Zamknij
REKLAMA

PO krytycznie o zakazie handlu w niedziele. "To zbyt duża ingerencja"

08:00, 10.03.2018 | A.B
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Anita Błaszczak/Portal Płock

Zdaniem polityków z PO zakaz handlu w niedziele wprowadza chaos, a decyzja została podjęta bez konsultacji ze społeczeństwem. Dzisiaj zorganizowali konferencję prasową przed jedną z płockich galerii.

 Przedstawiciele PO skrytykowali wprowadzony zakaz. Ich zdaniem nawet 85 tys. Polaków może stracić pracę.

- Chcieliśmy dziś, jako Platforma Obywatelska zaprotestować przeciwko zmuszaniu Polaków do robienia zakupów w te dni, które sobie życzy władza, PiS - mówiła Elżbieta Gapińska z PO. - My uważamy, że każdy Polak ma prawo wolnego wyboru i niech się odczepią od Polaków, niech dadzą nam spokój. 

Główne argumenty przeciw zakazowi to utrata pracy przez osoby młode, które w weekendy dorabiają sobie podczas studiów. Zmiana niekoniecznie pomoże małym sklepom, które jak zauważyła Elżbieta Gapińska w sobotę stracą utarg, ponieważ mieszkańcy zrobią zakupy w większych sklepach. Platforma Obywatelska przygotowała projekt ustawy, która ma przywrócić stan sprzed 1 marca. 

- Uważamy, że jeżeli prawdziwą intencją PiS-u jest bronienie praw pracowniczych, jest danie pracownikom możliwości niepracowania w dwie niedziele w miesiącu, można to zrobić w inny sposób, zapisami w kodeksie pracy, czy gratyfikacją finansową - mówił Marcin Kierwiński z PO.

Politycy PO zarzucają władzy przede wszystkim podjęcie decyzji bez konsultacji społecznych. 

- Kwestia wolności wyboru w tej chwili jest kluczowa - mówił Andrzej Nowakowski, prezydent Płocka. - Ta wolność nie powinna być w żaden sposób ograniczana. Efekt widać dziś właściwie na parkingach wokół naszych galerii trudno znaleźć wolną przestrzeń. To Polacy powinni decydować o tym, kiedy chcą robić zakupy, a kiedy chcą odpocząć i spędzić czas np. z rodziną. 

Niedzielne zakupy bez ograniczeń zrobimy w sklepach, w których za ladą staną właściciele, a także na stacjach benzynowych, kwiaciarniach czy  w aptekach.

- Pracownicy stacji benzynowych są mniej ważni od tych, pracujących w galeriach? - pytał Marcin Kierwiński. - Z jednej strony intencją jest realizacja politycznych zobowiązań PiS-u z kampanii wyborczej, a z drugiej strony chyba niektóre państwowe spółki zarządzane teraz przez prominentnych działaczy PiS-u muszą ratować swoje nienajlepsze wyniki, ponieważ zdają sobie sprawę, że z takimi menedżerami daleko nie zajadą.

Kolejnym argumentem przeciw jest wydłużenie czasu pracy w soboty oraz wcześniejsze otwieranie sklepów w niedziele.

- Już w tej chwili część sieci wielkopowierzchniowych przedłużyła godziny pracy i wielu pracowników skarży się, że nie będzie mogła np. wrócić autobusem do domu, ponieważ zakończy pracę po 23.00, zamiast wracać autobusem, będą musieli wracać taksówką - mówiła Elżbieta Gapińska.

O zdanie zapytaliśmy pracowników płockiej galerii handlowej. Zdania są podzielone.

- Cieszę się, że będę miała więcej czasu dla rodziny - powiedziała jedna z pracownic sieci spożywczej. - Niedziela to czas, kiedy cała rodzina jest w domu, niby miałam wolne w tygodniu, ale wtedy dzieci są w szkole, a mąż w pracy.

- Ruch od rana mamy taki, jak przed świętami - powiedział pracownik sklepu odzieżowego. - Czy zmiana będzie dobra, to się dopiero okaże, jeśli będziemy musieli pracować dłużej w sobotę, wolna niedziela będzie małym pocieszeniem.

O komentarz poprosiliśmy również właściciela osiedlowego sklepu.

- Podatki są coraz większe, pensje państwo podwyższa, skąd na to brać pieniądze? - pyta właściciel. -  Państwo zakazało w handlu niedziele i ludzie ruszyli w sobotę na zakupy do dużych sklepów. - Jeśli chcę zarobić, nie mam wyboru, muszę stanąć sam za ladą, aby wywiązać się ze wszystkich opłat nałożonych przez państwo. Taką mamy demokrację. 

Co o zakazie handlu sądzą nasi Czytelnicy? Zapraszamy do komentowania.

(A.B)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (107)

antyrafałantyrafał

19 46

Wzrostu liczebności w kościele i tak nie będzie. Dlaczego? Bo po kościele wiele osób spoza płocka przyjeżdżało na zakupy. Wzrostu poczęć też raczej nie będzie bo ludzie zaczną mniej zarabiać. Studenci stracą bardzo dużo. My wszyscy też - w podatkach i kosztach zakupów. Decyzję o tym podjęli politycy z Warszafki... szkoda że w stolicy niezależnie czy święto czy wojna w każdej dzielnicy bez większego problemu znajdziesz jakiś całodobowy otwarty sklep czy dobrze wyposażony sklep na stacji benzynowej gdzie kupisz cokolwiek. Polacy robią zakupy na zapas? Może pracują do wieczora i nie mają kiedy? Dziwicie się że dziś taki chaos we wszystkich marketach? Nikt nie robi zakupów codzienne - może z wyjątkiem pieczywa. 20:41, 10.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

autorautor

61 19

Ustawowo należy wprowadzić przepis, aby POlitycy, zwłaszcza POpuliści z tej partii, nie mogli dawać głosu w soboty oraz w niedziele, wszystkie. 20:51, 10.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiterPiter

26 6

Demokracja jest jak kobieta, daje ale nie każdemu 21:08, 10.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czytelnikczytelnik

62 15

A ci co pracuja, to juz nie moga decydowac tylko musza isc do pracy i kto tu mowi o wolnosci jak sie ludzi przymusza do pracy w niedziele. To wlasnie politycy z po chcieliby, aby ludzie jak niewolnicy pracowali w piatek, swiatek i niedziele, aby oni mieli na osmiorniczki, jak to bylo za ich rzadow. 21:19, 10.03.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

NowyNowy

9 18

Z tego co wiem nikt nikogo nie zmusza do pracy w handlu. Na produkcji szukają cały czas ludzi ;) tam pracą marzeń, 6-14 od poniedziałku do piątku 11:19, 11.03.2018


Do czytelnik.Do czytelnik.

14 9

Nie wiem w jakim kraju albo w jakich czasach mieszkasz, ale z tego co mi wiadomo, to w Polsce NIE MA PRZYMUSU pracy... Nikt nikogo do niczego nie zmusza! No chyba, że politycy rządzący do niepracowania w niedzielę...
A co jeśli ja chcę w niedzielę pracować. Chcę w niedzielę siedzieć na kasie w Biedronce. Jestem dyskryminowany, bo państwo mi tego zabrania, tworzy prawo, które mi na to nie pozwala. A ja chcę! 12:15, 11.03.2018


czytelnik do gosci wczytelnik do gosci w

6 13

proponuje abys poszedl do chlopa na wies tam nie bedziesz dyskryminowany, bo tam pracy jest tyle ze nie zdazysz jej przerobic, a co do kasy na biedronce to napewno bys tej pracy nie dostal, bo jestes ograniczony umyslowo. 12:38, 11.03.2018


Do "czytelnik dDo "czytelnik d

10 2

Ty na pewno byś dostał...
Aż ociekasz inteligencją, elokwencją, jesteś oczytany i bardzo mądry...
Zazdroszczę ci trochę tego nieograniczenia umysłowego.
Ba pewno większość czytelników ci zazdrości. 12:51, 11.03.2018


radekradek

18 50

Kto was zmusza do pracy w niedzielę? Ja? Możecie przecież zmienić pracę - sami taką wybraliście a nie inną. 21:30, 10.03.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ty debaluty debalu

19 7

a tej innej pracy, gdzie nie jesteś zmuszony pracować w niedzielę jest przecież w około do koloru i do wyboru. Gdzie ty żyjesz w ziemiance, z której nie wychodzisz, że nie wiesz jaki jest rynek pracy ? 10:16, 11.03.2018


11231123

7 1

Obyś zawsze miał w życiu ten "wybór". 18:14, 11.03.2018


winiwini

2 0

zmienić pracę i wziąć kredyt?? :D 13:41, 12.03.2018


EelaEela

1 0

Burak 17:46, 12.03.2018


czy pamiętacieczy pamiętacie

68 9

jak głosowała posłanka Gapińska i jej warszawski kolega Kierwiński w sprawie pracy do 67 roku życia?.Nie pamiętacie to sobie poczytajcie.Pani posłanko czy chciałaby pani pracować na kasie w supermarkecie do 67 roku życia?.Pani nie wie co to praca w niedzielę i święta.Czy pańscy bliscy z rodziny wiedzą jaką pracą jest praca w supermarkecie.Pani siada do obiadku niedzielnego ,a inni harują na kasie.Pewnie nie wiedzą bo w handlu nie pracują.Pan Kierwiński pracował kiedyś w handlu?.Teraz dba pan poseł o pracowników stacji benzynowych?.To niech pan nie tankuje na stacjach benzynowych w niedziele i święta.No tak byście chcieli by ludzie pracowali jak niewolnicy?.Panu Nowakowskiemu życzę by kiedyś musiał popracować w supermarkecie.Zwłaszcza przy rozładunku towarów.Zobaczyłby pan jaka to ciężka praca.Urządzacie hucpę przedwyborczą i tyle.Na koniec informacja.Gumę do życia można kupić na stacji Orlenu.Tylko czy przez złość pójdzie pani tam na zakupy wszak ten okropny PiS rządzi w Orlenie.Wygadujecie głupoty.Tylko gdzie tu prawda i dbanie o elektorat.Wstyd. 22:22, 10.03.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qwertyuiopqwertyuiop

8 16

Pani na kasie ma inne dni wolne w tygodniu - kiedy wszystko otwarte i wszystko załatwi bez problemu.... a kiedy mają zrobić zakupy na przykład policjanci, strażacy czy lekarze pełniący dyżur piątek-sobota? Pewnie w poniedziałek gdy nowy dyżur rozpoczną a w niedziele zjedzą czerstwy chleb.... 22:44, 10.03.2018


KarinaKarina

6 4

Zamknięte niedziele,to bardzo zły pomysł Pisowców.Pracuję w sklepie już od długich lat i nlgdy mi sie nie zdarzyło pracować więcej niż 2 niedziele za ktore mialam zapłacone,ponadto w tygodniu za niedziele dzień wolny.A jeśli chodzi o ścisłość,to te wszystkie panie co podpisywały petycje w kosciele o zamknieciu niedziel,po mszy maszerowaly do sklepu.Przykro ,to było pracować kiedys w Niedzielę Wielkanocną,Boże narodzenie,Wszystkich Świetych,a teraz żadna krzywda. 16:32, 11.03.2018


wróżkawróżka

55 8

widzę przyszły skład sejmu po wyborach 2019 roku.W ławach nie widać posłanki i posła.Bogu dzięki.Widzę te postaci w kolejce w urzędach pracy. 22:29, 10.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

48 8

I tak was już nikt nie słucha...... 22:43, 10.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

54 9

I jeszcze jedno prezydencie... Przykto jak się patrzy na twoje partyjniactwo!!! Masz być być gospodarzem miasta a nie polityczną marionetką... Tylko ze aby tak było to trzeba mieć charyzmę czego ty napewno niw masz.... Byle do listopada! 22:48, 10.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tak się tak się

46 9

kończy kariera i kończą się frukta.Ciekawe gdzie trafią ci państwo po wyborach.Mam nadzieję,że do ciężkiej pracy w szkole lub na kasie w jakimś centrum handlowym.Jeśli będą chcieli was zatrudnić.Może lepiej na kasę.Do szkoły nie bo nie daj Boże nasze dzieciaki byłyby indoktrynowane ,a nie uczone. 23:18, 10.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KarinaKarina

0 0

Uważam,że obecny prezydent sporo zrobił dla Płocka,obwodnice,drogi,skrzyżowania,wiadukt kolejowy,to bardzo poważne inicjatywy,a poprzedni co zrobili? 15:05, 15.03.2018


REKLAMA

posłowieposłowie

38 9

PO mówią,że ograniczana jest nasza wolność.To wy towarzysze ograniczaliście nasze prawa,a przymykaliście oczy na działania grup od wszelkich afer.Czy to nie za waszych rządów ograbiono Polaków w aferze Amber Gold?.Mam wam przypomnieć wszystkie afer dziejące się przez 8 lat waszych rządów.Wiem,że ci państwo co tak dbają o nas nie mają nic wspólnego z tymi aferami.Niemniej po co robicie zadymę.Jak tak dbacie o nasze dobro to proponuję by urząd miasta Płocka pracował przez 7 dni w tygodniu, a pani posłanka po wyborach pracowała w szkokle także przez 7 dni w tygodniu.Panie Nowakowski prezydenci kochany/to tak za przykładem pewnego posła/ pan też ogranicza moje prawa.Czyżby pan tego nie wiedział?. 23:52, 10.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dareczek557dareczek557

5 1

Popieram wypowiedź , jak tak walczy i walczą PO o prace w wekendy to niech pierw pokaże żeby urzędy były otwarte 7 dni w tyg. i nie tylko do 15 ale do 17 lub 18 i niech zaczna od siebie , pracowali by jak 4 brygadówka i wtedy możemy wszyscy rozmawiac czy ludzie chca pracowac w niedziele czy nie , zobaczymy co reszta powie co nie pracuje jak na razie w wekendy , jak wszyscy to wszyscy . 18:50, 11.03.2018


NakazNakaz

39 7

Nakaz od Grześka był robić "konferencję", to ... zrobili! 04:09, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawilnyAnonPrawilnyAnon

41 9

Platfusy chcą żebyście pracowali w skorumpowanych Januszeksach aż do śmierci za 1300na rękę bo jak nie to znajda Ukraińców na wasze miejsce. Tymczasem zbawcy wolnego rynku będą podjeżdżać nowiutkimi lexusami pod galerie i kupować nowe markowa odzież z działu premium, drogę alkohole w Piotrze i Pawle w zaciszu swoich willi będą upijać się i śmiać się z was ze ponownie daliście się nabrać na hasła pisane czcionka solidarycy. Taki jest wygląd platformy! Wywalić to barachło tak jak postąpiono z SLD. Marze o tym żeby zobaczyć znowu te ich przerażone ryje ze frekwencja im spada, jak doznają zapaści niczym Paździoch z kiepskich jak nie dostaną się do sejmu. Dajcie mi to! Liczę na was obywatele! Głosujcie na co chcecie byle nie na tych postsolidaruchow, klakierów z Noweczesnej i zielona zarazę 08:39, 11.03.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

świnta świnta

12 2

prawda 10:16, 11.03.2018


PBSPBS

1 5

Tak jest. Niech wygra jedyna słuszna partia z wynikiem 100%. Już jest wspaniale a będzie jeszcze wspanialej. Będziemy stawiać pomniki naszego nieomylnego wodza w każdym mieście... 16:14, 11.03.2018


DO pbsDO pbs

4 2

to lepiej znowu sobie ściągnąć na głowę złodzieja na potęgę czyli PO i PSL !!! 19:27, 11.03.2018


ajkoajko

17 5

ŻADEN CHAOS w h... z ..po w końcu mają wolne 08:59, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ewa111Ewa111

34 9

Chciałam sie zapytać czy posłowie pracują w niedziele i maja otwarte swoje biura poselskie bo mam problem i chętnie bym odwiedziła mojego posła z regionu w niedziele 09:53, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczycielenauczyciele

25 3

do szkół ! 10:16, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chysy łujuchysy łuju

35 9

widzisz tylko wybór tego co chce kupować, a nie tych co chcą mieć wolną niedzielę. Za 1550 netto w renomowanej sieciówce powinnam paść na pysk w imię tej waszej złodziejskiej ,,demokracji", w państwie umów śmieciowych wykreowanych przez platformę. O jakiej ty wolności czy demokracji obłudniku mówisz jak miejsce w radzie miasta kupuje się na ulicy! 10:29, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokonKokon

9 38

Trole z pisu wypad do kościoła płacić kiecunom bogobojne cioty. 10:50, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EndriuEndriu

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ZniesmaczonyZniesmaczony

28 9

Ja też chcę mieć wybór odwiedzić posła w biurze w niedzielę. Iść do lekarza w niedzielę PO wasz czas już minął nic nie zrobiliście za Waszych rządów co prawda polityka PiS też mi nie pasuje bo powinno być 500 zł na każde dziecko jak obiecali ale wolne niedziele są ok i powinny być wszystkie wolne nie tylko co 2 11:01, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MamiMami

34 2

Nowakowski idealnie pasuje intelektem do Kierwińskiego i Gapińskiej. Normalnie etyta ;) ahahahba 11:02, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

ObiektywnyObiektywny

36 4

Pani Gapinska jak chce pracować to niech zatrudni się na stacji paliw i dorobi sobie w niedzielę bo to już ostatnia kadencja, prezydent Płocka bez komentarza. 11:04, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


kto jak ktokto jak kto

15 5

ale pan prezydent powinien znać takie przykazanie - pamiętaj abyś dzień święty święcił.Praca w dzień święty tylko w sytuacjach tego wymagających.W kościółku pan był?.Księdza wysłuchał?. 11:51, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanKJanK

8 10

A to pan ksiunc nie ma wolnego w niedziele?
Też by chciał dzień święty z rodziną, z dziećmi spędzić... 12:32, 11.03.2018


gggggg

22 3

Stracą korporacje a nie ludzie. Guzik was interesują miejsca pracy, bo gdyby was interesowały, to nie nakładalibyście takich podatków na pracodawców i pracowników. Jednym słowem *%#)!& Jesteście ostatnią partią która mogłaby się wypowiadać na takie tematy rządząc przez 8 lat i dosłownie NIC nie zrobić. 12:03, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z PłockaZ Płocka

9 12

Moje zdanie i pomysł na niedzielny handel jest taki:
1. Kodeksem pracy, a nie ustawą zapewnić każdemu pracownikowi 2 niedziele w miesiącu wolne.
2. W pozostałe może (nie musi, może) przyjść do pracy ale na warunkach:
- za przepracowaną niedzielę należy się dzień wolnego.
- pracodawca płaci extra za pracę w niedzielę np. 150% lub 200% stawki podstawowej ( czyli dnia innego niż niedziela).
I teraz decyzcja pracodawcy co mu się bardziej opłaci: nie otwierać sklepu, bo tego dnia ma koszty wyższe, czy też otworzyć ale jego pracownik przynajmniej wie za co przychodzi do pracy i za ten dzień dostanie i tak wolne...
Można?
Można...
Ale pisiory nie...
Tylko zakazywać, straszyć, karać i z butami włazić w życie Polaków gdzie tylko się da...! 12:04, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sraty tatysraty taty

12 5

kodeks u prywaciarza to sobie możesz w d... wsadzić! powiedz nie jednemu prywaciarzowi o kodeksowych nadgodzinach, o warunkach bhp, bo przecież one też nas obowiązują, powiedz prywaciarzowi, że jak masz na stanowisku powyżej 25 C, to masz prawo odejść ze stanowiska pracy, itd, itd to zaraz dołączysz do grona bezrobotnych. A ty tu gadasz o kodeksie, gdzie ty żyjesz, bo chyba nie w Płocku!
Za te warunki pracy możemy podziękować PO i PSL, oni zgotowali nam ten los nie jako pracownika, lecz ,,kosztu" w firmie Pana pracodawcy! 13:06, 11.03.2018


xxxxxxxx

28 5

To jest chore. Sklepy zamknięte na jeden dzień i taki problem. Uważam że niedziela to taki dzień, w którym rodzina powinna być razem. Jestem absolutnie za tym aby wszystkie sklepy były zamknięte w niedziele, a jeśli nie podoba się to posłom z PO i niektórym osobom to zachęcam ich to tego aby poszli w niedziele do pracy. Ciekawa jestem czy z radością pójdą za ladę w niedzielę? Uważam że czas można sobie tak zorganizować że można znaleźć czas na zakupy bo na ogół sklepy są otwarte do 21-22 a teraz nawet do 23. Jestem za tym aby każdy się przekonał co to jest praca w handlu i z pewnością posłowie PO i nie tylko zmienili by zdanie co do wolnej niedzieli. 12:06, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EnigmaEnigma

17 4

A kto powiedział, że demokracja jest ustrojem idealnym? Poza tym rozśmieszyło mnie stwierdzenie, że to ludzie sami powinni decydować o tym kiedy robić zakupy a kiedy odpoczywać. A czy ludzie, którzy pracują w niedzielę też mają taki wybór? Puknijcie się w głowę. 12:36, 11.03.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do Enigma.Do Enigma.

5 13

A nie mają?
Czy ktoś im przystawia broń do skroni i zmusza do pracy?
Kiedy ludzie zrozumieją, że nie ma przymusu pracy. Te czasy dawno się skończyły. 12:54, 11.03.2018


do 12:54do 12:54

7 4

,,A nie maja wyboru?"

To pewno ty im dasz na życie jak nie ma obowiązku ciołku jeden!
Czas na idiotów jak widać po twoim komentarzu nie minie nigdy! Tacy zawsze się znajdą! 13:11, 11.03.2018


EloElo

10 1

Jż był taki jeden co na wszystko miał rozwiązanie "zmień prace i weź kredyt". Przeminął. 15:27, 11.03.2018


do ,,Z Płocka"do ,,Z Płocka"

10 2

*%#)!& taty będzie wiosna!!!
Kodeks u prywaciarza to sobie możesz w d... wsadzić! powiedz nie jednemu prywaciarzowi o kodeksowych nadgodzinach, o warunkach bhp, bo przecież one też nas obowiązują, powiedz prywaciarzowi, że jak masz na stanowisku powyżej 25 C, to masz prawo odejść ze stanowiska pracy, itd, itd to zaraz dołączysz do grona bezrobotnych. A ty tu gadasz o kodeksie, gdzie ty żyjesz, bo chyba nie w Płocku!
Za te warunki pracy możemy podziękować PO i PSL, oni zgotowali nam ten los, to są najczęściej warunki nie dla pracownika, ale dla ,,kosztu" jakim jesteśmy w firmie Pana pracodawcy! 13:20, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kogokogo

16 2

reprezentują ci państwo.Oni żyją z pensyjek wypłacanych z budżetu państwa.Temu państwu dziękujemy.Idźcie sobie popracujcie na kasach lub przy rozładunku towarów.Już widzę tego tęgiego posła przy rozładunku ziemniaków lub innych towarów.Już widzę posłankę EG siedzącą na kasie.Już widzę AN jako doradcę w markecie budowlanym.Szanowni państwo ogarnijcie się.Gadacie takie głupoty,że aż wstyd.Niestety takie gadanie przynosi złe skutki.No cóż wolę matki partii zgodną z dyrektywami władz zwierzchnich trza wypełnić. 13:24, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POlakPOlak

18 2

Mam służbową kartę, chciałbym kupić diamenty i cygara, ale pisiory sklepy mi zamknęli.
Hańba! 13:28, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

no właśnieno właśnie

20 4

gdzie można kupić biżuterię,erotyczną bieliznę i super cygara oraz zjeść obiadek za setki dolarów.Zapytajcie speców z partii która rządziła przez 8 lat i okradała Polskę i Polaków.Te przeklęte władze co wygrały demokratycznie wybory zabraniają zakupów w niedziele.Skandal.Odpowiadam zainteresowanych zakupami ww towarów.Możecie pojechać do Ameryki.Tylko,że w niedziele tam nic takiego nie kupicie.Dobrze było gdy karty służbowe się miało.Dobrze choć ,że nasi bohaterowie takich kart nie mają. 13:43, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jakaśjakaś

18 1

tradycja z tymi POselskimi występami POd galeriami.Jak pokazał pewien portal na zdjęciu w Krakowie też była taka trójca z PO.Tak jak w Płocku było to dwóch POsłów i jedna POsłanka.Czyżby przypomniały się im czasy gdy trójki z kontroli robotniczo chłopskiej kontrolowały handel?.Na zdjęciach dwóch Posłów i POsłanka.Gdzie parytet w tym towarzystwie.Jakaś dyskryminacja?.Miny jakieś takie niewyraźne mają nasi obrońcy swobód wszelkich. 13:54, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zebrani podzebrani pod

14 1

galerią przedstawiciele partii odchodzącej w polityczne zaświaty mówili,że wg nich 85 tysięcy Polaków straci pracę.Pamiętam jak pewna osoba z tej partii uzasadniała podniesienie wieku emerytalnego do 67 lat ogromnym wzrostem emerytur wręcz niemożliwym do spełnienia.Podobnie jest z tymi waszymi wyliczeniami drodzy towarzysze.Ale jeśli już to powiedzieliście i PP napisał to uprzejmie proszę o podanie skąd te dane i skąd takie wyliczenia.Na czym te wyliczenia się opierały i na jakich danych.Czyżby jak to powiedział jeden z ekonomistów ....dane te pochodziły od sztukmistrza z Londynu?. 14:08, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wielbicieli zakazDo wielbicieli zakaz

4 23

Dlaczego tylko zamykać sklepy? Idźmy na całość .Zamknąć szpitale, stacje benzynowe, kina, teatry, telewizję, radio, portale, kwiaciarnie,żadnych dyżurów w pogotowiu ratunkowym, gazowym czy wodnym, uczelnie wyższe.Tam też przecież pracują ludzie, którzy mają rodziny i nie chcą pracować w niedzielę.I co mądrale na to powiecie!!! 14:29, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mudropełkumudropełku

9 4

zaczniesz się mądrzyć jak popracujesz kilka niedziel, a twoją rodzinkę, dzieci zobaczysz po 22 jak już będą spać. W dupie byłeś gówno widziałeś! Poracujesz 12h w niedzielę w galerii, to przejrzysz na oczy. 15:12, 11.03.2018


do 14.29do 14.29

9 3

nie masz nic ciekawszego i mądrego do powiedzenia to nie mów i nie pisz. 14:37, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytaniepytanie

21 1

ile milionów euro wydano z kont kart płatniczych w Polskiej Żegludze Morskiej.Otóż wg informacji prasowych za rządów PO i PSL wydano z tych kart 300 milionów złotych na biżuterię,cygara i seksowną bieliznę.Aż wierzyć się nie chce co oni wyprawiali.Teraz mają czelność walczyć o pracę w niedziele.Pracę dla innych.Oni mają wolne.O innych złodziejstwach można mówić godzinami.Jak to dobrze ,że Płock jest rajem uczciwości i umiaru w wydawaniu publicznych pieniędzy.Jak to dobrze,że tak jest!!!!!!!!! 14:44, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stary PiSszewikstary PiSszewik

3 22

Pelne zwyciestwo! Od rana tlumy w kosciolach! Ludzie walcza o pierwsze lawki jak o karpie w lidlu! Glos z ambon mocniejszy jest niz traby jerychonskie wiec z glowy mamy na tydzien morderstwa, kradzieze, gwalty, pijanstwo, wagarowiczow, gapowiczow z autobusow itp!!! Dzieki ci wodzu nasz kochany! 14:49, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MordehajMordehaj

22 2

A co politycy Partii Oszustów zrobili dla Płocka? Co zrobiła gapińska a co zrobił kierwiński oprócz lansowania się. Obleśnej i brzydkiej mordy kierwińskiego to w ogóle już mam dość bo wpycha się wszędzie, zawsze musi wtrącić swoje 3 grosze i zawsze wszystko mu się nie podoba co robi partia rządząca a co on zrobił dla Płocka i Polski w ogóle jako poseł??? 15:19, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

platformoplatformo

17 1

ponoć obywatelska, wy nadal jesteście odrealnieni !! 15:37, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

posłuchajcieposłuchajcie

16 2

co mówią o pracy w niedzielę posłowie Halicki i jakiś poseł z .N.Tragedia i ci ludzie są posłami.O kulturze w przerywaniu wypowiedzi to już braknie słów.TRAGEDIA TO ONI SĄ POSŁAMI!!!!!!!!!!! 15:38, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

jak to co jak to co

13 0

zrobili.Przecież zrobili kupę rzeczy.Mówię ,że zrobili kupę dobrych rzeczy?.Co oni zrobili?.Długów narobili kupę. 15:49, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gorszy sortGorszy sort

6 4

Ale wielonickowiec się uaktywnił. Pewnie chłopina ma za dużo czasu, bo sklepy mu pozamykali, nie ma co robić i wypisuje bzdury. 16:07, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do gorszego sortudo gorszego sortu

1 0

I tu się z tobą zgadzam 16:12, 11.03.2018


wyborcawyborca

22 1

.... ,,niech dadzą nam spokój. ...." - mówiła Elżbieta Gapińska z PO.

Pani Elu u nas macie już od 2015r. ,,spokój", my wyborcy o was już od dawna chcemy zapomnieć. Tylko ciągle przypominacie nam o sobie nowymi aferami wytworzonymi za waszych rządów, istne never ending story ! 16:11, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do Pani Posełdo Pani Poseł

16 2

DAJCIE NAM SPOKÓJ.POLSKA POTRZEBUJE SPOKOJU.TO CO ROBICIE TO ZADYMA NA TRZY FAJERKI.POSŁOWIE Z PO I PRZYSTAWEK NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ.ONA PROWADZI WAS DO UPADKU.ZRESZTĄ IDŹCIE TĄ DROGĄ NA KOŃCU JEST UPADEK.UPADEK NA WŁASNE ŻYCZENIE. 16:41, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wielbicieli zakazDo wielbicieli zakaz

2 17

Chamstwo i prostactwo jakie znajduje się w komentarzach tego pisowca, który wszystkim ubliża powinno mieć finał w sądzie.A już na pewno groźby karalne jakie znalazły się w jednym z wpisów. 16:43, 11.03.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

osaosa

4 1

swoim wpisem potwierdzasz że nie jesteś lepszy o nich. 18:32, 11.03.2018


finał w sądziefinał w sądzie

6 2

to powinien być dla połowy działaczy PO, którzy okradli Polskę na miliardy złotych, lecz niestety sądy jeszcze nadal złodziejów uniewinniają, np. sędzia ,,wziął" ale nie ukradł ! 19:43, 11.03.2018


kropka.kropka.

2 0

Przeczytałem wszystkie komentarze i nie wiem w którym ktoś komuś ubliża a już na pewno grozi. Może nas oświeć, bo jestem ciekaw. A co do ubliżania to pewnie pomyliło ci się z mówieniem o faktach zastanych po 8 latach rządzenia platformy! 21:28, 11.03.2018


gdziedziśkupięchlebgdziedziśkupięchleb

5 17

Mam pytanie. Gdzie dziś w Płocku mogę kupić chleb, mleko i jakąś wędlinę? Pytam ponieważ jestem lekarzem i miałem dyżur oraz przeprowadzałem operację, którą dopiero odespałem. Nie mam żony ani rodzeństwa, a do tego opiekuję się sparaliżowaną mamą, która również do sklepu nie pójdzie. Oboje jesteśmy głodni bo wszystko zamknięte. 17:25, 11.03.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

gdziedziśkupięchlebgdziedziśkupięchleb

4 10

Dodam że w poniedziałek zaczynam kolejny dyżur podczas którego również nie zrobię zakupów. 17:40, 11.03.2018


MacMac

9 3

Stacja ORLEN przy wylocie na Warszawę, koło galerii Wisły... to Pan jeszcze nie strajkuje? Przecież za 3200 na rękę to się żyć w tym kraju nie da! 18:31, 11.03.2018


DO LEKARZADO LEKARZA

10 3

A rozumu na operację też pan nie zabiera?
Nie można było pomyśleć o tym w sobotę ? 19:34, 11.03.2018


monkiamonkia

5 7

Jest wyraźnie napisane że w sobotę pracował ? 19:53, 11.03.2018


do Monkiido Monkii

6 2

Gdzie ty widzisz ,,wyraźnie" napisane, że w sobotę pracował, i jaką część tej soboty pracował? Pan lekarz napisał, że miał dyżur i operację a w niedzielę się obudził głodny.
Może zaczął dyżur np. o 14 w sobotę, to zakupy mógł zrobić np.rano w sobotę. Moja żona pracuję po 12h w galerii co drugi dzień, czy to ma być równoznaczne z naszym głodującym dzieckiem, bo mama pracuję. Żona musi myśleć o tym dzień wcześniej, obiad czeka na syna tylko do podgrzania.
Po pierwsze taka pisanina tego lekarza, to jedynie chyba użalanie się nieogarniętego, niezorganizowanego faceta, który nie potrafi sobie zrobić zakupów na dzień wcześniej. Potwierdza to ostatnia rozpaczliwa część jego wpisu:,,Oboje jesteśmy głodni bo wszystko zamknięte". Chłopie a gastronomia, restauracje gdzie można zamówić wszystko: pizze, pierogi, pełne drugie danie, zapiekankę itd, itd.
Po co robić z siebie na siłę męczennika?
Niezorganizowana gambeta i tyle!
22:33, 11.03.2018


OsaOsa

23 1

A w którą niedzielę Pan Prezydent przyjmuje interesantów? 18:30, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obiektywnyobiektywny

19 1

Dawniej za komuny był w niedzielę czynny 1 sklep i było dobrze.Teraz ogromny problem.Ludzie
weźcie się zorganizujcie i myślcie o niedzieli w piątek i w sobotę.A ci pajace z PO niech też się
opamiętają i nie robią szopki,bo idzie Wielkanoc ,a nie Boże Narodzenie. 18:37, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntekAntek

16 3

Wrescie wolna niedziela dzisiaj byłem na rybach relaks piękna pogoda żyć nie umierać 19:40, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elita od 7 boleścielita od 7 boleści

15 6

Dobrze, że nie jestem tak mądry jak lekarz, bo dziś siedziałbym głodny bez chleba. Na szczęście jako mało inteligentny robol zrobiłem zakupy wieczorem w sobotę! 19:47, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

monkiamonkia

4 8

Lekarz nie miał kiedy bo miał dyżur.... a weź pod uwagę że wielu takich ludzi odsypia dziś by jutro od rana znowu pracować i nikt za nich zakupów nie zrobi! 19:52, 11.03.2018


REKLAMA

wolne mam w niedzielwolne mam w niedziel

16 1

to morze urzędy też będą otwarte w niedziele tak w imię solidarności z pracownikami sklepów panie najjaśniejszy prezydencie 20:24, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aleale

12 0

w UM zatrudnionych jest o 300 kolesi nie potrzebnie 21:23, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

troletrole

6 8

nie napuszczajcie ludzi na lekarzy.To wstrętne co robicie. 21:25, 11.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

to lekarzeto lekarze

7 1

sami obnażają się tu ze swoją głupotą ! 09:00, 12.03.2018


Kasia12Kasia12

12 2

Prezydenta puścić na kasę w niedziele niech *%#)!& moze wtedy zrozumnie 21:46, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niech oniniech oni

10 0

mówią jeszcze więcej.Gdy więcej mówią ludzie coraz bardziej otwierają oczy na to co oni mówią.Więcej mówią a słupki poparcia spadają.Więc mówcie więcej.Maski opadły przez to mówienie. 22:11, 11.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasjerkakasjerka

4 9

Właśnie jadę do pracy... pobódka po godzinie trzeciej nad ranem.... w sobotę - do północy prawie... ja dziękuję za taką wolną niedzielę! Koszmar a nie wolne! Wcześniej miałam wolne w tygodniu - teraz nie zanosi się bym miała przez najbliższe dwa tygodnie.... nic nie załatwię ani u lekarza z dzieckiem ani w urzędzie.... od dwóch miesięcy żyję w niepewności bo nie wiem z czego zrezygnować - z pracy czy ze studiów. 05:01, 12.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DerekDerek

3 2

Przypominam ci że obowiązuje 40 godzinny wymiar pracy 5 dni w tygodniu. Więc jeśli napisałaś że idziesz do pracy w sobotę to w tygodniu masz dzień wolny. No chyba że kłamiesz? 10:49, 12.03.2018


AreAre

0 9

Ja uważam że to wszystko szopka medialna, czy to 500 plus czy niedziela wolna od handlu. Nikt w TV nie powie ile kosztuje utrzymanie 500 plus a można by było dać Pani Jadzi zarobić więcej a nie kupować nowe komputery i zatrudniać więcej ludzi jak i niedziele powinny być wolne ale bez ingerencji że w sobotę trzeba pracować po nocach. Szum medialny w Polsce jest najlepszy, wszyscy chcą dobrze kosztem zwykłego Polaka który na to wszystko pracuje. I nie za takie pieniążki jak urzędnicy na wysokich spółkach, prezesi, itp. Całą Polska 08:28, 12.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

demagogiademagogia

3 0

,,Nikt w TV nie powie ile kosztuje utrzymanie 500 plus"
Nikt ci też do końca nie policzy na ile kosztowało nas utrzymanie tej złodziejskiej bandy, rządu PO i PSL, a tym samym nie dowiesz się na ile społeczeństwo mogło skorzystać z tych pieniędzy np. w postaci bogatszego socjalu. Nie dowiesz się ile nowych miejsc pracy powstałoby z tych zmalwersowanych, ukradzionych pieniędzy! Setki sprywatyzowanych przedsiębiorstw często za 1/3 czy 1/2 prawdziwej wartości wzbogaciło nie nas a tylko tych co to za bezcen kupili.
Nikt nie pyta się ile setek tysięcy kosztuje władzę samorządowe organizowana corocznie Orkiestra Świątecznej Pomocy, każdy widzi tylko serduszko przyklejone na jakimś urządzeniu w szpitalu, itd.,itd.
Można by tak nieskończenie.

Dalej, ,,wszyscy chcą dobrze kosztem zwykłego Polaka". I tu się z tobą zgadzam, to przecież nasi wspaniali pracodawcy myśląc tylko o własnym interesie dorzucają ci kolejne godziny pracy w piątek czy sobotę. Liczą ile stracili przez te niedzielę bez handlu.Tylko żaden z nich nie przyzna ci się ile przez lata zyskał na niewolniczej pracy swego pracownika za 1540zł netto miesięcznie. Nie tego nie chce widzieć, bo do tego się już przyzwyczaił. A że później ten jego pracownik z takich dochodów wypracuje sobie tylko 700 czy 800zł emerytury za którą przyjdzie mu żyć na stare lata w biedzie, to już go nie obchodzi! 09:32, 12.03.2018


mmmmmmmm

8 3

czyli za jedną wolną niedzielę nagle pracujesz dwa tygodnie ciurkiem, co to za bzdury ? 09:02, 12.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

annann

2 1

Dojazdy, inaczej zaplanowany grafik i już niczego prawie nie da się załatwić - mam to samo :( 15:23, 12.03.2018


Kibic Wisly i ViveKibic Wisly i Vive

17 1

Ludzie tu nie chodzi o to by ganiac do kosciola, kto Wam tych bzdur nagadal. Chidzi o to byscie razem spedzili niedziele w domu czy na spacerze... ale nie po galerii. Co niektorym zamkniecie galerii wywoluje odruchy zamkniecia doplywu powietrza. Wg PO najlepiej tyrac 7 dni do 67 lat. Ludzie za czym tak gonicie?? i tak tego nie zlapiecie. Jedyna rozrywka ganiac po galeriach.... Czlowieku jesli chcesz zrobisz zakupy w tygodniu czy w malym sklepiku na osiedlu czy w duzym dyskoncie. A w niedziele idz na spacer, poleż, i daj innym by mieli wolna niedziele w handlu. Przezyjesz do poniedzialku. 11:09, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pani Elżbietopani Elżbieto

12 1

usuwanie niepochlebnych komentarzy pod pani adresem i tak nic pani nie da!
My już znamy pani intelektualne możliwości.
My i tak wiemy co ma pani nam do zaoferowania.
Nic! 16:02, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

ZrozumiałeZrozumiałe

4 0

Jakbym mieszkał na wsi, albo mieszkał w warszawce, to chciałbym mieć niedzielę na robienie zakupów z rodziną. A tak trzeba Rumunkowe krajobrazy podziwiać 16:47, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElllaaElllaa

8 1

Uwazam, że wolna niedziela to pomysł trafiony w 100 %. Może rodziny znajdą inna rozrywkę niż błąkanie się po galerii w niedzielę z dziećmi. Pracując w galerii nie słyszałam o ani jednym zwolnieniu. Powielając poprzednie komentarze niech Ci Państwo też pracują w niedzielę. Od razu pewnie wszystkie byłyby wolne. Wszyscy badz większość osób jest zadowolona z tej ustawy, a normalni ludzie zrobią zakupy wcześniej. 17:44, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czy POchlebcyczy POchlebcy

7 2

zaiwaniania w niedzielę chcieliby swoich najbliższych zatrudnić w galeriach?.Ciekawe czy najbliżsi POchlebców pracy w niedzielę pracują w niedzielę?.Gdzie pracują?.Czy w supermarketach?.Pewnie jak znam życie na kasie lub w magazynach nie pracują.O wynagrodzeniach nie mówmy. 18:59, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bohaterowiebohaterowie

9 1

sprzed galerii zwolennicy pracy w niedzielę to mega himalaiści.Pokonali Himalaje hipokryzji.Upadek z takiej wysokości może być bardzo bolesny. 19:45, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolkol

9 0

PO zawsze przeciw ludziom pracy, sadzę, że to ich już koniec. 21:25, 12.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankamieszkanka

5 0

powiedzcie mi a co tam robił poseł Kerwiński -jest on wybrany z okręgu płockiego a przez 3lata nigdy nie był na sesji miasta płocka ,ale zbliżają się wybory to trzeba się pokazać to oczywiste a jeżeli chodzi o wolne niedziele to popieram w 100%,szkoda mi tylko ludzi którzy nie mają wolnego bo mają taki zawód -uważam ,że pracując w niedzielę powinni mieć jakiś dodatkowe pieniądze 08:55, 13.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nauczyciele donauczyciele do

4 0

nauki ! 08:25, 14.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gapagapa

4 0

niech uważa bo znowu jej szczęka z mordy wypadnie 11:37, 14.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

1 3

Czy ktoś was zmusza do pracy w niedzielę? Sami przecież podpisywaliście umowy o pracę - sami się godziliście na warunki które wam nie pasują z różnych powodów np. religijnych, więc w czym problem? 20:52, 15.03.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do xyzdo xyz

2 0

,,sami się godziliście na warunki"

Daj ,,dziś" tym ludziom, wybór, możliwość innej pracy, nie w niedzielę, nie za 1540zł. a ,,jutro" w polskich galeriach pracować będą tylko Ukraińcy.
Idąc twoim durnym tokiem rozumowania, jeśli murzyn rodził się w czasach segregacji rasowej, to też powinien się do tego przyzwyczaić, nie marudzić, nie demonstrować i nie zmieniać swej sytuacji na lepszą, dzisiejszą bez segregacji.
Tak samo jest i z tematem wolnych niedziel, wczoraj zgadzałeś się, dziś jeśli jest możliwość wpływu na zmiany, na doprowadzenie do tego by były wolne, to to jest normalna droga, naturalna droga rozwoju, poprawy warunków pracy, a nie droga wstecz, powrotu do czasów manufaktur, umów śmieciowych czy niewolniczej pracy. 22:56, 15.03.2018


a ja proponujęa ja proponuję

2 0

by towarzysze z PO zgodnie z tradycją wywodzącą się z PRLu niech w niedzielę zrobią jakiś czyn społeczny.Tyle jest brudu i bałaganu w Płocku więc towarzysze do grabi,mioteł i szpadli.Niektórym z tej trójki porządna praca by się przydała. 23:45, 15.03.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone