Zamknij
REKLAMA

Prace na obwodnicy zakończone. Miasto myśli też o uruchomieniu nowej linii autobusowej

17:37, 11.09.2018 | M.W
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Michał Wiśniewski/Portal Płock

Prace budowlane na ostatnim etapie obwodnicy zakończyły. Trwa odbiór inwestycji od wykonawcy, a jeśli wszystko będzie dobrze, potrzebna będzie już tylko decyzja o dopuszczeniu do użytkowania ze strony Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie. Kiedy będzie można w pełni korzystać z obwodnicy, nie wiadomo. 

Finalizacja jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii miasta dobiega końca. Wykonawca zakończył już prace na trzecim, ostatnim odcinku obwodnicy. Trwa odbiór 

- Trwają prace odbiorowe - mówi Hubert Woźniak z zespołu prasowego Ratusza. - Kiedy je zakończymy, zwrócimy się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego  z prośbą o dopuszczenie do użytkowania. 

Urzędnicy nie są w stanie jednak w tej chwili odpowiedzieć, kiedy kierowcy pojadą III etapem obwodnicy. W teorii WINB ma 21 dni na wydanie w decyzji, ale chociażby w przypadku II etapu proces ten się przedłużał. Jak mówił wówczas wiceprezydent Jacek Terebus, w przypadku nowego szlaku decyzja wygląda nieco inaczej. Niemniej można założyć, że jeśli nie będzie zastrzeżeń co do jakości wykonania odcinka, trasą pojedziemy w październiku. 

Trzeci etap obwodnicy znacznie skróci czas dojazdu z Podolszyc, Borowiczek, Imielnicy i lewobrzeżnej części miasta do Orlenu. Wstępne wyliczenia mówią o nieco ponad 10 minutach. Miasto myśli także o uruchomieniu specjalnej, pospiesznej linii autobusowej. 

- Jest taka koncepcja, całkiem realna - przyznaje Woźniak. - Mamy już jedną linię pospieszną, która funkcjonuje między Podolszycami a Orlenem i po drodze ma tylko dwa przystanki. Jest rozważany taki pomysł. Niewykluczone, że druga linia sprawiłaby, że pierwsza stanie się niepotrzebna. Musielibyśmy to sprawdzić. 

Według wstępnego zarysu linia, podobnie jak teraźniejsza linia A, zbierałaby pasażerów z Podolszyc i jechała prosto obwodnicą, aż do kombinatu. Znacząco skróciłoby to czas dojazdu wielu pracowników. 

(M.W)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (44)

cudcud

28 16

Cud! Jedyne miasto, które myśli! Gdzie indziej to ludzie w mieście myślą! 18:38, 11.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

szwejkszwejk

14 4

jakbyś nie był zadufanym chamem, wiedziałbyś, co to metonimia (zamiennia)
poczytaj trochę - więcej niż napisy na fajkach 21:52, 11.09.2018


kmkm

31 2

A może od razu nie kasować linii "A" tylko zmienić trasę aby jechała na Radziwie, a linia "B" na Podolszyce przez niby "obwodnice". 18:54, 11.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rr

7 1

Zapomnij, o lewobrzeżną część Płocka miasto nie dba.
Jak do tej pory nie ma żadnej linii bezpośredniej w kierunku Orlenu, a odpowiedź z Urzędu Miasta jest taka - możecie się przesiadać.
Stacji rowerów też nie zrobili, bo tam nikt nie jeździ, nie umie korzystać...
Eh, szkoda gadać... 07:31, 12.09.2018


StefanStefan

59 12

Brawo za tę inwestycję dla miasta. Szkoda tylko, że nie po dwa pasy na stronę, ale to i tak super. Nie jestem wyborcą PO,ale to chyba najlepsza inwestycja pod ich rządami. Trzeba być obiektywnym. 18:56, 11.09.2018

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

SzkodaSzkoda

11 33

Szkoda pieniędzy na tak nieperspektywiczne rozwiązania! 19:47, 11.09.2018


StasiekStasiek

19 11

Byłby to piekny, obiektywny wpis gdyby nie wzmianka o podwójnych pasach - obecne i przewidywane natężenie ruchu nie uzasadnia tak szerokiej drogi.
Ponadto czas nauczyć sie korzystać z doswiadczeń ale i błędow innych - nie wolno wybierac sie tam skad inni juz wracają. Na swiecie (USA, Europa) zdali sobie sprawęjuz w latach 1960. i 1970.-tych że budowanie coraz większej liczby pasow prowadzi donikąd - dodatkowe pasy wywołuja dodatkowy i w końcu nawet największa liczba pasów ruchu nie chroni przed korkami.
Trzeba sie cieszyć z tego co jest i tak organizowac ruch, aby korzystanie z komunikacji zbiorowej opłacało sie o WIELE BARDZIEJ niz korzystanie z prywatnych samochodów przy dojazdach do pracy, szkoły, itp. 21:49, 11.09.2018


Do "Staśka"Do "Staśka"

6 13

Byłby to być może nawet mądry post gdyby nie dotyczył Płocka i rozwiązań w pobliżu płockiej petrochemii. Tu natężenie ruchu nie jest kryterium oceny ale tym GŁÓWNYM KRYTERIUM jest zdolność systemu komunikacyjnego do zapewnienia bezpieczeństwa. Tego brakuje bo droga jednojezdniowa o jednym pasie ruchu tego kryterim NIE SPEŁNIA !!! I nie ma co tu przywoływać świata, bo on tu nie pasuje do uwarunkowań! 22:00, 11.09.2018


do Jaśkado Jaśka

6 4

Jasiek gada stale tylko o doopie Maryni a Marysia ciągle tylko o pierogach 22:12, 11.09.2018


ZasadaZasada

5 3

Ginekolog który zna d...ę Maryni albo kucharka która robi dobre pierogi nie powinni wypowiadać się autrytatywnie w sprawach urbanistyki i planowania rozwiazań dla kompleksów strategicznych i niebezpiecznych oraz dla obszarów miast z nimi funkcjonujących! 23:46, 11.09.2018


mp mp

1 6

Za ich rządami.... inwestycja która już ponad 10 lat temu miała być oddana do użytku czyli jeszcze za SLD miała być wybudowana, a nie była. Bo SLD zdążyło zbudować jedynie most (i to bez dojazdów!!) następcy muszą realizować plany które zostały opóźnione. Znowu Milewski wybudował molo a przebudowę nabrzeża zostawił na później gdzie też to miała być dwuetapowa inwestycja. Teraz oddadzą "ostatni etap obwodnicy" to nie jest ostatni etap. Bo obwodnica w całości ma się kończyć dopiero na ulicy szpitalnej gdzie dalej ma prowadzić na trzeci most i do popłacina. Wtedy można powiedzieć o końcu ostatniego etapu. Tylko teraz będzie przebudowa drogi 62 w kierunku Ciechanowa. Także na resztę jeszcze poczekamy. 07:34, 12.09.2018


zzzzzz

7 1

do mp: sld niczego nie wybudowało, jedynie w ostatnim miesiącu przed wyborami podjęli uchwałę o budowie mostu- bez zastanowienia, bez zabezpieczenia pieniędzy, bez wykupu ziemi (a nie, ziemię wykupili prywatnie w celu odsprzedaży miastu) i dlatego nie było kasy na dojazdy... 12:59, 12.09.2018


wwwwwwwwww

20 46

Droga jedna i druga nieskonczona obstawiona zaporami
brak prawoskretow
ale co przed wyborami trzeba oddac
co POpaprncy zrobili
a na ul Zyznej bloki nie oddane
ludzie mieszkaja aktow notarialnych brak
i nic z tym nie robią
19:28, 11.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pytaj Deweloperapytaj Dewelopera

29 1

pytaj Dewelopera jak budowal ze zle pietra policzyl???????? 20:35, 11.09.2018


DezerterDezerter

40 2

Lepszy rydz niż nic. Ciekawe czy tak samo długo trzeba będzie czekać na puszczenie ruchu jak z 2 etapem. 20:06, 11.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

grzybiarzgrzybiarz

7 26

Ta droga to nie rydz! To muchomor sromotnikowy! Może okazać się pułapką! 22:02, 11.09.2018


philphil

19 3

Jeżeli w Wojewódzkim Inspektoraci Nadzoru Budowlanego rządzi obecna ekipa, to przed wyborami zapomnij o oddaniu do ruchu tego odcinka - taki mały psikus dla Nowakowskiego. A ja i tak wolę pseudo obwodnicę (jak niektórzy ją nazywją) z jednym pasem, niż linię tramwajową do Winiar albo molo z ptasimi odchodami. 22:56, 11.09.2018


Hitman Hitman

21 2

"Mamy już jedną linię pospieszną, która funkcjonuje między Podolszycami a Orlenem i po drodze ma tylko dwa przystanki". Tylko dwa przystanki? Ciekawe... Pan Wszechwiedzący Hubert coś słabo pracę domową odrobił... 00:16, 12.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Hubert .Hubert .

0 0

Hubert jest trochę gamoniowaty 14:17, 14.09.2018


Mariusz PłockMariusz Płock

27 8

Reasumując: droga jest potrzebna (nie spierajmy się o nazwę), pamiętam cysterny skręcające z al.F.Kobylińskiego w ul.I.Łukasiewicza jadące do Orlenu; tworzenie kilku pasmowych jezdni niewiele zmieni, korzystamy z głową z tego co mamy. 02:38, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NNNN

17 13

Do miłośników jednopasmowych. Jechał któryś obwodnicą Gostynina? I co, mijanki niepotrzebne? Brak możliwości bezpiecznego wyprzedzenia ciężarówki zaletą? Targowa przykładem zalet... Tak może napisać ten, co tego potworka stworzył. Tak, jak Wyszogrodzką bez zatoczek i inne tego typu chore pomysły. 07:21, 12.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mariusz PłockMariusz Płock

16 2

Mylisz rodzaje dróg. Gostynin ma obwodnicę "60", a u nas stworzono wewnętrzną drogę w mieście, żeby odciążyć centrum miasta od ciężkiego transportu. Ktoś rzucił nazwę "obwodnica" i to funkcjonuje. Cieszmy się tym, że powstała. Zawsze znajdą się malkontenci, że za wąska, źle światła ustawione na skrzyżowaniach. 08:17, 12.09.2018


Mariusz PłockMariusz Płock

12 6

Do NN (nomen nescio): mylisz rodzaje dróg. Gostynin ma obwodnicę "60", a u nas stworzono wewnętrzną drogę w mieście, żeby odciążyć centrum miasta od ciężkiego transportu. Ktoś rzucił nazwę "obwodnica" i to funkcjonuje. Cieszmy się tym, że powstała. Zawsze znajdą się malkontenci, że za wąska, źle światła ustawione na skrzyżowaniach. 08:24, 12.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

obserwatorobserwator

7 9

"Obwodnica Płocka" jako wynik działania nauczyciela języka polskiego z pomocnikami-stażystami jest to "obwodnica", która zachwyci część mieszkańców. Ale Płock nie tego potrzebuje! 08:46, 12.09.2018


obserwatorowi  obserwatorowi

9 1

wyjaśniam, że OBECNY PRZEBIEG naszej obwodnicy był wytyczony juz w latach 1970. , juz wtedy zarezerwowano pas terenu np przez Podolszyce, Kostrogaj, Trzepowo, Chełpowo, Maszewo.
Już w latach 1970. lokalizując inwestycje np Z-d Polmo trzeba było uwzgledniac ten zaplanowany przebieg obowdnicy tak samo jak w latach 2000 wyznaczając miejsce budowy nowego mostu przez Wisłę. Ekipa nauczyciela tak samo ekipa rozpoczynająca budowe nowgo mostu czy ekipa kontynującą ja ekipa domokrążcy z PiS nie mialy dużego ruchu w wyborzez przebiegu obwodnicy. Były co prawda pewne durne pomysły, ale na szczęscie decydenci centralni uwalili je i nie dali pieniędzy. 10:02, 12.09.2018


mietekmietek

12 27

Do PISIORÓW i PISTACJI
Uczcie się od Andrzeja. choć wiem nie będzie wam łatwo wszak ograniczenia macie nie małe!!! 08:46, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomentatorKomentator

20 4

Ryzykuje wiele nasz kochany Andrzej Prezydent celując otwarcie tzw. " obwodnicy " na 2 dni przed wyborami. Przecież na tych rondach, jednopasmowych skrętach w lewo będą tworzyć się gigantyczne korki..... 09:44, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reVreV

21 0

Świetna wiadomość. Mam nadzieję, że jednak uchybienia niedawno oddanej, drugiej części zostaną kiedyś poprawione? Mam na myśli brak połączenia drogą techniczną dla rowerzystów z rondem oraz wiaduktem i brak prawoskrętu z obwodnicy w Bielską, co powoduje tworzenie się korków. 10:09, 12.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

reVreV

4 0

Ooo, wczoraj dopiero zauważyłem, że jednak łącznik drogi technicznej dla rowerów do DDR na Bielskiej został zrobiony! Super i wielki plus za to, ale teraz z drugiej strony... 08:22, 14.09.2018


ktośktoś

20 3

Czy ktoś z tu wypowiadających zauważył iż te wszystkie "ronda" zakorkują się po uruchomieniu całej "obwodnicy"? Będzie blokada na otolińskiej i na wyszogrodzkiej most solidaroności, owszem centrum odetchnie ale całe to zagęszczenie pojazdów przesunie się właśnie tam. Gdzie brak skrzyżowań bezkolizyjnych by faktycznie plock odsapnął od ciężarówek wszelakich a nie tylko wybrane dzielnice 10:26, 12.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

korekkorek

8 0

nikt tego nie zauważył, zwłaszcza projektanci... 13:02, 12.09.2018


aaaaaaaaaa

21 0

Brakuje tylko zjazdu na podolszyce w okolicach boryszewa. Obawiam się, że rondo na podolach będzie się korkowało - już teraz jest słabo z tym. 10:57, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ehhh345324ehhh345324

7 6

Szkoda, że jednopasmowa II i III cześć, jakoś dłuższa część I (licząc od mostu), może być *%#)!& natomiast, że pomyśleli o linii pospiesznej, która zbierze ludzi z Podolszyc przed obwodnicą, a dalej długa prosta.
Gdyby jeszcze wprowadzili darmowe autobusy dla wszystkich, to na pewno ten autobus by się wypełnił. W końcu w Orlenie to już nie te zarobki co kiedyś i nie każdy jest tam w zarządzie, czy dyrektorem. 13:34, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RatunekRatunek

8 5

Ratunek dla AN może dać wojewódzki inspektor budowlany jeżeli do wyborów nie odbierze "obwodnicy". No może go też pogrążyć wykazując błędy!
Gdy jednak szybko odbierze to wszystkie mankamenty i nieprzystosowanie obwodnicy dla tirów i ciężarowych a tylko dla osobówek /no i dla rowerów i hulajnog/ położą na łopatki AN razem z zespołem, że nawet marsz POparcia ich nie ożywi! Czekamy! 14:13, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Puste ObietnicePuste Obietnice

8 5

nie widzialy nigdy obwodnicy 15:38, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cyklcykl

11 1

Dlaczego nie można przejechać rowerem przez III etap obwodnicy , pilnują jacyś strażnicy. 15:51, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojakwojak

7 2

trochę nie na temat ale jak widzę Pana W. to muszę jako mieszkaniec ponownie zapytać o datę zakończenia prac na skrzyżowaniu Tysiąclecia- Łukasiewicza.Po ostatnim wpisie wykonawca jakby się obraził bo nie widać go przy pracy we wskazanym miejscu . Pan W.wywołany do tablicy nie przyszedł i dziwnie zamilkł, a końca prac nie widać. Taki to już platfomiany styl pracy.... 17:32, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojakwojak

3 3

mieeeeeetek ,ty do kozy pogadaj 17:36, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WIELKI BUBELWIELKI BUBEL

2 4

z wielkim opoznieniem 14:57, 13.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxXXxX

4 3

Obwodnic to lipna...ale zawsze to jakiej alternatywne rozwiązanie i ułatwienie na dzień dzisiejszy. Jeśli zwrócicie uwagę, jadąc od strony Gór, jest pozostawiona po prawej stronie przestrzeń na przyszłość, tak jak i ronda z rozszerzeniami drogi na ewentualne wiadukty oraz rozjazdy. Cieszmy się na razie tym co mamy...bo milewski zostawił nam wiszący most bez dróg na kilka lat czego pisiorki już nie pamiętają.... 20:21, 13.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PlPl

3 0

Obwodnica Kalisza ( wyjazd na Ostrów) też ma jedną jezdnię ale wiadukt jest gotowy na dwie. I cała trasa drugiej jezdni przygotowana do przyszłej budowy. To jest gospodarcze myślenie. 22:14, 13.09.2018


drogowydrogowy

3 3

AndzejN z JacekT spaprali "Obwodnicę Płocka" - a mogło być dobrze! 03:07, 14.09.2018


Noś Noś

3 0

Przystanki proponuję postawić przy każdym węźle, raptem będzie ich 3 13:30, 14.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

długidługi

1 0

długi, długi....... . 14:11, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone