Zamknij
REKLAMA

Mieszkaniec Podolszyc jest wściekły. - Tu nie ma gdzie parkować

11:39, 14.03.2019 | D.B, M.W
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Dominika Bębenista

- Tu po prostu nie ma gdzie parkować - mogliby powiedzieć mieszkańcy wielu osiedli w Płocku. Tym razem zwrócił się do nas jeden z mieszkańców Podolszyc Południe. – Wieczorem żeby zaparkować auto w pobliżu domu, muszę łamać przepisy albo brodzić w błocie. Czy naprawdę nic nie da się zrobić? – dopytuje z wyraźnym poirytowaniem pan Damian, mieszkaniec jednego z bloków przy al. Jana Pawła II.

Chodzi o kompleks czterech bloków przy al. Jana Pawła II. Za dnia miejsc do parkowania rzeczywiście jest sporo, ale im bliżej wieczora, tym sytuacja wygląda coraz gorzej. Kiedy wszyscy mieszkańcy wrócą do domu, zaczyna się parkingowy chaos. Wewnątrz osiedla samochody postawione są w bardzo „kreatywny” sposób, a od strony ulicy samochody stoją dosłowne wszędzie.

- Wracając wieczorem do domu tylko honorowa rundka dokoła bloków w poszukiwaniu miejsca. Żeby zaparkować auto w pobliżu domu, muszę łamać przepisy albo brodzić. No i narażamy się na mandaty - wylicza pan Damian. 

Miasto ze względów bezpieczeństwa zagrodziło nawet chodnik - chodziło o zapewnienie kierowcom autobusów odpowiedniej widoczności. Samochody nadal tam jednak parkują. Jak się okazuje, temat rzeczywiście jest dobrze znany straży miejskiej. Tylko od początku roku dostali pięć zgłoszeń w związku z nieprawidłowym parkowaniem w tym rejonie.

- Działania straży miejskiej przy ul. Jana Pawła II 27 prowadzone są na prośbę mieszkańców – zaznacza Jolanta Głowacka, rzeczniczka municypalnych. - W ubiegłym roku, najwięcej zgłoszonych interwencji odnośnie tego miejsca wpływało  do nas  w okresie letnim. Osoby dzwoniące do dyżurnego straży miejskiej skarżyły się i prosiły o podjęcie interwencji przez strażników, ponieważ kierujący, żeby zaparkować w tym miejscu, jadą całą szerokością chodnika. Niektórzy trąbili na pieszych. Taka jazda po chodniku jest nie tylko zabroniona ale również niebezpieczna, ponieważ wiele osób tam biega, jeździ na rowerze, rolkach, spaceruje z dziećmi czy z psami – tłumaczy Głowacka.

Jak dodaje, niektórzy mieszkańcy zwracają kierowcom uwagę na własną rękę, ale zdarzało się, że kończyło się to wulgaryzmami ze strony parkujących. Rzeczniczka przypomina też, że parkowanie w odległości 15 metrów od przystanku to wykroczenie.

Temat niedostatecznej liczby miejsc parkingowych jest znany także radzie osiedla. W tej sprawie wystosowano kilka pism z propozycją lokalizacji parkingów, bo problem nie dotyczy tylko tego rejonu, ale tak naprawdę większej części osiedla. Karol Krajewski, prezes Rady Mieszkańców Osiedla Podolszyce Południe, interweniował w tej sprawie wielokrotnie w minionym roku.

- Wiemy, że tych miejsc brakuje. Skierowaliśmy w tej sprawie do Urzędu Miasta Płocka kilka pism, podawaliśmy różne propozycje lokalizacji parkingu - kwituje Krajewski.

W pierwszej połowie ubiegłego roku RMO „Podolszyce Południe” wystosowało cztery pisma dotyczące problemu parkingów. W lutym zwrócono się do prezydenta o utwardzenie terenu pomiędzy boiskiem szkolnym Szkoły Podstawowej nr 22, a blokiem Jana Pawła II 13, celem utworzenia dodatkowych miejsc parkingowych. Taka inwestycja była wzięta pod uwagę, wpisana w budżet na 2018 rok i miała być oddana w czwartym kwartale zeszłego roku. Tak się jednak nie stało.

Padły też inne propozycje, ale z różnych względów nie mogą być zrealizowane. Jedna z nich zakłada przebudowę fragmentu ulicy, która była remontowana w 2013 roku. Na to prezydent nie chce się zgodzić, bo jak tłumaczy, aktualnie stan drogi jest dobry. Przewinęła się też propozycja niewielkiego parkingu przy Czwartaków 8, ale analiza funkcjonowania osiedla to wyklucza.

W Ratuszu załamują ręce. Problem dostrzegają, ale wiele zrobić nie mogą.

- Nie mamy już, jako samorząd, miejsca na zbudowanie w opisywanym rejonie al. Jana Pawła II nowych miejsc postojowych. Zrobiliśmy wszystko, co możliwe i nie planujemy budowy nowych parkingów - mówi Hubert Woźniak z zespołu prasowego urzędu miasta. 

Część terenu należy też do spółdzielni MSM Chemik. Mimo wielokrotnych prób kontaktu nie udało nam się porozmawiać z kimś z zarządu. 

Korespondencję RMO Podolszyce Południe z Urzędem Miasta można przeczytać w poniższej galerii. 

(D.B, M.W )
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (51)

plocekplocek

20 17

Nie tylko na podpłockiej wsi jest problem, w centrum mamy jeszcze większe problemy z zaparkowaniem pod blokiem po godzinie 16:00. Mimo znaku zakazu ruchu - nie dotyczy mieszkańców ponad połowa to klienci różnych lokali handlowo-usługowych jak i sami pracownicy którzy mimo że parking zrobiła spółdzielnia to zapychają miejsca. A w weekend przyjezdnych WPL-i na zakupy na ryneczek itd.... to jest obłęd... 12:08, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

krybakryba

25 1

Parkingi wielopoziomowe na dużych zatłoczonych osiedlach załatwiłyby sprawę na lata, ale to wymaga niestety trochę pracy i planowania. Za duże wyzwanie. 12:24, 14.03.2019


XxxxxXxxxx

1 0

Plocek a Ty co taki miastowy jesteś masz coś do WPL
23:24, 14.03.2019


plocekplocek

0 0

mam tyle żeby nie byli tak wygodni i za wszelką cenę pchali się jak najbliżej miejsca docelowego. Skoro jedziesz na rynek to masz od ulicy przemysłowej parkingi a także w galerii mosty a nie ludziom pod blokami się pchają przez co mieszkańcy nie mają gdzie parkować.
Jak nie możesz zrobić zakupów w swoim lokalnym spożywczaku dino czy innym lewiatanie i zatruwasz miasto to nie rób się taki wygodny... spacer od/z auta pójdzie tylko na zdrowie 13:38, 15.03.2019


MicMic

39 27

Bo mamy za dużo samochodów po prostu. Teraz jeden samochód na rodzinę to za mało. Żonka musi dojechać do pracy, mężuś też. Jakby komunikacji autobusowej nie było. A potem zdziwienie, że nie ma miejsca parkingowego. I jeżdżą tymi wielkimi suvami po mieście parkując gdzie popadnie jak ostatnie sieroty. 12:38, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

kiljankiljan

15 7

To nie są już lata '90-'00, gdzie statystycznie było jedno auto na kilka rodzin. Czasy się zmieniają. Niemalże każdy może teraz kupić truchło sprowadzone zza granicy za kilka wypłat 500 plus. Za 10 lat za płatne miejsca postojowe w mieście będą żądać po kilka stów/m-sc. 12:49, 14.03.2019


plk91plk91

15 8

sam sobie jezdzij km... madrzy sie a sam ma pewnie dwa auta... 13:52, 14.03.2019


bbbb

9 3

Płock to nie jest wawa, gdzie wszędzie masz co 3 minuty autobus czy tramwaj, wiele firm w tym orlen jest na tzw. zadupiu komunikacyjnym, więc i samochodów u nas dużo 16:45, 14.03.2019


lewanlewan

34 11

Najprościej ukarać mieszkańców co to na własnym osiedlu nie mają gdzie zaparkować. Najprościej Straż Miejską nasłać, żeby mandaty wlepiała. Tak jest na większości osiedli w mieście. A w Straży Miejskiej jak przestępcę traktują człowieka, bo zaparkować nie miał gdzie wracając o 22 z pracy. 12:57, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zorrozorro

21 2

Podole? spróbuj po 16 na gawareckiego. masakra i szukanie kawałka parkingu... 13:30, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XdXd

13 35

Miastowi i ich problemy, nie dość że żyją w klatkach jak na fermie drobiu to jeszcze nie mają gdzie gruza z reichu zaparkować xd 13:58, 14.03.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

xoxoxoxo

20 6

Siedź dalej na tym zadupiu, krocząc majestatycznie po swoich odziedziczonych 200 metrach przykrytych eternitem, z wystrojem późnego Gomułki i parkuj w szopie obok tucznika. Uprościłem sprawę analogicznie. 14:09, 14.03.2019


kitaplonskitaplons

21 1

Kolejny wupeelak, który pracuje w tej mieścinie, robi zakupy i jeździ na weekendowe pochlanie, uważający się za pana z włości wiejskich. 14:33, 14.03.2019


WulgaryzatorWulgaryzator

2 0

*%#)!& 16:59, 14.03.2019


XdXd

5 4

O kurde jaka agresja Xd. Nie denerwujcie się tak, bo jeszcze wieczorem czeka was walka o miejsce pod blokiem. Przykro mi, ale sami zapracowaliscie na swój los... Jak zwierzęta XD 18:06, 14.03.2019


Zwierzęta Zwierzęta

1 3

To masz w szopie smierdzacy gnojowica wsiunie 21:26, 14.03.2019


romanekromanek

30 1

a nie lepiej zastanowić się nad parkingami wielopoziomowymi? Są przecież rozwiązania polegające na budowie wytrzymałej lekkiej konstrukcji. Na tej samej powierzchni można zmieścić 3-4 razy więcej pojazdów. Nie muszą to być betonowe toporne budowle. 14:10, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TOMTOM

35 2

a może ktoś powinien zająć się tymi samochodami co stoją na parkingach i już trawa przez nie przerasta bo są nie używane kilka lat. Albo rozbitkami bo takie padła też się zdarzają. 14:33, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

1111

17 6

Proponuję wyburzyć połowę zabudowy miasta i w to miejsce zrobic parkingi 14:41, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak to jest..Tak to jest..

13 19

jak każdy w rodzinie musi mieć swój samochodzik. Komunikacja miejska mogłaby zabrać 80% z nich do pracy, ale po co.. nakupują tego szmelcu a potem płaczą. Po godzinie 17:00 wszystkie 4 auta muszą stać pod blokiem, bo przecież synuś musi mieć swój, córusia itd.. 14:52, 14.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OooOoo

11 0

Tak tak tak! U mnie pewna rodzinka w bloku ma 3 furki, a szanowna matka siedzi w oknie i czeka, az sie zwolni miejsce naprzeciw wejscia do klatki, zeby tylko mogli postawic swoje. Co z tego ze maja miejsce wykupione na platnym parkingu, auta musza stac przed klatka koniec kropka. Paranoja. 15:12, 14.03.2019


vntirvntir

10 1

Wara od cudzych pieniędzy publiczny świadczeniobiorco. 15:12, 14.03.2019


antyrafałantyrafał

36 5

Wystarczy wprowadzić parkomaty to będzie luz :) Niech podolszyce też mają takie luksusy jak mieszkańcy starówki..... 15:07, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BogdaBogda

17 0

Popieram 15:18, 14.03.2019


REKLAMA

KoloKolo

19 5

a kogo to obchodzi bo na pewno nie prezydenta...byleby więcej bloków tak by sąsiad podglądał sąsiada z naprzeciwka a obecność słońca było jedynie marzeniem 15:10, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

interwencjaPPinterwencjaPP

9 4

Drogi mieszkańcu, przyłączamy się do apelu... tym bardziej, że dla części z nas, to również nasze osiedle...
Nie ma usprawiedliwienia na łamanie przepisów;
#KĄSTYTUCJA!!!... czy jakoś tak.
Jakbym był bardziej uszczypliwy, to napisałbym "weź kredyt i płać za parkowanie..., ewentualnie wyemigruj. W "dzikich" krajach wszak jest szansa na to, że trzeba płacić... 15:35, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hejhej

6 0

ja bym zapłacił za parkowanie tylko parkingów ni ma 16:46, 14.03.2019


monkiamonkia

13 3

Parkomaty i po problemie! 17:47, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kierowca Kierowca

1 7

Na osiedlu? *%#)!& jesteś czy co? 19:55, 14.03.2019


anty-WPLanty-WPL

3 8

Zapraszam do siebie mieszkańca Podolszyc, który brodzi w błocie. Mam willę z basenem dla siebie i gości , dla Pana Samochodzika z amfibią, pradopodobnie marki Syrena Bosto,która pokonuje wszelkie przeciwności losu na nieszczęśliwym osiedlu też mam aero-port żaglówkowy w pięknie połozonym miejscu, z utwardzonym gruntem ! Żagiel i płozy w wspomnianym wehikule czasu wymienię na miejscu...gratis, by wyżej wymieniony Obatel mógł dalej podróżować w czasie i przestrzeni. Parking też u mnie za free, taki piękny, na wzór hamerykański. Przyjeżdżajcie z miasta Podolszyce do mojej wioski , a odkryjecie piękno natury. Od czasu, gdy ten idiota WPL zaczął mi ubliżać, nie jeżdzę do Płocka, bo i poco ? Dlaczego mam Wam zostawiać moje ciężko zarobione pieniądze ? Nie podoba się moja kasa , to nie. W okolicznych sklepach i marketach mam taniej, bliżej, a do tego jakiś grosiak idzie na miejscowe społeczeństwo, a nie na wrogich dla mnie mieszkańców Płocka. Coś niezrozumiale napisałem ? 18:40, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Kolejny wsiun Kolejny wsiun

0 1

Bajkopisarz 21:29, 14.03.2019


szlachcic na włościaszlachcic na włościa

0 1

Dziękuję za odpowiedż od Pana o ps. "kolejny wsiun " i przypominam, że takie barachła, jak Pan wyszli z niewoli szlacheckiej zaledwie 180 lat temu, a po II wojnie światowej z stodoły i wychodka przenieśli się do gierkowskich bloków i w tej chwili, jako nieudacznictwo życiowe nie powinniście mieć prawa głosu, bo swoimi średniowiecznymi zwyczajami doprowadzacie kraj do ruiny ! 03:21, 15.03.2019


Płock Płock

1 1

Ja wyszedłem z barachla 180 lat temu a ty nadal śmiechu w nim tkwisz 05:59, 15.03.2019


rolnikrolnik

7 2

Też byłbym wściekły, jak bym nie miał gdzie wylądować swoim helikopterem !Moje laczki w gnoju ubabrać w mieście Podolszyce, toż to świętokradztwo ! 19:09, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahaHaha

3 0

Rozrzutnik to nie helikopter słomiarzu 06:05, 15.03.2019


starówkastarówka

9 1

Pomysł z parkomatami jak na starówce na Podolszycach brzmi idealnie! Czemu podolszyce mają być gorsi od nas? Niech też mają parkomaty! 19:22, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Pierdolnij się Pierdolnij się

3 5

W łeb 21:28, 14.03.2019


anty-WPLanty-WPL

3 1

Dlaczego ktoś kto normalnie myśli, ma się *%#)!& w łeb ? Dlatego, że chołota chłopska, bida z piasków i karasków, ktora w latach 80-tych XX wieku, dzięki Orlenowi i FMŻ, przeprowadziła się na Podolszyce chce teraz udawać szlachtę polską mazowiecką ? Na Podolszycach to nie bloki mieszkalne...to czworaki dla dworusów, tylko trochę unowoczesnione !Nawet tam nie zaglądam, bo sam sobie nie chcę wstydu przynosić. Zresztą, gdzie ja tam wyląduję moim helikopterem...w stercie obornika o którym pisał jeden z mieszkańców. Mój helikopter nie ma oznaczeń WPL, więc myślcie chłopo-mieszczuchy...myślcie ! 08:36, 15.03.2019


do anty-WPLdo anty-WPL

0 1

tradycyjnie: do krów wsiunie 10:08, 15.03.2019


SąsiedziSąsiedzi

2 2

Ustawianie kontenerów na miejscu parkingowym tez nie pomaga sąsiadom. Może zacznijmy od siebie pokręćmy kierownicą chwilę dłużej i ustawmy się bliżej auta sąsiada nie koniecznie zostawiając sobie zapas miejsca do łatwiejszego wyjazdu. 19:29, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

januszjanusz

3 1

nie po to ciężko haruje na pasacika za 15k żeby ktoś obijał mi szpachlę z drzwi 20:43, 14.03.2019


strażstraż

5 1

jak to dobrze, że SM jest w gotowości - "dla bezpieczeństwa i komfortu" ma się rozumieć... 19:58, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cynthiacynthia

0 1

Jakie propozycje ma ten gnój smierdzący WPL? Czyżby nadmiar wiedzy z Prawa o Ruchu Drogowym zlasował mu całkowicie ten neadertalski mózg i mu się idiocie procesor zapalił ? 03:34, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

alfonsoalfonso

2 0

Pod kościołem na Podolszycach niech parkuje, tam przynajmniej nie trzeba sobie butów brudzić. Jak z opłatami , nie wiem ! 03:42, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

kacvegaskacvegas

4 1

Również popieram pomysł by mieszkańcy podoli mieli parkomaty jak my w centrum! 06:37, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tomtom

2 0

POJEANY NARÓD ,JAK KTOŚ CHCE ZNALEŹĆ TO ZNAJDZIE 08:05, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZnafcaZnafca

5 0

Przy okazji problemu tej okolicy to przydał by się brakujący chodnik na południowej stronie wzdłuż al. Jana Pawła II na wysokości wielopoziomowego parkingu. Przydało by się również zlikwidować zdublowane przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Nowickiego na wysokości pętli KM na ul. Drętkiewicza. Ułatwiło by wjazd na pętle autobusom KM bo po co przed i za skrzyżowaniem przejście dla pieszych na al. Jana Pawła II. 09:34, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MicMic

6 1

Do ludzi piszących, że parkomaty załatwią sprawę: nie załatwią. Większość miejsc parkingowych to bowiem własność różnych spółdzielni mieszkaniowych lub wspólnot. Nie można im narzucić płatnego parkowania, bo członkowie spółdzielni/wspólnot się na to zwyczajnie nie zgodzą. Efekt będzie taki, że spółdzielnia/wspólnota wprowadzi rezerwowane miejsca parkingowe i szlabany i nikt poza mieszkańcami tam nie zaparkuje i będzie lament, że Karyna z Dżesiką nie podjadą do fryzjer.. ekhmm stylistki zrobić fryzurę. Rozwiązaniem świetnym a wręcz idealnym dla ciasnych osiedli są wielopoziomowe parkingi i zautomatyzowane systemy parkingowe, często podziemne. W takim rozwiązaniu system zajmuje dwa-trzy normalne miejsca a mieści co najmniej kilkanaście samochodów. I dodatkowo odpada problem obcierek/zarysowań lakierów, kradzieży, wandalizmu. 09:40, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

staremiastostaremiasto

2 1

My też nie godziliśmy się na parkomaty. Też walczyliśmy. Nie chcieliśmy ich. I co dało się? Dało się! Więc podolaki też niech mają parkomaty! 17:15, 15.03.2019


ZnafcaZnafca

3 0

Przecież naprzeciwko weterynarii Primawet na al. Jana Pawła II 86 są tam dwa miejsca postojowe po skosie, które powstały prawdopodobnie po zaślepieniu dawnego wjazdu z al. Jana Pawła. Likwidując znajdujący się obok tych miejsc trawnik powstałoby dodatkowo co najmniej 4-6 miejsc postojowych :D 17:43, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertyuiopqwertyuiop

2 1

Parkomaty! 00:55, 16.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone