Zamknij
REKLAMA

PiS chciał stanowiska wyrażającego sprzeciw wobec "promowania ideologii LGBT". Co na to inni radni?

19:50, 29.08.2019 | K.B
Skomentuj Fot. Karolina Burzyńska
REKLAMA

- Przyjęcie stanowiska w brzmieniu proponowanym przez radnych Prawa i Sprawiedliwości będzie oznaczało wystąpienie radnych przeciwko mieszkańcom naszego miasta - przekonywał podczas sesji radny Mariusz Pogonowski.

Radni Prawa i Sprawiedliwości zaproponowali projekt uchwały dotyczący ochrony tradycyjnych wartości:

Głosowanie nad projektem miało odbyć się w czwartek podczas sesji. Zanim jednak do tego doszło radny Mariusz Pogonowski wskazywał, że takie uchwały naruszają m.in. artykuł Konstytucji zakazujący dyskryminacji kogokolwiek z jakiejkolwiek przyczyny.

- Mam wrażenie, że przedstawiciele klubu Prawa i Sprawiedliwości chcą ukryć swoje prawdziwe intencje. Sprzeciwiają się ideologii LGBT, ale nie ma czegoś takiego jak ideologia LGBT. Są osoby LGBT, lesbijki, geje, osoby biseksualne, transseksualne. Tak jak inni obywatele i obywatelski mają prawo do szacunku i równego traktowania. Samorząd deklarujący sprzeciw ideologii LGBT naraża tych ludzi na przestępstwa z nienawiści. Przecież to są nasi sąsiedzi, współpracownicy, lekarze, dzieci, czasem nawet małżonkowie.

Podkreślał, że to właśnie władze samorządowe powinny podejmować działania antydyskryminacyjne i równościowe, a "nie ograniczające prawa i wolności obywatelskie". - Stanowisko w zakresie swojej treści wykracza poza zakres kompetencji przyznawanych gminie. Deklarowanie przez radnych, że dana gmina będzie przeciwdziałać promowania ideologii LGBT, stanowi próbę ubrania w zawiłą formę treści wymierzonej w konkretną grupę ludzi. Nie wystarczy dokleić do konkretnej grupy ludzi słowo ideologia by móc dyskryminować czy wykluczać ze wspólnoty. Konstytucyjna definicja samorządu, jako wspólnoty wszystkich mieszkańców danego terytorium, nakazuje władzom samorządowym szczególną troskę, aby na ich obszarze każda mieszkanka i mieszkaniec czuli się częścią wspólnoty. Przyjęcie stanowiska w brzmieniu proponowanym przez radnych PiS będzie oznaczało wystąpienie radnych miasta Płocka przeciwko mieszkańcom naszego miasta. Nigdy w dziejach niepodległej Polski nie zostało wprowadzone ustawodawstwo świeckie każące za homoseksualizm. W 1932 r. II Rzeczpospolita wprowadzając nowy Kodeks karny, tzw. Kodeks Makarewicza, została pierwszym krajem w Europie, który zniósł karalność kontaktów seksualnych. To jest polska tradycja. Osoby LGBT to również płocczanie, którzy chodzą do pracy, mający rodziny. Należy im się szacunek i przestrzeń do życia, a nie sprzeciw.

Na koniec wystąpienia zastanawiał się co by było, gdyby to stanowisko przeczytał papież Franciszek. - Mówimy o wartościach chrześcijańskich w państwa stanowisku.

Pogonowski złożył wniosek formalny o zdjęcie punktu z porządku obrad.

- Moim zdaniem w tym stanowisku nie ma nic, co by dyskryminowało osoby ze środowisk LGBT w Płocku - ocenił radny PiS, Andrzej Aleksandrowicz. - Nie ma żadnych zakazów wyrażonych dla osób LGBT. Zaproponowany jest nasz stosunek, jako radnych, do tego, co w ostatnim czasie dzieje się na terenie Płocka, poczynając od profanacji wizerunku Matki Boskiej na Górkach, promocji symboli środowisk LGBT przez jedną z instytucji miejskich na Jarmarku Tumskim, zwożenie z całego kraju do Płocka parady równości i przyjęcie przez prezydenta miasta w imieniu płocczan patronatem nad tym wydarzeniem. Nie mamy nic przeciwko odbyciu się parady. To patronat uważamy za grubą przesadę. Ogromne zaniepokojenie wśród płocczan wywołała, bo jako radni mieliśmy w tej sprawie prośby o interwencje, zapowiedź prezydenta o lekcjach tolerancji od września w płockich szkołach. Nie wiemy w jakiej formie, przez kogo te lekcje byłyby prowadzone. Do warszawskich szkół wpuszczane są organizacje powiązane ze środowiskami LGBT i prowadzą tam tego typu lekcje. W stanowisku jest wyraźnie napisane, że ewentualnie nie popierajmy wprowadzania lekcji o tolerancji w wydaniu środowiska LGBT, czyli takich lekcji, jakie są np. w Warszawie.

W imieniu klubu PSL głos zabrał radny Tomasz Kominek, popierając zdjęcie wniosku z porządku obrad.

- Nigdy nie biegłem i nie będę biegał za tęczową flagą, chociaż jestem człowiekiem tolerancyjnym. Wychowałem się w tradycyjnej rodzinie katolickiej i dziś na ten wzór wychowuję dzieci. Na kwestię kształtu rodziny patrzę raczej konserwatywnym okiem. Jak wielu uważam, że podczas marszu równości granice momentami zostały przekroczone. Na krytykę zasługują akty profanacji symboli dla Polaków ważnych. Jednak to nie oznacza, że mamy zakazać organizacji takich zgromadzeń. Nigdy nie wyrażę aprobaty dla przedstawiania wizerunku Matki Boskiej czy godła Polski w tęczowych barwach. Nie zgadzam się także na epatowanie seksualnością przez członków marszu, czego również byliśmy świadkami. To wszystko jednak nie znaczy, że mamy ulegać zbiorowej histerii nakreślonej w scenariuszu napisanych przez konserwatywnych PR-owców ze sztucznym przekazem nieistniejącej ideologii LGBT. Taki scenariusz po prostu służy biciu piany politycznej. Podejmując tę uchwałę idziemy drogą pozycjonowania innych ludzi nad radnymi wykorzystując spór ideologiczny. Nie dam się powiązać z podstawami, które nie są mi bliskie. Chcę zarezerwować dla siebie miejsce po stronie racjonalnego centrum. W ocenie klubu uchwała niczego pozytywnego nie wnosi, a jedynie dzieli.

Radni zdecydowali o zdjęciu punktu z porządku obrad.

Jeszcze przed sesją organizatorzy I Płockiego Marszu Równości zwrócili się w liście otwartym do radnych o odrzucenie stanowiska.

- W stanowisku zwraca się uwagę na podstawowe, wielowiekowe, tradycyjne wartości społeczeństwa polskiego. Trzeba więc przypomnieć, że wielowiekowymi wartościami społeczeństwa polskiego, zapoczątkowanymi jeszcze za czasów I Rzeczypospolitej, są tolerancja, otwartość i szacunek do każdego człowieka. Nie bez powodu Polska w tamtym okresie nazywana była krajem bez stosów. W Rzeczypospolitej schronienie mogli znaleźć wierni różnych kościołów chrześcijańskich, Żydzi czy muzułmanie.(...) Do czego prowadzi brak rzetelnej edukacji dotyczącej tolerancji i przeciwdziałaniu dyskryminacji niestety wszyscy mieliśmy okazję się przekonać podczas niedawnego I Płockiego Marszu Równości, gdy dzieci i młodzież podburzone przez kontrmanifestantów wykrzykiwały nienawistne i wulgarne hasła oraz pokazywały obsceniczne gesty w stronę maszerujących. Rzetelna edukacja dostosowana do wieku uczniów nie ma nigdy nic wspólnego z tzw. seksualizacją. Według najnowszych badań ponad 60% młodych osób LGBT przynajmniej raz w życiu miało myśli samobójcze. Wynika to z braku akceptacji społecznej, nietolerancji ze strony rówieśników, a czasem również z braku wsparcia nawet ze strony najbliższej rodziny. Ta młodzież to również mieszkańcy Płocka i Rada Miasta powinna mieć na uwadze ich dobro, podejmując swoje decyzje.

(K.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (87)

O JezuO Jezu

34 35

Radni PIS chcą pislamizacji Płocka? 00:20, 30.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

QQ

16 7

oni nie chcą LGBTyzacji Płocka.. 09:45, 30.08.2019


EhhhEhhh

44 28

PO PSL dostali przykaz z centrali, szanować LGBT, wszystko robić wbrew PiS. 00:26, 30.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Elżbieta 50Elżbieta 50

8 2

Z szacunkiem to nie ma nic wspólnego bo osoby homo są szanowane i nic złego im nie grozi. Chodzi o atak na kościół, rodzinę i wartości moralne. Płocki ratusz zaczął wojnę obyczajową. 14:29, 30.08.2019


Dyzma Dyzma

7 5

Marek Bońkowski poczuł klimat. Znane tematy i więc wie o czym mówi w kuluarach. :D 00:28, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo dla niegoBrawo dla niego

17 21

Najmądrzejszy w klubie PIS okazał się Jerzy Seweryniak. Resztę szkoda komentować. 00:30, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

radnyradny

5 6

który się wstrzymał jest z PiSu?.Niemożliwe!!!!!! Nie było go 4 lata i był spokój. 00:49, 30.08.2019


JaneczekJaneczek

15 3

Czyli podoba ci się LGBT i chesz żeby Twoje dzieci 8 letnie uczyły się o tym w szkole? 09:49, 30.08.2019


NewsNews

14 17

Czy z powodu, że w Ministerstwie Hejtu wybiło szambo Trump odwołał wizytę w Polsce? 00:57, 30.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

NewsieNewsie

9 4

ile za trzecią zmianę?. 01:03, 30.08.2019


a ja myślęa ja myślę

15 2

że szambo wybiło w Warszawie.Już niedługo dotrze do Płocka. 01:04, 30.08.2019


oloolo

1 4

takie szambo piłaś do 2012 rok i nie było wtedy oczyszczali na Grabówce 11:07, 30.08.2019


jak powiadajak powiada

7 5

pewien częsty uczestnik sesjowych spotkań niektórzy powinni stosować się do zasady PILNUJ SZEWCZE POCIĘGLA.Mowa ciała na zdjęciach do artykułu pokazuje kto mówi nienawistnie choć walczy z nienawiścią.Czy to tylko "rola" czy rzeczywistość.Tolerancja to nie tylko uznawanie swojej racji za jedyną i słuszną.Inni też mają prawo do swojego zdania.Inaczej ten co walczy z mową nienawiści sam jest nienawistnikiem.Tylko nie chce tego przyjąć do siebie?.Oczywiście,że nie przyjmuje tej mowy nienawiści do siebie.Nie i nie.On ma tylko rację choć jej nie ma.Nie ten jest nienawistnikiem co nim jest ten kogo tak ocenia nienawistnik głośno krzyczący i dobrze grający swoją rolę.A gdy ma jeszcze poparcie mediów walczących z tzw mową nienawiści to ............trudno walczyć z takimi osobnikami.Żadne argumenty tu nie pomogą.Taki to ci trend w polityce marszu przez instytucje.Kto wymyślił tę metodę i dlaczego nie wiedzą często zawodowi krzewiciele tolerancji będący nienawistnikami. 01:02, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

on też doradzaon też doradza

7 5

żeby milczeć gdy nie ma się nic mądrego do powiedzenia - twoja pisanina jest wyjątkowo durna 05:29, 30.08.2019


doradco z 5.29doradco z 5.29

1 2

w twoim wieku starcy śpią tak krótko.O tej godzinie na posterunku?.Koniec trzeciej zmiany?. 11:13, 30.08.2019


Ideologia pislamuIdeologia pislamu

14 17

A może radni PIS zaproponowaliby jakąś uchwałę, że Trump nie jest taki amerykański, przecież za to, że odwołał wizytę z powodu huraganu na Nowogrodzkiej, to mu się należy? 01:13, 30.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxxxx

6 4

ale łykasz tę propagandę TVN XD 09:50, 30.08.2019


Pozdro od TrumpaPozdro od Trumpa

3 8

https://www.facebook.com/sokzburaka/photos/a.1452235865010437/2586112828289396/?type=3&theater 01:19, 30.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

żenadażenada

7 2

ooo promowanie na forach sponsorowanego przez wyborczą soku z buraka się zaczęło?
ile płacą teraz trollom na zlecenie? 50 zł dziennie masz chociaż? 09:53, 30.08.2019


wIdologicznymKlimaciwIdologicznymKlimaci

1 7

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=620066698401320&set=p.620066698401320&type=3&theater 01:43, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TerazTeraz

7 18

Morawiecki może śmiało ogłosić: "Po kigo wója wprowadzałem stopień alarmowy Alfa jak Trumpa nie budziet?" 02:36, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

nie będzie świątnie będzie świąt

13 17

"Wuj Sam" w bombki strzelił i goowno z wielkiej radości.
Wuj Sam nie przyjedzie do Adriana, wymówił się możliwym huraganem.
Kiedyś jego poprzednik wystraszył sie i zasłonił możliwymi skutkami wybuchu wulkanu na Islandii i wziął zlekceważył pogrzeb największego w historii męża stanu, moralnego zwycięzcy spod Tbilisi
Jeszcze wczoraj szef MSZ bredził coś o naszym wielkim znaczeniu i roli w świecie a tymczasem to kolejne lekceważenie i ciężki despekt jakie spotykają nasze mocarstwo z tamtej strony. Brak krzesła Adriana przy podpisywaniu jakieś świstka to jeden z najbardziej spektakularnych na to dowodów. 05:43, 30.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

prawadziwy powód prawadziwy powód

5 1

Polska nie potrafi pomoc stanom w zakupie tak pożądanej ostatnio przez nie Grenlandii. Nie mamy też do zaoferowania własnej równie atrakcyjnej dla nich wyspy a na Duńczyków i Eskimosow nie potrafimy wpłynąc, na Grenladii nie mamy nawet ambasady, konsulatu czy jakiejs factorii/misji hadlowej, slowem nie utrzymujemy nalezytych stosunków i nie mamy mozliwości pomocy sojusznikowi. Kiedyś mieliśmy mieć Inflany, było to tak pewne że oferował je Zagłoba, ale ten zdolny dyplomata-handlowiec niestety nie żyje już i nie widac zdolnych, chocby w przybliżeniu, jego następców. Teraz nie mozemy oferowac nawet Inflantów
Mozemy za to pomóc im w zakupie SAN ESCOBAR - tam mamy doskonale stosunki. 07:15, 30.08.2019


prawdziwszy powód prawdziwszy powód

4 2

Idiota perukarz z Grojca ogłosił że w Warszawie jest katastrofa taka jak w Czarnobylu - tylko kompletny imbecyl jechałby z własnej nieprzymuszonej woli do strefy radioaktywnej tak jak w Czarnobylu w kilka dni po wybuchu.
Amerykańce pogoniliby takiego idiotę na drzewo juz dzisiaj nie czekając do przyszlorocznych wyborów.
Żorżeta ostrzegła go, że tu bardzo niebezpiecznie. Zatrute i bardzo szkodliwe goowno wybija ze wszystkich dzielnic w Warszawie; a to z Sejmu i Trybunału Konstytucyjnego, a to z Woli spod Srebrnych Wież, a to z Nowogrodzkiej, a to Żoliborza, a ostatnio z Ministerstwa Sprawiedliwosci i KRS . Zadna rura nie wytrzyma takiego stężonego, trującego, agresywnego i napromieniowanego szajsu.
Wybotoksowana Żorżeta całkiem gł. upia nie jest, swoje wie i to wszystko dobrze widzi a jej powinnością jest ostrzegać przed grożącym niebezpieczeństwem i odradzać poronione wizyty, co do celowości których od dawna są uzasadnione wątpliwości również w bliższym i dalszym otoczeniu właściciela rudego tupecika. . 09:04, 30.08.2019


VanDammeVanDamme

3 3

wyjątkowa z ciebie menta i niedouczony burak - przecież w tym gabinecie nie może siedzieć nikt poza prezydentem USA- takie są zasady dyplomacji amerykańskiej. Ale ty siedzi oglądaj 24x na dobę tvn24 - będziesz mondry jak choleeeeeeeeła... 09:56, 30.08.2019


kto płacikto płaci

5 11

Napisano artykuł dla spopularyzowania idiotycznego i bardzo słabego merytorycznie tekstu, który został odrzucony. Argumenty z mównicy w jego obronie były żenująco żałosne.
Ktoś inny skorzystał z okazji do zaistnienia wyborczego i z mównicy zapewniał do przywiazaniu do tradycji i staniu przy katolicyzmie.
W związku z tym skreślonym punktem porządku obrad sesji na jej zakończenie w sprawach różnych było przedstawione bardzo wyważone stanowisko rodziców dzieci dotkniętych LGBT .
W PP nie ma o tym ani słowa, takie są standardy PP, ktoś za to płaci. 06:02, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

uczeńuczeń

9 18

jeżeli nauczyciel czy wykładowca Edward Bogdan domaga się przyjęcia takiego stanowiska już dawno powinien być wyrzucony ze szkoły w której pracuje i to dyscyplinarnie. 07:01, 30.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WojciechWojciech

6 4

głosowałem na niego i jestem z niego dumny. Przekazuje mój pogląd w tej sprawie.
wyrzucić to ciebie powinni, jeżeli gdzieś pracujesz w ogóle? 09:58, 30.08.2019


do uczeńdo uczeń

30 9

A moim zdaniem, to nauczycielka promucja dewiacje powinna być wyrzucona już dawno z i to dyscyplinarnie z płockiej szkoły. 07:30, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarmazynKarmazyn

22 15

Popieram PiS w tej sprawie. Bardzo dobre, stonowane stanowisko, ujmujące sedno problemu. Na PSL w skali kraju nie głosowałem, ale w Płocku głosowałem na Kominka. Po jego żenującym występie w tej sprawie i głosowaniu więcej już mojego głosu nie ma. 07:34, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kandydat PSL kandydat PSL

8 0

na posła siłowo zaszantażował i dostał głos by kunktatorsko skorzystać z okazji do zaprezentowania się publicznie i w mediach by powiedzieć : "jestem za a nawet przeciw". 08:35, 30.08.2019


JanekJanek

11 7

PSL i koalicja obywatelska To jest właśnie to szambo które płynie Wisłą. 08:48, 30.08.2019


Marzena PłockMarzena Płock

23 13

Panie pogonowski musisz więcej czytać bo *%#)!& pan jesteś że aż głowa boli. Ideologia LGBT to nic nowego jak neomarksizm która ma za zadanie zniszczenie polskich rodzin, wartości społecznych i atakowanie kościoła. Prawdziwi geje , less nie mają z ideologią LGBT nic wspólnego i nie chodzą na marksistowskie marsze z kolorowymi szmatami. Żyją sobie spokojnie w naszym mieście i nikt się ich nie czepia. Mają prawa jak wszyscy obywatele. Nie afiszują się ze swoją seksualnością bo tylko chorzy ludzie to robią. Panie pogonowski płocczanie nie chcieli tej kolorowej zboczonej zbieraniny ze stanikami na głowach i wstydzą się że ta lewcacka marksistowska maskarada miała miejsce w naszym mieście. Kto promuje LGBT jest zwykłym komunistą czyli pan panie pogonowski też. Piszę pana nazwisko z małej litery celowo co wynika z braku szacunku do pańskiej osoby. Wstyd że Płock ma radnych na takim poziomie jak pan. 08:05, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZofiaZofia

20 9

Panie radny Pogonowski pański wydział do walki z tzw hejtem czyli lewacką nowomową ,, mową nienawiści" jest bardzo niebezpieczny. To wy dążycie do wykluczenia społecznego ludzi którzy mają inne poglądy niż wasze lewackie towarzystwo. To stare sowieckie metody. Nie radzę wejść do szkoły gdzie uczą się moje dzieci bo sobie nie życzę żeby moje pociechy umoralniały takie osoby jak Pan i Pana koleżanki z wydziału. 08:15, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlaOla

21 9

Przedstawiciele LGBT to są często nasi małżonkowie hahahahahaha no chyba że Pana . Panie Niezaradny Pogonowski większej bzdury dawno nie słyszałam. Niech pan nie obraza polskich rodzin. Pan sobie zapamięta że RODZINA TO KOBIETA +MĘŻCZYZNA =DZIECKO 08:22, 30.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

szwejkszwejk

4 13

no nie wiem;
Maria+Józef=dzieciak bez 'pukania' - a to jak wytłumaczysz? 09:03, 30.08.2019


do szwejkado szwejka

8 5

wytłumaczę to Twoją głupotą. Dziękuję za uwagę. 10:01, 30.08.2019


Do SzwejkDo Szwejk

4 2

Ciebie Szwejku też zrobili bez pukania. To proste jakiś *%#)!& facet stukał pannę ale że nie chciał mieć dzieci żeby nie były nienormalne więc spuścił się na trawę. Później przyszła w to miejsce jakaś *%#)!& baba siku niefortunnie siadając na spuściznę tego *%#)!& no i tak To się zaczęło że kolejny dureń czyli Szwejk znalazł się w łonie. Cechy oczywiście Szwejk po *%#)!& ojcu bo ten jak stukał tą *%#)!& babę czytał czerwoną książeczkę modląc się do Lenina. Szwejku odwiedziłeś już w mauzoleum swojego pociota? A wiesz Czemu ta czerwona komunistyczna świnia cały czas leży pod szkłem? Bo ludzie wierzą że z Lenina będzie schab i margaryna. 12:55, 30.08.2019


Śmiech na sali Śmiech na sali

17 5

Pogonowski wiecznie gra. Kiedy ten człowiek w końcu zdejmie maskę z twarzy i będzie sobą? 08:25, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WstydWstyd

18 6

Pogonowski hahaha płocki celebrytka mniej więcej to samo jak Cesarzowa Łysobyków. Jako aktor miernota a jako polityk dno dna. Przestań się pan kompromitować bo aż wstyd. 08:45, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

ZielonymorskiZielonymorski

6 12

LGBT - skrót może być ideologią? Czy panowie z PZPR jak Piotrowicz, Czabanski, Kryże i wielu innych obecnie w PiS też są ideologią PZPR? 08:57, 30.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ytyt

5 7

jest taki czarny przyrząd z guzikami. nazywa sę pilot. czasem warto zmienić kanał z TVN24:) 10:03, 30.08.2019


zielonymorskizielonymorski

2 0

Wcale nie ogladam telewizji. Bo jak mówił Smoleń "nie oglądaj telewizji bo bedziesz miał w głowie glizdy". Ale z ciekawosci zapytam: na innych kanalach niz ten wspomniany oni nie sa z PZPR? 11:30, 30.08.2019


ElkaElka

2 2

Połowa ratusza to resortowe dzieci oraz leśne dziady z PZPR 12:59, 30.08.2019


MYDLENIE  OCZUMYDLENIE OCZU

13 5

Płock to miasto przechowalnia komuchów POwskich SBeków UB PSL oprawcow plock dobrego GOSPODARZA nie miał i nie ma TO BOLSZEWIZM MOŻE ZIEMIA PLOCKA DOCZEKA SIĘ DOBRYCH WŁODARZY 09:15, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NawetNawet

4 15

Trump ocenił, że PIS przegra wybory 09:21, 30.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

zośkazośka

5 4

chyba ci na rozum padło każdy prawdziwy Prezydent broni swojego kraju przed kataklizmami a jeszcze jedno w przeciwieństwie do Komorowa obecny Prezydent A.Duda zna języki i godnie reprezentuje naszą POLSKIĘ? 10:50, 30.08.2019


zośka zapamiętajzośka zapamiętaj

3 1

Jak Prezydent może bronić swój kraj przed kataklizmami? Jak już to może walczyć ze skutkami kataklizmów. Chyba, że masz na myśli kataklizm pislamizmu, który panuje w Polsce, to odwołanie wizyty jest aktem obrony przed możliwością zarażenia się tą przypadłością panującą w Polsce?

11:21, 30.08.2019


zośkazośka

1 0

i tak nic nie pomoże nieudacznikom z poko pis górą i basta 20:52, 31.08.2019


TWTW

11 1

A kibic Chrobot głosował za ideologią LGBRTV? zresztą ma już zakaz stadionowy nałożony przez kibiców za konfidencję swoich kolegów, po wyborach ma wszystko w... szkoda tylko że znalazło się tak wielu *%#)!& lub niepoinformowanych kto to jest i głosowało na niego... 09:47, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

celcel

10 8

Celem ratusza jest wyludnienie miasta i stworzenie tu ruin,
a więc na topie jest popieranie LBGT a nie tradycyjnych wartości! ? 10:10, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Na antenieNa antenie

4 8

"Seks jest straszliwym złem, który zakradł się do życia człowieka do małżeństwa również."
Radio Maryja 10:30, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zośkazośka

12 3

tak peowcy krzyczeli,że molo to niewypał a tu proszę prezio A.N wraz z Trzaskowskim dwa modele na wybiegu urządzają spacery i mają parcie na szkło a guana z Warszawy płyną.Molo nie potrzebne dla posłanki gapińskiej też niewypał a na molo pokazywała się przed wyborami do sejmu .Mieszkańcy Płocka najwyższy czas dać czerwoną kartkę na wyborach w pażdzierniku tym nieudacznikom . 10:39, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fan teatrufan teatru

9 1

nie chodzę do płockiego teatru.Wystarczą występy w radzie miasta. 11:27, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

CzyliCzyli

1 6

Pewnie jesteś radną/radnym PiS. 11:55, 30.08.2019


DokładnieDokładnie

4 1

Trafione w punkt. Ten pan reprezentuje na scenie taki sam poziom jak przy mównicy w UM czyli DNO. 13:11, 30.08.2019


jak podająjak podają

12 1

media fala syfu dotarła do Płocka.A co na to Andrzej Nowakowski?. 11:40, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jak to co?Jak to co?

7 1

Jak to co? Pójdzie z Trzaskowskim na molo a Pogonowski im zatańczy w gnojowicy 13:01, 30.08.2019


Fala syfuFala syfu

5 2

Fala syfu z Warszawy dotarła do Płocka drugi raz w tym roku. Najpierw Andrej zaprosił do Płocka szambo a sam uciekł na mecz a teraz Trzaskowski jego pociot z partii spuścił wodę w wannie. 13:20, 30.08.2019


regionalistaregionalista

7 4

Mój czas minął. ... Nie przeraża mnie już Epoka obecnych potomków Szeli, którzy NIE WIEDZA, JAK ŻYĆ DLA DOBRA SPOŁECZNOŚCI w której są a nie potrafią czynić Dobra..bo i skąd.............

Neo władcy wyrzucili z Delegatury Urzędu Województwa Mazowieckiego - Pamięć Bohatera Polski, gen.Z.Padlewskiego...

Postać gen.Z.Padlewskiego, Wojewody Płockiego, po prostu jest Obca, tej kaście Ludu folwarcznego....

Starosta, biorący udział w Pamięci Mniejszości, zamordowanej przez Niemców, Żydów płockich..zapomniał ........o pomordowanych Polakach.
Byli i się zbyli.................inny nagrodzony za Zasługi, wyznaje publicznie , że jest katolikiem a wielbi LGTB.....zaiste dzielny Faryzejczyk. Poprawia Kanony KK wg. swojej mentalności i potrzeb...

Oto dzielny Senator , podpisujący glejt dla wyznawców tego co pewna mniejszość uwielbia na terenie Polski...Klozety w Miejscach Pamięci.... teraz Nowa Moda - MOC SIKAWEK MIEJSKICH POLEWAJĄCYCH BRĄZOWĄ ULUBIONĄ ICH CIECZĄ.
..w ogromnych ilościach....
Pośredniczka Uzdrowiska - KURUJĄCEGO NASTĘPNE POKOLENIA PŁOCKIE I PROSTO DO "ZDROJKA".................

Dla ww dedykuję nw. esej "Stanu społeczności płockiej Naszych Czasów.

Znamiona Pokazano w Wyszogrodzie.................Ci Godni Przedstawiciele, Upamiętniali swojaków , wiedząc, że ich Służby Pomocnicze , kolejny raz skatują Polaków , KK....na PP............jak zawsze.

Kontrola nas Raabów , całą dobę......

Zachęcam Zbiór Osobliwości na foto wyżej do przemyśleń....czy było warto...........przemian osobowości na Dobro trwa gdzieś tak...309 Lat..... czyli czas jaki dzieli Polin od Europy...

......cytat ................ " POWSTAŃ CIENIU
DAJ SIŁĘ GŁOSU DLA WIELU PŁOCCZAN.

Mija pokolenie, od czasu, utworzenia zorganizowanej grupy płockich patriotów w celu ratowania dorobku naszych przodków. Bez względu na trudy i niechęć wielu płockich środowisk, dziesiątki osób, brało czynny udział w pracach, zmieniających w społeczności postawę bierności i apatii. Wiele szkół, zostało Opiekunami Miejsc Pamięci Narodowej. Szkoły kształtując po-stawy obywatelskie i narodowe, wychowały tysiące osób, będących nadzieją odrodzenia patriotyzmu. W czasie poszukiwań archeologicznych, dorośli już wychowankowie, przyprowadzali swoje dzieci, żeby obserwować badania. Wzruszające były takie spotkania pokoleń. Jednak dziesiątki lat pracy, były obojętne płockim historykom. W 1916 r., malarz pokojowy, wykonał Tablicę z nazwiskami powstańców. Umieszczona na Krzyżu, dawała nadzieję wolności umęczonej Polsce. Lat niewiele upłynęło, zatarto nazwiska i prawdziwe miejsce powstańczych grobów.
Bohaterska postawa mieszkańców, broniących miasta w 1920 r., przed bolszewikami. Przez dziesiątki lat mieszkańcy Płocka nie mieli wiedzy o szlachetności postaw kobiet, dzieci, harcerzy. Setki zabitych, nie czyniły wrażenia na zniewolonych umysłach badaczy historii. Śmierć dla Ojczyzny, nieważna - nie opisano faktów historycznych. W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, odzyskano wolność ponownie. Jest w tym niewątpliwie i zasługa Opiekunów Miejsc Pamięci Narodowej, wychowanków płockich szkół. Dziesiątki osób przez lata, czyniło Posługę Pamięci.
Do pracy zabrali się płoccy badacze historii. Ponownie nie zaistniało

ZAPOMNIANE POKOLENIE.

Niezauważone, nie zapisane w Historii Miasta.
Jakże łatwo wytracić żywot człowieka. Martwi za życia? Czas przemian, nie służy podtrzymywaniu tradycji narodowej, z której nie ma dochodu. Spory polityczne, nie łączą, lecz dzielą. W tej mozaice postaw, spotykają się poszukujący możliwości zwiększenia potrzeby przekazania społeczeństwu właściwych postaw obywatelskich, również tam, gdzie wyraźnie widać mur obojętności decydentów i urzędników. W okresie przemian ustrojowych, znaczna część populacji, zaznała nagłego wyzwolenia z ciążącego gorsetu nakazów i zakazów. Nareszcie zaczęli być sobą bez skrępowania. Efekty są niedobre. Święta narodowe odbywają się przy znikomej ilości mieszkańców. Zanikła potrzeba czczenia czegokolwiek. Czerpane z telewizji polskojęzycznej, wzorce niedbałego stylu życia, skierowane na zaspokajanie potrzeb ciała, trafiły na podatny grunt w społeczeństwie pozbawionym kierownictwa duchowego. Wymordowanie polskiej inteligencji przez sowietów, Niemców podczas II Wojny Światowej i przez Polaków w okresie powojennym, spowodowało spustoszenie duchowe ludzi, nie znających wzorca polskości i patriotyzmu z domu rodzinnego.

TY, KTÓRY WYTRACASZ PAMIĘĆ NARODU – PAMIĘTAJ!
CZYNY NASZE PRZEJMĄ DZIECI I WNUKI NASZE.
IDZIEMY DALEJ, A DUCH POLSKOŚCI SIŁĘ DAJE
W GODNOŚCI BOGA - HONORU - OJCZYZNY.
.........................." koniec Cytatu.2007 r.

12:02, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Do radnegoDo radnego

9 2

Mariusz Pogonowski używa słów których nie rozumie. Tylko człek na niskim poziomie oraz karierowicz jego pokroju może się nabrać na tą jego paplaninę. 13:08, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HahahaHahaha

7 2

Ale ten radny niechciany aktor oprócz Płocka robi papy na mównicy hahaha. Gra Ojca chrzestnego to rozumiem albo ma zatwardzenie 13:17, 30.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BuahahaaaBuahahaaa

2 2

On by zagrał ojca chrzestnego? weź mnie nie rozśmieszaj hahaha. 14:53, 30.08.2019


AlicjaAlicja

9 2

A ten aktorek radny to już wytrzeźwiał? Bo bardzo w to wątpię. 13:33, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dixondixon

10 4

Deklaracja - deklaracją. Ale ostrzegam, że jeśli jakikolwiek aktywista lgbt, instruktor seksualny czy inny tego typu mądrala, bez mojej wiedzy i aprobaty zacznie "szkolić" moje dziecko co do normalności zboczonych zachowań seksualnych w szkole prowadzonej przez UM, to zostanie przeze mnie ujęty (obywatelskie zatrzymanie), zostanie wezwana policja a resztą zajmie się prawnik. Od edukacji seksualnej dziecka, przekazywania wartości rodzinnych i prawdziwej miłości są rodzice (MAMA i TATA). To co ideologia lgbt nazywa miłością to nazywanie krzesła elektrycznego krzesłem. Jeśli w Warszawie są tępe dzieci, to niech je Trzaskowski edukuje "równościowo". Moich Prezydent Nowakowski nie musi. 13:50, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TolekTolek

2 2

Współczuję twoim dzieciom ale rodziców się nie wybiera. Edukacji z pewnością potrzebujesz Ty i to nie seksualnej ale ogólnej. 08:36, 31.08.2019


DixonDixon

2 1

Tolku a Ty znowu o czyichś dzieciach. Jak typowy socjalista. Zajmij się sobą i swoim wykształceniem i edukacją. O moją edukację i wykształcenie nie martw się. Sądzę, że jest poza Twoim zasięgiem. Właśnie przed takimi bufonami jak Ty, którzy lepiej wiedzą co dla INNYCH jest dobre, będę strzegł swoje dzieci najmocniej. 10:36, 31.08.2019


dixon mylisz siędixon mylisz się

0 6

"Dziecko nie jest własnością ani ojca, ani matki. To my będziemy decydować o losie polskich dzieci."
Marzena Wróbel PIS 14:11, 30.08.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

14.1714.17

5 0

zmiana pierwsza czy już druga zmiana. 14:19, 30.08.2019


dixondixon

0 0

O losie moich dzieci decyduje Opatrzność Boża i to jak przygotowałem je do życia oraz ich zdolności i wykształcenie. Żaden pisior, platfus ani inny lewak nie mają nic do tego. No chyba że ktoś chce oberwać. Ty mi tu niejaką Wróbel nie ściemniaj, tylko napisz o czym tam Grupiński szepce po kątach. 01:52, 31.08.2019


Oj DixonOj Dixon

1 0

Jak dobrze pójdzie to po 13 października, to swoich dzieci nie poznasz jak ekipa Marzenki Wróblównej weźmie ich w swoje obroty. I nawet opatrzność Boska, ani ty ich nie obronisz przed wypraniem ich może jeszcze nie skażonych mózgów? 21:46, 31.08.2019


DixonDixon

0 0

Nie wiem co gorsze? Czy wróbel w garści czy rabiej na dachu? Ale jakby po 13
10. tak Biedroń, Rabiej, Śmiszek i spółka wzięli moje dzieci w obroty to dopiero byłaby dżampeza. 06:43, 01.09.2019


jeślijeśli

8 1

tyradę radnego MP uznam za mowę nienawiści to będę ścigany za takie moje stanowisko?.Kto uznaje co to jest ta mityczna mowa nienawiści?.Czy pan radny/aktor zna manifest z Ventotene?.Gorąco polecam co na tematy poruszane przez pana radnego mówili Gramsci i Spinęlli.Bardzo polecam panu radnemu teorie tzw pochodu przez instytucje. 14:17, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AleksandraaAleksandraa

4 0

Radny MP niczego by nie zrozumiał z tego co proponujesz żeby przeczytał. To zwykły cwaniak o małym rozumku nastawiony na robienie kasy. A paplać coś musi bo za coś bierze kasę z pieniędzy podatników. Pytanie jak długo Jeszcze mieszkańcy Płocka będą utrzymywać takich cwaniaków jak nędza artystyczna i polityczna MP. Jak słuchałam przemowy tego człowieka w UM to nóż mi się w kieszeni otwierał kiedy mówił że zło bierze się z domu i winni wszystkiemu są rodzice. Ciekawe jestem jakie wartości na własnym przykładzie przez tyle lat on przekazał swoim dzieciom bo z tego co wiem to bardzo złe poprzez swoje osobiste prowadzenie się. Szycie teraz garnituru moralnego i obywatelskiego nic mu nie da bo to tylko pokazuje jakim ten człowiek jest hipokrytą i kłamcą. Poważni rodzice powinni trzymać z daleka swoje dzieci od takich ludzi jak MP i jego bandy. 14:44, 30.08.2019


DokładnieDokładnie

3 1

Ja też uważam że Pogonowski uprawia mowę nienawiści. A ścigać to on sobie może swoje fekalia w kanalizacji 14:55, 30.08.2019


KonikKonik

3 1

"Mój czas minął. "
Czy to oznacza, że przestaniesz raczyć wszystkich tymi swoimi obłąkanymi *%#)!& 15:22, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarolKarol

7 9

Niech radni PiS spojrzą we własne szeregi klubowe i partyjne i ocenią czy żyją zgodnie z tradycyjnymi wartościami i nauką kościoła. Czy wszyscy żyją w związkach sakramentalnych i nie mają kolejnych związków ? Ale rozumiem, że jeżeli jest rozbita rodzina i kolejny partner lub partnerka to jest dla PiS OK, ważne tylko żeby byli hetero. 15:46, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żenada Żenada

2 6

Niech ktoś nie pisze w imieniu wszystkich płocczan,bo nie każdy jest przeciw LGBT i nie każdy popiera PiS , to gruba przesada,ja nie czuję potrzeby jako mieszkanka Płocka wprowadzania takiej uchwały. 16:02, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czarownice Czarownice

3 9

Nie każdy rodzic edukuje dzieci,widac było po wypowiedziach na marszu,że pedały i geje porywają dzieci,taka edukacje przekazują niektórzy rodzice, więc chyba w szkole przydałoby się te mity obalać u dzieci takich rodziców, poza tym jeśli twoje dziecko nie ma predyspozycji do homoseksualizmu to wiedza o tym nie zmieni jego orientacji, nie rozumiem tej paranoji,że nagle dzieci zmienią orientację od tego, że wiedzą, kiedyś straszono czarownicami a teraz LGBT ,porażka ,ja mam dzieci i wiedzą kto to L-lesbijka,G-gej,B-biseksualna osoba,T-transseksualna osoba i od tej wiedzy nie zmieniły orientacji,a nawet jeśli któreś by się okazało nie heteroseksualne to jest nadal moje dziecko i miłość do dziecka jest bezgraniczna. 16:13, 30.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dixondixon

2 0

a po co moim dzieciom wiedza kim jest pederasta, lesbijka, biseksualista czy transseksualista? Czy jest to potrzebne w pracy? A może w znalezieniu żony czy męża? A może w spędzaniu wolnego czasu czy podróżach? A jak ktoś lubi obcować z pniem to też mam je o tym uczyć? No chyba, że niedługo bez tej wiedzy moje dzieci będą miały problemy ze znalezieniem pracy, spędzaniem wolnego czasu, czy wychowaniem swoich dzieci a moich wnuków. I to jest już realny problem. Proponowałbym aby szkoła obalała inne mity np. bezpłatną służbę zdrowia i ubezpieczenia społeczne. A co to są predyspozycje do homoseksualizmu? Jeśli mam predyspozycje do koszykówki to mogę ją uprawiać albo nie. Powiem więcej można też tej koszykówki nie lubić. Ciekawe jakie predyspozycje do homoseksualizmu ma Biedroń? Dawno nikt tak mnie nie rozbawił. Pozdrawiam hahahahaha 02:27, 31.08.2019


NauczycielNauczyciel

1 0

Zboczeńcy wara od polskich dzieci!!!!! 15:23, 31.08.2019


REKLAMA

Polacy popierający Polacy popierający

2 0

inicjatywy PIS
https://www.youtube.com/watch?v=7RDy2hzvAas
16:31, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolotPolot

2 4

Ciekawe jakiego następnego wroga wybierze władza ludowa jak znudzi się już LGBT? Kogo obstawiacie? Obszarników, wyzyskiwaczy, kułaków? 16:36, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kij ma dwa końcekij ma dwa końce

5 3

Maszerujące LGBT dyskryminuje ludzi którzy na takie widoki czują fizyczne obrzydzenie. Co z konstytucją ?
Maszerujące LGBT upstrzone transparentami obraźliwymi dla katolików dyskryminują ze względu na wyznanie. Co z konstytucją ?
Maszerujące LGBT blokujące drogę dla przejazdu pojazdów dyskryminuje kierowców. Co z konstytucją ?
itd. itp.
Konstytucja dla LGBT ? Jest tyle miejsca na świecie, np Parowa, czemu tam nie maszerowali ? Nikomu by to nie przeszkadzało. Oj chyba właśnie chodziło o to by przeszkadzało, by tę konstytucję którą sobie tak gębę łatwo wycierać właśnie POłamać. 16:37, 30.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AAAAAAAAAAAAAA

2 2

a ten babochłop Violett zyje sama ze soba jako hermafrodyta, czy to po katolicku? 18:25, 30.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do AAAAAAAdo AAAAAAA

0 0

Jak jesteś taki ciekawy to uderz, zagadaj a nie tak z za winkla jak o n a n i s t a. 08:21, 31.08.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


REKLAMA
REKLAMA