REKLAMA

Znów zmiany w czerwoniakach. Co nowego?
16:18, 23.08.2013 | MR

Nowa linia czerwoniaków, dodatkowe kursy, zmienione rozkłady jazdy, nowe przystanki - Komunikacja Miejska szykuje kolejne zmiany. A jednocześnie chwali się sukcesami: pasażerów przybywa, są coraz bardziej zadowoleni.

Dziś, po roku od wprowadzenia rewolucji w układzie komunikacyjnym miasta, przyszedł czas na kolejne zmiany. Można je wprowadzać śmielej, bo w opinii władz spółki miniony rok pokazał, że założenia nowego systemu były trafione i mimo początkowego sceptycyzmu płocczanie docenili tak nowe trasy, jak i choćby to, że autobusy nie nadjeżdżają na przystanki całymi stadami, że są nowe połączenia bezpośrednie, nowe bilety i biletomaty, że na najbardziej obleganych odcinkach uruchomiono linie wspomagające itd.

Tymi osiągnięciami prezes Komunikacji Miejskiej Janusz Majchrzak, a także przedstawiciele Ratusza pochwalili się podczas dzisiejszej konferencji prasowej w ratuszu. - Dla potwierdzenia słuszności wprowadzonych zmian wiosną tego roku KM Płock przeprowadziła drugie w historii płockiej komunikacji miejskiej liczenie pasażerów - informuje Anna Kicińska, rzeczniczka KM.

Optymistyczne spostrzeżenia potwierdzają wyniki drugiego w historii płockiej KM liczenia pasażerów, które przeprowadzono na wiosnę tego roku. Wyniki cieszą - w porównaniu z liczeniem z jesieni 2011 r. okazało się, że liczba pasażerów w całej sieci wzrosła o 2,5 proc., a na terenie Płocka - o 5,3 proc. - Wzrost ten cieszy szczególnie w obliczu ciągłych informacji o ogólnopolskiej tendencji spadkowej w przewozach pasażerskich w transporcie publicznym - zauważają w spółce. - Znacznie wzrosła liczba przewożonych pasażerów na kilometr, co oznacza, że jest coraz mniej kursów autobusów bez pasażerów lub z kilkoma pasażerami. Największy wzrost liczby pasażerów na kilometr odnotowano na liniach 33, 32, 35, 3 i 2, a także 7, 19 i 20. Najmniejszy wskaźnik liczby pasażerów na kilometr wykazano na linii 15 (tylko 1,2 pasażera na kilometr), a największy na linii 19 – aż 5,5 pasażera na kilometr. Najwięcej pasażerów przejechało linią 3 na nowej trasie (aż blisko 9 tys. osób w dzień powszedni).

Co się zmieni?

Ale zawsze można coś jeszcze usprawnić, dlatego od 1 września czekają nas kolejne zmiany - nowe trasy, dodatkowe połączenia i nowe przystanki. Co się zmieni?

Więcej połączeń z przemysłowymi dzielnicami

Zwiększy się ilość połączeń z przemysłowymi dzielnicami miasta, przede wszystkim z ul. Targową.

- Będą dodatkowe kursy linii 37 dostosowane do potrzeb osób pracujących na zmiany, a sama trasa zostanie wydłużona na Kostrogaj. Nowa trasa linii 37 przebiegać będzie od Borowiczek przez Zielony Jar i Podolszyce Północ, Piłsudskiego i ulicami Lachmana, Banacha, Otolińską, Targową, Bielską (przy lotnisku), Wiadukt i przez pętlę na Kostrogaju do zajezdni autobusowej przy ulicy Przemysłowej.

- Bezpośrednie połączenie z ul. Targową z zachodniej części miasta zapewnią wydłużone kursy linii 32. Zachowane będą kursy linii 15 na ul. Targową, jednak w ograniczonym zakresie. Na ul. Targowej zostanie uruchomiony w obydwu kierunkach dodatkowy przystanek „Targowa, zakłady” między obecnymi przystankami Targowa a Fabryka maszyn. W godzinach wieczornych wybrane kursy linii 20 i 26 skierowane zostaną przez nowy przystanek WORD przy skrzyżowaniu ul. Targowej i Otolińskiej.

Powstanie nowa linia 29

Nowa linia ma być odpowiedzią na potrzebę lepszego skomunikowania cmentarza komunalnego przy Bielskiej z centrum miasta. Autobusy linii 29 pojadą z dworca autobusowego przy al. Jachowicza na cmentarz al. Kobylińskiego, ul. Łukasiewicza (przy Hermana), Tysiąclecia i na cmentarz przy Bielskiej (powrót z cmentarza tą samą trasą).

Zmieni się trasa  mało popularnej 15

Poprawie ulegnie również dojazd do przychodni diabetologicznej przy ul. Otolińskiej oraz w okolice ul. Spółdzielczej i Słonecznej dzięki zmianie trasy słabo wykorzystywanej linii 15. Od 1 września autobusy linii 15 z ul. Boryszewskiej pojadą ulicami Otolińską, Lachmana, Spółdzielczą (obsłużą nieobsługiwane dotąd przystanki Jesienna), Wyszogrodzką, dalej przy ogródku jordanowskim i ulicami Sienkiewicza i Bielską do dworca autobusowego w Al. Jachowicza, a wybrane kursy wydłużone będą do ul. Targowej przez osiedle Tysiąclecia. Z powrotem z Al. Jachowicza (lub z ul. Targowej) pojadą ulicami Bielską, Kwiatka, Kolegialną, Słoneczną (obsłużą nowe przystanki Batorego i Bukowa), Południową (z nowym przystankiem Paśniki), Spółdzielczą, Lachmana, Banacha i Otolińską do Boryszewskiej. W związku ze zmianą trasy autobusy linii 15 nie dojadą na Grabówkę i do Borowiczek. Trasa ta zostanie jednak obsłużona dzięki dodatkowym kursom linii 4, które w godzinach szczytu zapewnią tam półgodzinną częstotliwość.

Powstaną nowe przystanki:

• Padlewskiego – w al. Kilińskiego przy skrzyżowaniu z ul. Padlewskiego (w obydwu kierunkach), co zapewni lepszą obsługę tej części miasta, w tym dojazd do pobliskiej szkoły wyższej oraz Sądu Rejonowego w Płocku;

• Ogródek Jordanowski – na ul. Wyszogrodzkiej za rogatkami, co umożliwi lepszą przesiadkę
w stronę Podolszyc dla osób dojeżdżających z lewobrzeżnej części miasta;

• Spółdzielcza – na podjeździe do al. Piłsudskiego od ul. Spółdzielczej, co skróci drogę między przystankami m.in. na liniach 14, 20, 26 i poprawi obsługę komunikacyjną Międzytorza, w tym okolic ul. Spółdzielczej;

• Obrońców Płocka – na ul. Mickiewicza za rondem Dmowskiego w stronę dworca kolejowego;

• Kredytowa – na ul. Mościckiego w stronę Dobrzyńskiej;

• Paśniki – na ul. Południowej w stronę Spółdzielczej przed skrzyżowaniem z ul. Wyszogrodzką;

• Batorego – na ul. Słonecznej w stronę Południowej przy skrzyżowaniu z ul. Batorego;

• Bukowa – na ul. Słonecznej w stronę Południowej przy skrzyżowaniu z ul. Bukową, co poprawi m.in. dojazd do cmentarzy przy ul. Norbertańskiej;

• Wyszogrodzka, Wisła – w al. Jana Pawła II między ulicami Wyszogrodzką a Czwartaków przy galerii Wisła.

Będzie mniej kursów 13 wieczorem

Liczenie pasażerów wykazało, że w niektórych rejonach miasta połączeń jest za dużo i mało kto z nich korzysta. Tak było m.in. z 13, dlatego - jak zapowiada Komunikacja Miejska - liczba kursów tej linii zostanie ograniczona, zwłaszcza wieczorem (zdarzały się puste kursy lub autobusem jechało tylko kilkoro pasażerów). Od września linia 13 służyć będzie przede wszystkim obsłudze szkoły średniej i osiedla przy ul. Kutnowskiej w najbardziej pożądanych porach dnia.

 Zmieni się w rozkładach jazdy

Od momentu ustalania nowych rozkładów jazdy sporo się w Płocku pozmieniało, oddano choćby skrzyżowanie Otolińskiej i Chopina, a także wyremontowaną Targową, Graniczną, zmieniło się też na Podolszycach czy na skrzyżowaniach z Jachowicza. - Dlatego czasy przejazdów nie zawsze odpowiadają czasom rzeczywistym, które wymuszane są przez aktualnie panujące warunki na jezdni - wyjaśnia Anna Kicińska. - Dzięki potężnej bazie danych, powstającej w ramach dofinansowywanego z pieniędzy unijnych projektu, która rejestruje wszystkie odchyłki od rozkładu jazdy (przyspieszenia, opóźnienia) w wybranych punktach trasy linii, możliwe było opracowanie jak najbardziej zbliżonych do rzeczywistości rozkładów jazdy na podstawie średniej z kilkuset pomiarów w każdej porze dnia.

Dodaje, że już w trakcie projektowania nowego układu komunikacyjnego liczono się z ewentualnymi korektami, dlatego rozkłady jazdy przygotowano tak, by można je było modyfikować nie burząc całego systemu. - Nie są to różnice, które mogą w sposób znaczący wpływać na dotychczasowy plan czasowy pasażerów, pomimo zmiany rozkładów wszystkich linii autobusowych - uspokaja Anna Kicińska. - Niemniej jednak pasażerowie proszeni są o zwrócenie uwagi na nowe czasy odjazdów autobusów ze swoich codziennych przystanków autobusowych. W szczególności dotyczy to miejskich linii 19 i 22 oraz wszystkich linii podmiejskich, gdzie czasy przejazdów zostały skrócone o kilka minut.

(MR)
REKLAMA

Komentarze

KwisKwis

0 0

Powstaną przystanki: .......Obrońców Płocka – na ul. Mickiewicza za rondem Dmowskiego w stronę dworca kolejowego;

Pełna nazwa ulicy to Obrońców Płocka 1920 roku 19:17, 23.08.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goffiigoffii

0 0

A moze "3" o kilka minut pózniej spod OBI w stronę miasta???? Żeby ludzie kończący pracę o 21 zdążyli.... 22:27, 23.08.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mikimiki

0 0

ludzie jeżdżą i się przyzwyczaili bo nie ma wyjścia. niektóre kursy może i lepsze ale większość źle pomyślana . 00:05, 24.08.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

0 0

Ja np. ze względu na zmiany zrezygnowałem z autobusów KM ! 03:16, 24.08.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olaola

0 0

wszystko ok ale te nazwy przystanków np. wolskiego, misjonarska, rembielińskiego. Czy nie można normalniej? Sienkiewicza/ Misjonarska, Tysiąclecia/PoloMarket, Tysiąclecia/NOMI itd, itp? 21:56, 24.08.2013

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2016