Zamknij
REKLAMA

Zapowiadają walkę: Chcemy ratować drugi dom naszych dzieci

12:03, 06.12.2018 | K.B
REKLAMA
Skomentuj

Od 1 stycznia świetlica przy ul. Sienkiewicza zostanie zamknięta - zaalarmowała płocczanka. - Jako rodzice będziemy walczyć, choć mamy mało czasu, bo już nawet nie miesiąc. Ale staniemy na głowie, aby ratować drugi dom naszych dzieci.

Płocczanka tłumaczy, że dzieci spędzają w tej świetlicy po kilka godzin dziennie, są zżyte ze sobą i z paniami, które wkładają serce, żeby wszystko było jak w najlepszym porządku.

- Pomagają im w lekcjach, bawią się z dziećmi, przygotowują cieple posiłki - opowiada. - Panie tak organizują czas, aby dzieciom się nie nudziło. Jako rodzice nie wyobrażamy sobie, by zabrać dzieciom miejsce do spotkań. Dzięki temu nie siedzą w domach przy komputerze, nie szukają wrażeń, a łatwo spotkać osoby pijane na ławkach.

Z rozgoryczeniem dodaje, że płocki Ratusz próbuje szukać oszczędności na dzieciach. - Może niech od siebie zacznie oszczędzanie!

Za świetlicę przy ul. Sienkiewicza 17 A dla dzieci z mniej zamożnych i problemowych rodzin bezpośrednio odpowiada jednak nie Ratusz, tylko Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Oddział Miejsko-Powiatowy w Płocku. Celem placówki wsparcia dziennego jest organizowanie czasu wolnego, pomoc w odrabianiu lekcji, zapobieganie uzależnieniom, dożywianie. TPD w przyszłym roku będzie obchodziło 100 lat. Prowadzi też kilka innych placówek dla osób niepełnosprawnych.

Skontaktowaliśmy się z prezeską TPD, Joanną Olczak. Przyznaje, że nie wie, co będzie dalej. Powód jest prosty - pieniądze. TPD pozyskuje środki na prowadzenie świetlicy z konkursów organizowanych przez płocki Ratusz. - Rocznie zabraknie nam na funkcjonowanie placówki ponad 30 tys. zł. Już teraz słyszymy, że w przyszłym roku podrożeje energia elektryczna - rozkłada ręce. A muszą zadbać zarówno o dzieci, jak i o opłacenie rachunków. To czynsz za lokal, media, internet, środki czystości, materiały dla dzieci, jak kredki czy długopisy, pieniądze na wyjścia, kwota na wyżywienie.

- Rzeczywistość to matematyka. Nie udźwigniemy tego - rozkłada ręce Joanna Olczak. - W urzędzie dowiedzieliśmy się, że nie ma na świetlice pieniędzy. A nie stać nas, aby tyle dołożyć. Gdyby to jeszcze było 5 tys. zł, ale z pewnością nie 30 tys. zł! Środki uzyskane z 1 proc. podatku to nie jest wielka kwota. Świetlicę prowadzimy od 27 lat, wcześniej była na ul. Kościuszki. Byłam przy powstaniu tej na ul. Sienkiewicza i obawiam się, że będę też przy jej zamknięciu. A wiele rzeczy robi się po godzinach, aby to wszystko jakoś funkcjonowało. Napisaliśmy wniosek, aplikujemy do obecnego konkursu - mówi, chociaż bez wielkiej nadziei na pozytywne zakończenie.

W świetlicy pracują na pełen etat dwie panie, którym teraz grozi utrata pracy. Zajmują się dziećmi od 6 do 16 roku życia. Są to nawet dzieci ich byłych wychowanków. - Pamiętam przypadek z okresu przygotowań do jasełek, jedno z dzieci nie mogło przyjść do świetlicy za karę. Pani dzwoni do mamy dziecka. Ostatecznie pozwoliła na dwugodzinne przygotować się do roli wraz z innymi - wspomina prezeska TPD. - Niektóre matki mówią "żeby nie wy, to nie wiem, co by ze mną było". Nie każde dziecko ma w domu dostępu do internetu. Są też takie dzieci, dla których rodzice mają niewiele czasu. To jest otwarta świetlica. Część mam zostawia dzieci, aby same mogły iść do pracy i być spokojne o to, co dzieje się z ich córeczką lub synkiem.

W Ratuszu podkreślają, że decyzję o prowadzeniu placówki i ubieganie się o środki na jej prowadzenie podejmuje organizacja pozarządowa. Wyjaśniają: - Urząd Miasta Płocka powierza prowadzenie placówek wsparcia dziennego organizacjom pozarządowym w drodze konkursu ofert (powierzenie oznacza finansowanie 100% kosztów). Po rozstrzygnięciu konkursu z NGO podpisywane są umowy na realizację zadania w postaci prowadzenia placówki wsparcia dziennego na konkretny okres np. na rok, dwa lub trzy lata. Z dniem 31 grudnia 2018 r. kończą się umowy na prowadzenie świetlic miejskich oraz klubów profilaktyki środowiskowej.

20 listopada 2018 r. pojawiły się dwa konkursy: na prowadzenie świetlic i na prowadzenie klubów profilaktyki środowiskowej (konkursy mają inną podstawę prawną i inne źródło finansowania). Organizacja i prowadzenie na terenie Płocka świetlic miejskich odbywa się w ramach konkursu w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej (nowy ogłoszono na lata 2019-2021 - łącznie to ponad 2,4 mln zł, w tym na 2019r. 780 tys. zł, na 2020r. 820 tys. zł, na 2021r. 840 tys. zł). W drugim przypadku chodzi o konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w latach 2019 - 2021 (łącznie ponad 3,2 mln zł, w tym ponad 1 mln 60 tys. zł w 2019 r.). Termin składania ofert w obydwu konkursach upływa 12 grudnia 2018 r. Wnioski złożone przez organizacje pozarządowe będą rozpatrywane przez komisje konkursowe powołane zarządzeniem prezydenta Płocka. Decyzję o rozstrzygnięciu konkursu podejmuje prezydent na podstawie rekomendacji poszczególnych komisji konkursowych. Alina Boczkowska z zespołu medialnego w płockim Ratuszu poinformowała o jeszcze innym konkursie dla NGO na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej (160 tys. zł). - W ramach tego konkursu mieści się m. in. organizowanie ośrodków wsparcia. Termin składania ofert upływa 18 grudnia 2018 r. W ramach trzech wspomnianych wcześniej konkursów nie został jeszcze złożony żaden wniosek.

Kobieta, która napisała do naszej redakcji, przypuszczała, że Ratusz ma po prostu inne plany - chciałby w tym miejscu stworzyć placówkę dla seniorów. W odpowiedzi z Ratusza stwierdzono, że w 2019 roku planowane jest ogłoszenie konkursu na tzw. projekty senioralne, czyli  inicjatywy skierowane wyłącznie do seniorów. - Lokale na projekty w ramach składanych wniosków są własnością organizacji pozarządowej albo są przez nią wynajmowane - podkreśla Alina Boczkowska.

W Płocku aktualnie funkcjonuje 21 placówek wsparcia dziennego: 7 świetlic środowiskowych prowadzonych przez MOPS oraz 6 świetlic miejskich i 8 klubów profilaktyki środowiskowej prowadzonych przez NGO w drodze powierzenia. Alina Boczkowska wyjaśnia:

- W placówkach prowadzonych przez NGO jest możliwość objęcia opieką 411 dzieci, natomiast średnia liczba dzieci zapisanych wynosi 338, zaś średnia frekwencja dzieci faktycznie przychodzących wynosi 196. To dane z ostatnich 4 lat.

W świetlicy przy ul. Sienkiewicza muszą być przygotowani na przyjęcie 25 dzieci. Jest ich jednak mniej, zwykle ok. 20. - Owszem, są inne świetlice, ale w tej naszej gromadzą się dzieci z najbliższej okolicy - dopowiada Joanna Olczak. - My naprawdę nie chcemy robić czegoś na siłę, tylko staramy się dla dzieci, które przychodzą, niekoniecznie jeszcze płynnie czytają, potrzebują kogoś, kto się nimi zaopiekuje, na co dzień czasem mają bardzo skromne warunki. A tak wybawione i nakarmione wracają od nas do domu.

Dopiero co dzieci były w kinie na bajce, robiły też ozdoby dla rodziców. Te święta mogą być jednak ostatnie na świetlicy przy ul. Sienkiewicza. Decyzja, która wkrótce zapadnie to być albo nie być dla tej świetlicy. Na Facebooku trwa akcja związana z udostępnieniem krótkiego tekstu: - Kochani, z dniem 31 grudnia przestaje funkcjonować Świetlica Miejska nr 3 TPD. Zróbmy wszystko by tak się nie stało, ponieważ dla Naszych wychowanków jest to drugi dom. Miejsce nauki, dobrej zabawy i przede wszystkim ciepła. Istniejemy już ponad 27 lat i jesteśmy niemalże historią starówki. W Naszej świetlicy panuje atmosfera przyjaźni, życzliwości, wzajemnego szacunku i wsparcia nie tylko dla dzieci, ale ich rodziców oraz byłych wychowanków. Jesteśmy świetlicą z duszą, a w naszych działaniach kierujemy się przede wszystkim sercem. Tworzymy prawdziwą atmosferę rodzinną. UDOSTĘPNIJ JEŚLI POPIERASZ NASZĄ AKCJĘ - STOP DLA ZAMKNIĘCIA ŚWIETLICY nr 3 TPD !!!!

(K.B)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (59)

pewniakpewniak

19 6

Drodzy Rodzice!!!!!.Na wasze dzieciaki kasy nie będzie.Pewne jak w szwajcarskim banku,że będzie kasa na imprezki nad Wisłą.Czy dalej będziecie ślepi i nie będziecie widzieli co jest ważniejsze dla władzy?.Czy dalej pirwszy zastępca prezydenta będzie nadal wciskał kit o wielkich zyskach imprezek?.Zyskach hotelarzy,taksówkarzy,sklepikarzy,knajpiarzy i różnych dostawców uciech wszelkich.Jan Zamojski powiedział TAKIE BĘDĄ RZECZYPOSPOLITE JAKIE MŁODZIEŻY CHOWANIE.No i widać jak dbają jaśnie państwo o młodzieży chowanie.I na koniec drobna uwaga.W całej sprawie chodzi o 30 tysięcy złotych.Przypominam,że władze miasta Płocka tylko na jedno wydarzonko nad Wisłą prywatnemu organizatorowi dokładają lekką ręką 1200000 złotych czyli 40 razy więcej niż potrzeba by świetlica funkcjonowała przez cały rok.Należy to przemyśleć.Widać co ważniejsze w Płocku?.We władzach są nauczyciele.Co z tego wynika?. 12:44, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hhhhhh

13 5

kolejny pustostan zostanie zbudowany - stadion, dwa już stoją i nikt z nich nie korzysta, trzeba zrobić parę imprez dla disco tłuków, wieś musi się pobawić, jeszcze kasy trochę rozdać na nagrody i podwyżki dla urzędników, to wypada oszczędzić na dzieciach 12:49, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Max11Max11

16 3

Oczywiscie... Na dzieci funduszy brak... Kpina... Ludzie obudzcie sie! Sienkiewicza to nie jest grzeczna dzielnica... Te dzieci potrzebuja opieki, pomocy, wsparcia.... Wladzo... Obudzcie sie 12:55, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

12 8

Żal ludzi. Dzieci. Nie wiedzą nawet o co chodzi.........to są dzieci Polaków a wiec zbędne.

Wystarczy policzyć ile idzie na OBCYCH. 13:20, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JakajaJakaja

12 3

No wlasnie mniej sobie wziac nie przyznawac sobie nagrod za robienie niczego albo robienie tylko dla sniebie i najblizszych dlaczego dzieciom zabrac bezpieczne miejsce przeciez one nie sa winne temu ze urzad szuka oszczednosci dla urzedu 30tys rocznie to jest kropla w morzu.Najlepiej zabrac dzieciom a dac seniorom to znajdzecie w urzedzie 1 pokoj gdzie seniorzy beda grac w szachy czy warcaby Prezydencie zacznij myslec o dzieciach no twoim dzieciom niczego nie brakuje ale tym dzieciom napewno wiele 13:39, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokoszanelKokoszanel

13 3

Zgadzam sie Prezydent czy caly urzad ma w d... te biedne dzieci ktore nie zdaja sobie sprawy z tego ze za kilka dni drzwi tego ich cieplego gniazdka beda zamkniete Urzad nie pozwol zamknac tej swietlicy sfinansuj wyzywienie tych dzieci wasze dzieci jedza cieply ppsilek a te biedne dzieci . 13:43, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sw.MikolajSw.Mikolaj

13 1

Oby Urzad spawil tym dzieciom gwiazdke z dobra nowiną o otwartych drzwiach swietlicy. 13:45, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Myk mykMyk myk

9 4

Najlepiej zrobic myk myk zabrac dzieciom dac seniorowi kasa bedzie zaoszczedzona bo senior usiadze na d.... zagra w szachy nie *%#)!& probkemy z zoladkiem i myk kasa zaoszczedzona 13:47, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mateuszmateusz

16 2

smutne to wszystko, jak już pieniędzy dla dzieci nie ma to nic gorszego wydarzyć się nie może. Urząd podaje, że jest zapisanych do świetlic więcej dzieci a przychodzi mniej. ALE CHODZI O TO ŻEBY W TAKICH ŚRODOWISKACH BYŁY MIEJSCA PRZYGOTOWANE DLA DZIECI!ŻEBY DZIECKO WIEDZIAŁO,ZE MOŻE W KAŻDEJ CHWILI TAM WEJŚĆ,ZJEŚĆ, ODROBIĆ LEKCJĘ CZY ODPOCZĄĆ OD AWANTURY W DOMU!!!!! I co z tego że przyjdzie 14 a nie 30 - nauczyciel i tak tam siedzi, i tak płaci się czynsz, wodę,światło ---ale dzieci wiedzą że jest takie miejsce!!!!!!Nie zabierajcie im tego, to nie jest fajne! 13:47, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mateuszumateuszu

5 1

to nie jest smutne.To jest tragiczne. 13:53, 06.12.2018


proponujęproponuję

12 2

by wszyscy którym dobro dzieciaków leży na sercu przyszli na sesję budżetową.Zapytajcie radnych których wybraliście jakie zdanie mają na ten temat.Zobaczycie co jest ważne dla tych radnych .Zobaczycie co jest ważne dla władz miasta.Wstyd by w budżecie miasta zabrakło pieniędzy na to dzieło.Może tak ratusz niech nie sponsoruje światełka do nieba a kasę da tej świetlicy.Pewnie Juras nie będzie protestował. 13:47, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

balangowiczbalangowicz

11 3

dzieciaki nie zagłosują bo nie mają prawa wyborczego.Rodzice dzieciaków nie pójdą na wybory bo mają to gdzieś.Seniorzy zagłosują bo mają prawo wyborcze.Głosy się liczą.Konfitury się liczą.Wstyd panowie nauczyciele zasiadający na ratuszowych stołkach.Wielki wstyd. 13:52, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EwkaEwka

9 3

ciekawe czy swoim dzieciom by tez zabrali,ale pewnie nie, bo stać ich na najlepsze ciuchy,najlepsze szkoły,najlepsze jedzenie. Dla siebie urzędnik zawsze ma, dla swoich dzieci też ma. A tu, szkoda gadać. Nie ma dzieci - są ludzie - to słowa Korczaka. nawet jeśli jedno dziecko głodne przyszłoby do tej świetlicy aby zjeść posiłek, posiedzieć w cieple, spotkać się z zainteresowaniem dorosłego _ TO WARTO PANIE PREZYDENCIE!!!! WARTO OCALIĆ JEDNO - na to nie ma ceny. Jaki pomysł dla tych dzieciaków jak nie świetlica? Siedzenie przed telewizorem, komputerem,z nosem w komórce? Jeśli mają to w domu, bo to tez nie jest takie pewne 13:54, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MamaMama

7 11

Jednak jest nadzieja ze pani Wioletta Kulpa zawalczy o to miejsce to jest kobitka z ogromnym sercem walczy o czlowieka a nie tylko o szmal tu chodzi poprostu o malych dzieciaczkow ciezko pojac . 13:54, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do Mamy do Mamy

5 4

Pani Wioletka już zawalczyła - po raz trzeci wydaje się po kilkaset tysięcy na kiczowate dekoracje ze swiatełkami na Tumach i placu Narutowicza przez 2-3 tygodnie. A potem cały ten tandetny blichtr idzie na śmieci. Na koniec z tego wszystkiego nie zostaje NIC oprócz zaspokojonego wielkiego ego "naszej dobrej pani", "przychylaczki nieba", "z ogromnym sercem", walczącej przede wszystkim o własny lans i szmal dla siebie.
Tak ciężko pojąc o który szmal tu chodzi? 19:28, 06.12.2018


kasjerkasjer

11 4

wiem skąd wziąć kasę.Zamiast na Audioriver dawać 1200000 złotych dajcie 1170000 złotych.Jak organizatorzy będą płakać,że mało to dajcie im 120000 złotych.To i tak za dużo jak na tę imprezę.Drugich takich gamoni nie znajdą w całej Polsce.Co ja mówię.Nie znajdą w całym świecie. 13:58, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NikelodionNikelodion

4 2

Popieram kasjera tez tak mysle Urzad miasta sobie odejmijcie a nie tym dzieciom prawda chocby 1 dziecko mialo przyjsc i najesc swoj maly zoladeczek cieplym posilkiem to naprawde warto 14:02, 06.12.2018


Fun KulpyFun Kulpy

7 9

Ja tez czuje nosem nasza Wiolka moze wiele zdzialac ona naprawde moze to zrobic wierzmy a bedzie dane 13:58, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SwitSwit

12 3

No swietlica funkcjonyuje od 27 lat wiele wychowankow wyszlo na ludzi wiec chociazby warto postawic na dzieci bo kiedys moze wam zbraknac zal mi tych bezbronnych dzieci 14:04, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Chciec to moc Chciec to moc

7 5

Moga tylko niechca dac dzieciakom bo po co wiecej ciast cukierkow ciasteczek kawek sobie kupcie a te dzieci niech chodza glodne a co tam 14:06, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OkoOko

10 2

Prezydencie znajdz kilka grosiakow w swoim budzecie dla dzieciaczkow tej swietlicy moze pokazesz prezydencie ze masz dobre serduszko 14:09, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zenujace Zenujace

7 2

Towarzystwo przyjaciol dzieci hahahaha najlepiej nie dac bo poco 14:09, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anty LamentAnty Lament

9 7

Wybraliście prezydenta!!!! To macie p r e z y d e n t a. Cieszycie się mocno ????? To POdziękujcie sobie sami. 14:17, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kwestia gustu kwestia gustu

0 0

Ty pewnie wolałbyś obiecującą gruszki na wierzbie prezydentkę i tę obiecywaną przez nią krainę szczęśliwości powszechnej Arkadię. 16:30, 10.12.2018


REKLAMA

NiemenNiemen

4 3

Ogarnijcie sie Urzad nie zrobi tego dzieciom napewno nie on chronic bedzie takie miejsca 14:20, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MicMic

9 4

Nie ma czegoś takiego jak "prezeska". Jest "pani prezes". Przestańcie wciskać ludziom tą lewacką nowomowę! 14:20, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mówię wammówię wam

5 8

ludziska nie lamentujta bośta wybrali takich to i mata cośta chcieli.Chceta by było sprawiedliwiej tośta powinni wybrać nie fanów konfitur,stołków i koryta. 14:23, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MamaMama

9 8

Sorki ale ja nie glosowalam na niego ja calym sercem za Kulpa bo jak ktos tam dobrze napisal w klmentarzu Kulpa jest za czlowiekiem a tej sprawy napewno nie przeoczy 14:27, 06.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

 Bezpartyjny Bezpartyjny

10 3

A dlaczego Orlen nie może dołożyć tych pieniędzy? Niech Pani Kulpa dołoży. Inne świetlice i kluby też na pewno byłyby chętne. Po coś w końcu ten Orlen nas truje. Mogą się zrehabilitować... 15:07, 06.12.2018


odebrać prawaodebrać prawa

3 0

macierzyńskie takiej za brak dojrzałości i głupotę wyrażające się w sposobie głosowania i argumentacji.
Bo jak nazwać głosowanie na chodzącą emanację ciemnoty i publiczne przyznawanie się do tego, jak nie GŁU POTĄ. 09:37, 07.12.2018


BaryBary

0 1

Orlen nie rządzi w Płocku tylko Nowakowski. Nie można każdej wtopy dotować pieniędzmi akcjonariuszy tej firmy. Coś ci się pokopało. 17:42, 07.12.2018


Mt 25,40Mt 25,40

6 4

Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych Mnieście uczynili.Czy przedstawiciele władzy w Płocku uczestniczący w religijnych uroczystościach słyszeli te słowa wg świętego Mateusza? 14:32, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BiednyBiedny

8 5

Biedny glosowal na Kulpe z mysla ze bedzie lepiej a tym ktorym powoedzi sie dobrze za tym Nowakiem bo nie potrzebne zmiany po co dawac biednym jak mozna swoim dac wiecej niz maja 14:33, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nie z myśląnie z myślą

2 0

ale bezmyślnie biedny duchem głosował na Kulpe, bo uwierzył w gruszki na wierzbie - przecież przysłowie " biednyś boś gł upi" nie wzięło się z niczego. 11:00, 07.12.2018


Byla swietliczankaByla swietliczanka

14 1

Nawet nie zdajecie sobie sprawy nad powaga sytuacji tych ze dzieci nigdy nie powinno sie wyliczac biednym dzieciom za ile zjadly bo wiekszosc moze myslec a co mnie to a tym dzieciom posilek daje wiele i moga odrobic lekcje w spokoju w domach roznie sie dzieje zal dziecko jest nasza przyszloscia 14:37, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KosciolKosciol

10 5

Moze kosciol odprawi modlitwe za Prezydenta aby poszedl po rozum do glowy 14:42, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MatkaMatka

4 1

A może niech kościół kasę wyłoży. Ma z czego. 12:14, 07.12.2018


GlodnaGlodna

7 4

Az wszystkie kly mnie bola jak czytam ze dzieciom maja zabrac to wspaniale miejsce spokoju chwyta za serce zebym miala taka kwote to bym napewno dala moze uda mi sie wygrac w totka 14:56, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

żeby wygracżeby wygrac

2 1

najpierw trzeba zagrać a jeszcze wczesniej mieć na to.
Ja wygrywam ża kazdym razem, niedużo bo niedużo, ale wygrywam wtedy gdy nie gram i nie przegrywam opłaty za grę.
W sumie jestem wygrany już kilka milionów. 22:22, 06.12.2018


gimbusy i dziecigimbusy i dzieci

5 6

abolicji maturalnej Giertycha atakują: prezeski, psycholożki, ...Z POWROTEM DO SZKOŁY - nauczyć się POLSKIEGO JĘZYKA i nie zaśmiecać przestrzeni publicznej! 14:59, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KalikuKaliku

4 1

Precz z komuną precz z komuną 15:41, 06.12.2018


REKLAMA

kudłatykudłaty

9 3

Zabrać dzieciom ich azyl?....nienormalne i niemoralne...PANIE PREZYDENCIE NOWAKOWSKI głosowałem na Pana ja i moja rodzina,POWIEM WIĘCEJ wszyscy moi znajomi bo ich o to prosiłem,jeżeli kwota 30 tyś zł jest kwotą ogromną dla budżetu miasta to ja przepraszam...apeluję do Pana jako Pana wyborca proszę o interwencję!!!!tak jak Pan prosził o głosy teraz proszę ja...i te biedne dzieci!!!! 15:53, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do kudlatyDo kudlaty

7 1

Pan Kudlaty Pieknie napisane ja rowniez prosze o pomoc dla tych dzieci i podpisuje sie pod komentarzem tego pana i apeluje do Prezydenta Nie ZaBIERAJ PAN SWIETLICY TYM DZIECIACZKOM!!!!! 17:23, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZetorZetor

10 2

30 tysięcy to pewnie ze 2 wypłaty jakiegoś wielce ważnego prezesika spółeczki miejskiej. Dla prezydenta ważniejszy prezesik z przydupasami niż dzieci. Dzieci nie głosują. Skończyła się kampania stołeczek załatwiony można odpocząć. 17:34, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

drzymordadrzymorda

7 5

na imprezy kasa ma być!!!!!! Dzieciaki nie są ważne.Muszę drzeć ryja by cała starówka nie zmrużyła oka.Darcie ryja pokazałem w czasie tego lata.Kasa na imprezy musi być.Ma być i koniec. 17:42, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wstyd i hanbaWstyd i hanba

9 1

Ostro skompromituje sie urzad wiedzac ze dzieciaki nie beda mialy sie podziac a sami swoje 4litery beda sadzac w nagrzanym zlotowkami fotelu wstyd i hanba dla urzedu i towarzystwa przyjaciol dzieci bo oni w duzej mierze przyczynili sie do zamkniecia poniewaz koszty utrzymania jednego dziecka sa zbyt duze. 18:36, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wychowankaświetlicywychowankaświetlicy

3 0

za dużo 400 złoty? - tak daje miasto na wszystkie świetlice a n ie tylko na naszą- a wie Pan ile kosztuje utrzymanie więźnia w zakładzie naprzeciwko świetlicy? A wie Pan ilu spośród nas byłych wychowanków tpd trafiłoby do zk, żeby nie ta świetlica? Dwadzieścia lat temu chodziłam na świetlicę, którą tpd prowadziło na Kościuszki, węgiel z piwnicy pomagaliśmy pani Marii i panu Tomaszowi przynosić, piece były kaflowe, pomieszczenia o wysokości 3 m nigdy nie dogrzane - bo zimy były tęgie i mino, że w piecach huczał ogień, to i tak najcieplej było pod sufitem! Ale cudnie było, byliśmy nakarmieni, było komu odrobić z nami lekcje, porozmawiać, pobawić się. A jeszcze kanapki do domu dostawaliśmy dla młodszego rodzeństwa, bo czasem to było jedyne pożywienie w naszych domach...co pan wie o biedzie 09:41, 07.12.2018


DinoDino

9 1

Panie Andrzeju Pani Dario Pani Joanno wstyd wstyd wstyd, źle się bawicie, pieniędzmi szastacie ludzi krzywdzicie! 18:57, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wszystkimwszystkim

6 0

którzy mają usta pełne frazesów o rewitalizacji proponuję by przeczytali Płocki Program Rewitalizacji tj projekt skierowany do konsultacji społecznych - wersja z dnia 30.09.2016 roku.Ciekawe co powiedzą dziś ci co mówią, mówią i mówią o rewitalizacji,a w rzeczywistości nie mają o niej zielonego pojęcia.Bo cóż innego powiedzieć w sytuacji gdy placówka obejmująca swym działaniem teren zdegradowany ma być zlikwidowana.Co ci wielcy niby znawcy rewitalizacji w tym wypadku tzw rewitalizacji miękkiej zrobili by zapobiec temu skandalicznemu wydarzeniu?.Poczytajcie sobie mieszkańcy Płocka jakie na tym osiedlu występują wskaźniki bezrobocia,korzystających z pomocy społecznej,przestępstw przeciwko życiu i zdrowiu oraz przeciwko mieniu.Osiedle Kolegialna i osiedle Stare Miasto to najbardziej zaniedbane płockie osiedla.Teraz zamiast pomagać dzieciakom z osiedla Kolegialna dochodzi do sytuacji możliwości zlikwidowania świetlicy dla tych biednych dzieciaków.Dochodzi do takiej sytuacji w bogatym mieście gdzie budżet wynosi miliard złotych.Czy wam radni i rządzący w Płocku nie wstyd takiej sytuacji?.Czy wy macie poczucie wstydu?.Płock ma program zrównoważonego rozwoju.Ma?.Jak do was przemawiać byście się z twarzą wycofali z tej skandalicznej sytuacji?. 00:15, 07.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rudyrudy

1 0

Brawo...zgadzam się,akurat jest to jedno z najbardziej zagrożonych demoralizacją osiedli...Tym dzieciom ta Placówka jest poprostu konieczna.Nie jest to apel o piccerię,pijalnię piwa ,tylko coś pozytecznego,co poprostu MUSI istnieć.. 06:22, 07.12.2018


maammamaamma

5 2

zawsze są konflikty tam gdzie są pieniądze.przeczytałam to zarządzenie prezydenta odnośnie konkursów na prowadzenie świetlic - te 400 złotych to urząd przeznaczył na jedno dziecko w całym mieście a nie tylko na świetlicę tpd. mamy piszą,że Kulpa będzie pomagać im - a nie może Orlen pomóc dzieciom w Płocku tylko przeznaczać miliny na piłkarzy albo imprezy w Orlen Arenie ?. Niech przekaże Kulpowa taki milion do miasta z przeznaczeniem na wszystkie świetlice - i to będzie najlepszy jej pomysł
09:33, 07.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kulpowa Kulpowa

3 1

jakby wyszła już za mąż za Kulpę! - takie ważne wydarzenie a przeszło bez echa, co robią lokalne media i ich rubryki towarzyskie ? Dziennikarze do roboty - trzeba sprawdzić i donieśc społeczeństwu: czy juz, kiedy, gdzie oraz jak się to dokonało.
A może ten nowo poślubiony oblubieniec tak się wstydzi swojego nazwiska, że aż przyjął nazwisko oblubienicy. 09:48, 07.12.2018


do 9.48do 9.48

1 1

pilnuj swoich gaci staruchu. 13:33, 07.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do do do do

1 1

cóż za nerwowa reakcja na zwrócenie uwagi w sprawie językowej a przy okazji na ogólnie znany, gorszący fakt natury etycznej, kulturowej. 12:32, 10.12.2018


do Mamusi z 12.14do Mamusi z 12.14

1 3

kochana Mamusiu mówisz by kościół dał ze swoich bo ma.Pytam ciebie Mamusiu ile dałaś temu kościołowi by ten kościół miał z czego dać?.Jeśliś taka współczująca to zorganizuj zbiórkę na ten szczytny cel.To nie jest takie trudne.Więc do roboty Mamusiu droga.Potem mów kto ma co robić.Mądrzyć się to i g.....pi potrafi. 13:41, 07.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

O k.... jego macO k.... jego mac

0 1

Ty mamusiuuuuusiiusiuuu moze sama wyloz kase a nie kosciol swoje ma nie pitol juz takich bajek bo nie dzieci w to nie uwierzymy ze nimaja pedpfile jedne w.....j....mamuniu ty w dup....cie.. 22:33, 07.12.2018


REKLAMA

władzawładza

3 0

woli stadion.Czy wy ludzie tego nie widzicie?.Biedne dzieciaki nie są ważne.Ważne są głosy zwolenników budowy stadionu.Raptem braknie 30 tysięcy złotych rocznie na utrzymanie tej świetlicy.Ile może kosztować budowa stadionu?.Może i 150 milionów?.Może być więcej.Te 150 milionów to 5000 razy więcej niż potrzeba na tą świetlicę.Władza ustami ważnego polityka mówi też o budowie tzw filharmonii.Ile to cudo może kosztować?.Może i 100 milionów złotych.Może i więcej.Proszę obliczyć ile to razem będzie kosztować?.No i rzecz wcale nie najważniejsza.Ile będzie kosztować coroczne utrzymanie tych tylko dwóch przedsięwzięć które chce budować władza aktualna.Czy to nie hipokryzja władzy która mówi o zrównoważonym rozwoju Płocka.Zrównoważony rozwój dla kogo?.Zrównoważony dla tych dzieci?.Kibice tak a dzieciaki nie?. 20:16, 07.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozsadnyRozsadny

2 2

A może poczekać na rozstrzygnięcie konkursu? Po co ten krzyk? Czytałeś dane? 411 miejsc 196 dzieci. Wszyscy placicie za wszystko podwójnie? To takie dziwne że miasto liczy pieniądze? Trochę rozsądku. 06:36, 08.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do rozsądnegodo rozsądnego

2 0

szanowny rozsądny.Czy władza rozsądnie liczy pieniądze?.Chcesz przykładów na nierozsądne wydawanie pieniędzy?.Chyba byłeś mocno zaspany bo napisałeś nierozsądne rzeczy. 21:34, 08.12.2018


REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone