Zamknij
REKLAMA

Rozbudowa drogi wylotowej na Warszawę. Przetarg jest, ale...

13:15, 14.05.2019 | K.B
REKLAMA
Skomentuj

Co dalej z drugą nitką ul. Wyszogrodzkiej? Wydawało się, że pójdzie już stosunkowo łatwo, kiedy 25 maja 2018 r. doszło do podpisania porozumienia między gminą miasto Płock a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie współpracy przy realizacji inwestycji pn. ,,Przebudowa ulicy Wyszogrodzkiej w ciągu drogi krajowej nr 62 na odcinku od ulicy Armii Krajowej do granicy miasta Płocka”.

Aby uniknąć korków na ul. Wyszogrodzkiej - na wylotówce w kierunku Warszawy - zaplanowano poszerzenie trasy. Przypomnijmy, że podpisano porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Część na terenie Płocka miała zostać zrealizowana w ramach projektu przebudowy całego odcinka drogi krajowej nr 62 z Płocka do Wyszogrodu. Rozpoczęcie prac budowlanych planowano na koniec 2020 r., ich zakończenie w 2022 r. Poinformowano, że prace obejmą następujący zakres:

1. odcinek od ulicy Armii Krajowej do drogowego obiektu inżynierskiego przekroczenia rz. Rosicy w Płocku wraz z obiektem w Płocku - Zakres I,

2. odcinek od drogowego obiektu inżynierskiego przekroczenia rz. Rosicy do skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z ul. Harcerską w Płocku (wraz ze skrzyżowaniem) - Zakres II realizowany w formule: aktualizuj i buduj,

3. odcinek od skrzyżowania ul. Wyszogrodzkiej z ul. Harcerską do granicy Miasta (Zakres III), realizowany w formule: koncepcja – decyzja środowiskowa - projektuj i buduj.

Najpierw przewidziano powstanie programu funkcjonalno-użytkowego, by docelowo wyłonić wykonawcę dokumentacji projektowej i robót. Płocki samorząd przekazał GDDKiA koncepcję przebudowy ul. Wyszogrodzkiej od al. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej, jako punkt wyjścia do dalszych prac projektowych realizowanych przez Generalną Dyrekcję.

Gdzie są pieniądze?

Okazało się, że wysłany aneks do przygotowanego Programu Inwestycji nie uzyskał akceptacji Ministerstwa Infrastruktury. GDDKiA zaczęła przygotowywać nowy wniosek o uzgodnienie oddzielnego Programu Inwestycyjnego dla odcinka miejskiego objętego porozumieniem z maja 2018 r. Przy takim obrocie sprawy prezydent Płocka zwrócił się z pismem do dyrektora oddziału GDDKiA, z prośbą o bieżące informowanie władz miasta o wszelkich istotnych działaniach podejmowanych na rzecz realizacji zadania.

Prezydent Płocka już wówczas wyjaśniał, że problem polega na braku dofinansowania projektu przez ministerstwo:

- My, jako miasto, mamy swoje środki w budżecie na to zadanie, natomiast problemem polega na tym, że nie otrzymała ich od ministerstwa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ponieważ to duży projekt. Dlatego też zaproponowaliśmy w rozmowach z GDDKiA. aby wydzielić z projektu to, co nas najbardziej interesuje, czyli całą część dotyczącą drugiej nitki ul. Wyszogrodzkiej w Płocku. Dalsze działania musi jednak podejmować GDDKiA. To ona powinna wnioskować o pieniądze, nie my - podkreślał włodarz miast.

Wraz z posłem Markiem Opiołą spotkał się z ministrem infrastruktury, aby rozmawiać m.in. o poszerzeniu ul. Wyszogrodzkiej.

Przedsięwzięcie jest duże i problem nie polegał na braku funduszy po stronie miasta, tylko GDDKiA. Jak dowiedzieliśmy się od rzecznika prasowego GDDKiA, Jana Krynickiego, chodziło nawet o 200 mln zł na całość. Dlatego niezbędne stało się podzielenie na mniejsze odcinki, by pozyskać finansowanie. Tak by powstał oddzielny Program Inwestycji dla odcinka na terenie Płocka. Ostatecznie postawiono na następujący podział:

1) odcinek od granic Płocka do Wyszogrodu (pozamiejski) – przetarg na koncepcję w marcu 2019 r.

2) odcinek w Płocku od alei Armii Krajowej do granic Płocka – tu mamy kolejne dwa pododcinki:

- od alei Armii Krajowej do ul. Harcerskiej – planowane ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj”,

- od ul. Harcerskiej do granic Płocka – planowane ogłoszenie przetargu na koncepcję programową plus materiały do uzyskania decyzji środowiskowej.

Przetarg jest, ale...

GDDKiA rzeczywiście ogłosiła przetarg na powstanie koncepcji rozbudowy drogi krajowej nr 62 na odcinku Płock–Wyszogród wraz z uzyskaniem Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Nie został jeszcze rozstrzygnięty i nie dotyczy odcinka na terenie Płocka, tylko od granicy miasta do Wyszogrodu. Wśród 9 złożonych ofert najniższą cenę 3,6 mln zł, zaoferowało konsorcjum EGIS POLAND Sp. z o. o.– HPC POLGEOL S.A., natomiast najwyższą cenę 7,7 mln zł ma oferta złożona przez Transprojekt Gdański Sp. z o.o. Kosztorys inwestorski wynosi 4,89 mln zł. Kiedy już zostanie wyłoniony wykonawca, zaplanowano podpisanie umowy na czerwiec tego roku. Zadaniem Wykonawcy jest zaprojektowanie: poszerzenia istniejącej drogi, nowej konstrukcji, która będzie przenosiła obciążenia do 115 KN/oś, przebudowy skrzyżowań, budowy lewo i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej. Firma projektowa ma zrealizować zadanie w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj” na realizację zadania. Zakończenie prac przewiduje się w 2024 roku.

Jednocześnie rzecznik GDDKiA przyznaje, że szczegóły odnośnie szacowanych dat dla płockiego odcinka będą do wskazania po pozyskaniu finalnego potwierdzenia finansowania dla inwestycji oraz po podpisaniu Programu Inwestycyjnego. Czyli czekamy nadal...

(K.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (25)

soc.soc.

39 10

Pieniążki rządowe poszły na kiełbaskę wyborczą a wyjazd z Płocka dalej będzie zas..............ny.Oczywiście po tej kiełbasce 15:59, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PawelecPawelec

20 18

Poprzedni rzadzacy nie wydawali kasy na kielbase wyborcza prawda? Nic a nic... Oni wydawali ale na osmiorniczki 17:14, 14.05.2019


do socdo soc

7 16

ty jstes kielbasa wyborcza 18:13, 14.05.2019


SpokojnieSpokojnie

51 10

.....za kilka miesiecy wybory parlamentarne. Wiosna prezydenckie...na pewno beda nowe obietnice....a tak na powaznie....to zamiast kupowac antyreklame za 100mln z Kubica .....Orlen te pieniadze mogl przeznaczyc na rozwoj miasta .a wszyscy miliby z tego pozytem...a tak szkoda kasy i wstyd na cały swiat 16:08, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AntyAnty

9 30

Zastanów się człowieku co piszesz. Jakbyś miał chocby trochę wiedzy na temat Orlenu i F1 to takich bzdur bys nie pisał. Orlen to potężne przedsiębiorstwo nastawione na zysk. Pisanie, że Orlen powinien zrobić to I tamto to nieporozumienie. Wg większości powinien jeszcze pieniądze rozdawać. Zanim się wypowiesz na temat F1 to obejrzyj chocby jeden wyscig i poczytaj o co w tym chodzi i gdzie leży problem. Skroce Twoje poszukiwania - kierowca Williamsa jak wsiadł za kierownicę Mercedesa był 2. (Testy), więc problem nie leży w umiejętnościach kierowców, lecz w samochodzie. Proponuję nie zachowywać się jak ludzie z deficytem intelektualnym, lecz jak ludzie, którzy myślą.

Serdecznie pozdrawiam 16:20, 14.05.2019


Hej Anty.Hej Anty.

25 6

Ja Ciebie nie pozdrawiam.
Problem merytoryczny Spółek Skarbu Państwa to och Upolitycznione.
A więc przychodzi DYLETANT z Pcimia i kręci lody dla Partii.
Dopóki to się nie zmieni wszelka Dyskusja jest zbędna...!!
** To nie dotyczy tylko obecnej Władzy! 17:23, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hej Anty.Hej Anty.

4 2

Wkradło się troszkę tzw."literówek ".
Zdarza się...! 17:26, 14.05.2019


plockplock

11 11

Won od drogi kasa z GDDKIA trzebabyło POdłączyc gmine Słupno to byšcie towarzyszu mnieli cos doPOwiedzenia i wąskie gardło moze POczekac
A wieš Nowe gulczewo rowerem Mniejskim moze jezdzic POwsi bo do Plocka bez sciezki rowerowwj nie dojedzie 17:53, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co się krępujeszco się krępujesz

9 3

trzeba było podłączyć od razu za jednym zamachem gminy: Słupno, Bodzanów, Mała Wieś, Wyszogród, Czerwińsk i Zakroczym i od razu można byłoby zbudować na swoim co by się tylko zechciało i wszystko takich parametrach że mucha nie siada: zamiast S-10 autostradę 4 pasy w każdą stronę, drogę szybkiego S-62 ruchu po 3 pasy w każdą stronę, rowerostradę 2x 2,5 do samego lotniska, kolej dwutorową na 250 km/h. Nareszcie nie byłoby żadnych wąskich gardeł i możnaby szybko dojeżdżać do roboty do Modlina i dalej do Warszawy albo do Londynu lub Berlina. Wyjechaliby prawie wszyscy. 18:38, 14.05.2019


Nowe GulczewoNowe Gulczewo

14 2

Wieś ma rower miejski bez ściezki rowerowej do Plocka ale jaja 18:04, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiotrekPiotrek

3 2

Witam! Nowe Gulczewo ma rower miejski bo należy administracyjnie do gminy Słupno bo kto bogatemu zabroni !!!. Tak sobie myślę, że jakby należało do Płocka to na 100% nie miałoby roweru miejskiego jak np. takie dzielnice jak Góry, Ciechomice, Imielnica, czy Radziwie które przecież należą do miasta i to dopiero są jaja jak berety he he he. Oj przepraszam zapomniałem ORLEN obiecał postawić na w/w osiedlach stacje roweru miejskiego więc miejmy nadzieję, że w tej kwestii dotrzyma danego słowa i mieszkańcy będą się mogli nareszcie cieszyć z wyczekiwanego roweru miejskiego. Pozdrawiam Piotrek mieszkaniec miasta Płocka :-) 21:14, 14.05.2019


MOSADMOSAD

4 8

Nic nie zrobicie my jestesmy juz dogadani z pisem od 2018 roku kiedy przyjechali do naszej wilii pod Tel-Awiwem a potem w Wiedniu.Zaplacicie w naturze te 400 miliardow dolarow, komorowski za rzadow PO chcial oddac nam lasy, nam lasow nie trzeba.Amerykanie pilnuja tego co w ziemi a 80,000 troli w calej europie szerzy dezinformacje.W zeszlym roku zrobilismy konferencje anty-polska w warszawie za ktora zaplaciliscie 2 miliony zlotych, wasz premier czekal na naszego 2 godziny pod drzwiami.W tym roku Putin przyjezdza do Aushwitz na nasze zaproszenie, polskich flag tam nie bedzie 18:10, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RatuszRatusz

9 4

Chcecie przebudować wąskie gardło to na swoim terenie albo przyłączyć gminę słupno to będziecie mieć teren pod inwestycje 18:21, 14.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SłupniakSłupniak

2 1

Odczep się od Słupna kolego. Ja za żadne skarby świata nie zgodzę się na przyłączenie mojego rodzinnego Słupna do Płocka. Nie po to po latach przeprowadziłem się z miasta w rodzinne strony, aby znów zostać mieszczuchem. 15:56, 15.05.2019


WIślakWIślak

1 0

Te Słupniak...a gdzie pracujesz? W Płockowie czy na wsi w Słupnie? Takich jak Ty "cfaniaków" są dziesiątki, ale kanalizacja i połączenie KM Płock to już pasi prawda? 07:29, 16.05.2019


BrakBrak

12 4

Funduszy PO stronie miasta znajccie firmę która wybuduje za poldarma to w waszym stylu w mieście komunistycznym 18:27, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

"znajć" so"znajć" so

6 2

takiego nauczyciela ortografii i rozumu, żeby cię POuczył całkiem za darmo 18:42, 14.05.2019


Mam Mam

8 1

Nadzieję że ścieżka rowerowa nie będzie połączona bezpośrednio z drogą glowną od imielnicy w stronę Wyszogrodu bo wies
Nowe Gulczewo ominą i wąskie gardło brawo ratuszowa an brawo ty 19:11, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SciezkaSciezka

9 2

Powinna być oddalona od drogi głównej ze trzy metry albo pięć metrów i przez Slupno 19:15, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MGMG

2 1

Ta 10 m najlepiej. Gościu chce cię tylko nadmienić, że GDDKiA miała problem właśnie ze Słupnem i Cekanowem, aby zaprojektować szerokopasmową drogę i dlatego będzie wybudowana w formie 2+1. W tych miejscowościach pas drogowo mocno się zwęża. Informacje mam bezpośrednio od pracownika GDDKiA, kiedy kontaktowałem się w sprawie swojej działki, która przylega do pasa drogowego DK62. 15:59, 15.05.2019


REKLAMA

reVreV

9 2

"Rozpoczęcie prac budowlanych planowano na koniec 2020 r., ich zakończenie w 2022 r", ale potem nadeszły jesienne wybory samorządowe i kandydatka, dla której szykowano inwestycję jako wielki atut przy kolejnych wyborach obecne przegrała. Zatem pod byle pozorem na złość "PełO" wycofano się raczkiem, a kaskę już przytulono gdzie trzeba. Do tego tłumaczenie "niezbędne stało się podzielenie na mniejsze odcinki", a z przedstawionego nowego podziału wynika, że zaproponowano większe odcinki, więc gdzie tu logika. To jak z pogłębianiem Wisły. Będziemy ją pogłębiać, ale nie będziemy, bo nie ma zagrożenia. 07:36, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MruczekMruczek

7 4

Nie rozumiem w czym rzeczywiście leży problem. Przecież można dojechać pobudowaną przez marszałka Struzika koleją z Płocka do Modlina i w Modlinie przesiąść się w komunikację podmiejską. I szybko i bezpiecznie... Mazowsze na wyciągnięcie dłoni. 14:06, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AleAle

6 0

Najgorsze wąskie gardło no i wieś Nowe Gulczewo bez ściezki rowerowej do miasta Plocka rowerem Miejskim 14:52, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

plocczanin jak kazdyplocczanin jak kazdy

1 0

Płock z dawien dawna był, jest i pozostanie dziurą komunikacyjną Polski. Płock omija każda włada i każdą możliwą do wybudowania drogą poza momentami kiedy zbliżają się wybory, wtedy "ciemnogród" jest pozyskiwany "kiełbasą wyborcą" w postaci jakże pięknych i realnych (w gadce)obietnic nigdy niespełnionych a jakże "pięknych dla pospólstwa i ciemnogrodu". Łykają wszyscy w Płocku i okolicach jak bocian żaby te obiecanki sądząc że będą na pewno spełnione a ty "guzik z wielką pętelką" topiące wszelkie nadzieje płocczan na udogodnienia no i wybory wygrane a obiecane rozwiązania nadal w polu i w dalekim planowaniu. 13:29, 20.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

heksohekso

0 0

Do Warszawy powinno być połączenie kolejowe najlepiej przez lotnisko Modlin, który ma się rozwijać, sporo ludzi dojeżdża do pracy i uczelnie, a tak trzeba na okrętkę przez wiochy jakieś, wyremontowali dworzec żeby jakieś szynobusiki tylko tam jeździły. 08:50, 22.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone