Zamknij
REKLAMA

Murem za nauczycielami. Kilkaset osób na manifestacji na starówce [FOTO]

20:51, 14.04.2019 | K.B
REKLAMA
Skomentuj

- Nie spodziewałam się, że ludzie nie mający pojęcia o zawodzie nauczyciela, będą mówili o nas nieroby. W Kościele usłyszymy o sobie, że jesteśmy swołocz, którą należy pogonić. Strajkujący nauczyciele spotykają się z wyzwiskami. To bardzo przykre. Rządzący doprowadzili do tego, że staliśmy się takim chłopcem do bicia - przekonywała jedna z nauczycielek podczas niedzielnej manifestacji na starówce.

- Gdy nie bawi cię już edukacji deformacja, twoje ego łechce wieczna racja. Zamiast bzdury pleść, że zarabiamy krocie, 5 tys. i wzwyż, popatrz dokąd już zabrnęłaś. Dlaczego kłamiesz, skąd dane wzięłaś. Jeśli odchodzisz, idź. Nikt cię przecież tu nie trzyma. To przez ciebie dziś jest ta zadyma. Lądowanie masz już zapewnione, mięciutkie. (...) Zostaw nas nauczycieli, garnitur zębów szczerz w Brukseli. Kochaj nas, szanuj nas (...) Nie sztuką coś rozwalić i wmawiać dobrą zmianę. (...) Jedno pewne jest i basta, ta praca w MEN-ie ciebie przerasta. Kochaj nas, szanuj nas. Powiedz tak tej podwyżce. Jak piskorz przestać przed nią się wić - piosenkę dedykowaną minister Annie Zalewskiej puszczono na Starym Rynku podczas manifestacji "Światełko z wykrzyknikiem dla nauczycieli".

W geście poparcia dla osób strajkujących - według policji - zjawiło się ok. 600 osób. Były to jednak dane z początku, w międzyczasie dochodziły kolejne osoby. Wśród uczestników był m.in. prezydent miasta.

- Jestem tu jako prezydent i nauczyciel, a przede wszystkim jako rodzic, który ma pełną świadomość, że to, co najcenniejsze, co tylko ma... - mówił Andrzej Nowakowski. - Nie krowy, świnie, nie kota, ale czworo dzieci. Niemal każdego dnia oddaję ich pod opiekę nauczycielom, ufając, że wspólnie możemy wychować kolejne pokolenia młodych płocczan i Polaków, bo ich przyszłość zależy od nauczycieli. Dziękuję za solidarność z nauczycielami, którzy od wielu tygodni są upokarzani, wyszydzani, okłamywani. Obecna władza upokarza ich tak, jak wcześniej upokarzała sędziów. Musimy być solidarni, bo to od nauczycieli zależy przyszłość Płocka i Polski. Wszystkie środki, które miały iść na płocką oświatę, pójdą na płocką oświatę i na wynagrodzenia płockich nauczycieli - podkreślał. - Samorządowcy nie dadzą się zastraszyć opiniami Regionalnej Izby Obrachunkowej. My również mamy dokumenty dotyczące tego, że możemy, jako samorządowcy, finansować oświatę i nauczycieli. I tak robimy to w dużo większym stopniu niż próbował okłamać nasz - w cudzysłowiu - premier.

Prezes płockiego oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego, Stanisław Nisztor dziękował za poparcie.

- Mamy dość pogardy, takiego traktowania przez rząd. Każdy mówi, że edukacja jest najważniejsza, ale nie możemy pogodzić się z tym, że do tej pory nie ma normalnego dialogu. Cały czas jest pat. Państwo posyłacie swoje dzieci do placówek oświatowych. To inwestycja w przyszłość. Wsparcie prezydenta Płocka jest dla nas bardzo ważne, bo wiem jaka jest nagonka ze strony rządu, że nie dostaniemy pieniędzy. Dla nas to bardzo istotne, że nie będzie potrąceń.

Jako nauczyciel i dyrektor szkoły, obecnie poseł, strajkujących pracowników oświaty wsparł poseł PSL, Piotr Zgorzelski.

- Na tym placu jest prawdziwa solidarność międzyludzka i nauczycielska. Ten strajk nie dotyczy, jak w swojej narracji przekazuje rząd, tylko podwyżek. To krzyk rozpaczy przeciwko degradacji polskiej oświaty, której autorom jest obecny rząd. Odbierając środki samorządom, w istocie skazuje polską szkołę na wymieranie. I wy przeciwko temu protestujecie. Trzeba zatrzymać ten negatywny trend, w zeszłym roku nasze szeregi opuściło blisko 7 tys. osób. Jeżeli premier Morawiecki nie usiądzie do stołu zaraz, a nie po świętach, to jeżeli uda się na jesieni odsunąć tę władzę od rządzenia, uczynimy wszystko, by te postulaty zrealizować. Dlaczego do tego okrągłego stołu nie zaproszono samorządowców? Tych, którzy w istocie przejęli na siebie ciężar utrzymania oświaty. Bo samorząd jest wrogiem dla tej władzy. Dziękuję prezydentowi Płocka, staroście, wielu burmistrzom ziemi płockiej, bo zachowali się przyzwoicie. Nie pozwolą, aby nauczyciele nie mieli wynagrodzenia. My dziś jesteśmy prawdziwą solidarnością nauczycielską, bo ta, która miała walczyć o interesy nauczycieli, po prostu skapitulowała.

Posłanka PO, Elżbieta Gapińska przypomniała, że była nauczycielką.

- Cały czas pracuję w komisji edukacji w polskim Sejmie i cały czas protestowałam przeciwko deformie edukacji. Podwyżki, o które państwo walczycie, wam się należą. Im się nie należały. To, co dzieje się przy okazji tego strajku, to buta, arogancja władzy. Ta niechęć, poniżanie nauczycieli nie powinno mieć miejsca. Rząd nie rozumie, że bez nauczycieli nie będzie wykształconego społeczeństwa. Nie dajcie się. Nie walczycie tylko o pensje, tylko o dobrą, polską szkołę.

Jedna z nauczycielek przypominała, że w ustawie o sporach zbiorowych wspomina się o postulatach płacowych.

- Takie mamy. Są tacy, którzy pytają dlaczego protestujemy teraz, a nie wcześniej. A przecież protestowaliśmy na mrozie i deszczu w Warszawie, pisaliśmy petycje. Nauczycieli praktyków nikt nie słuchał. A teraz nas konfrontuje się z rodzicami i uczniami. Dlaczego strajkujemy teraz, podczas egzaminów? A kiedy, w wakacje? Mówi się nam, że wyrządzamy dzieciom krzywdę. Przypomnę, że dzieci które poszły do VII klasy szkoły podstawowej dowiedziały się o nowej ścieżce w połowie klasy VI. W tej klasie VII przez wiele miesięcy nie mieli podręczników. Wydawnictwa nie nadążały  z drukowaniem, bo wcześniej brakowało podstaw programowych. A te były tworzone na kolanie. Ci ludzie, którzy je tworzyli, nie mieli pojęcia czego dzieci będą uczyły się w klasie IV, V i VI. Wyobraźcie sobie bezsens tej pracy. Ich nazwisko ministerstwo nie chciało ujawnić. Teraz wielki problem z kumulacją roczników. Nauka w wielu szkołach będzie dwuzmianowa. Tłumaczcie to innym ludziom, którzy dali sobie wmówić, że nauczyciele to ich wrogowie.

Jeden z obecnych postanowił swoją emerycką "trzynastkę" przekazać na rzecz funduszu strajkowego nauczycieli. Przemawiała Joanna Urbańska, nauczycielka 2016 roku. Ona również strajkuje:

- Pragnę, aby to była lekcja dla moich dzieci i uczniów, lekcja demokratycznej solidarności, walki o swoje przekonania. Widzę tęczową flagę. Jestem zachwycona. Chcę uczyć dzieci tolerancji, poszanowania dla innych. Walczymy nie tylko o pensje. Walczymy o lepszą edukację. Podstawy programowe są przeładowane, nie ma miejsca na pracę zespołową i kreatywność. Polityka oświatowa musi się zmienić i to się zaczyna. Wszyscy, którzy tu jesteśmy, jesteście nauczycielami 2019 roku!

- Nie pozwalamy, żeby dłużej całe społeczeństwo musiało znosić brak szacunku do nas wszystkic - mówiła Roma Ludwicka. - Mam przyjaciół nauczycieli, którzy teraz udzielali bezpłatnych korepetycji. Z płaczem zerwali się ze strajku na dzień czy dwa, żeby być ze swoimi uczniami. Dobry nauczyciel nie zostawi uczniów, będzie prywatnie wspierał, jednocześnie strajkując.

Krzysztof Borkowski powtarzał: - Nie poddawajcie się. Musicie to wygrać dla całego społeczeństwa. Walczcie o godność swojego zawodu.

Wzdłuż Starego Rynku uczestnicy ustawili się w duży wykrzyknik. We wtorek i poniedziałek zamierzają kontynuować protest w tym samym miejscu (godz. 19.00).

(K.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (77)

hahahaha

82 21

PSL, PO, NIE WIADOMO CO, PO haha ale to nie jest protest polityczny haha 00:27, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stop LewakomStop Lewakom

79 27

Drodzy Nauczyciele,wielu Płocczan popiera Wasz protest.Każdy zdaje sobie sprawę,że macie bardzo odpowiedzialną pracę.Wielu z Was kocha ten zawód,ale nie mogę pojąć jak Wy,wykształceni ludzie dajecie sobą manipulować.Spoglądam na zdjęcie nr.33 i aż obrzydzenie mnie bierze,że stoicie pod taką flagą.Jeśli naprawdę wierzycie i utożsamiacie się z tymi zboczeńcami to naprawdę świat zwariował,a Polska juz nigdy nie będzie Polską. 00:33, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rozbawiony przedstawRozbawiony przedstaw

98 33

Humorki jak widać dopisywały... panie nauczycielki po całym tygodniu przy kawkach, i ciasteczkach wypoczeły w pokojach nauczycielskich wyśmiewając rodzicow i swoich uczniow... no i jak tu się nie cieszyć bo przecież zapowiadają sie jeszcze kolejne tygodnie "ciężkiej " pracy. A pan prezydent jeszcze z dumą za to zapłaci... Trzeba tylko uważać żeby tyłki od nadmiaru słodyczy nie urosły ... no ale cóż, jakieś straty Panie muszą ponieść.... ŻENADA.... ach... i nie zapomnijcie zacząć ocieplać swój wizerunek bo przecież poparcie spada, czas na charytatywną pomoc w szpitalach przed świętami oraz pisanie rzewnych listów na forach... 01:02, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zawiedziona, zniesmazawiedziona, zniesma

20 5

Mało w tygodniu jeszcze tuż przed tym PO KO protestem po bunkrowali się w restauracjach na starówce i tam była świetna zabawa piwko za piwkiem ( haha...hihi..). Wystarczyło na nich popatrzeć jaki przykład dają młodzieży byłam widziałam. "biedni nauczyciele".
Pocieszam się tym, że są jeszcze prawdziwi nauczyciele którzy nie dali się zmanipulować.
Ja rozumiem, że mogą mieć pretensje o niskie wynagrodzenie uważam że "Ci z powołania" nauczyciele powinni zarabiać więcej bo robią dobrą robotę.Ale do cholery gdzie byliście wcześniej czy nie widzicie że Was wykorzystują a i tak nic więcej nie zdziałacie a psujecie sobie reputacje.... 09:34, 15.04.2019


Ha ha haHa ha ha

102 29

Murem za nauczycielami.... tylko kto? Bo osobiscie nie spotkalam jeszcze tych co są murem za nauczycielami.... wyszliscie ze szkoły żeby robić sztuczne poparcie dla siebie... powodzenia i miłych spotkań z rodzicami w szkołach po zakończeniu strajku .... 01:08, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zniesmaczonyzniesmaczony

77 24

Ta tęczowa wskazuje co chcą promować. Szok. O czasy, o obyczaje. 03:06, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnyObiektywny

92 28

Nie ma i nigdy nie było społecznego przyzwolenia na to aby upolitycznione nauczycielstwo brało sobie za zakładników dzieci. 05:32, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rząd mnie mnie??. Rząd mnie mnie??.

17 8

Wdf?? O co chodzi? 05:49, 15.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Czytaj, czytaj, czytCzytaj, czytaj, czyt

7 2

Fraszka ?Skarga zmiętego?- Jan Izydor Sztaudynger

?Życie mnie

Mnie!?

Była na tegorocznym egzaminie gimnazjalnym. 09:42, 15.04.2019


do czytaj, czytaj, cdo czytaj, czytaj, c

2 0

To może też interpunkcję trzeba było zastosować.... 22:21, 15.04.2019


abcdeabcde

27 84

Rząd manipuluje tępym społeczeństwem, wmówił ograniczonemu tłumowi, że nauczyciele wzięli za zakładników dzieci, a tymczasem on sam ma tych samych dzieci w wielkim poważaniu. Zalewska złamała na egzaminach wszelkie procedury, wpuściła na nie ludzi nie mających o nich pojęcia, odbyła się jakaś farsa. Rząd nie rozmawia z nauczycielami, nie pozwalając im tum samym pracować w normalnych warunkach, nie zna słowa kompromis tylko reżim. A co robią rodzice, narzekają na nauczycieli, a sami padli pastwą rządu wraz z dziećmi. A dlaczego rodzice nie zastrajkują przeciwko obładowanej podstawie programowej, przeciw pracom domowym, przeciążonemu programowi, temu, że dzieci nie mają na nic czasu wolnego, nauczyciel jest tylko trybikiem w tej źle funkcjonującej de-reformie, a rodzic nie robi nic, tylko narzeka. A po co dzieciom te egzaminy, by rząd mógł śmieszne statystyki tworzyć, które do niczego nie są potrzebne, w jakim celu dzieci są na nich stresowane, czemu rodzice nie zastrajkują razem z nauczycielami przeciw absurdowi nauczania, potrafią tylko artykułować roszczenia, szkoda, że nie zajrzą do programu i nie zobaczą, że jest przeładowany, nauczycieli rząd nie słucha, może razem byłoby prościej. 06:14, 15.04.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

Do abcdeDo abcde

32 4

Egzaminy nie są po to aby stresować dzieci, a sprawdzić poziom nauczania i pochłonietą wiedzę. Jak widać poziom nauczania spada z każdym rokiem, więc o czym to świadczy. Przecież dzieci są takie same jak wcześniej. 07:04, 15.04.2019


AaaAaa

8 27

To chyba żart?Dzieci takie same jak wcześniej?I tu właśnie widać jacy ludzie komentują-tacy,którzy o pracy nauczyciela nie mają zielonego pojęcia. 07:21, 15.04.2019


Do abcdeDo abcde

22 5

A może gdybyście mieli takie postulaty o których mówisz to rodzice by was poparli? Ale nie bo po co kasa się liczy . 08:12, 15.04.2019


do abcdo abc

23 3

Ile razy można słuchać, że rodzice nic nie robią... nie róbcie z siebie takich zapracowanych i poświęconych uczniom bo my mamy dzieci i kontakt z wami na co dzień. Widzimy wasze zaangażowanie, i nie zwalajcie wszystkiego na rząd i reformę. ale jesteście tępym społeczeństwem nauczycielskim skoro dajecie sobą manipulować jednemu człowiekowi, i myślicie, że ludzie tak jak Wy dadzą sobie wmówić, że tylko rząd jest winien... bo wy to chcecie tylko rząd was blokuje. Obrażajcie dalej rodziców, zobaczymy jak się to skończy. 09:49, 15.04.2019


elekelek

7 2

Rząd manipuluje tępym społeczeństwem? A kto manipulował tępymi nauczycielami za czasów rządów PO zamrażając im płace? I dobrze było? Nikt nie protestował! I kto tu jest tępy? Chyba nie społeczeństwo. 23:39, 15.04.2019


Do abcdeDo abcde

2 1

Ty na pewno wiesz co to jest kompromis? Rząd daje 0 - wy chcecie 30%, rząd daje 15% - wy chcecie 30%. To kto tu nie idzie na kompromis? Kompromis polega na tym, że każdy w jakimś stopniu odpuszcza, ale wy nie 30% i koniec. Nasłuchaliście się pana Broniarza że on załatwi 30%, a on poprostu sobie łatwi kolejną kadencję. 23:01, 17.04.2019


niktnikt

0 0

jedna z głupszych wypowiedzi 09:48, 19.04.2019


PppPpp

66 10

Ale ten naród jest glu.pi i daje się politycznie wykorzystywać. 06:16, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ppp cd...Ppp cd...

9 37

przez PIS 07:25, 15.04.2019


A coA co

11 43

doradcami metodycznymi wspierającymi nauczycieli. Dlaczego ich też odebrano nauczycielom i pozostawiono samych sobie? Dobra zmiana? Szkoda gadać! NAJWAZNIEJSZE ZEBY EGZAMINY SIE ODBYLY. CALA RESZTA NIC NIE ZNACZY 06:42, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

antyterrorystaantyterrorysta

77 21

Bzdura, społeczeństwo was nie popiera, sami siebie popieracie. Dostaliście ofertę 15% podwyżki, to w prywatnej firmie się nie zdarza, ale wam mało. Obłudnie, ramię w ramię z PO, które zredukowało wam etaty i na 5 lat zamroziło pensje. I jeszcze *%#)!& tłumaczycie, że to nie wasza wina, że matury zagrożone. A czyja? 07:00, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

67 18

Czemu za czasow po nie strajkowaliscie, ta sama partia wykorzystuje was w kapanii przedwyborczej, jak wygraja to odejma sobie od koryta i wam dadzą. Co do swiń i krow - doinformujcie sie bo to zaniedbania poprzedniej wladzy i pomysl UE. Rodzice podziekują. 07:06, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PISBOTPISBOT

15 19

I ja tam byłem, i świeczki z wami dla idei paliłem. 07:07, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CynikCynik

18 42

Uczcie swoje dzieci sami. Przecież można, więc w czym macie problem? A, nie potraficie? 07:30, 15.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rodzicrodzic

38 9

to po co te miernoty pchaja sie do tej pracy skoro jest tak zle 07:44, 15.04.2019


ffff

33 6

sam piecz chleb, chowaj krowy, szyj ubrania, w czym problem, nie potrafisz? 07:48, 15.04.2019


zenekzenek

47 14

czas przenieść moją dziatwę do szkoły prywatnej bo to, co się tu dzieje jest gorszące 07:45, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lesiolesio

59 11

miasto grubo ponad 100 tysięcy mieszkańców a zebrało się max 800 jak powiadają, 600 jak twierdzi policja, 200 jak twierdzą świadkowie wychodzący z kościoła po 19-tej. no i jest jeszcze http://www.ump.pl/kamera/1/ .
i co ? i bida. nauczycieli jest więcej a gdyby przyszły rodziny nauczycieli to by może już coś było ale że to był wiec polityczny to przyszli tylko z KE, POKO-nanych i inne wynalazki. a mimo gadki o nauczycielskiej doli nauczyciel jest w tym nieważny bo liczy się tylko pokonanie PISiorów i nie przeszkadzać ma w tym ta ogromna obrzydliwa i śmieszna hipokryzja polityków opozycji. 07:52, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niepolitycznyniepolityczny

59 11

Słuchajcie nauczyciele tych miernot politycznych, co zapomnieli przez kilka lat o podwyżkach, wprowadzili darmową pracę po 2 godziny w tygodniu, zapomnieli wam zwaloryzować wynagrodzenia. Słuchajcie dalej, to Rzad w dowód wdzięczności powinien zafundujować wam porządnego kopa w d oope 08:04, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarvinMarvin

2 9

Co to znaczy zafundujować? Nie znam tego słowa i nie znalazłem w słowniku. 15:23, 15.04.2019


reasumującreasumując

53 7

Czyli reasumując zdaniem kochanych polityków i nauczycieli MATURZYŚCI będą kiblowali dopóki pan Grzegorz nie wygra wyborów. Smutne 08:07, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ania Z. padła z RIOAnia Z. padła z RIO

14 64

Ostatni bastion strategii pisiorków w Płocku padł, bo nie wyszło straszenie wzięcia głodem nauczycieli. Prezydent Płocka zachował się przyzwoicie. Więc PISlamistom pozostało tylko tworzyć sztuczne podziały na linii rodzice - nauczyciele, czego przykład mamy nawet powyżej. Ale czy ciemny lud da się ogłupić i po raz kolejny to kupi? 08:26, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehehehehehehehehehehehe

21 1

koniecznie trzeba spór spozycjonować na linii PIS - reszta tak żeby to nie była polityka 08:32, 15.04.2019


PisałemPisałem

53 12

wcześniej że wielmozny broniarz robi sobie nową kadencję . Znieść kartę nauczyciela jak najszybciej kontrolować lekcje tzn ilość przerobionego materiału w szkole a nie przez rodzica w domu . Złożyć pozew zbiorowy o niedopełnienie obowiązków przez funkcjonariusza publicznego jakim jest nauczyciel. 08:41, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NanNan

1 3

Żeby likwidacja Karty Nauczyciela nie wyszła nam wszystkim bokiem :) 22:08, 15.04.2019


REKLAMA

PlPl

41 10

Kasy fiskalne dla korepetytorów, PIT do sprawdzenia i będą środki na podwyżki. 09:10, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KubaKuba

22 6

To samo dla lekarzy! Byłem i jak poprosiłem o paragon to na mnie oczy wytrzeszczył :) 09:31, 15.04.2019


MGMG

48 13

Precz z kastą nauczycielską, która nie chciała dopuścić do przeprowadzenia egzaminów. Można strajkować, ale jeśli ktoś robi z dzieciaków swoich zakładników i nie chce dopuścić do przeprowadzenia egzaminów, a potem pluje na tych, którzy zasiadają w komisjach to zasługuję wyłącznie na pogardę. Precz. Nie popieram strajku nauczycieli w takim kształcie. 09:32, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PłocczaninPłocczanin

5 0

I jeszcze nie należy popierać pomysłu Pana Prezydenta Nowakowskiego jeśli chodzi o rekompesatę pesji nauczycieli za czas strajku. A z jakiej racji to ma być pokrywane z naszy płockich podatków? Niech pan Broniarz wyciąga kasę. ZNP powinno mieć fundusz strajkowy, a oni proszą o datki, śmiechu warte... Kadegoryczne "nie" dla rekompensat! 22:45, 17.04.2019


kk

44 8

tak będą szumieć aż do 26 maja bo przecież nie chodzi tym politykom o nauczycieli tylko o ciepłe stołki w UE.Nauczyciele niby wykształceni a dali się wciągnąć w układy polityczne POKO-szok będzie po wyborach bo wówczas zapomną o nich politycy aż do jesieni i znowu się zacznie kampania wyborcza aby dalej siedzieć na ciepłych stołkach i jako koalicja niszczyć nasz kraj. Prawdziwi POLACY zrozumcie wreszcie ,że ta koalicja to dawna tylko zjednoczona komuna, która po dojściu do ponownej władzy znowu zacznie niszczyć Polaków i służyć NIEMCOM -czy tego chcecie czy rozwoju naszego Państwa i dobrobytu przeciętnego POLAKA. 09:32, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

megimegi

40 7

Flaga LGBT mówi wszystko, smutne.
Drodzy nauczyciele, należy się wam podwyżka, bez dwóch zdań. Strajk? Owszem. Ale nie w takiej formie. Nie kosztem dzieci, młodzieży. Dzieci widzą, szybko zapamiętują, ale tak szybko wam nie zapomną żałosnych piosenek, wierszyków i innych występów na "fejsie". Będą się z Was śmiać i drwić.. 10:54, 15.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SpSp

6 19

A jak mają strajkować jak nie kosztem dzieci?? W wakacje?? Pamietam jak strajkowali w Płocku kierowcy autobusów miejskich i nie chodziły czerwoniaki. Nikt jakoś nie komentował że robią to kosztem pasażerów. Do szkoły do pracy wszyscy chodzili pieszo. Samochody miał co 5 mieszkaniec. Uważam że jedyna możliwością strajkowa nauczycieli jest poprostu odejść od tablicy, lekarz odchodzi od łóżek, itd... 14:12, 15.04.2019


PłocczaninPłocczanin

4 0

"Sp" nie porównuj kierowcy autobusu z nauczyciele, odpowiedzialność jest chyba trochę inna. "Megi" ma rację poziom jaki reprezentują niektórzy strajkujący jest żenujący. Poza tym jeśli się chce negocjować trzeba się nastawić na kompromis, a ze strony nauczycieli kompromisu nie widać, chcą tyle i tyle i koniec. Dlaczego nie strajkowali w latach kiedy pensje mieli zamrożone, to nie strajk to hucpa polityczna. Inteligentni ludzie dali się zmanipulować Broniarzowi, który sobie próbuje ugrzać fotelik pod następną kadencję, a przy okazji zrobić kampanie wyborczą swoim kolesiom z partii POpapranej która przez 8 lat nic nie zrobiła pod kątem reformy szkolnictwa o której teraz tak głośno mówią. 22:34, 17.04.2019


antyrafałantyrafał

37 8

Zauważyliście że ci sami nauczyciele w przypadku korepetycji po godzinach nie strajkują? 11:24, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarvinMarvin

7 15

Zauważyliście, że na korepetycje chodzą tylko tępe bachory, które nie potrafią przyswoić wiedzy na lekcji i samodzielnie powtórzyć jej w domu? Sami rodzice błagają nauczycieli, żeby przyjmowali ich dzieci na lekcje, a potem płaczą i komentują. Niezrozumiałe! 14:53, 15.04.2019


Byłem tamByłem tam

33 7

I było słabo. Dużo gadania - już nie oceniam czy kampania czy politycznie - dużo gadania, z którego niewiele wynika. Wypadało się pokazać przy okazji - to się pokazano , pogadać coś trzeba było to i pogadano - jakość nagłośnienia słaba - niewiele było słychać poza prezydentem. Wokół pogaduchy , śmichy hi-hy zagłuszające odbiór . Miałem momentami wrażenie , że to spotkanie towarzyskie. Flaga lgbt ? Bardzo słabo. Po co? W jakim celu? Co ma wspólnego z nauczycielskim strajkiem to "środowisko".
Jesteśmy jako grupa zawodowa mocno podzieleni i niezdyscyplinowani. Taki jest fakt. Żadne zaklęcia tego nie zmienią. Nie będziemy szanowani jeśli nie zaczniemy szanować siebie nawzajem. Pójdę dziś , zobaczę czy coś się zadzieje. Wykrzyknikami - podobnie jak kredkami nic się raczej nie zdziała...... słabo i smutno to wyglądało. 11:42, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mamamama

5 24

Flaga tęczowa po co? No jak to po co? Bo nie chodzi tu wyłącznie o podwyżki, a o kształt edukacji w ogóle. Było wsłuchać się uważnie w apel Pani Joanny Urbańskiej (Nauczyciel Roku 2016), a nie prominentnych polityków ziemi płockiej robiących sobie kampanię poparcia. Odpowiedź kryje się w słowach wymienionej nauczycielki. "Tęcza" jest apolityczna, a szkoły dla wszystkich dzieci. Byłam wczoraj, będę i dzisiaj i kiedy będzie trzeba. Robię to dla mojej córki i jej partnerki. Dziękuję, że ktoś miał odwagę w tym mieście na trzymanie tęczowej flagi. 12:58, 15.04.2019


PioterPioter

21 5

Murem za nauczycielami nauczyciele dobre???? 12:43, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Smutna Smutna

9 23

jest ta cała sytuacja. Nauczyciele naprawdę mało zarabiają. Smutna jest ta pogarda 13:12, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZszokowanaZszokowana

15 3

...4 dzieci ?
To chyba żart 13:26, 15.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??????

2 12

a co? na 500+ przeliczyłaś i ci się nie zgadza? za robotę się weź, a nie z pieniędzy podatników neta opłacasz i głupoty wypisujesz 17:26, 15.04.2019


kubakuba

8 0

Policzył tych co chodzą do szkoły, ten najmłodszy co się w maju 2015 r. urodził jeszcze nie jest pod nadzorem tatusia, to mamusia wozi go do przedszkola. 19:24, 15.04.2019


obiektywnyobiektywny

40 2

nauczyciel z ratusza robi darmową kampanię wyborczą schetynie i spółce.Już prawie cztery lata i nadal nie mogą przeżyć odcięcia ryjów od koryta.Marzy im się powrót,ale niedoczekanie wasze!A teraz wykorzystują do tego niby mądrych ludzi,którzy dali się zmanipulować. 13:28, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CzytelnikCzytelnik

4 0

Mógł dac podwyzki kiedy byli u korytka 18:35, 18.04.2019


REKLAMA

Twój nick(ex.autor)Twój nick(ex.autor)

29 7

Kto sponsoruje całe to towarzystwo KODerastyczne, Wolne Miasto Płock, itp.? Soros, Niemcy czy może jeszcze ktoś inny? 13:31, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

fakty24fakty24

25 7

KODeraści, PO, ZSL i LGBT i to nie jest strajk polityczny? Kpiny. Ale najlepsze jest to: abcde06:14, 15.04.2019
"Rząd manipuluje tępym społeczeństwem, wmówił ograniczonemu tłumowi". To jest miara wyalienowania ze społeczeństwa. Za kogo wy się uważacie? 14:08, 15.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TVP info to stan umyTVP info to stan umy

5 15

a co ma orientacja człowieka do poglądów politycznych, ofiara kiepskiej edukacji szkolnej... szok
17:23, 15.04.2019


nicknick

25 5

już nie popieram 14:18, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dixondixon

22 4

sam popieram nauczycieli, bo zarabiają słabo. Tylko proszę orlenowców, pernowców i innych "technicznych" i korporacyjnych o nie mędrkowanie na temat wynagrodzeń nauczycieli. Ale wczorajsza agitka przed ratuszem to przegięcie. I do tego jeszcze pederaści ze swoimi emblematami. Wolę poprzeć moich nauczycieli pod moją szkołą niż z tą lokalną "śmietanką". I jeszcze sprostowanie - kiedy i w jakim Kościele ktoś określił nauczycieli swołoczą? Nic mi o tym nie wiadomo, więc proszę nie kłamać. 16:09, 15.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

dixon to stan umysłudixon to stan umysłu

3 14

twój poziom intelektualny poraża. Jeśli masz dzieci, to współczuje im i otoczeniu. Przy tak ograniczonym ojcu, efektem procesu wychowawczego może być jedynie "polak cebulak" 17:17, 15.04.2019


DixonDixon

2 1

do skrytego mojego krytyka. Myślę, że intelektualnie jestem cię w stanie położyć na łopatki w wielu dziedzinach, ale mniejsza o to. Jestem Polakiem cebulakiem, bo cebulę lubię (jest bardzo zdrowa) a Polakiem jestem od urodzenia. A tobie życzyłbym mojego poziomu. Ciao! Mysiu pisiu! 12:49, 16.04.2019


AA

3 2

Dlaczego piszecie "w cudzysłowiu"? Prezydent chyba tak nie powiedział? 16:16, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????

5 7

a co, na 500+ przeliczyłaś i ci się nie zgadza? za robotę się weź, a nie z pieniędzy podatników neta opłacasz i głupoty wypisujesz 17:21, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mm

2 1

Tempus temporii... 17:55, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mur pękamur pęka

8 0

ale co wy o tym wiecie. A ta dziura, która pozostanie będzie koszmarem dla NICH 17:57, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bebebebe

12 7

Kardas Andżelika Marionetki: "politycznej zagrywki???? zwolnić wszystkich, którzy brali udział w proteście, zatrudnić nowych. Myślę, że jest wiele osób, które chciałby uczyć dzieci."- przyjdą uczyć leśnicy, strażacy i bezdomni z ulica, a nie daj boże jakby takie andżeliki nauczały, ojojoj 18:47, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tab..tab..

23 4

Dzieci patrzą a oni sobie nawet nie zdają sprawy z tego, że swój autorytet wyrzucili psu na legowisko. 20:17, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

BelferBelfer

13 2

Jest takie mądre przysłowie: "Lepiej z mądrym zgubić, niż z *%#)!& znaleźć". Dedykuję Koleżankom i Kolegom po fachu...
22:12, 15.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#kRt4#kRt4

4 11

I napisali się tu roszczeniowi rodzice, którzy mają dosyć swoich dzieci, bo trzeba się nimi zająć, bo mają problem, bo obiad trzeba ugotować, bo czas trzeba im urozmaicić, bo wolne jest i nagle katastrofa, bo dziecko w domu się pojawiło, a szkoła to nie przytułek, szkoła nie jest filią domu. Biedne te dzieci, od rana do nocy były w szkole, obiad tam dali, pani na świetlicy i w przedszkolu smarki wytarła, bo czy chore czy nie to do bólu to dziecko tam siedziało, a nie ma tak, już tak nie będzie, bo nauczyciel już za niańkę robić nie zechce. Bo niedouczony i prymitywny rodzic słucha tvp i nawet nie rozumie, co tam mówią, bo nie ma pojęcia, że o naprawę oświaty idzie, ale po co, menelom 500+ wystarczy. Jak grochem o ścianę do *%#)!& można mówić, a oni swoje. Klasówka, praca domowa, zadanie - wina nauczyciela, nie, bo tępy rodzic nie ma pojęcia o podstawie programowej, proszę następnym razem skargi uwagi kierować do rządu, bo to jego wina, że program jest przeładowany. Adieu nieroby, okradające podatników i żyjący z 500+, nie trzeba wam oświaty, was nic nie oświeci. 21:37, 16.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PłocczaninPłocczanin

0 0

Hahaha... 22:11, 17.04.2019


qq

10 0

Kolejna spontaniczna manifestacja pod przewodnictwem polityków. 12:21, 17.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a wieciea wiecie

5 0

dlaczego Płock jest tak bardzo zadłużony?.Płock jest zdłużony bo w Płocku"żondzom" nauczyciele.Ab do roboty a nie do koderastowania. . 00:30, 19.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicrodzic

5 0

Zastanawiam się czy jako rodzic czegoś nie zrobić. Są nauczyciele którzy na lekcjach jasno deklarują swoje poglądy polityczne, rodzice wiedzą o tym bo ich pociechy im to opowiadają. Wiemy którzy to nauczyciele ale nikt z tym nic nie robił traktując to jako folklor jednak teraz gdy nauczyciele po prostu przeginacie zastanawiam się czy nie zrobić z tego problemu. Czy skoro Wy tak łatwo robicie problem wszystkim dookoła nie dobrać się co niektórym z Was do tyłków bo zdaje się agitacja NA LEKCJACH jest zabroniona i może jak jesteście tak bardzo zapatrzeni w swoje poglądy idźcie do polityki a nauczanie zostawcie normalnym ludziom. Może jak środowisko nauczycielskie przetrzebi się z nieudaczników pseudo polityków zrobi się normalniej i będą efekty. Pamiętajcie że w odróżnieniu od rodziców JESTEŚCIE OSOBAMI PUBLICZNYMI. Znam trochę dolę i niedolę nauczycielską i rozumiem chęć zarabiania więcej ale odnoszę coraz większe wrażenie że nie tylko o to tu chodzi ale puki jeszcze jest czas na opamiętanie proponuję uspokojenie i wzięcie tego co na razie rząd daje bo nie jesteście pępkiem świata i nie tylko wam źle się powodzi ale to Wasze efekty pracy ludzie oceniają coraz gorzej. A teraz jeszcze ten efekt pogłębiacie. Nie gratuluję. 09:57, 19.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RR

0 0

Deklaracja poglądów politycznych, a agitacja polityczna to dwie różne rzeczy 01:57, 21.04.2019


kubakuba

2 0

'moja mama nie pęka, pękam ja gdy widzę mamę' 10:42, 19.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oddziela sieoddziela sie

1 0

ziarno od plew, 17:16, 21.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone