REKLAMA

Ogromne podwyżki za parkowanie w centrum? To możliwe

15:14, 07.12.2017 | M.W
REKLAMA
Skomentuj

W Płocku od ponad roku za zaparkowanie auta w centrum miasta trzeba płacić. Niedługo może to być ponad cztery razy więcej

O wprowadzeniu strefy płatnego parkowania decydują samorządy, ale ramy cenowe ustala ustawa. I tak na razie maksymalna stawka, jaką samorządy mogą zażądać za pierwszą godzinę parkowania, to 3 złote, czyli 0,15% minimalnego wynagrodzenia. W Płocku kierowcy płacą jak na razie 2 złote za pierwszą godzinę postoju w SPP. 

Jak informuje Rzeczpospolita, znowelizowana ustawa pozwoli samorządom wprowadzić minimalną stawkę na poziomie nawet 9 złotych za pierwszą godzinę parkowania! 

Początkowo projekt miał objąć tylko duże miasta, czyli te powyżej 200 tysięcy mieszkańców. Jak informuje dziennik, Ministerstwo Rozwoju postanowiło jednak rozszerzyć projekt na wszystkie miasta powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Piłeczka nadal będzie jednak po stronie radnych. Ustawa po prostu podnosi górny pułap opłat. 

- To kwestia podatków, a to leży w gestii rady miasta - mówi Hubert Woźniak z Urzędu Miasta. - Jeśli taka uchwała zostanie przegłosowana, nie pozostanie nam nic innego, jak się dostosować. 

Ustawa reguluje jednak tylko cennik za korzystanie z postoju na  drogach publicznych. W Płocku funkcjonują jednak parkingi należące do Agencji Rewitalizacji Starówki i Kurii. Tu stawka jest wyższa i wynosi 5 złotych. 

[ZT]14754[/ZT]

Trudno jednak spodziewać się, by płoccy radni zdecydowali się podnieść stawkę. Ustawa w obecnym kształcie daje możliwość podniesienia stawki o złotówkę, a jednak w Płocku kierowcy nadal płacą pierwotną stawkę. Kwestia zmian w cenniku nie była nawet przez nikogo podnoszona. Po roku działalności są za to inne wnioski. 

[ZT]17200[/ZT]

(M.W)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (15)

Ja PolakJa Polak

24 4

po co sie rozdrabniac-walnac od razu 100 zeta za minute.................i po kłopocie.Za brak opłaty karac sztrafem 100 000 PLn i przepadkiem mienia w całosci............To ci złodziejskie państwo i q-wskie miasto.................a wszystko w imie porzadku ,dbałosci, prawa i chrzescijańskich wartości amen. 17:09, 07.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

******

12 3

Przegjut. ....głupota jeśli tyle zdrożeje,wówczas będzie drozej niz w Wawie 17:10, 07.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WincyjWincyj

25 4

Idźmy na całość, 50 zł niech będzie za godzinę, a później będzie lament że centrum umiera, a Tumska taka wyludniona! 17:18, 07.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TPTP

7 21

Opłaty parkingowe są we wszystkich rozwiniętych miastach na zachodzie i są potrzebne, w Płocku też. Jakoś trzeba zniechęcać mieszkańców do używania własnych samochodów i korzystania z komunikacji publicznej. Wystarczy pojechać na parking przy Orlenie i zobaczysz że połowa samochodów ma rejestrację WP. Dlaczego mieszkańcom Płocka nie chce się dojeżdżać komunikacją miejską? Korzystanie z samochodu pomimo że jest droższe jest dużo wygodniejsze od komunikacji zbiorowej. Dlatego należy wprowadzać opłaty w miastach żeby zniechęcać do korzystania z własnych samochodów dzięki czemu redukujemy zanieczyszczenie środowiska, oszczędzamy własne pieniądze, zmniejszamy liczbę wypadków, zużycie dróg, hałas w mieście. Jeśli ktoś nie umie tego zrozumieć to żadne argumenty go nie przekonają. 18:00, 07.12.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

antyrafałantyrafał

0 0

Na zachodzie mamy też parady ludności o orientacji tęczy oraz zamachowców... to znaczy uchodźców. Też trzeba ich wprowadzić do Płocka? 09:18, 08.12.2017


Do TPDo TP

11 5

Jeśli przejazd z np Tysiąclecia na Podole zajmuje prawie pół godziny, bo autobus kluczy jak zająć, to ludzie wolą jechać 10 minut. Dodaj jeszcze czas oczekiwania na autobus. A co do kosztów, samochód jeśli jest, to nawet stojąc kosztuje. Koszt paliwa jest zbliżony nawet to miesięcznego biletu. Jeśli mowa o biletach jednorazowych, to nawet porównania nie ma. Zmuszania to już próbowano i im bardziej zmuszano, tym szybciej zmuszający znikneli.
Zachętą może być bezpłatna, ewentualnie minimalnie płatna komunikacja dla mieszkańców. Minimalnie, znaczy na poziomie 10-15 zł za miesiąc. Inaczej, przy podniesieniu stawek, skład rady ulegnie duużym zmianom. Strefa już raz była, jej likwidacja dała dużo głosów, czas na powtórkę?? 18:23, 07.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TPTP

7 6

Standardowo najlepiej jakby wszystko było za darmo. Paliwo za darmo, parkowanie za darmo, bilety za darmo, 500+ i co tam jeszcze chcecie i na takich wszyscy będą głosowali. Rozdawanie pieniędzy kiedyś będzie musiało się skończyć. Nie można szantażować w ten sposób rządzących bo tak nie da się niczego zreformować. Może jeszcze wprowadźmy liberum veto i podzielmy kraj na sąsiadów. Zastanówcie się czasami co jest lepsze dla ogółu, a nie każdy myśli tylko o swojej wygodzie. Nie zaprzeczam, że komunikacja miejska w Płocku powinna zostać przeorganizowana. Niezrozumiałe jest dla mnie zrezygnowanie z budowy tramwaju. Autobusy stojące z samochodami w korkach nigdy nie będą konkurencyjne. Ale co ja Was będę przekonywał skoro w Polsce każdy jest specjalistą w dziedzinie drogownictwa i medycyny. 19:46, 07.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do TPDo TP

5 2

Jakie za darmo? Podatki, to raz, opłaty za strefę, dwa. KM jest opłacana z kasy miasta, czyli czyjej? Albo chcemy przesadzić ludzi do autobusów, albo płaczemy, że ruch. Autobus jedzie, czy pusty, czy pełny, koszty stałe są te same. Pytanie, czy gdy KM na początku roku dostanie po np. 120zł od większości mieszkańców i jedzie na dotacji miejskiej jak dotąd + bilety jednorazowe i mandaty, czy bieduje jak dotąd i ratusz płacze, że ludzie omijają autobusy. Tramwaj jako szybki kręgosłup miasta nadal jest do rozważenia. 20:26, 07.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w11w11

5 0

Dziwny tytuł artykułu, to i dziwna treść komentarzy...
Po pierwsze: Te 9zł za godzinę parkowania to tylko ustawowa możliwość, i tylko dla centrów wielkich miast, a nie całych stref parkowania (Warszawa, Kraków), gdzie obecne 3zł/h nie wymusza rotacji na parkingach, bo jest to śmiesznie niska kwota w stosunku do dochodów tam mieszkających. Nie ma to żadnego przełożenia na takie miasta jak Płock. Ani nic nie zmienia w ustawowych stawkach (nadal dla Płocka max to 3zł/h), ani nie ma potrzeby podwyższania stawki powyżej dzisiejszego 2zł/h, bo w strefie płockiej w zasadzie o każdej godzinie wolnych miejsc nie brakuje, oczywiście odkąd ta opłata funkcjonuje. Więc o co ten szum? Pierwsze 0,5h jest za darmo, po godz 17:00 brak opłat - jednego i drugiego nie ma w innych miastach. Zapanował pewien porządek i o to chodziło: nie trzeba na Starym mieście pół godziny szukać miejsca parkingowego tracąc czas i paliwo, nie są też blokowane chodniki (są wreszcie dla pieszych).
A jeśli o komunikację miejską: to faktycznie - jeśli autobusy nie zaczną jeździć wyraźnie częściej - chętnych będzie coraz mniej a nie coraz więcej. Tu jeszcze jest spoooro do zrobienia. Same niskie ceny biletów sprawy nie załatwią. Przywoływany tu parę razy tramwaj jest niestety mrzonką: raz że kosztuje coś ze 400mln zł na początek za jedną linię (a takiej kasy nie ma i nie będzie), dwa że jedna linia to nic: transport miejski aby był skuteczny wymaga gęstej sieci z intensywną obsługą, trzy- nawet gdyby takie pieniądze się cudem znalazły to proces inwestycyjny trwa lata, a zmiany potrzebne są natychmiast, w perspektywie tygodni/miesięcy a nie lat.
Wyciągnięcie transportu zbiorowego na poziom jakościowy akceptowalny przez dużą część mieszkańców jest jak najbardziej możliwe i to za stosunkowo nieduże pieniądze, bez wątpienia leżące w możliwościach Płocka, tylko trzeba chcieć i rozumieć po co się to robi: aby przyciągnąć więcej chętnych. Sami niestety nie przyjdą. Samo się to nie stanie.
50 lat temu podobne dylematy były np. w Niemczech, Szwajcarii i.....dało się. W najbogatszych w Europie społeczeństwach, gdzie PKB/głowę jest ,3-4 razy większe niż w Polsce a każdego stać na auto (nowe, nowe jedenastoletnie) - transport miejski ma się nadzwyczaj dobrze, a mieszkańcy miast masowo z niego korzystają.
Ale mają z czego.
Natomiast nasze trzy linie na krzyż, kursujące co 15-20 minut to jednak trochę za mało, aby ofertę taką uznać za zachęcającą. I to jest bezwzględnie do zmiany. 01:47, 08.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aleale

5 0

starówka umarła na długo przed wprowadzeniem strefy i nawet jej likwidacja tego nie zmieni, bo na starówce handluje już tylko roszczeniowy beton, który nie wie co to konkurencja i dalej będzie sprzedawał towar jakby wprost z byłego stadionu 10-lecia, albo coś co nazywają pizzą, a jakością niewiele różni się od mrożonej z jakiegoś lidla... 09:10, 08.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyrafałantyrafał

3 0

Mnie ciekawi tylko czy Strażnicy Teksasu (czytaj parkomatów) będą ich pilnowali podczas na przykład Audioriver.... bo dam sobie rękę uciąć że wtedy będzie można robić co się chcę i parkować gdzie się chce (oczywiście dla "turystów" bo mieszkańców to będą ścigać do upadłego)... 09:15, 08.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

antyrafałantyrafał

2 1

Tp - > A nie uważasz że jest drożej? Weź pod uwagę co, jakiej jakości i gdzie załatwisz w waszawskiej strefie parkowania a co w Płocku. Zakładając że w Wawie godzina kosztuje 3zł, a w Płocku 2zł, to Płock wypada teoretycznie drożej. Dlaczego tak jest? Bo wymarłej starówce (czyli strefie parkowania) nie ma tylu możliwości - sklepów czy czegokolwiek w porównaniu do Warszawy. W Płocku to parkomaty powinny kierowcom wypłacać pieniądze za to że ktoś chciał tu podjechać.... taka prawda. Do tego doprawdziły władze starówkę... 09:26, 08.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gfgfgfgfgfgf

1 0

bezpłatne 30 minut powinno być automatycznie doliczane jeśli ktoś zapłacił a się nie wyrobił od 30 min. 12:57, 08.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szczePanszczePan

2 0

Pozwiedzałem sobie dziś strefę i co widać?
1. Nikt nie pilnuje jak są parkowane samochody. Po skosie to norma, artyści kierownicy potrafią nawet w poprzek, a co tam znaki.
2. Parkowanie, bo ja na chwileczkę i to bez względu na miejsce. Dwoje artystów zablokowało wjazd do posesji, a co..
Podsumowując, wystarczyło trochę konsekwencji w egzekwowaniu kar za złe parkowanie i ta cała strefa by była zbędna.
A sorry, nie było by prezentu dla deweloperów... Musieli by zapewniać parkingi, a tak nie muszą. 14:37, 08.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiwi do PPkiwi do PP

0 0

Na Portalu Płock od jakiegoś czasu grasuje jakiś pustogłowy komentator imbecyl, którego nie stać już intelektualnie, na merytoryczne spory, więc chyba w ramach zemsty za jeden z przegranych sporów, wymyślił sobie pisanie pod moim, wieloletnim nickiem ,,kiwi".

Jak widać po wpisie z 8:33 dnia 05.12.2017r., jaki rozmiar imbecyla, takie i pomysły !
W kolejnej emisji pustogłowia fałszywy kiwi pod artykułem: ,,lepiej to widzieć nim się wyruszy na przedświąteczne zakupy" reklamuje jakieś zboczone profile.

Pewno ten sam platfus, w dalszej części swej zemsty wymyślił sobie w komentarzu z 11:22 jak to ujął ,,zabanowanie" komentatora pod nickiem kiwi.

Drogi Portalu Płock, wypróbowałem od strony technicznej wpisywanie komentarza pod cudzym nickiem. W trakcie próby dodania otrzymałem informację, że istnieje już komentator, który na co dzień podpisuje się takim nickiem. Czemu, jak widać ,,na załączonym obrazku" nie działa to w przypadku mojego nicku kiwi.
Proszę o interwencję PP w tej sprawie. 16:41, 08.12.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2017