Zamknij
REKLAMA

Od 9 maja możemy spotkać ankieterów w autobusach. Zapytają nas...

18:22, 08.05.2019 | K.B
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Krzysztof Kaźmierczak

... o trasę przejazdu. Niedawno informowaliśmy o tym, że płocki Ratusz postanowił przeprowadzić badania marketingowe w sieci komunikacji miejskiej. Ankieterzy pojawią się w autobusach zarówno na terenie miasta, jak i w  pojazdach kursujących na liniach podmiejskich.

Badania powierzono firmie Public Transport Consulting – Marcin Gromadzki z Gdyni i potrwają od 9 maja do 9 czerwca 2019 r. Ankieterzy powinni mieć przy sobie identyfikatory ze swoim imieniem i nazwiskiem, potwierdzone przez Urząd Miasta Płocka (z herbem Płocka) oraz pisemne upoważnienie wydane przez wspomnianą firmę.

Co będzie należało do obowiązków osób, które będą zaopatrzone w takie identyfikatory? Mają policzyć pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach, a także tych pozostających w pojeździe, zarejestrować faktyczny czas odjazdu autobusu z poszczególnych przystanków na trasie. W większych autobusach realizacją usługi zajmą się trzy osoby, w mniejszych dwie. Kontrola pracy ankieterów stanie się możliwa również z wykorzystaniem systemu monitoringu wizyjnego w pojazdach. Podczas prowadzenia badań ankieterzy spytają każdego pasażera o relację (trasę) przejazdu.

[ZT]21794[/ZT]

Badania na terenie miasta mają objąć następujące linie autobusowe: 0, 2, 3, 4, 7, 10, 13, 14, 15, 19, 20, 22, 24, 26, 31, 32, 33, 35, 37, A, B, N1, N2, N3 dla wszystkich kursów tych linii w dniu powszednim, w sobotę (przed niedzielą niehandlową) oraz w niedzielę (niehandlową).

W wyniku badań przeprowadzonych na terenie Płocka zostaną sporządzone zestawienia w postaci tabel z podaną liczbą pasażerów w ramach poszczególnych kursów, par kursów "tam i z powrotem" oraz w przeliczeniu na 1 km, w przekroju poszczególnych kursów, osobno dla dnia powszedniego, soboty (przed niedzielą niehandlową), niedzieli i niedzieli niehandlowej. Zostanie także obliczona średniomiesięczna liczba pasażerów dla poszczególnych linii miejskich oraz średniomiesięczna liczba pasażerów w przeliczeniu na kilometr dla każdej linii miejskiej. Ponadto do sporządzenia będzie ocena podaży usług przewozowych liniami miejskimi na terenie miasta, efektywności wykorzystania poszczególnych linii miejskich w każdym z badanych rodzajów dni tygodnia i w przeciętnym miesiącu. Ankieterzy mają ustalić ilu pasażerów korzysta z biletów normalnych, ulgowych, korzysta z uprawnień do przejazdów bezpłatnych bądź też jeździ bez biletu.

Wyłoniona firma badawcza miałaby podjąć się propozycji zmian rozkładów jazdy linii miejskich, a więc zbadać, czy te są odpowiednio dostosowane do liczby pasażerów w dni powszednie, soboty i niedziele. Chodzi także o częstotliwość kursów, określenie optymalnej liczby pojazdów w ruchu dla poszczególnych linii, wytyczne dostosowania usługi w okresie ferii zimowych, w wakacje i święta. Sugestie mogą dotyczyć stworzenia nowych miejskich linii komunikacyjnych lub zmian tras już istniejących linii miejskich.

Poza Płockiem

Na liniach podmiejskich badania obejmą linie: 100, 101, 102, 103, 104, 105, 110, 111, 112,120, 121, 130, 140, 160, L1, L2 dla wszystkich kursów tych linii w dniu powszednim, w sobotę (przed niedzielą niehandlową) oraz w niedzielę (niehandlową).

Także i w tym przypadku wykonawca zobowiązany będzie do zarejestrowania liczby pasażerów wysiadających, wsiadających i pozostających w pojeździe po ruszeniu z każdego przystanku oraz do zarejestrowania rzeczywistego czasu odjazdu z przystanku początkowego, przyjazdu i odjazdu na przystankach węzłowych pośrednich oraz przyjazdu na przystanek końcowy dla każdego wykonywanego kursu na wymienionych liniach podmiejskich.

Wybrana w przetargu firma sporządzi podobne zestawienie, jak przy liniach miejskich, przy czym ważne jest obliczenie przychodowości, kosztochłonności i rentowności każdego z kursów (w dniu powszednim, w sobotę, niedzielę, w przeciętnym miesiącu) i każdej linii podmiejskiej. Dane mają być umieszczone osobno dla każdej z gmin. Analiza ma również zawierać ocenę efektywności ekonomicznej poszczególnych linii podmiejskich. Ostatnią część opracowania utworzą propozycje zmian w rozkładzie jazdy. Być może zostaną zaproponowane nowe linie.

Badania będą kosztowały 249 tys. 690 zł.

(K.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (22)

W momencie objazdow?W momencie objazdow?

36 0

Przeciez to blad! Badanie na trasach objazdowych z innym rozkladem natezenia ruchu...no rece opadaja na marnotrastwo pieniedzy. 18:57, 08.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Michał z MaszewaMichał z Maszewa

0 0

Może tak w święta by puścili jakieś busy bo trzeba aż do Winiar zaiwaniac. A taka przechadzka jest na nockę bardzo orzeźwiająca ????
19:01, 09.05.2019


kkkk

30 0

Nie prościej spytać się kierowców. Chyba wiedzą kiedy wiozą powietrze. A o narzekaniu ludzi słyszą z daleka :p 19:18, 08.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PłockPłock

19 2

To jednak bogate miasto, nie mają na co pieniędzy wydawać 22:37, 08.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

16 6

Zbudowanie linii tramwajowej uspokoi miasto i rozwiąże problemy. 23:03, 08.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

orazoraz

2 3

zbudować elektrownię melody,która by wytworzyła prąd do napędu tego tramwaju 11:18, 09.05.2019


seba2000seba2000

16 1

podnieśli ceny biletów żeby ankietę rozdrobić ... 23:52, 08.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lolek lolek

6 0

Nowakowski w ten sposob zbiera pieniadze na kampanie wyborcza
09:46, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pasażerpasażer

10 0

Teraz w autobusach pustki.Matury,wolne....Od września tłumy w autobusach i wtedy powinny być wszelkie ankiety.No chyba ze o te pustki chodzi. 10:11, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZartyZarty

5 1

3,50 za bilet ? to sa chyba zarty ja ma za tyle amarene w biedrze i po tym latam nie musze jezdzic 11:15, 09.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoboBobo

0 1

Zawsze można wybrać rower miejski - do 20 min bez opłaty :) 19:07, 09.05.2019


Wybudować linnieWybudować linnie

6 3

Tramwajowe od Słupna na orlen na szpital
Podłączyć gminę Slupno do Plocka 11:33, 09.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

elektrykelektryk

0 0

jusz podłoczam!

#Linnie 01:57, 10.05.2019


kk

4 1

a w tym wszystkim o to chodzi żeby preziowi dogodzić kaska się liczy a nie zwykli mieszkańcy 12:31, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

xxxx

6 2

Wybudować linnie11:33, 09.05.2019 MASZ RACJE.

Choćby z uwagi na rozwlekłość Płocka i błędy pierwotne w projektowaniu ulic przelotowych. Są jakieś wątpliwości i u prez. Nowakowskiego .Zapętlił się ale powrót jeszcze możliwy. Tramwaje są teraz super eko. na całe dziesięciolecia Płocka. 14:01, 09.05.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pobiedapobieda

0 1

eta dzień pabiedy!
09-05-2019/45 14:35, 09.05.2019


czaskoskiczaskoski

0 1

zwłaszcza tramw- aj waj!-e różnorodności na licencji koreańskiej...

PS.A 10, 20, 30 i 40- lecie PRL-u już było. 18:21, 09.05.2019


PrzystanekPrzystanek

2 1

A ja za darmochę wnoszę o linię przebiegająca przez Nową Białą. Tam aż się prosi przejazd czerwoniaka czy do Maszewa czy ze strony ORLEN-u. W Nowej Białej mieszkają tez starsi ludzie bez auta i młodzież szkolna.
Wójt udaje, że nie widzi problemu mimo, że mieszkańcy od dawna składali taki wniosek jak ja teraz. 14:25, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

expert?expert?

3 0

Czy znowu wnioski z ankiet "opracuje" ktoś z poza miasta Płocka, ktoś kto nie zna specyfiki tego ciekawego terenu? 14:27, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PodlaczycPodlaczyc

6 1

Gminę Slupno do Plocka miasto będzie mogło się rozwijać już piszecie na wyborczej ze nie zrobicie wąskiego gardła na imielnicy bo teren gminy Slupno i prawidłowo trzeba przylaczyc to będziecie inwestować.Wies Nowe Gulczewo bez ściezki rowerowej. Można zrobić ze Slupna
tramwaj do Plocka 15:00, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WaskieWaskie

5 1

Gardło blokuje autobusy robią się największe korki porazka 15:02, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkieterzyAnkieterzy

3 0

Powinni porazmawiac z ratuszem
W sprawie odkorkowania miasta i dalszego rozwoju miasta ściągać inwestorów tereny pod budownictwo mieszkaniowe i przemyslowe 16:58, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone