Zamknij
REKLAMA

Sprzedaż relacyjna, czyli szkolenia sprzedażowe – czym jest?

13:43, 25.04.2018 | artykuł sponsorowany
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Wszyscy handlowcy tego świata zadają sobie jedno pytanie: „jak zawsze sprzedać produkt?”. Zawsze się tego zrobić nie da, ale można znacząco podnieść swoje wyniki. Wszystko dzięki technice sprzedaży relacyjnej.

Klient – największy problem branży

Handel odbywa się w każdej chwili każdego dnia. W tym momencie ktoś kupuje ubrania przez internet, w supermarkecie robi zakupy spożywcze, a w kawiarni dochodzi do spotkania biznesowego. I to właśnie ten ostatni model, sprzedaż twarzą w twarz, jest najtrudniejszą gałęzią handlu. W internecie spokojnie przeglądamy towar, w sklepie wiemy, co chcemy kupić, natomiast gdy sprzedawca spotyka się z potencjalnym kupcem, nie zawsze ten drugi jest zainteresowany towarem lub usługą albo nie wie że jest zainteresowany. Powodów tego stanu jest wiele: klient w ogóle nie chce naszego produktu, klient chce go w dużo niższej cenie, klient nie jest przekonany, czy go nie oszukujemy, itd. Do tego dochodzi różnorodność osób, z którymi handlujemy. Każdy jest inny, co wymusza na sprzedającym zastosowanie różnych technik sprzedaży, które mają na celu poprawienie komunikacji między poszczególnymi typami osobowości. Możemy wykorzystać, regułę uproszczonej oceny szans, regułę wzajemności, regułę niedostępności i wiele innych. Wszystko zależy od tego, z jakim klientem mamy styczność.

Bądź idealnym handlowcem

By zwiększyć swoje szanse na skuteczne zamknięcie sprzedaży, musisz być idealnym handlowcem. Na niektóre cechy nie masz wpływu, ale część zależy tylko od ciebie. Jeżeli chodzi o cechy fizyczne, nie wpłyniesz na swój wzrost i wygląd. W magiczny sposób nie dodasz sobie 10 centymetrów i twarzy Roberta Pattinsona. Ale możesz, i powinieneś, być zawsze czysto i schludnie ubrany odpowiednio do reprezentowanej branży. Oprócz tego nigdy nie zapomnij o porannym prysznicu i dobrych perfumach. To podstawy, dzięki którym zrobisz dobre pierwsze wrażenie. A jest ono niezwykle ważne.

Szkolenia sprzedażowe – sprzedaż relacyjna

Jednak sam wygląd nie sprzedaje. Chyba, że trafisz na klientkę, która się w tobie zakocha i kupi od ciebie wszystko za każdą cenę. Szanse na to są bardzo małe, więc musisz sprzedawać w sposób tradycyjny. Jedną z najskuteczniejszych metod jest Adamgrzesik.pl - szkolenia systemy sprzedaży. Sprzedaż relacyjną w jednym zdaniu podsumował Joe Gandolfo. Powiedział on, że „Bóg dał Ci dwoje uszu i jedne usta, chciał bowiem, żebyś dwa razy więcej słuchał niż mówił”. Co to oznacza? Jako sprzedawca masz za zadanie przede wszystkim słuchać klienta. Pamiętaj, że nie sprzedasz swojego towaru, jeżeli nie poznasz potrzeb rozmówcy. W trakcie spotkania biznesowego musisz pytać, słuchać i analizować odpowiedzi klienta. Jeżeli tego nie zrobisz, sprzedaż zakończy się porażką. Klient nie kupi od ciebie ubezpieczenia dla całej rodziny, jeżeli jest singlem. Nie sprzedasz mu w pakiecie OC dla samochodu, jeżeli nie ma prawa jazdy. Z drugiej strony musisz zaatakować. Skoro wysłuchałeś klienta i wiesz czego on chce, czas mu to dać. Swoją ofertę musisz znać tak dobrze, jak własną kieszeń. Podczas jej prezentacji bądź pewny siebie, mów o produkcie szczerze i z uśmiechem. Zbuduj relację, która doprowadzi do pozytywnego finału.

(artykuł sponsorowany)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone