Zamknij
REKLAMA

Kto po Mobilisie przejmie kursy na trasie Płock - Warszawa? Jest chętna firma

13:01, 05.11.2018 | K.B
REKLAMA
Skomentuj

Co będzie dalej z podróżnymi po 8 listopada, kiedy Mobilis zaprzestanie świadczyć usługi transportowe na trasie między Płockiem a Warszawą? To pytanie zadawano ostatnio kierowcom autobusów. Ci twierdzili, że wejdzie nowy przewoźnik. Faktycznie, jest na to szansa.

Przypomnijmy, że pierwotnie kursy miały być realizowane do końca października, następnie datę przesunięto do 8 listopada. Firma Mobilis Group poproszono przez nas o wyjaśnienia, stwierdziła, że jako spółka nie mogą pozwolić sobie na generowanie strat. Połączenie były, co mocno podkreślano, nierentowne.

- Dlatego obecnie jako PKS w Płocku skupiamy się na realizacji połączeń kontraktowych zawieranych m.in. z samorządami na przewóz uczniów do szkół czy z zakładami pracy na przewóz pracowników. Będziemy je prowadzili, dopóki będą one gwarantowały nam przychód. Połączenia te odbywają się bez zakłóceń i nie ma w tej chwili decyzji o likwidacji czy zawieszeniu któregoś z nich.

W dodatkowym wyjaśnieniu zaistniałej sytuacji dodano, że mieszkańcy Płocka nie zostali pozbawieni połączeń autobusowych na trasie Płock – Warszawa. - Z naszych informacji wynika, że trasę tę będzie obsługiwał inny operator.

Na Facebooku można znaleźć informację, zgodnie z którą usługi dla pasażerów  korzystających z połączenia Warszawa - Płock przejmie firma Stalko z Zielonki, a w rozkładzie  jazdy będzie uwzględnione 18 par kursów.

Na razie jednak na ich stronie internetowej nie ma o tym żadnej informacji, dlatego zwróciliśmy się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie (jednocześnie czekamy na odpowiedź od firmy Stalko). Rzeczniczka prasowa urzędu, Marta Milewska potwierdza, że firma  STALKO złożyła wniosek o uzyskanie zezwolenia na linię Warszawa – Płock.

- Wniosek jednak posiada braki formalne i z tego powodu przewoźnik został wezwany do ich usunięcia - wyjaśnia. - Po dosłaniu brakujących dokumentów urząd prześle projekt rozkładu jazdy do uzgodnienia do wszystkich starostów, właściwych ze względu na planowany przebieg linii komunikacyjnej. Dopiero, gdy wszyscy starostowie uzgodnią przebieg linii, urząd wyda stosowne zezwolenie. Na dzień dzisiejszy zezwolenia na przewóz regularny można wydawać do końca 2018 r.

[ZT]20750[/ZT]

[ZT]20759[/ZT]

 

(K.B)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (9)

to nie bedato nie beda

18 9

regularne połączenia takie jak w pks,... tylko to jest transport zastępczy wykupiony przez urząd miasta, żeby uciszyć opinie publiczna,...jest to tzw. próba stworzenia wrażenia, ze nie ma problemu... 13:49, 05.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byly pekaesiarzByly pekaesiarz

15 4

Co ma do tego urząd miasta? Raczej nic... Niektórych to już całkiem .... 14:13, 05.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntypolitykAntypolityk

10 2

UM powinno zmusić prywatnego przedsiębiorcę do nierentownej działalności albo puścić "czerwoniaki" do Wawy :)
Poczytajcie głosy z branży gdzie leży problem. Kolejny rok przesuwane jest wprowadzenie zmian do ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Upadają po kolei wszystkie większe firmy przewozowe, i to nie tylko byłe pekaesy. Jeżeli rozpatrujemy sprawę politycznie to winni są posłowie kilku kadencji, którzy do dzisiaj nie uregulowali zasad dofinansowania komunikacji regularnej. 14:37, 05.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ehhh5465ehhh5465

3 1

A będą mogły stawać na odnowionym dworcu, czy tylko na starym PKS jak wszystkie autobusy za wyjątkiem Mobilis Group i miejskich? 12:08, 06.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnalizatorAnalizator

3 1

Firma Stalko jak wejdzie na płocki rynek przewozowy i nie będzie dotowana przez budżet państwa, a nie będzie, ponieważ do tej pory rząd PiS-u nie przygotował ustawy, może zrezygnować z przejazdów po 2, 3 miesiącach. Chcą zastąpić nierentowny Mobilis 18 kursami z Płocka do Warszawy i z powrotem. Z dworca PKP odjeżdża jeden pociąg do Warszawy oraz PKS Słupsk, Bydgoszcz i Flixbus. Łącznie 23 kursy będą do Warszawy z dworca PKP po uruchomieniu linii przez Stalko. Do tego trzeba dodać 10 dziennych kursów EkoBusa z Jachowicza. Razem będą wykonywane 33 kursy do Warszawy z Płocka. Biorąc pod uwagę liczbę pasażerów jeżdżących do Warszawy, połowa tych kursów ze względów ekonomicznych padnie po 2, 3 miesiącach. Czy nie lepiej zatem zaprosić do korzystania z dworca PKP firmę EkoBus, a tamten "dworzec-rupieć" zamknąć? 14:23, 06.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

bartekkkbartekkk

1 0

a według mnie to właśnie januszowy ekobus powinien zniknac :) 17:18, 06.11.2018


ehh456345ehh456345

2 0

Na odnowionym dworu dowalili takie ceny, że lokalni przewoźnicy podziękowali. Nie tylko EkoBus, ale też wszyscy inni, jeżdżący np do łodzi przez Gostynin, Kutno.
A dworzec miejski ma chyba spełniać rolę społeczną, a nie biznes. Tak jak się w całej Europie dofinansowuje się MZK, tak miasto powinno dofinansowywać dworzec do realnych cen za korzystanie przez przewoźników regionalnych. 18:06, 06.11.2018


balcerowiczbalcerowicz

1 0

musi odejść? 15:16, 06.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

podróżnypodróżny

0 0

PiSdzielce ustawy o IPN i Sądach wprowadzają jednej nocy a o sprawach istotnych dla obateli mało im kilku lat 10:45, 12.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone