Zamknij
REKLAMA

Sukces-co to jest i jak go osiągnąć?

10:13, 29.01.2019 | art. sponsorowany

Każdy z nas inaczej definiuje pojęcie sukces. Dla jednych będzie to odpowiednio wysoka pensja, dla innych udane życie prywatne. O tym, jak go zdefiniować i osiągnąć można było dowiedzieć się na warsztatach zorganizowanych przez Płocki Park Przemysłowo-Technologiczny. Spotkanie prowadziła Grażyna Białopiotrowicz, ekspertka w dziedzinie budowania marki osobistej w biznesie i polityce.


Sala konferencjach w Płockim Parku Przemysłowo-Technologicznym pękała w szwach, a to ze względu na niezwykłego gościa. Grażyna Białopiotrowicz przyjechała do Płocka po raz drugi, by przekazać wiedzę na temat sukcesu i tego, jak go osiągnąć.


- Warto zapisać sobie trzy elementy życia, które uważamy za sukces. Okazałby się, że dla każdego z nas to coś innego: dla jednego wymarzona praca po 10 godzin dziennie, dla innych ważny będzie dobór współpracowników – mówiła Białopiotrowicz.


Wykład zaczął się od krótkich ćwiczeń, dzięki którym zgromadzeni mogli poznać swój stosunek do pieniędzy i gotowość mózgu do jego osiągnięcia. Jak przekonywała Białopiotrowicz, to bardzo ważne, aby odpowiednie uwarunkowania były zapisane w naszym mózgu. Można nad tym oczywiście pracować, choć jest to bardzo trudne.


Zdaniem Białopiotrowicz, najważniejsze jest zbudowanie odpowiedniej marki osobistej. Co to takiego? Najprościej ująć to w stwierdzeniu: jak cie widzą, tak cie piszą. To składowa wyglądu, zachowania (taktu i manier), sposobu rozmawiania i budowania relacji z ludźmi, wiedzy merytorycznej i staranności w działaniu, kompetencji, sukcesów, specjalizacji i czegoś, co spaja wszystko klamrą: poukładanego życia osobistego.


Dobrze zbudowana marka osobista pomaga osiągnąć sukces długoterminowo, ale też przydaje się w codziennym życiu. Jak mówiła z doświadczenia ekspertka, może dochodzić do różnych paradoksów.


- Jeśli klient dobrze postrzega was i waszą firmę, będzie zadowolony, nawet jeśli nie dostanie tego, co oczekiwał. Z drugiej strony jeśli jest negatywnie nastawiony może być nieusatysfakcjonowany nawet po spełnieniu wszystkich jego potrzeb – wskazywała Białopiotrowicz.
Każdy może zbudować markę osobistą, ale nie każdy może osiągnąć sukces. Jak wskazywała Białopiotrowicz, do sukcesu predestynuje pięć czynników:

  • Poczucie własnej skuteczności,
  • Pozytywna samoocena,
  • Otwartość na zmiany i świadome ryzyko,
  • Zdefiniowane cele,
  • Wytrwałość w działaniu.

Żeby jednak osiągnąć sukces, każdy kolejny czynnik musi być spełniony.


- Można mieć poczucie własnej skuteczności i pozytywną samoocenę, ale bez otwartości na zmiany na zmiany nic nie osiągniemy. Można spełnić wszystkie punkty, jasno zdefiniować swoje cele, ale bez uporu w działaniu nic z tego nie będzie – mówiła Białopiotrowicz.


Uczestnicy mogli też przekonać się, jak proste rzeczy jak np. uścisk dłoni czy dodanie słowa „uprzejmie” do maila możne poprawić relacje w kontaktach z klientami i partnerami. Jak przekonywała prowadząca, warto też zapamiętać, że to my jesteśmy panem telefonu komórkowego i nie zawsze musimy go odbierać. Zgromadzeni mogli też nauczyć się precyzyjnie definiować swoje cele. Przykładowo: nauka języka obcego to nie jest cel, ale nauka języka angielskiego w dwa lata już tak.


- Nasz mózg potrzebuje jasno zdefiniowanych celów, ale bez ekstremalnych zmian. Trzeba je wprowadzać powoli, ewolucyjnie. To tak jak z nagłym chodzeniem na siłownię pięć razy w tygodniu – po jakimś czasie przestajemy, hamuje nas nasz mózg. To on rządzi naszym życiem, a konkretnie nawyki.


Białopiotrowicz starała się też wpoić przybyłym nawyki sukcesu. Co to takiego? Np. zasada dwóch minut-jeśli coś zajmuje mniej niż dwie minuty, zrób to od razu. Warto też zrezygnować z papierosów: naukowcy dowodzą, że palaczom zajmuje to ponad 20 dni w roku! Więcej można było dowiedzieć na warsztatach, które odbyły się następnego dnia.

(art. sponsorowany)
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone