Zamknij
REKLAMA

Wyjaśniają okoliczności tragicznego wypadku podczas Pikniku Lotniczego

13:03, 16.06.2019 | K.B
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Marek Michalski, Tomasz Miecznik

Ostatecznie nie wydano zgody na niedzielne loty nad Wisłą, aby upamiętnić zmarłego pilota. Tym samym VII Płocki Piknik Lotniczy oficjalnie został zakończony, chociaż jego konsekwencje mogą potrwać o wiele dłużej. Sprawę bada prokuratura.

Rzeczniczka płockiej Prokuratury Okręgowej, Iwona Śmigielska-Kowalska poinformowała Polską Agencję Prasową o wszczęciu śledztwa w sprawie sobotniej tragedii nad Wisłą, kiedy na oczach przybyłych na VII Płocki Pilnik Lotniczy samolot Jak-52 spadł do wody. Pomimo podjętej akcji ratunkowej i zlokalizowania samolotu w wodzie - przy jednoczesnych problemach z widocznością pod wodą, na co zwracali uwagę strażacy - nie udało się uratować pilota.

[ZT]22652[/ZT]

W sprawie wypadku przesłuchano już pierwszych świadków. Wydobyty z wody wrak samolotu w sobotę, przy udziale przedstawicieli Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, został przewieziony na lotnisko i zabezpieczony w hangarze, z kolei w niedzielę od rana maszyna została poddana szczegółowym badaniom. Wrak, poza drobnymi częściami, udało się wyciągnąć na brzeg w całości. Dokonano również oględzin miejsca wypadku, w tym nabrzeża Wisły w pobliżu miejsca, w którym samolot spadł do Wisły. Iwona Śmigielska-Kowalska dodała, że w kabinie znaleziono niewielką kamerę wraz z kartą, która będzie poddana analizie.

Zwłoki pilota zostały wydobyte wraz z wrakiem samolotu. Odbyły się oględziny, które wykazały "bardzo masywne obrażenia twarzy" u zmarłego mężczyzny. Możliwie jak najszybciej odbędzie się sekcja zwłok.

Pilot Ralf Buresch, jak dodała rzeczniczka Prokuratury Okręgowej, był jednym z trzech członków ekipy pilotów z Niemiec, którzy przybyli na płocki Piknik Lotniczy.

Andrzej Lewandowski  z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych w rozmowie z dziennikarzem TVN24 zapowiedział, że będą zbadane zapisy wideo i zdjęcia z katastrofy, które zostały zrobione przez widzów i organizatorów pikniku lotniczego. Należy przeanalizować informacje dotyczące przygotowania pilota, doświadczenia, czy też stanu zdrowia. Ponieważ zmarły pilot był obywatelem Niemiec, członkowie komisji zamierzają zwrócić się o pomoc do strony niemieckiej.

(K.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (47)

WOPRWOPR

25 49

To ile czasu zajęło im wejście do wody to jakaś parodia. WOPR w Płocku po tej i poprzedniej tragedii powinien być zlikwidowany! Ci ludzi nadają się tylko do brania pieniędzy od Urzędu Miasta i lansowania się zakupionym samochodami za nasze pieniądze. Wstyd! 20 minut zanim ktokolwiek wszedł do wody, 2h do wydobycia wraku. 14:40, 16.06.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

AniaAnia

8 30

Dokładnie tak jak mówisz zero jakiej kolwiek reakcji na to zdarzenie traktowali to jakby ktoś wpadł do wody koło brzegu i żeby sam się wydostał brak słów na to co się działo wczoraj 14:42, 16.06.2019


PiotrB.PiotrB.

25 5

To ze WOPR nie skakal to moze i dobrze bo by jeszcze ktos sie utopil. A on i tak od uderzenia nie żył. A nie od utobiecia. 15:29, 16.06.2019


NNNN

21 2

Dziwne, płetwonurkowie Straży byli w wodzie w super czasie, dlaczego tak bardzo kopiecie WOPR? Jakieś kompleksy? 20:23, 16.06.2019


Krzysztof 1Krzysztof 1

1 16

Masz rację byłem około 150 metrów od uderzenia w wodę i widziałem jak się cala sprawa rozegrała ,wielka farsa nurek sie dopiero ubierał policja wygoniła nas bo paliwo może sie zapalić zamiast skakać do wody i sprubować uwolnić pilota a oni szukali wraku tyczkami a wrak był w tym samym miejscu co spadł z tego co widziałem to ok 20 min im to zajeło 21:41, 16.06.2019


Wawrzyn Wawrzyn

9 1

Ratownicy nie chcieli ryzykować strata ludzi bo i tak pilot nie żył od samego zderzenia z woda wiec wiedzieli ze mogą pogorszyć sytuacje ryzykując własne życie
01:06, 17.06.2019


Ktoś ktosiowyKtoś ktosiowy

0 4

Oni powinni być przygotowani na takiego typu wypadki jeżeli stracił czynności życiowe to mają na to 4,5 minuty bo wtedy mózg umiera 11:09, 17.06.2019


AniaAnia

17 41

Szczerze byłam z synem niestety widział wszystko co potem bardzo przeżywał i to jaka była organizacja to jest dla mnie na.poziomie -1 ponieważ wszystkie jednostki pomocnicze straz,policja,karetka,WOPR itd byli skupieni w jednym miejscu od strony skarpy żadnej jednostki ratowniczej nie było od strony radziwia, dopiero po wydarzeniu się tragedii po ok 5min wyruszyła pomoc jeśli chodzi o działania wodne też bardzo nie spieszyli się na.pomoc poprostu mogłabym więcej pisać i pisać ale szkoda mi czasu zirytowana jestem tez zachowaniem ludzi którzy siedzieli bardzo blisko brzegu gdzie doszło do wypadku ,jak gdyby nigdy nic wstali z krzesełek optrzepali się z wody i odeszli no poprostu brak mi słów naprawde, myślałam że będzie bardziej zabezpieczona impreza ale się pomyliłam i to bardzo.powtorze raz jeszcze jak można doprowadzić aby wszystkie służby były zgromadzone w jednym miejscu?!!!!! MASAKRA 14:40, 16.06.2019

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

XxXx

36 1

A co mnieli ci ludzie zrobić? Nurt w Wiśle jest bardzo silny, a wrak nie był na samym brzegu. Raczej dobrze że jeśli nie potrafili pływać nie wskakiwali jak *%#)!& do wody. Niestety w takich sytuacjach człowiek nie przyzwyczajony do takiego widoku też nie potrafi racjonalnie myśleć. 14:49, 16.06.2019


OliOli

38 2

A co ci ludzie mieli zrobić, wg ciebie? Wskoczyć do wody - Wisły, rzeki, która w moment by ich porwała? Przy założeniu że byliby nawet świetnymi pływakami, gołymi rękoma i tak by go z samolotu nie wyciągnęli. Zastanów się trochę zanim jakąś bzdurę napiszesz.
14:55, 16.06.2019


marcmarc

50 2

W sieci jest filmik z całego zdarzenia. Wypadek następuje w 38s, po minucie wszystkie służby są na wodzie, w 2 minucie są już przy wraku i roztrzaskanym ciele pilota dla którego nie ma już ratunku. Co do ludzi siedzących na brzegu, jeśli weszliby do wody to powiększyli by tylko grono ofiar tego zdarzenia. Coś jaśniej wytłumaczyć? 15:16, 16.06.2019


CypelCypel

37 3

Zamiast robić teraz wywody pomódl się za siebie i pilota. Druga sprawa jest taka, że skoro z Pani bohaterka trzeba było samemu płynąć w pław na pomoc. Ręce opadają jacy to wszyscy są wtedy supermeni w gębie a ci co naprawdę ryzykując własnym życiem dostają po dupie od takich ludzi jak Pani 15:25, 16.06.2019


do Anido Ani

14 2

sądze że nurkowie nie siedzieli w kombinezonach i nie czekali az coś wpadnie do wody. Musieli się jeszcze ubrać itp
17:02, 16.06.2019


ssss

20 3

chyba byłaś gdzie indziej i widziałaś inny wypadek. W sieci jest kilka filmików gdzie już w 2 min po zdarzeniu słuzby są przy wraku. Masakrą jest to że tacy ludzie jak Ty piszą takie bzdury 18:27, 16.06.2019


Człowiek z brzeguCzłowiek z brzegu

22 1

Po 15 sekundach od uderzenia podbiegłem do brzegu i na moich oczach samolot tonął, nikt nie mógł nic zrobić chociażby dlatego że wyciekło paliwo z samolotu i groziło wybuchem. Dlatego świetnie rozumiem tych Panów którzy odruchowo odsunęli się od brzegu gdyż byli w momencie uderzenia oblani wodą z paliwem i jak sądzę zrobili to odruchowo. Jedynie co w tej sytuacji mogliśmy zrobić to pomóc służbom we wskazaniu dokładnego położenia kabiny samolotu z której wydobywało się jeszcze powietrze. Więc Kobieto nie wypisuj głupot o akcji ratowniczej i ludziach na brzegu bo z odległości 50 metrów wyglądało to inaczej niż odległości 0.5,10 i 15 metrów. Pozdrawiam 19:13, 16.06.2019


MicMic

7 0

Nieprawda, kłamiesz. Byłem 30 metrów od miejsca uderzenia wraz z synkiem. Łódź ratowników była w kanale po stronie stoczni, byli na miejscu dosłownie po chwili od uderzenia. 09:53, 17.06.2019


AniaAnia

10 33

Rozumie cię doskonale ale podczas akcji ratunkowej były śmiechy chichy i wogule poprostu brak kultury i zerowe zachowanie ze strony pomocniczej 14:54, 16.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do "Ani"Do "Ani"

12 0

Panie K, znowu musi pan jątrzyć? Filmy pokazują coś dokładnie przeciwnego do pańskich wypocin. Szacunek dla ratowników!! 20:28, 16.06.2019


AgataAgata

11 34

Nigdy nie byłam na tych pokazach bo nie lubię takich imprez. Chyba nie ja jedna.
Zamiast tego typu rozrywki dla Płocka, apeluję gorąco o basen odkryty bo dzieci od lat kąpią się w miejskich fontannach. Aż strach patrzeć jak w tych zarazkach brodzą. One nie znają pojęcia woda w obiegu zamkniętym. Chcą się po prostu ochłodzić a jednocześnie korzystać ze słońca. 14:58, 16.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ppnv Ppnv

14 4

To zabierz rodzinę do Kutna lub Łodzi 19:23, 16.06.2019


ILMILM

1 0

POPIERAM!!! 19:26, 17.06.2019


do Anido Ani

9 25

strach pomyśleć co się może wydarzyć podczas innych imprez.W Płocku zaczyna się okres imprez nad Wisłą.Jak widzimy pogoda w czasie kilkunastu minut może spłatać niezłe niespodzianki.Czy te imprezy są dostatecznie dobrze przygotowane do niespodzianek pogodowych.Czy drogi ewakuacyjne są należycie przygotowane.Czy drogi ewakuacyjne po stoku skarpy to dobre rozwiązanie?.Proponuję sięgnąć do opisu przez media dróg ewakuacyjnych w czasie jednego z zeszłorocznych tzw festiwali.Po wydarzeniu jesteśmy mądrzy?.Czas na poważną dyskusję na temat tych imprez.Tylko kto będzie taki odważny i spojrzy prawdzie w oczy oraz postawi się lobby rozrywkowemu.Radnym zaś proponuję by zapoznali się z tematem festiwalu SUNRISE w Kołobrzegu.Szczególnie polecam umowę organizatorów tego eventu podpisaną z władzami miasta.Jest nad czym podumać.Myślenie nie boli. 15:00, 16.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jednakjednak

3 11

myślenie boli,a konfitury są dobre.Czerwone łapki pomyślcie zanim klikniecie.Od kilkunastu lat ta sama śpiewka osób popierających imprezki.Dlaczego towarzysze popieracie te imprezki?. 15:50, 16.06.2019


Abc009Abc009

61 3

Widać, że komentujący nie bardzo mają świadomość jak wygląda akcja ratunkowa w takich przypadkach. To chyba dobrze, że nikt nie działał w emocjach, bez grama rozsądku, bo wtedy ofiar byłoby więcej. To nie wygląda tak jak na filmach, że wskakuje się do wody i wyciąga ofiarę z wraku na brzeg... Silny nurt, zmetniała woda z zerową widoczności i zgnieciona maszyna... Trochę wyobraźni... Ratownik jest skuteczny, kiedy jest żywy, a po takim wypadku to by był cud, gdyby pilot przeżył. 15:01, 16.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

YyYy

4 9

Ja cie rozumiem, ale akcja ratunkowa z punktu widza wyglądała bardzo słabo. Na brzegu 30 strażaków nic nie robiących na wodzie 4 łodzie z załogą, a w wodzie po długim czasie tylko 2 nurków, dla porównania obejrzyj sobie filmik z katastrofy w 2011. Tam widać zapał ratowników.
16:37, 16.06.2019


armagiedonarmagiedon

0 1

Masz rację ale częściowo. Dlaczego na miejscu upadku samolotu pierwsze łodzie pojawiły się po ponad minucie? Widać to na filmach. 12:37, 17.06.2019


Do AbcDo Abc

8 16

Wiem do czego zmierzasz ale powiedz sam cZy ustawienie wszystkich ratowników w jednym miejscu jest dobrym rozwiazanien? Byłam nie raz na takich imprezach i jeśli chodzi o służby ratunkowe to było ich multum i wszędzie w każdym możliwym miejscu gdzie może dojść do wypadku naszczescie do tego nie doszlo ale służby były porozdzielane własne na taki wypadek aby szybko zareagować a nie zebrać się w jednym miejscu aby wszyscy ze skarpy widzieli że ratownicy sa, ja swojego zdania nie zmienię że było to na poziomie -. A jak odniesiesz się do śmiechów i chchow podczas akcji rayunkowej? Też twierdzisz Że naogladalam się filmów że tak może być bo moim zdaniem trzeba umieć się zachować w danej sytuacji ale pewnie jesteś jedną z tych osób które tam były i dlatego próbujesz przelać na mnie fale hejtu ale mnie to nie rusza 15:12, 16.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

stała się stała się

3 9

tragedia a na Starym Rynku muzyczka z plaży pod oknami ratusza w najlepsze leciała i to wcale nic ciszej.Ot taka płocka kultura. 15:53, 16.06.2019


a czerwona łapkaa czerwona łapka

2 7

nie słyszała głośnej muzyczki płynącej z głośników na Starym Rynku.Do laryngologa i okulisty marsz. 17:34, 16.06.2019


NickNick

41 4

Do wszystkich pseudo ekspertów od prowadzenia akcji.
1) WOPR i Policja przy takich akcjach jest do pomocy Straży Pożarnej bo to oni dowodzą akcja ze względu na dostępność sprzętu oraz posiadania w swoich kadrach nurków
2) jednostki dotarły natychmiast do miejsca katastrofy w tym miejscu jest ok 5 metrów głębokości i zero widoczności w wodzie . Nurkowie działali na macanego
3) Ktoś tu pisał o skandalicznym zachowaniu ratowników - kłamstwo!!!! zresztą jak ta pani mogła słyszeć skoro postronni gapiowie oddzieleni byli kordonem ochrony
4) Umiejscowienie jednostek WOPR i Policji wynikało z ich zadania tzn nie dopuszczenie do wpłynięcia postronnych jednostek na teren pokazów . Jednym słowem zamykały Wisłę 16:10, 16.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

20 3

WOPR do pływania po Wiśle najnowszymi łodziami , gratis . A STRAŻACY DO gaszenia domów, lasów, cięcia aut w wypadkach drogowych, ratowanie z powodzi , obcinania połamanych drzew, ściągania kotów z drzew, zakrywania połamanych dachów i łowienia SAMOLOTÓW W WIŚLE.

Co by jeszcze im narzucić? Parobki do wszystkiego.? 17:53, 16.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NickNick

6 3

Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe - taki jest skrót . Podkreślam Wodne ( więc czym mają pływać czołgami ???) Ochotnicze - czyli nie zawodowe wolontariackie co nie oznacza nie profesjonalne . Taki mamy system ratowniczy w Polsce, że wszystko zwala się na Straż 18:37, 16.06.2019


kompromitacja dla kompromitacja dla

10 18

wopr, służb ratowniczych , organizatorów, z filmów i zdjęć widać że samolot wpadł do wody zaledwie parę metrów od grupki ludzi na wale obserwujących pokaz od strony Radziwia. Mogło być więcej ofiar . Niech te barany się nie zabierają nawet za organizację wyścigów w workach dla dzieci by komuś nie stała się krzywda . 18:11, 16.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do kompromitacja do Do kompromitacja do

13 2

Jesteś tak tępy , że aż dziw ,że umiesz obsługiwać smartfon lub komputer. Co ma WOPR czy Straż Pożarna do ludzi stojących na wale od tego obsługa na lądzie. 18:33, 16.06.2019


PilotPilot

2 1

Mnie też zastanawia jak Aeroklub nie zagrodził strefy przy Wiśle od strony Radziwia, wręcz zachęcał prezes żeby tam oglądać!
Trauma dla widzów, którzy stali tak blisko!!!! Gril, kiełbaski, dzieci, a tu Baaach spada z nieba w nich!!! 14:33, 17.06.2019


Do "pilota"Do "pilota"

0 0

Tramę to miałem jak w ciągu 1,5 godziny 4 asów kierownicy chciała mnie rozjechać, 2 razy na światłach (zielone dla mnie) i nie podpisuj się pilot, jak jedyne co masz wspólnego to producent twojego cienkopisu... 14:32, 27.06.2019


REKLAMA

martwego martwego

11 8

pilota 8 lat temu Sz. "reanimowano " niemal godzinę na oczach wielotysięcznej widowni ! Prowadzono masaż serca chociaż było wiadomo iż ma rozległe obrażenia wewnętrzne i w takich sytuacjach są inne procedury . Masakra ! 18:13, 16.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wrrrrwrrrr

7 19

kto organizuje pokazy lotnicze w mieście, to trzeba mieć fantazję 18:49, 16.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GenekGenek

3 0

To może być Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie 🙄 21:26, 16.06.2019


Do "Ani"Do "Ani"

13 1

Jak można być dziennikarzem, panie K tak jątrząc? Jak można obrażać ludzi ratujących ludzi? Ba, akredytacja pana nie objęła? Ludzie na wale to przypadkiem nie spoterzy, którzy wiedzą jak się zachować i wiedzą często o lotnictwie więcej niż pan o wszystkim? Fakt, pan studnię by kopał w 30 osób, bo przecież jedna kopie tak wolno... Więcej niż dwóch nurków by sobie tylko przeszkadzało... 20:40, 16.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xxxxxx

1 1

Spoterzy hmmm zapomnieli aparatów i przyszli z psami i wędkami hmmm Myślę, że nie widziała Pani filmiku. Jest szokujący, niestety!

Ratownicy, a co oni mogli zrobić, pilot uderzył z tak dużą prędkością, że każdy zna ciąg dalszy, najważniejsze, że nie spadł w "spotterów" z wędkami :)
15:06, 17.06.2019


Sylek868Sylek868

19 0

Czytam i nie wierzę. Ja nie wiem, czy zdajecie sobie sprawę z tego ,ze ten pilot nie miał żadnych szans na przeżycie! Ludzie by nic nie pomogłi wręcz przeciwnie mogło to by się skończyć na szukaniu nie jednej osoby tylko więcej, gdyby ktoś wpadł na pomysł skoczyć i próbować ratować! To była taka siła uderzenia, ze śmierć pilota była natychmiastowa! Uderzenie w wode z takiej wysokości i z taką prędkością nie daje szans na przeżycie! 22:44, 16.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MivhalMivhal

19 0

Przy takiej prędkości woda działa jak beton. Śmierć na miejscu. Wylawianie i akcja ratownicza jest tylko po to żeby prokuratura się nie czepiała 00:38, 17.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

przerażonyprzerażony

8 0

Dlaczego zawsze najmądrzejsi są ludzie, którzy akcje ratownicze widzieli tylko w telewizji? Przeraża mnie jak dużo do powiedzenia mają ci którzy nie mają bladego pojęcia w temacie który poruszają. Jeszcze te pretensje do cywilów, że nie rzucili się do rzeki by wyciągać pilota z wraku leżącego na dnie... kto wie może jakby się rzucili to mielibyśmy więcej trupów... :( 09:17, 17.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do hejterówdo hejterów

14 1

I wszystkich znawców tematu (teoretyków zza biurka) i dla Tych co wydaje mi się...
Myślicie sobie , że Strażak-nurek to ma być w pełnym ubiorze z podpiętą butlą przez cały dzien pokazu??? Są procedury ubrania się szybkiego lecz bezpiecznego dla siebie , podpięcia urządzenia łączności z łodzią strażacką aby też nie trzeba było ratować strażka! I jak by spadł w innym miejscu to też Byście jechali , że tam nie było nurków też za 3 minuty!!! .Wisła ma okropny nurt , bo 2 tyg. temu dopiero odwołali alarm p-powodziowy! Widoczność na metr , paliwo lotnicze na powierzchni itd. Poza tym pole zagrożenia wypadkiem było na całej szerokości Wisły i długości od Statków pasażerskich do zalewu Sobótka , więc ogromny obszar . A samolot spadł z kilkuset metrów pionowo i uderzył jak w beton przy swojej masie 1000kg , więc nie było żadnych szans na przeżycie . Więc w założeniu była to akcja poszukiwawcza , nie ratunkowa bo pilot nie spadł z trzepaka na trawę aby mu udzielić pomocy natychmiast , lecz to była katastrofa lotnicza . Szczęście to mięli Ci ludzie z małymi dziećmi , którzy sobie grilika robili tam niedaleko , że akurat spadł do wody i jedna ofiara , a nie kilka lub kilkanaście .
I wtedy też by była pewnie wina Strażaków i służb , bo nie byli akurat tam . Każdy taki bohaterski skok na ratunek oznaczałby kolejną ofiarę .To było ryzyko pilota jak się próbuje pokonać grawitację , to samo dotyczy jazdy motorem nie 90 tylko 250km/h czy jazda starym , spróchniałym golfem na łysych oponach 150 po wsi ... I Tyle... 13:20, 17.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PilotPilot

3 3

Mnie też zastanawia jak Aeroklub nie zagrodził strefy przy Wiśle od strony Radziwia, wręcz zachęcał prezes żeby tam oglądać!
Trauma dla widzów, którzy stali tak blisko!!!! Gril, kiełbaski, dzieci, a tu Baaach spada z nieba prawie w nich!!! 14:34, 17.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GenekGenek

2 0

W życiu nie pójdę na grilla i nie zjem kiełbaski 🙁 22:52, 17.06.2019


REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone