spółki nadal skorzystają przez cały 2020 rok również gminy Bielsk i Radzanowo, inne na razie wybrały umowy wyłącznie na styczeń.

 Tymczasem w Nowym Duninowie istotnie zapowiedziano zmiany w publicznym transporcie zbiorowym od 2 stycznia. Komunikację Miejską z Płocka zastąpi PKS Gostynin.

- Oferta na rok 2020 Komunikacji Miejskiej w Płocku była dużo wyższa w stosunku do roku 2019. Stąd poszukiwania nowego rozwiązania w zakresie transportu - twierdzą urzędnicy z gminy.

Mieszkańcy czekają na informację o cenach biletów, rozkładzie jazdy i przystankach dla autobusu, która pojedzie zamiast linii 160 już od 2 stycznia 2020 r. (powinny być 27 grudnia). Obecnie autobus zatrzymuje się w Płocku na wielu przystankach m.in. przy Stanisławówce, w al. Jachowicza przy teatrze, ul. Ostatniej, na ul. Kolegialnej, bądź przy zoo.

W urzędzie gminy w Nowym Duninowie jednocześnie szukają przewoźnika, który podejmie się wykonania połączeń już w 2021 r. na liniach komunikacyjnych obejmujących obszar miasta Włocławek - Nowy Duninów, liniach komunikacyjnych obejmujących obszar miasta Włocławek - Płock przez gminę Nowy Duninów.

(K.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (10)

DinoDino

27 7

Co to znaczy, się nie bilansuje. Mam nieodparte wrażenie, że Gmina Płock zbyt nieracjonalnie podnosi koszty funkcjonowania komunikacji poprzez kupowanie bardzo drogich autobusów. Konsekwencją tych zakupów jest wysoki koszt amortyzacji, którego nie mogą zaakceptować gminy nie posiadające dostępu do tak lukratywnych źródeł finansowania jakim jest podatek z ORLEN-u. Koszty ogólne nowoczesnych przystanków w Płocku i systemów informatycznych również nie pozostają bez znaczenia. Nie rozumiem dlaczego z jednej strony mówi się, że miasto ma ambicje być istotnym ośrodkiem regionalnym a z drugiej strony likwidowana jest elementarna infrastruktura. Stadion też nie będzie zarabiał a jednak powstaje. 08:42, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

13 6

Widać ,że gminy mają gdzieś ludzi szukają najtanszej opcji tylko ludzie bedą musieli płacić za 2 bilety (km, inny przewoźnik) 09:14, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaaajaaa

23 5

"Badania pokazały też, że z autobusów KM na podmiejskich liniach korzysta głównie młodzież oraz seniorzy - słowem wszyscy, którzy mają prawo do zniżek." A kto ma jeździć?? Reszta ma samochody a ceny biletów nie są małe wiec się nie opłaca. Niech dalej podnoszą ceny biletów to nie będzie miał wogóle kto jeździć. 09:53, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W XXI wW XXI w

20 4

Autobus MPK należy się Mieszkancom wszystkich powiatów Starostwo powinno dopłacić żeby jezdzily autobusy MPK częściej.


10:01, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MPKMPK

13 6

Domaga się od gmin większych pieniędzy
Dlaczego w gminie Slupno wieś Nowe Gulczewo jeździ za bilet w strefie A.
MPK powinno zmienić strefy do dziesięciu kilometrów zrobić strefę A
Ratusz ceny podnosi a ledzi jeździ coraz mniej bo się nie opłaci 10:06, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

9 15

Tak się mści odejście od linii tramwajowych. 11:17, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

........

12 5

Młodzież i seniorzy, czyli ci co nie mają możliwości innego transportu. Autobusy jeżdżą rzadko, w godzinach i trasami, które mało komu pasują, a do tego ceny biletów też nie należą do najtańszych. Nie ma się co dziwić, ze każdy kto ma możliwość, wybiera dojazdy prywatnymi samochodami. Podział na strefy tez do końca nie jest uczciwy. To jakiś dziwny prl-ski wymysł, którego jakoś nikt nie potrafi zmienić. 11:27, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WieśWieś

8 3

Nowe Gulczewo bilety w strefie A
Rower miejski baz ściezki rowerowej
Hulojnoga elektryczna
Inne gminy zapłacą stąd biorą się wysokie ceny dopłat dla MPK 13:16, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoMunikacyjna DziuraKoMunikacyjna Dziura

16 3

Przecież to miasto od zarania dziejów nie ma pojęcia o jakiejkolwiek komunikacji więc o czym my tu mówimy? Przykład? Przyjeżdza w pierwsze święto pociąg pełen ludzi 13.02, a o 13.02 odjechała pusta 20 tka, a na postoju ani jednej taksówki. Brawo geniusze planowania! I co ma zamiar zrobić Urząd Miasta z niedziałającymi wyświetlaczami na połowie przystanków? Kosztowne gunwo które nie działa bo nikt nie ma pojęcia jak ono działa. 15:08, 27.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Typowe PłockowoTypowe Płockowo

3 1

Władze tego miasta od wielu wielu lat nie mają bladego pojęcia o transporcie publicznym!!! Miasto niegdyś wojewódzkie praktycznie nie posiada pociągów, będąc w centrum Polski - gdyby się postarać, to Płock mógłby być przystankiem dla wielu tras kolejowych i autobusowych. Ale... Trzeba by było chcieć. A skoro władze miasta nie widzą problemu w braku połączeń, to ludzie dalej będą się poruszać autami wraz ze znajomymi, rodziną, BlaBlaCarem lub z prywatnym przewoźnikiem. Komunikacja miejska nigdy nie powalała dobrymi rozwiązaniami na tle innych miast (zwłaszcza wspomniany "nierówny" podział na strefy podmiejskie), ale likwidacja kolejnych połączeń, bo "jeżdżą tylko seniorzy i młodzież" zakrawa już o brak jakiegokolwiek myślenia w KM. Czas spojrzeć na inne miasta i ich rozwiązani 01:11, 30.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA