REKLAMA

Spółki chcą wydać miliony na modernizację taboru kolejowego

14:23, 23.03.2017 | M.W
REKLAMA
Skomentuj
Zdjęcie poglądowe, fot. depositphotos

Do 2020 roku orlenowskie spółki KolTrans i Euronaft Trzebinia zamierzają wydać nawet 300 mln złotych na modernizację i zakup nowego taboru kolejowego. 

Jak informuje biuro prasowe Orlenu, obecnie obie spółki zarządzające aktywami kolejowymi posiadają łącznie ok. 50 lokomotyw. Program rozwoju zakłada zakup 22 kolejnych, co ma zwiększyć zdolności logistyczne w Polsce, ale też Czechach. Modernizacja obejmie bowiem też aktywa Orlenu u naszych południowych sąsiadów. 

Zmodernizowane lokomotywy mają być nie tylko mocniejsze i bardziej niezawodne, ale też przyjaźniejsze dla środowiska, cichsze i bardziej komfortowe dla pracowników. W nowych kabinach zostaną również obniżone przedziały silnikowe co znacząco poprawi widoczność, a tym samym będzie miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo prowadzonych manewrów. 

- Rozważając wiele opcji sprzętowych zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę i polskie rozwiązanie gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanie lepsze wsparcie serwisowe a także możliwość wykorzystania własnych warsztatów naprawczych – powiedział Andrzej Raszewski, prezes zarządu Orlen KolTrans.

(M.W)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (3)

marianmarian

10 0

Zero zł na pociąg przez Modlin. 14:51, 23.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec Międzytomieszkaniec Międzyto

2 1

Nowsze nie zawsze znaczy lepsze. Przykładem jest nowoczesny pociąg Kolei Mazowieckich - Mazovia. Nowoczesny tabor, nowoczesna lokomotywa, za to dźwięk ostrzegawczy tejże lokomotywy znacznie przekracza wszelkie dopuszczalne normy. Wyobraźcie sobie, że pociągi przez nasze osiedle jeżdżą całą dobę, dzień i noc. Mieszkając 30 lat na tym osiedlu w zasadzie nie zwraca się już uwagi na te pociągi, kwestia przyzwyczajenia. Natomiast jadący ok. godz. 5:10 nowoczesny pociąg Mazovia swoim dźwiękiem ostrzegawczym potrafi postawić na nogi pół osiedla. Na nic skargi, na nic zażalenia, jest przejazd kolejowy - musi być dźwięk ostrzegawczy. Nieważne, że w innych lokomotywach jest normalny, w nowszej musi być super głośny... 19:37, 23.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tymczasowytymczasowy

5 0

Miliony złotych na tabor, zero złotych na bezpieczne przejazdy kolejowe. Zero złotych na wyprowadzenie niebezpiecznego transportu kolejowego za miasto. Zero złotych na modernizację rozwalonego przez Orlen starego mostu. Za to mamy najdroższe paliwo w Polsce, bo przecież płocczanie to najbogatsza kasta w Polsce, a za coś te nowości trzeba przecież kupić :) 09:02, 24.03.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2017