REKLAMA

Przetwornia. Co i za ile wynajmiemy na Starym Mieście?

13:52, 14.11.2016 | K.B
REKLAMA
Skomentuj

Mini-biura, biurka w wolnej przestrzeni, niewielki bar, sala wykładowa i sale konferencyjne, a do tego cała ściana zastawiona skrytkami pocztowymi i tablica z logiem Przetworni. Obok przezroczyste miejsca na nazwy działalności biznesowych, które mogą mieć adres Synagogalna 4. Wiemy także, kim będzie nowy najemca lokalu po sąsiedzku.

Od strony Placu 13 Straconych i ul. Jerozolimskiej w oknach na parterze pojawił się charakterystyczny wzór. Wygląda jak sieć połączeń stykających się ze sobą w węzłach zaznaczonych kolorem pomarańczowym. To część loga Przetworni, otwartego w ten poniedziałek Staromiejskiego Centrum Biznesu. Duży neon z nazwą znajduje się tuż nad drzwiami wejściowymi. Za miejsce będzie odpowiadała miejska spółka Agencja Rewitalizacji Starówki. 

Prezydent Andrzej Nowakowski mówił o tym, że przy inwestycjach potrzeba wizji, jakiego miasta oczekujemy za 10, 20, 30 lat. Płock powinien stać się miejscem, z którym chcemy być związani nie tylko rodzinną genealogią, ale także zawodowo. Zapewniał też, że w ratuszu starają się wsłuchiwać w potrzeby ludzi już związanych z biznesem oraz tych, którzy dopiero przymierzają się do rozpoczęcia własnej działalności.

- Naszą odpowiedzią jest Przetwornia. Długo szukaliśmy najlepszego rozwiązania dla tego miejsca przy ul. Synagogalnej. Na wyższych piętrach są mieszkania. Zdecydowaliśmy, że parter będzie użytkowy, aby służył bardzo szeroko przedsiębiorcom. Stworzyliśmy przestrzeń do pracy i odbywania spotkań, aby to stąd zabiło serce lokalnego biznesu.

Oczywiście nie chodzi wyłącznie o firmy już istniejące.

- Zainspirowaliśmy się przykładami z innych miast, gdzie podobne miejsca prosperują – dopowiadał wiceprezydent Jacek Terebus. - Wiele osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą nie zawsze chce pracować w domu. Skroiliśmy przestrzeń na miarę, aby w przyjaznych warunkach można było prowadzić lub zainicjować własny biznes. ARS posłużył nam za narzędzie do działań wynikających z rozmów z przedsiębiorcami. Pomysł zrodził się ponad rok temu.

Biurko... na telefon

Co więc można zyskać? Miejsce do pracy, odbywania spotkań i szkoleń, adres dla firmy, w tym przydatny do korespondencji. W środku wszystko jest nowe, utrzymane w biało-pomarańczowej kolorystyce z domieszką niebieskiego. Na ścianach zawieszono grafiki z miejskim pejzażem. W korytarzu skrytki pocztowe po lewej, po prawej trzy mini-biura, dwa dwuosobowe i jedno czteroosobowe (wynajmiemy za 400 lub 600 zł) zamykane na klucz. Dalej mamy barek z lodówką, ekspresem do kawy, po przeciwnej stronie sześć mini-biurek, jedno przy drugim w dwóch rządkach. Typowe stanowiska pracy. Istnieje możliwość wynajęcia takiego biurka na jeden dzień (20 zł).

- Wcześniej lepiej zadzwonić i dowiedzieć się, czy aby nie są zajęte – przestrzegał prezes ARS, Jacek Koziński.

Wynajem mini-biurka do wyłącznej dyspozycji co najmniej na trzy miesiące kosztuje 300 zł, na rok 290 zł. W cenie otrzymuje się dostęp do urządzeń biurowych (drukarki, skanera, ksera) i bezprzewodowego internetu.

Część pomieszczenia zaadaptowano na mniejszą salę konferencyjną dla ośmiu osób. Wisi tablica, wstawiono okrągły stół. Mamy jeszcze wydzieloną salę wykładową i mniejszą z podłużnym stołem i telewizorem ukrytą za rozsuwanymi drzwiami. Ceny kształtują się różnie, zależą od czasu wynajęcia (godzinne użytkowanie sali wykładowej to wydatek w wysokości 150 zł, do czterech godzin 400 zł, a jeśli dłużej wówczas cena ulega podwojeniu, podobnie będzie z salą konferencyjną, za godzinę płacimy 100 zł, za 4 godziny 300 zł, a powyżej czterech już 600 zł). Okazuje się jednak, że nie każdy początkujący biznesmen zyska tabliczkę przy wejściu i adres Synagogalna 4. Są to elementy zawarte w ofercie „Business Box”, czyli trzech mini-biur (ujęte w cenie). Taki adres można wynająć, kiedy chcemy zarejestrować firmę. Wówczas listonosz dostarczy pocztę do Przetworni, sami wyciągniemy ją ze skrytki lub zapoznamy się z nią bez wychodzenia z domu. Można poprosić, aby została zeskanowana i przekazana drogą elektroniczną. - Będzie to zależało od rodzaju zawartej umowy – zastrzegał prezes miejskiej spółki.

Wnętrza wykończono w 95 proc. - Zostały jeszcze drobiazgi do dopieszczenia – dodawał Koziński przed przecięciem wstęgi. Jeden najemca już jest, to biuro nieruchomości. Trzy podmioty czekają na koniec remontu. Każdy otrzyma klucze, kody do alarmu, zapewniony dostęp przez 24-godziny.

A kto będzie po sąsiedzku? Cepelia. - Rozmowy trwają, aby doszło do wyprowadzki z ul. Miodowej i może do wiosny, jeszcze nim rozpocznie się okres jarmarkowy, urządzą się na parterze przy Synagogalnej - informował Koziński.

Przypominamy, że najbliższy Plockamp odbędzie się nie na Podolszycach, tylko w nowo otwartym obiekcie. W poniedziałek przeprowadzono już pierwsze szkolenie w ramach płockich wydarzeń związanych ze Światowym Tygodniem Przedsiębiorczości.

 

(K.B)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (16)

mieszcuchmieszcuch

7 0

Cepelia na starówce to dobry pomysł 15:06, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kogoś pogięłokogoś pogięło

6 2

idealne miejsce dla biznesu gdy wszędzie dookoła kloszardzi menele złodzieje 15:34, 14.11.2016

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

XXXXXXXX

1 2

Żenujący komentarz....ciesz się z tego że są pomysły na ożywienie starówki....każdy powód by wróciło na nią życie jest cenny....a tu jeszcze super pomysl:) Gratulacje, bardzo fajna inicjatywa i ja z niej skorzystam bo mam zarejestrowana firmę w domu (jestem grafikiem) i z klientami spotykam się po knajpach.... 19:35, 14.11.2016


KOMAKOMA

2 0

te xxxx zobaczysz jak ci wyjdzie współpraca z arsem!! Pół biedy jak ci wyjdzie bokiem..... 19:47, 14.11.2016


sfrustrowanasfrustrowana

0 1

Robić coś na Starówce źle, nic nie robić też źle - ludzie zdecydujcie się wreszcie. Kogoś tu pogięło i to właśnie kogoś kto pisał ten komentarz.
Pomysł fajny, zobaczymy jak wyjdzie wszystko "w praniu". Trzymam kciuki! 21:16, 14.11.2016


KOMAKOMA

4 0

tu nie o to chodzi, że wszystko źle. Jak robić, to mądrze,z głową i dla wielu(choć nie wszystkich), a nie tylko dla kilku ze świecznika. Mam swoje doświadczenia z arsem i są one baaardzo złe na wszystkich płaszczyznach. Wiele osób ma też takie i tylko takie doświadczenia. 21:44, 14.11.2016


Sławomir DobieszSławomir Dobiesz

0 3

Panie czy Pani KOMA z ukrycia oczywiście najlepiej oczerniać, może jeśli ARS taki zły to jakieś konkretne przykłady wypadałoby podać?? Agencja chyba jako jedna z nie wielu organizacji w tym mieście odpowiada na potrzeby mieszkańców z którymi stara się współpracować i próbuje robić coś ciekawego w tym smutnym jak nie powiem co mieście. 22:34, 14.11.2016


wojkrowojkro

2 3

Jak nie było nic to pewnie byście pisali że bryndza, zaścianek itp. a jak jest to piszecie menele, cepelia brakuje jeszcze a po ch... to trzeba było samemu coś zrobić bo krytykować to jest żaden problem 22:13, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EterPilotEterPilot

2 4

Fajne miejsce i dobry pomysł, oby więcej takich, miasto się postarało. Tym razem para nie poszła w gwizdek w gadanie a w realny projekt który pomoże rozwinąć się ludziom. Łatwo jest robić bzdurne szklenia ze startupów robione przez ludzi który jedynym osiągnięciem jest samo szkolenie a miejsce gdzie te projekty mogą realnie zaistnieć. 300 zł za biurko to bardzo niewiele spróbujcie sobie wynająć miejsce z internetem sprzętem i salą konferencyjną za te pieniądze w Płocku? 22:31, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

płocczankapłocczanka

3 1

bardzo dobry pomysł, żeby zrobić coś takiego w centrum, nikt wcześniej nie wpadł na takie miejsce, jestem jak najbardziej za! 22:38, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

płocczankapłocczanka

3 1

bardzo dobry pomysł, żeby zrobić coś takiego w centrum, nikt wcześniej nie wpadł na stwirzenie takiego miejsca, jestem jak najbardziej za! 22:41, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KajtusKajtus

3 2

Wlasnie jestem na etapie otwierania swojej dzialalnosci i nieomieszkam skorzystac z tego miejsca. Szukalam czegos malutkiego bo wiadomo jak jest na starcie kazdy grosz sie liczy a ceny w PRZETWORNI sa do zaakceptowanie
22:45, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

domownikdomownik

2 2

dobrze że powstało takie miejsce. Bardzo duże udogodnienie dla przedsiębiorców 22:47, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

biznesmenbiznesmen

3 3

W koncu idealne miejsce dla młodych i początkujących w swiecie biznesu. Brawo za pomysł! 22:51, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

figofagofigofago

3 2

Jest gotowe rozwiązanie, jest propozycja i pomysł. Niewielkie koszty, wiec na start idealnie. Super rozwiązanie np. dla zakładający firmę w ramach programów z dofinansowaniem z UP.
Trzymam kciuki za powodzenie. 23:03, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Gw-itGw-it

3 2

Jak dla mnie super propozycja, drukarka, skaner, net i kawa za jedyne 20 zł per dzień, a do tego fakturka. Jest gdzie popracować i w dodatku można wszystko dać w koszty. A kawę z kawiarni już tak łatwo nie rozliczysz. Co do sal konferencyjnych to chyba najtańsza propozycja na rynku płockim. Mam tylko nadzieję że internet bedzie pozwalał na pracę zdalną. Gratuluję pomysłu. 23:16, 14.11.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2017