Zamknij
REKLAMA

Przy prezydencie powstała nowa rada. Z inicjatywy płockiego KOD-u

10:31, 22.02.2017 | K.B
REKLAMA
Skomentuj
Happening "Dzień Milczenia" na starówce w kwietniu 2016 roku, fot. Karolina Burzyńska / Portal Płock

W Płocku powstała Rada ds. Równego Traktowania z inicjatywy Komitetu Obrony Demokracji. W składzie znalazły się osoby m. in. z płockiego Amnesty International, stowarzyszeń, uczelni wyższych, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Płockiego Ośrodka Kultury i Sztuki.

Płock podąża najwyraźniej za przykładem Gdańska, pół roku temu z inicjatywy samorządu powstała tam podobna rada do spraw przeciwdziałania dyskryminacji i nietolerancji. Tyle że u nich wśród powodów takiej decyzji wskazano na zorganizowane demonstracje, blokowanie marszy, ostrzelanie baru gdańskiego Palestyńczyka, potraktowanie 26-letniego Ormianina na lotnisku jako terrorystę. A w Płocku? Podstawą prawną miałaby być Strategia Zrównoważonego Rozwoju Miasta Płocka do 2022 roku, którą przyjęli radni w.... 2008 roku. Dokładnie ten fragment:

Co się więc stało, że potrzeba u nas takiego gremium?

- Z inicjatywą powołania Płockiej Rady ds. Równego Traktowania zwrócił się w imieniu mieszkańców Komitet Obrony Demokracji Region Płock. To stało się impulsem do podjęcia działań związanych z powołaniem rady ? wyjaśniała nam pełnomocnik prezydenta ds. organizacji pozarządowych, Ewa Pietrzak. - Prezydent Płocka zwrócił się z propozycją współpracy w radzie do instytucji działających na rzecz szeroko rozumianego bezpieczeństwa, w tym do policji oraz do szkół wyższych, wytypował także swoich przedstawicieli.  Zostały podjęte rozmowy z organizacjami pozarządowymi działającymi w obszarach: równego traktowania, wsparcia osób niepełnosprawnych, mniejszości narodowych, działań na rzecz dzieci i młodzieży, kobiet, wsparcia osób z problemami uzależnień.

Komitet Obrony Demokracji, jako inicjator powstania Płockiej Rady ds. Równego Traktowania, wytypował własnych przedstawicieli. Dostarczyli pismo z podpisami kilkudziesięciu mieszkańców. - Podpisów było około 60. Odbyło się także spotkanie z przedstawicielami osób, które podpisały się pod pismem ? dodaje pełnomocnik. Wiele osób utożsamia KOD z ugrupowaniem politycznym (w radzie w Gdańsku mamy natomiast m. in. radną PO, pełnomocnika ds. niepełnosprawnych, policjanta). Czy tego rodzaju gremia nie powinny być jednak apolityczne? - KOD działa jako stowarzyszenie, podpisały się osoby fizyczne ? nasza rozmówczyni broni pomysłu. A jednak nie każdy garnął się do rady, jak chociażby Romowie. Mamy więc z jednej strony KOD, a z drugiej strony nie ma przedstawiciela municypalnych albo policji.

Zapytaliśmy rzecznika płockiej policji, Krzysztofa Piaska. 

- Ze względu na mnogość naszych zadań w zakresie zwalczania przestępczości, fizycznie nie jesteśmy w stanie uczestniczyć we wszystkich inicjatywach mających na celu dbałość o bezpieczeństwo. Policja jednak zawsze popiera wszelkie takie inicjatywy. Mogę zapewnić, że w przypadku otrzymania jakichkolwiek sygnałów dotyczących przejawów nierównego traktowania, policjanci podejmą w tym zakresie odpowiednie działania.

Czy ta rada rzeczywiście jest nieodzowna? Ewa Pietrzak przyznaje, że sama jest ciekawa, jakie tematy będą poruszane w trakcie spotkań. Pierwsze będzie w marcu. Uważa także, że ważny jest głos wszystkich organizacji pozarządowych. Na takiej zasadzie powstała w Płocku rada seniorów. - Ważne, aby spojrzenie było jak najszersze, a rada, jako płaszczyzna współpracy. nam to umożliwia. Przykładowo środowisko gejowskie nie ma w Płocku żadnego wsparcia. Rada pomoże uświadomić, z jakimi konkretnie problemami mamy do czynienia.

Podano już skład nowego 17-osobowego gremium na lata 2017-2020:

Roman Siemiątkowski ? przewodniczący ? zastępca prezydenta Płocka ds. polityki społecznej

Iwona Modrzejewska ? wiceprzewodniczący ? KOD 

Ewa Pietrzak ? sekretarz ? pełnomocnik prezydenta ds. organizacji pozarządowych

Joanna Najsznerska ? Wronowska ? KOD 

Christina Pushkarova ? przedstawiciel mniejszości narodowych i religijnych

Monika Niedźwiecka ? Amnesty International

Marta Gajewska ? Amnesty International

Urszula Ambroziak - Bereszczyńska. ? Fundacja Edukacji i Rozwoju Społecznego FERS

Renata Nych ? Mazowieckie Stowarzyszenie Pracy dla Niepełnosprawnych De Facto

Paweł Piotr Biegalewski ? Stowarzyszenie Mężczyźni Przeciw Przemocy

prof. nzw. dr hab. inż. Renata Walczak ? Politechnika Warszawska Filia w Płocku

dr Daniel Korzan ? SWPW w Płocku

dr. hab. Ewa Wiśniewska ? PWSZ w Płocku

adwokat Wojciech Skorupski ? Okręgowa Rada Adwokacka w Płocku

Ewa Paszko - Jabłońska ? kancelaria prawna

Cezary Dusio ? zastępca dyrektora MOPS-u 

Radosław Malinowski ? dyrektor POKiS-u 

Konstrukcja płockiego składu przypomina tę kojarzoną z Gdańska. Podobnie zasady wpisane do regulaminu są identyczne, przeciwdziałanie dyskryminacji i nietolerancji, monitorowanie i analizowanie tych zjawisk, podejmowanie działań interwencyjnych, edukowanie i promowanie postaw tolerancyjnych poprzez organizację konferencji, szkoleń, warsztatów lub innych wydarzeń, opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Miasta pod kątem ich skutków dla osób należących do grup narażonych na dyskryminację. Podobieństwa obu dokumentów to ponoć celowe zamierzenie. - Jako pierwsza w kraju powstała Gdańska Rada ds. Równego Traktowania. Po wielu dyskusjach doszliśmy do wniosku, że jej regulamin w pełni realizuje nasze oczekiwania w zakresie ram organizacyjnych i kompetencyjnych ? uzupełnia Ewa Pietrzak. Do tej listy należy dołożyć doradzanie i występowanie do prezydenta w zakresie inicjatyw dotyczących równego traktowania, formułowanie dla niego zaleceń i rekomendacji. Płocka rada miałaby zająć się w sposób szczególny przejawami dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, pochodzenie etniczne, narodowość, religię, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, status materialny, orientację seksualną i tożsamość płciową.

W obu przypadkach rada liczy 17 osób, wybierano na 4-letnią kadencję, lecz u nas zapomniano wpisać, w jaki sposób miałby odbywał się wybór jej członków. To nie żadne przypadkowe przeoczenie. Jak zapewnia Ewa Pietrzak, mają jeszcze czas, aby zastanowić się nad przyszłym funkcjonowaniem rady, w tym nad wyborami. 

Posiedzenia będą odbywały się raz na kwartał. Członkom nie przysługuje wynagrodzenie.

(K.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (30)

autorautor

60 17

Skoro jestem dyskryminowany za swoje poglądy przez lewactwo i kodziarstwo, to jak ta rada jest w stanie mi pomóc, skoro zasiadają w niej lewacy i koderaści??? 11:01, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawicowiecPrawicowiec

57 18

Dramat. szKODniki nawet w naszym pięknym Płocku się zalęgły. Masa czasu i energii w błoto. Tak naprawdę ta rada jest bezużyteczna i bezradna. Poza piketowaniem i hasłami propagującymi LGBT nie są w stanie wyegzekwować niczego. Wizerunkowo klapa. Będę żył w mieście w którym prezydent propaguje Pedałów i inne anomalie. Dno 11:02, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szKODnikiszKODniki

34 17

w pasiastych skarpetkach. Super zestawienie. To kto jest CZŁONKIEM tej rady ? 11:20, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sensownysensowny

19 38

Czemu mają służyć te negatywne i obraźliwe komentarze? powstała rada i co z tego? jak wpłynie to wasze życie? wskażcie konkretne negatywne oddziaływanie! weźcie się za robotę, zamiast dawać upust swojej frustracji, a anonimowym kometarzu 11:48, 22.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kiwi do sensownegokiwi do sensownego

20 9

czyli też piszącego anonimowo ! Więc po co komuś przycinasz, że pisze podpisując się nickiem.
Po drugie, idąc twoim tokiem rozumowania wcale nie pozbawionym, jak widać, znamion flustracji: ,,weźcie się za robotę", wychodzi na to, że ty też musisz się wziąć za robotę, ponieważ też masz czas na ten komentarz.
Ci, co myślą inaczej niż ty myślisz, niech biorą się ,,do roboty" bo ty przecież masz prawo do swoich poglądów. Widzisz, właśnie wygenerowałeś przejaw dyskryminacji. Brawo.
Po trzecie, piszesz: ,,wskażcie konkretne negatywne oddziaływanie! Panie sensowny, zaczyna się np. od dyskusji w sprawie dyskryminacji środowisk takich jak lgbt, a za chwilę wchodzimy w reklamowanie tematu adopcji dzieci przez pary homoseksualne. Nie raz obserwowałem ten sam schemat. Odruch ludzkiej tolerancji czegoś, co jest marginale, to jedno, reklamowanie nienormalnego wzorca typu: tata+tata lub mama+mama, to drugie.
Z jednym zwrotem zawartym w twoim komentarzu zgadzam się z w zupełności: ,,powstała rada i co z tego? ". 12:29, 22.02.2017


sensownysensowny

3 18

tylko, że ja nikogo nie obrażam i nie czuję się sfrustrowany. jestem wstanie dyskutować ale merytorycznie. piszę pod nickiem, ale czy ktoś się czuł urażony?
pracuję i jestem z tego zadowolony, a że umieszczam komentarze pod informacjami inicjatyw, które są tworzoną świadczą o tym, że właściwie i efektownie dysponuję swoim czasem. dobrą cechą jest ocenianie po fakcie, a nie przed... 12:49, 22.02.2017


jestem dyskryminowanjestem dyskryminowan

27 15

czy rada w tym składzie zajmie się moimi problemami?.Jestem pewny,że nie.Przynajmniej dwie osoby składu tej "rady" są zainteresowane by moją sprawę"ukatrupić". 11:48, 22.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

goodluckgoodluck

11 16

wskaż te osoby, mniej odwagę cywilną zamiast siać tylko defetyzm i rzucać zapewne bezpodstawnymi oskarżeniami! 11:54, 22.02.2017


moosemoose

13 35

czemu mają służyć te negatywne komentarze? powstała rada no i co z tego? jak negatywnie wpływa to wasze życie? lepiej coś robić i się angażować niż dawać upust swojej frustracji w anonimowym komentarzu, bo to jest żałosne! ludzie coś robią, mają odwagę o coś walczyć, angażować się, zamiast siedzieć przed monitorem i narzekać jak to jest źle... 11:53, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ahaaahaa

50 11

Szanowni Państwo z nowego komitetu. Co zrobicie z dyskryminacją jaką dopuszczają się członkowie KOD, którzy oklejają Płock swoimi materiałami, które prześladują wyborców partii rządzącej? Na takich naklejkach jest nawoływanie do oddawania moczu na PiS oraz inne wulgarne hasła. Czy to wypada, żeby tacy ludzie uczestniczyli w życiu publicznym? Zaczynają wprowadzać swoich ludzi do stowarzyszeń, a sami uprawiają politykę nienawiści? Proszę o reakcję. (to jest drugi mój komentarz, pierwszy się nie pojawił) 12:29, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kiwi do sensownegokiwi do sensownego

28 4

czyli też piszącego anonimowo ! Więc po co komuś przycinasz, że pisze podpisując się nickiem.
Po drugie, idąc twoim tokiem rozumowania wcale nie pozbawionym, jak widać, znamion flustracji: ,,weźcie się za robotę", wychodzi na to, że ty też musisz się wziąć za robotę, ponieważ też masz czas na ten komentarz.
Ci, co myślą inaczej niż ty myślisz, niech biorą się ,,do roboty" bo ty przecież masz prawo do swoich poglądów. Widzisz, właśnie wygenerowałeś przejaw dyskryminacji. Brawo.
Po trzecie, piszesz: ,,wskażcie konkretne negatywne oddziaływanie! Panie sensowny, zaczyna się np. od dyskusji w sprawie dyskryminacji środowisk takich jak lgbt, a za chwilę wchodzimy w reklamowanie tematu adopcji dzieci przez pary homoseksualne. Nie raz obserwowałem ten sam schemat. Odruch ludzkiej tolerancji czegoś, co jest marginale, to jedno, reklamowanie nienormalnego wzorca typu: tata+tata lub mama+mama, to drugie.
Z jednym zwrotem zawartym w twoim komentarzu zgadzam się z w zupełności: ,,powstała rada i co z tego? ". 12:32, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sensowny do kiwisensowny do kiwi

4 24

tylko, że ja nikogo nie obrażam i nie czuję się sfrustrowany. jestem wstanie dyskutować ale merytorycznie. piszę pod nickiem, ale czy ktoś się czuł urażony?
pracuję i jestem z tego zadowolony, a że umieszczam komentarze pod informacjami inicjatyw, które są tworzoną świadczą o tym, że właściwie i efektownie dysponuję swoim czasem. dobrą cechą jest ocenianie po fakcie, a nie przed... 12:52, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

patriotapatriota

39 7

Byłeś w ZOMO jesteś w kodzie całe życie będziesz w smrodzie!!! 12:57, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

dobra zmianadobra zmiana

4 33

do "patrioty":
Czy wydalając ten jad nieludzki robisz to stojąc, siedząc, czy w kucki ?
Mając o sobie tak wielkie mniemanie zważ na pozycję przed wypróżnianiem.
Na nic tytuły, doktorowanie, gdy ciągle mylisz mowę ze s..niem!
A najważniejsze jest to przed słowem, abyś pomyślał zanim coś powiesz !
Szanuj wiec ludzi, kochaj bez mała, a zamiast g..na spotka cię chwała !!
13:26, 22.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co ćpałeśco ćpałeś

16 0

czlowieku??? 13:32, 22.02.2017


JointJoint

36 4

No tak można się było spodziewać, Siemiątkowski latał na te spotkania kodziarzy i coś tam wylatał.
Zastanawiam się tylko kogo on reprezentuje w tym kodzie , siebie czy urząd .
A ja wzruszony tym apelem ,. wychodząc naprzeciw apelować postanowiłem, że nie będę już mówił "pedał" ale "dźwignia przeznaczona do obsługi stopą"
Może być ? 13:30, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

normalnynormalny

36 3

Ojciec w ZOMO- synek w KODzie - demokracja zawsze w modzie!! 13:41, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do goodluckado goodlucka

25 3

jesteśmy dyskryminowani.Piszemy o tym do władzy.W tym do jednego z członków komitetu.Piszemy do rady miasta i prezydenta.Czyli do osób prominentnych w Płocku.Jak myślisz co odpowiada ten ważny członek?.Chcesz wiedzieć jak nas traktuje?.Jego obecność w tej radzie to ...........Szkoda pisać. 14:17, 22.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

goodluckgoodluck

2 7

tak chciałbym wiedzieć, o czym mówisz aby cię zrozumieć. bo na razie, widzę to tak: jest mi źle, piszę do kogoś tam, o czymś tam, a ten ktoś traktuje mnie jakoś tak... zero konkretów więc wybacz ale nie znajdujesz we mnie zrozumienia wygłaszając takie treści o niczym... 16:14, 22.02.2017


MMMM

32 4

Orlen daje nam smród, a i od KODu niewiele mniej smrodu.... 14:30, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

skądskąd

27 4

się oni biorą?.Jak ktoś zauważył jeden taki latał i wylatał.Z wysoka można nieźle upaść na......głowę. 14:33, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olaćolać

31 4

tę nową/?/ inicjatywę.Oni mają bronić tych których tępią?.Oni nie wiedzą co to tolerancja.Trzeba uważnie śledzić poczynania tego "ciała". 14:41, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do goodluckado goodlucka

16 3

nie rozśmieszaj mnie.Jesteś śmieszny/a.Chłopino czy babino wcale się nie dziwię,że nie znajduję u ciebie zrozumienia.Jesteś kodzista więc nie można się spodziewać byś zrozumiał drugiego człowieka co ma inne poglądy.Gdybyś wiedział co się dzieje w Płocku to byś nie pisał takich mądrości.Demokracja ale po kodziarsku?.Taka demokracja ci pasuje?.No to ja dziękuję za taką radę co będzie robiła zadymy i będzie liczyła na brukselkę. 21:50, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

to taka moda na radyto taka moda na rady

7 2

....bo co może taka rada uradzić np., że zebry nie mogą być czarno-białe???? i tak nikt nie bedzie tego przestrzegał ...spotkają się i kawe wypija i poklepią sie po plecach że kreują nowoczesność ewropejsko ...proponuje teczowe znaczki w klape i od razu będzie wiadomo jakim językiem z takim członkiem rady konwersować :)) 23:36, 22.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do kościoła latado kościoła lata

6 2

KOD popiera. Co to za chol.......era. 13:45, 23.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

mmmm

7 3

Ja tam regularnie używam nazw: pedał, lesba i ciota. Gówno mnie obchodzi, że chomiki są dyskryminowane. Obejrzyjcie sobie na YT tego *%#)!& https://www.youtube.com/watch?v=vtIolhSUvKw 01:31, 24.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HeteroHetero

3 3

Oczywiście że reaguję. Mogę od ręki podać mnóstwo wyrazów bliskoznacznych o dużo bardziej obraźliwym charakterze. 09:19, 24.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lubię PłockLubię Płock

5 4

Podoba mi się ten pomysł z powołaniem Rady. Przeglądałam skład i jestem pod wrażeniem. Nie wiem czym się zajmują te osoby, ale kilka kojarze. Miło czytać, że na liście jest też zasłużony terapeuta. Nie wiem co by się teraz ze mną działo, gdyby nie on. Dzięki niemu moja mamusia jeszcze żyje, a ja wiem co to znaczy godność. Pamiętam co przeżywaliśmy gdy bił nas zestresowany po służbie ojciec, matce wykręcał ręce i zrywał z niej ubrania. Mam nadzieje, że to zadziała. A policja... no cóż, reakcja mnie nie dziwi, do nas jak przyjeżdżali to też umywali ręce. 14:42, 24.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Każde dewiacje powołKażde dewiacje powoł

8 2

Każde dewiacje powołują się na demokrację. Żałosne, że do tej zgrai dołącza prezydent (ponoć katolik), pewna pani z uczelni (ponoć profesor) 19:45, 24.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pan prezydentpan prezydent

5 1

członek komitetu tym razem nie poczuł blusa.Dotychczas spadał jak kot na cztery łapy.Ten skok skończy się bolesnym upadkiem z czego wcale się nie smucę.Co zaś do bezinteresowności pana szefa rady mam duże wątpliwości.Chyba ów pan nie wie co to prawa człowieka i co to jest tolerancja.W odpowiednim czasie postaram się owemu panu to udowodnić.To tylko kwestia czasu.Oczywiście znajdą się usłużni co poprą owego pana.Taką właśnie demokrację i tolerancję mamy w Płocku.Tolerancja jest wtedy gdy ktoś zgadza się z naszym zdaniem.Gdy zdanie jest inne to jest to ........dyskryminacja.Niedługo będzie test dla nowego ciała powołanego przez prezydenta.Zobaczymy co powie wtedy pan przewodniczący. 20:27, 24.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone