Zamknij
REKLAMA

Google Ads, czy pozycjonowanie strony?

08:16, 28.09.2020 | materiały partnera

Wiele osób uważa, że aby móc osiągnąć sukces najważniejsze jest stworzenie strony internetowej. Jest to poniekąd prawda, aczkolwiek to jedynie jeden z punktów. Bardzo ważne jest również jej wypromowanie, czyli zastosowanie strategii z zakresu marketingu internetowego. Wśród najpopularniejszych możliwości wymienia się pozycjonowanie oraz uruchomienie kampanii Google Ads. Które rozwiązanie jest korzystniejsze? Które wybrać? O tym w naszym artykule - zachęcamy do przeczytania.

Pozycjonowanie - co musisz o nim wiedzieć?

Pozycjonowanie to różne działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. Warto przedstawić to na przykładzie: jeśli prowadzimy sklep z butami, na pewno chcielibyśmy, aby nasz sklep zajmował jak najwyższe miejsce w rankingu wyszukiwarki dla takich fraz jak sklep z butami, sklep z obuwiem itp.

Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką trzeba wiedzieć o pozycjonowaniu to to, że jest to długotrwały proces. Wiele osób decydujących się na pozycjonowanie myśli, że jego efekty będą od razu widoczne, co niestety tak nie działa. Bardzo często trzeba czekać nawet kilka miesięcy na rezultaty.

Google ADS – co to?

Google Ads to dobry wybór dla osób, którym zależy na szybko widocznych efektach. Jeśli chcemy natychmiast uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, warto zdecydować się na kampanię Google Ads - czyli usługę linków sponsorowanych. Dzięki skorzystaniu z Google Ads nasza strona pojawi się powyżej organicznych wyników wyszukiwania i będzie opatrzona zielony napisem ,,Reklama”.

Jednak, aby taka reklama się pojawiła, należy najpierw zasilić swoje konto Google Ads, wybrać najlepiej pasujące słowa klucze, jak i również stworzyć treści reklam pojawiających się w formie linków sponsorowanych.

Co wybrać - pozycjonowanie czy Google Ads?

Szczerze mówiąc, pozycjonowanie i Google Ads dość mocno się od siebie różnią. Jeśli naszym celem jest stabilizacja pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, zdecydujmy się na pozycjonowanie. Natomiast jeśli naszym celem jest natychmiastowe wypromowanie konkretnych usług czy produktów, to wtedy najlepszym rozwiązaniem będzie wykupienie kampanii Google Ads.

Największą zaletą pozycjonowania jest przede wszystkim to, że pozwala ono utrzymać stronę internetową na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na długo po tym, jak już zrezygnujemy z działań promocyjnych, więc z całą pewnością można stwierdzić, że jest to opłacalne. Jeśli natomiast chodzi o Google Ads, jeśli nie opłacimy kampanii, strona internetowa automatycznie znika z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Na sam koniec przyda się kilka słów podsumowania. Oba rozwiązania są zadowalające i skuteczne. Wybór jednego z nich jest zależny przede wszystkim od oczekiwań konkretnej osoby. Jeśli chcemy zapewnić naszej stronie internetowej mocną obecność w wynikach wyszukiwania, wybierzmy pozycjonowanie. Natomiast jeśli naszym celem jest natychmiastowe zdobycie klienta, najlepszym wyborem będzie Google Ads. Oczywiście można również połączyć te dwa rozwiązania, dzięki czemu na pewno uzyskamy satysfakcjonujące efekty.

Artykuł powstał w konsultacji ze specjalistą https://contentninja.pl

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA