REKLAMA

Jeszcze o Słupnie. RIO wydała opinię

15:38, 23.01.2015 | MR
REKLAMA
Skomentuj

Zdaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej, w Słupnie obowiązuje budżet uchwalony w grudniu przez radę gminy. Oznacza to, że można wypłacać trzynastki i realizować zadania gminy.

Wracamy do sprawy zamieszania z budżetem w gminie Słupno. Jak już pisaliśmy, radni i wójt nie mogą się porozumieć co do ostatecznego kształtu uchwały budżetowej. Nowy wójt Marcin Zawadka chciał zatwierdzić pozytywnie zaopiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową budżet przygotowany jeszcze przez poprzedniego gospodarza gminy Stefana Jakubowskiego, a także Wieloletnią Prognozę Finansową,  ale część  radnych związanych zresztą podobnie jak ekswójt z PSL, obstawała za wpisaniem kolejnych wniosków do budżetu. Koniec końców, mimo sprzeciwu wójta i urzędników, rada większością głosów uchwaliła budżet. Dla nikogo jednak nie było tajemnicą, że uchwała zawiera błędy. Wprawdzie - jak RIO miała poinformować Elżbietę Kuchtę - nie są to duże uchybienia, ale nakazała je poprawić do 20 stycznia. Ale również podczas zwołanej 19 stycznia nadzwyczajnej sesji radnym i wójtowi nie udało się dojść do porozumienia - Marcin Zawadka znów proponował projekt poprzedniego wójta, a radni związani z PSL upierali się przy swoim. Skarbnik miasta, wójt i część radnych uznali wobec tego, że gmina nie może wykonywać czynności finansowych, których podstawą jest budżet gminy, i ma związane ręce zarówno jeśli chodzi o nowe przetargi, jak i wypłatę m.in. trzynastek, czyli trzynastej pensji dla pracowników oświaty, diet dla radnych itp.

Jak się okazuje, przewodnicząca rady wystąpiła do RIO z prośbą o wyjaśnienia w sprawie realizacji bieżących wydatków gminy.  - Podstawą gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego, w tym również w zakresie realizacji wydatków jest uchwała budżetowa, a w przypadku jej braku - projekt uchwały budżetowej przedstawiony organowi stanowiącemu jednostkę samorządu terytorialnego - podkreśla w odpowiedzi na pytanie radnej oddział zamiejscowy RIO, powołując się na art. 240 ust. 1 ustawy o finansach publicznych.

- Z kolei budżet gminy na rok 2015 został uchwalony przez radę gminy 29 grudnia  - wyjaśnia Waldemar Rycharski, szef płockiego oddziału RIO. -  A zatem zgodnie z postanowieniami art. 211 ust 4 wyżej przytoczonej ustawy o finansach publicznych podstawą gospodarki finansowej jest uchwała budżetowa.

Jednym słowem - zdaniem RIO, w gminie obowiązuje nie projekt uchwały budżetowej, ale  budżet uchwalony z wnioskami złożonymi przez radnych na sesji (dotyczyły m.in. budowy chodnika,  placu zabaw itd.), mimo że miał on błędy.

- Gmina może więc wypłacać pensje, trzynastki i regulować inne wydatki, wójt wprowadził nas w błąd - komentuje Elżbieta Kuchta, przewodnicząca rady gminy. - Jeśli natomiast chodzi o te niewielkie w gruncie rzeczy uchybienia (m.in. związane z nazwą uchwały), to nie mogliśmy ich poprawić na sesji, bo wójt nie dał nam szansy, ponownie przedstawiając nam poprzedni projekt.

A co z błędami? - Teraz dokumenty będą całościowo analizowane przez kolegium - zapowiada Waldemar Rycharski. - Na poznanie stanowiska kolegium czas jest do 5 lutego, jeśli chodzi o uchwałę budżetową, a do 7 lutego - jeśli chodzi o WPF.  

Czytaj też:

(MR)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (22)

ze Słupnaze Słupna

0 0

powoli sytuacja się unormuje, zielone kreciki pogodzą się z wolą wyborców i zapanuje normalność 16:00, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcinMarcin

0 0

Czyli RIO przyznało rację tym złym radnym z PSL, a Zawadka źle przygotował nadzwyczajną sesję i tyle. Zamiast poprawić próbować błędy próbował zatuszować swój brak wiedzy. Musi się przyzwyczaić, że Gminą rządzi rada nie wójta :) 16:40, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

0 0

Ludzie. Dogadajcie się jakoś do jasnej ...
Czy nie po to was wybraliśmy, żebyście dbali o gminę, jej rozwój i porządek? Jeśli teraz o każdą pierdołę będziecie się kłócić i tracić czas i pieniądze podatników, to jak ta gmina ma się rozwijać?
Nie możecie jakoś jedni i drudzy iść na kompromis? Czy to, że ktoś jest z innej opcji politycznej oznacza od razu że jest kretynem albo złodziejem? Po co chcieliście iść do tej rady? Żeby rządzić i pchać maszynę do przodu, czy żeby podstawiać sobie nawzajem nogę?
Nie umiecie się dogadać? To złóżcie mandaty, weźcie się za jakąś uczciwą pracę i nie denerwujcie wyborców.
Obie opcje są dla mnie równie tępe w swoim uporze i zacietrzewieniu, żadna z nich nie jest lepsza.
Kiedyś słyszałem bajkę o parze butów - wszyscy mówili głównie o prawym, że dobry i wygodny, więc ten pysznił się i chełpił, tymczasem lewy kurczył się z zazdrości i smutku. Finał bajki był taki, że w końcu cała para wylądowała na śmietniku, bo nikt w nierównych butach chodzić nie chciał. Morał z bajki dedykuję władzy w Słupnie. 16:50, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiaKasia

0 0

Głosowałam na Zawadkę i teraz żałuję. Jest mi zwyczajnie przykro bo robi obciach tej gminie. Trzeba było poprawić błędy, a nie szopkę robić... 17:07, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

0 0

Sądząc po wcześniejszym komentarzu, jednak jedna z opcja ma nieco więcej klasy... 17:11, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarzenaMarzena

0 0

To już przestało być śmieszne. Dogadaj się z tą Radą. Stań się nareszcie politykiem, a nie kierownikiem. Ludzie przestają wierzyć w zły PSL. 17:29, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tachotacho

0 0

Jestem pewien że ogarnie temat zarządzania gmina w kilka miesięcy. Ja bym się zainteresowal raczej jak zarządzane są inne okoliczne gminy , w których od lat wójtowie działają pod banderą zielonej koniczyny. Dajcie człowiekowi szanse a przekonacie sie ze facet zna się na rzeczy. Jeszcze nie zdążył rozwinąć skrzydel a już ktoś chce mu je przyciac. I chyba nawet wiadomo kto. 17:55, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zaniepokojonyzaniepokojony

0 0

Zauważyliście jak wzywają innych zwolennicy tego Zawadki? Krety, arbuzy, ZSL-e itd. Jak ktoś ma inne zdanie to gotowi go niemal rozerwać i zniszczyć. Kim jest ten Zawadka? Katalizatorem agresji? 18:10, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZuzaZuza

0 0

Agresja to prosty język prostych ludzi niestety. Jaki pan taki kram. 18:15, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

0 0

Nie wiem, jak można mówić po miesiącu czy dwóch pracy i zmagań z poprzednim systemem, że na kimś się zawiedliśmy i że żałujemy głosu...
Dajmy mu szansę, zobaczymy jak wykorzysta...
A z tego, co czytam nie ma łatwej drogi ani za ani przed sobą... 19:44, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

bajkopisarzbajkopisarz

0 0

to jakaś zbiorowa histeria. Na nagraniach widać, że to psl namieszał a krzyk podnoszą że to wójt. Od wyborów minęła zaledwie chwila a słyszy się tylko, że Zawadka zły, niedobry,straszny, okropny, itd. Już tylko z tego tytułu budzi on we mnie sympatię. Nie daj się panie Zawadka, widać że czgoś się boją 20:59, 23.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JulkaJulka

0 0

Ode mnie jak na razie Zawadka ma żółtą kartkę za zatrudnianie po znajomości ale jak straci Gulczewo to go na taczkach wywiozą ludzie ze Słupna i taki będzie koniec Zawadki. 00:15, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sprawiedliwysprawiedliwy

0 0

Osobiście nie znam pana Zawadki oglądajac nagrania wydaje mi się ze dobrze ma poukładane w głowie. Mam nadzieję ze się nie mylę. Ludzie opanujcie się dajcie musszansę jeśli jej nie wykorzysta to wtedy go atakujcie!!! Chyba my mieszkańcy gminy nie po to Was wybieralismy żebyście toczyli walki !!! Opamiętajcie się bo gmina która była ceniona przez innych ludzi nie należących do niej przestaje. I to jest wstyd dla was radnych ,no może nie wszystkich. 01:08, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ikoiko

0 0

Dobrze, ze juz w przyszlym roku formalnie Nowe Gulczewo itd bedzie czescia Plocka. Poza Zawadka i jego kolesiami nikt normalny przeciez nie jest na nie. 08:56, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obatel gminyobatel gminy

0 0

Zgadzam się z Miśkiem żeby pogonić całe ,,bez radne,, towarzystwo do pracy na rzecz gminy i wyborców.Ambicyjki osobiste schować na cztery lata i dogadać się ponad podziałami.Niech pan Zawadka wprowadza swoje zasadki ale nie kwasi atmosfery w Urzędzie a pani Kuchta nie słucha wodzów partyjnych tylko głosu wyborców. 11:37, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xx

0 0

mącisz?Ręce opadają,jak w tym kraju ma być dobrze?Toć to gorzej niż Targowica 16:17, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

spokospoko

0 0

ale o co ten raban? wielkie mi halo, trochę sobie pogardłowali, wójt swoje opozycja swoje, no i co z tego? Na pewno nie jest to powód do zmartwień dla zwykłego mieszkańca. Jak na razie czekam na budowę mojej ulicy powiedzmy że do 2017, jak nic nie ruszą to się wnerwię. Idę na kolację, paaaa;) 18:10, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

moomoo

0 0

Popieram wypowiedź Miśka. Chcemy zgodności, a nie osobistych przepychanek rodem z kampanii przedwyborczej, bo czkawką się odbija.
Też czekam na ulicę i prędzej chyba umrę, niż się w końcu ktoś za to zabierze. Jak się tak dalej będą kłócić, to ciemność widzę, ciemność.
Chcemy silnej i zgodnej Gminy, przemawiającej jednym głosem i prężnie się rozwijającej. Zostawmy już zaszłości, nie oceniajmy pochopnie przyszłości, bądźmy tu i teraz i działajmy, róbmy swoje! 18:51, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec gminyMieszkaniec gminy

0 0

Witam wszystkich. Po to sesje rady gminy są nagrywane, aby każdy mógł je obejrzeć ( był to pomysł aktualnego wójta- widocznie nie ma nic do ukrycia ) i wyciągnąć samemu wnioski co mają do powiedzenia starzy a co nowi radni. Do tej pory za starego wójta nie mieliśmy takiej możliwości.Na nagraniu z dnia 19.01.2015r. widać,że na argumenty P.Zawadki w kontekście RIO radni z PSL nie mieli nic do powiedzenia.Od razu widać,że są po to aby robić wójtowi na złość (po głupiemu ,ale po swojemu). Ciekawe, że dopiero teraz jest tak duże zainteresowanie tym co dzieje się w gminie.Od ponad 20 lat w radzie panowała jednomyślność, radni podnosili łapki jakby mieli je na sznurkach.Skoro było tak dobrze to dlaczego P.Zawadka wygrał wybory? Szkoda, że radni z PSL nie mają merytorycznych argumentów przeciwko Panu Zawadce.Od razu widać,że to inteligentny człowiek z doświadczeniem. Życzę Panu Wójtowi powodzenia.Szkoda,że nie ma Pan motyki do wyrywania chwastów w naszej gminie.Ludzie oglądajcie sesje i miejcie swój rozum.Póki co nie minęło jeszcze 100 dni.. 23:30, 24.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rozsądekrozsądek

0 0

Mam wrażenie, że Wójt ma swoją ekipę komentatorów której nie przekonają żadne argumenty. Jeżeli Zawadka przegrywa 0:1 z tymi złymi radnymi i RIO potwierdza, że trzeba było naprawić błędy, a nie głosować nowy budżet to gdzie tu logika? Ludzie co Wy piszecie? Zawadka nie miał racji i tyle. 10:37, 25.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

czarnaczarna

0 0

Nie rozumie jak mozna glosowac na kogos kto ma zarzadzac gmina i godnie ja reprezentowac jak wogole nie ma o tym zielonego pojecia.Gmina nie jest bankiem gdzie pracuje 30 osob. Wiec proponuje isc na szkolenie w tym kierunku a na ten czas powolac osobe p.o jak sie Pan doszkoli to wroci.Nie dajcie zniszyc tyle wkladu i pracy poprzedniego Wójta bo dzieki niemu gmina rozwijala sie od podstaw a teraz wszystko idzie ku zlemu. 15:10, 25.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

0 0

ludzie ta cała \"pierwsza dama\" czyli pani przewodnicząca rady sieje zamęt, miesza gdzie się da bo za dużo ma za uszami i musi jakoś ośmieszać wójta aby siebie i swoich zielonych chronić!!! 14:53, 26.01.2015

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2017