Zamknij
REKLAMA

Jakie cechy powinny posiadać profesjonalne słuchawki do telefonu, dedykowane dla call center?

11:36, 12.03.2019 | artykuł sponsorowany

Słuchawki do telefonu, wykorzystywane w telemarketingu, znacznie różnią się od tradycyjnych modeli dla zwykłych użytkowników. Ich zadaniem jest zapewnienie bardzo wysokiej jakości dźwięku, dzięki czemu umożliwiają skuteczne i profesjonalne przeprowadzenie rozmowy z klientem. Jakie są najważniejsze cechy, którymi powinny charakteryzować się profesjonalne urządzenia tego typu?

Słuchawki bezprzewodowe i przewodowe – szeroki wybór do call center

Firmy zajmujące się telemarketingiem różnią się między sobą charakterem działań, dlatego słuchawki do telefonu, przeznaczone do call center, występują w wielu różnych wersjach. Dostępne są modele bezprzewodowe i przewodowe, a także w opcji na jedno i na dwoje uszu – dzięki temu można z łatwością dobrać model do charakteru pracy konsultanta telefonicznego. W przypadku pracowników, których obowiązki opierają się głównie na wykonywaniu połączeń telefonicznych, najlepiej sprawdzą się słuchawki na dwoje uszu, zapewniające odpowiednią izolację od otoczenia i maksymalne skupienie na wykonywanej pracy. Osoby, które nie tylko obsługują połączenia, ale także wykonują inne obowiązki lub muszą konsultować się ze współpracownikami, skorzystają więcej na modelach na jedno ucho, których nie trzeba ściągać, aby porozmawiać z kimś na miejscu. Słuchawki bezprzewodowe do call center najlepiej sprawdzą się w sytuacji, kiedy pracownik potrzebuje przemieszczać się po biurze – dają o wiele większą swobodę, niż modele tradycyjne.

Połączenia bez zakłóceń dzięki profesjonalnym słuchawkom do telefonu stacjonarnego

Wysoka jakość dźwięku to kluczowa wartość przy połączeniach głosowych – to dzięki niej konsultant zostanie dobrze zrozumiany, a odbiorca chętniej podejmie się rozmowy. Ma także wpływ na to, jak firma zostanie odebrana przez klienta. W nowoczesnych słuchawkach do telefonu stacjonarnego, wykorzystywanych w telemarketingu, stosuje się technologie poprawy jakości dźwięku, które zapewniają jego wyrazistość i czystość, a także naturalne brzmienie głosu. Co więcej, bardzo ważnym aspektem jest także redukcja szumów – zarówno pasywna, jak i aktywna. Pasywna redukcja jest zapewniana przez odpowiednio duże słuchawki, które szczelnie przylegają do uszu – dzięki temu konsultant jest odizolowany od dźwięków otoczenia i może w pełni skupić się na rozmowie, co przekłada się na jego większą skuteczność. Aktywna redukcja szumów to specjalna technologia, jaką stosuje się w mikrofonach słuchawek – dzięki niej nie zbierają one dźwięków z otoczenia, np. hałasu generowanego przez rozmowy innych telemarketerów w danym pomieszczeniu. Dzięki jej zastosowaniu, odbiorca po drugiej stronie linii nie słyszy szumów, co przekłada się na lepszy odbiór rozmówcy.

Większa funkcjonalność słuchawek do telefonu, przeznaczonych do call center

Dobre słuchawki do telefonu, przeznaczone do call center, powinny przede wszystkim usprawniać możliwość wykonywania połączeń oraz zwiększać tym samym produktywność pracy konsultanta. W tym celu producenci wyposażają je w wiele funkcji, które ułatwiają obsługę połączeń telefonicznych oraz zarządzanie urządzeniem. Należą do nich przyciski funkcyjne, pozwalające na szybką regulację głośności dźwięku, odbieranie lub kończenie połączeń czy wyciszanie rozmowy. Niektóre słuchawki do telefonu z mikrofonem są także wyposażone w specjalny system, dzięki któremu nie trzeba ich instalować – automatycznie konfigurują się po podłączeniu, umożliwiając swobodną pracę z dowolnego komputera czy telefonu stacjonarnego. Dostępne są również modele, które automatycznie odbierają połączenia po ich założeniu.

Ważnym aspektem jest także kompatybilność z najważniejszymi platformami komunikacyjnymi dla firm, jaką zapewniają słuchawki do Skype for Business.

Ergonomiczność słuchawek do telefonu z mikrofonem

Kolejną znaczącą cechą jest ergonomiczność słuchawek do telefonu stacjonarnego – powinny być odpowiednio lekkie, by nie obciążały odcinka szyjnego kręgosłupa oraz nie powodowały dyskomfortu podczas wielu godzin pracy. Niektóre modele są także wyposażone w technologię, która nie dopuszcza do nagłych skoków natężenia dźwięku, niebezpiecznych dla ludzkiego słuchu.

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone