REKLAMA

Prezes PiS rozwiał wątpliwości. Są wieści dla prezydenta Płocka

15:41, 15.05.2017 | K.B
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Portal Płock

Prezes Prawa i Sprawiedliwości, Jarosław Kaczyński zapowiedział w poniedziałek na konferencji prasowej, że w trakcie najbliższych wyborów samorządowych nie będzie obowiązywała dwukadencyjność działająca wstecz.

Wprowadzenie takiej zasady, o czym dyskutowano już od kilku miesięcy, w praktyce uniemożliwiało start w najbliższych wyborach obecnego prezydenta Płocka. Andrzej Nowakowski nie był jedynym samorządowcem, któremu drogę o ubieganie się o reelekcję zamknęłyby nowe przepisy. Przypomnijmy, że w styczniu 2017 roku pojawiły się zapowiedzi, że już w najbliższych wyborach samorządowych nie mógłby startować żaden wójt, burmistrz czy prezydent miasta, który obecnie pełni już drugą kadencję. Wszystko zależało od tego, od którego momentu należy liczyć upływ dwóch kadencji, czy dopiero od tej przyszłej, czy też należy zaliczyć już obecną i poprzednią kadencję. W przypadku urzędującego prezydenta upłynął już półmetek drugiej. 

W poniedziałek na konferencji prasowej prezes Jarosław Kaczyński powiedział, że zasada dwóch kadencji dla wójtów, prezydentów i burmistrzów zostanie podtrzymana, ale „z karencją, z odłożeniem na dwie kadencje”. Wyjaśniał, że przy podjęciu decyzji wzięto „wszystkie okoliczności, mówię tutaj o Trybunale Konstytucyjnym, jak i o stanowisku pana prezydenta”. Odniósł się w ten sposób do słów prezydenta Andrzeja Dudy, który deklarował poparcie dla pomysłu dwukadencyjności, lecz „na przyszłość, nie od tyłu”. Stwierdził, iż należy uważać, aby nie ograniczyć w ten sposób czynnego bądź biernego prawa wyborczego.

Andrzej Nowakowski już kilkukrotnie zapowiadał, że jeśli tylko będzie miał taką możliwość, to zamierza ponownie kandydować na prezydenta Płocka.

- Planuję wystartować, jeśli tylko ordynacja mi na to pozwoli - twierdził. 

[ZT]14289[/ZT]

[ZT]14858[/ZT]

 

(K.B)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (48)

Mr.PresidentMr.President

44 9

Łaskawca. Taka wola pierwszego sekretarza partii i tak ma być. Dzięki ci ludzki panie! 16:20, 15.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dr ProzakDr Prozak

22 4

To się nauczyciele ucieszą... 16:34, 15.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pis w odwrociepis w odwrocie

32 25

powoli wycofują się z *%#)!& pomysłów, na końcu niech wycofają sie z polityki 16:39, 15.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kubakuba

19 2

Układy ,układy. 17:04, 15.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniaAnia

28 26

Szkoda dalej będzie patologia i kolesiostwo 17:06, 15.05.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

magralechmagralech

17 9

JAK ZNAM ŻYCIE, PRZYJDĄ NOWI ,MOŻE TWOI KOLESIE I BĘDZIE NOWA PATOLOGIA... 20:16, 15.05.2017


MisiaMisia

33 14

To ludziki z PO i PSL się cieszą i zacierają rączki. 17:29, 15.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yyyyyyyy

36 10

A kaczor sam siedzi 7 kadencji . Dwie i dla posłów i senatorów. 17:42, 15.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JuliaJulia

37 21

Oby płocczcanie przejrzeli na oczy i odstawili na bok Prezydenta "Andrzeja Nowakowskiego" a zwłaszcza mieszkańcy Podolii. 17:51, 15.05.2017

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AMDAMD

24 8

Warunek żeby Nowakowski przegrał musi być dobry kontrkandydat, na pewno nie KULPA 18:02, 15.05.2017


ja12ja12

9 3

a podole to wiocha 22:59, 15.05.2017


------

0 0

Julia, może wypowiesz się bardziej konstruktywnie? 13:15, 16.05.2017


Molo PłockMolo Płock

12 29

Może Milewski powinien wystartować? 18:05, 15.05.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

daniodanio

20 2

Mirosław Milewski został biskupem i do polityki już nie wróci 20:35, 15.05.2017


jansujansu

26 37

Obecny prezydent w czasie swojego urzędowania zrobił dla miasta więcej niż wszyscy poprzednicy razem wzięci. Bez względu na różne opinie na temat jego osoby uważam, że prawdziwi Płocczanie zagłosują właśnie na niego. Daje on duże prawdopodobieństwo zrobienia dla miasta jeszcze wielu trafionych inwestycji, które zostaną na zawsze. 19:06, 15.05.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PopieramPopieram

9 14

Taka jest prawda.Mowia, ze zadluza miasto.Inni zadluzalu i nic nie robili.Nooo moze poza molo...Tu chodziaz widac jak wiele sie dzieje. 21:18, 15.05.2017


PlocensisPlocensis

16 4

Człowieku co ty piszesz. Jakie inwestycje. Budowa obwodnicy to dla Ciebie inwestycja. Zobacz na stare miasto. Sródmieście bród, smród i ubóstwo. Inne miasta inwestują, a my stoimy w miejscu. Ten Pan z tego miasta zrobił wieś. Byłby udany jakby przedstawił smiałe koncepcje wyjścia z tego marazmu, a on co wychowany w małym miasteczku Sierpc próbuje przeforsować niskie budynki i wiejskie klimaty. Żal mi Plocka, że ma takiego gospodarza.
Zero nowoczesności, przebicia w swojej partii. Jak PO rządziła to grzeczny, nic nie potrafił zarzucić Orlenowi. Ja takiego prezydenta mam dość. Jedyne co dobre to tylko Wisła Płock. Ale tu też dał popis - stadion na 15 tys. - to może jak w Bodzanowie na 1 tysiąc zbudować. I swoj projekt wybrać. Od razu zastrzegam że nie mam nic do Bodzanowa, bardzo miło ją wspominam. W tym mieście musi stracić wpływy PSL to może będzie lepiej! 03:06, 16.05.2017


REKLAMA

jansujansu

10 31

Obecny prezydent w czasie swojego urzędowania zrobił dla miasta więcej niż wszyscy poprzednicy razem wzięci. Bez względu na różne opinie na temat jego osoby uważam, że prawdziwi Płocczanie zagłosują właśnie na niego. Daje on duże prawdopodobieństwo zrobienia dla miasta jeszcze wielu trafionych inwestycji, które zostaną na zawsze. 19:12, 15.05.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do jansuDo jansu

14 2

Ok, kazdy ma swoje zdanie.. ale aby porównanie poprzednich prezydentów miało sens nalezałoby zestawić ich wszystkich w jednym czasie. Hetek nie mógł tyle co Milewski, Milewski tyle co Nowakowski. Raczej warto skupić się czy jest dobrym gospodarzem, czy można lepiej rzadzić w danym czasie. Jak dla mnie to zrobiła sie już za duża szajka wzajemnej adoracji a wiekszość decyzji jest głównie na kożyść tej grupy a mniejszej dla miasta. Dlarego jestem za ograniczeniem kadencji nawet do 4 lat w miastach o gabarytach płocka. 23:07, 15.05.2017


szczePanszczePan

20 8

Aktualny i poprzedni Dent zadłużyli miasto w skali porównywalnej z okresem przedwojennym. Płock był bezpośrednio przed wojną BANKRUTEM. I też dzielnie inwestował. Tyle, że bez sensu.
Teraz też tylko jedziemy na pożyczkach.. 19:39, 15.05.2017

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

------

0 0

Bolą Cię te pożyczki, dokładasz się do nich? Zapewne nie. Za to założę się, że przynajmniej raz jechałeś obwodnicą lub uniknąłeś stania w korku (niejednokrotnie 15-minutowym) podczas przejazdu kolei na Wyszogrodzkiej. 13:19, 16.05.2017


szczePanszczePan

0 0

Panie Arturze, wiadukt był planowany od lat, nie potrafiono rozwiązać problemu mieszkańców, podobnie jak z łącznikiem Misjonarska-Aleje..
A przed szlabanem na Wyszogrodzkiej stoję nadal, tak jak na Otolińskiej i Bielskiej..
Czyli był to raczej przypadek, niż reguła.
A ulica "Obwodna" to nieporozumienie, jak wielkie wyjdzie przy większym ruchu z Orlenu, zwężenie do *%#)!& zniszczyło sens tej drogi.
A za pożyczki zapłacimy jako mieszkańcy Płocka, obaj. 08:17, 17.05.2017


------

0 0

Kierownicy od inwestycji w Urzędzie Miasta nie są po podstawówce. Każda inwestycja wiążąca się z pożyczką jest planowana tak aby się zwróciła lub aby pokryło ją przyszłe dofinansowanie z UE. 10:02, 17.05.2017


szczePanszczePan

0 0

Pan tak serio? Fachowców w ratuszu można policzyć na palcach, co do zwrotu inwestycji miejskich: Orlen arena, molo, stadion.
A zwrot w kieszeni mieszkańców, komputerowe sterowanie ruchem drogowym, a nadal brak..
A co do wsi, do Nowych Rumunek wyremontowano dojazd.. Na Radziwiu i moście nie.. 19:02, 17.05.2017


------

0 0

SzczePan, inwestycje typu molo - to inicjatywy byłego Prezydenta Płocka. Co do fachowców - myślę, że najpierw powinieneś sprawdzić BIP i osoby, które pracują w Urzędzie - nie da rady policzyć tego na palcach - zapewniam. Co do pozostałych inwestycji - mają one na celu poprawienie komfortu życia i podniesienie standardów w stosunku do innych miast. Mikro-inwestycje, które wymieniasz nie były aż tak kosztowne, żeby wliczać je w jakiekolwiek znaczące zadłużenie budżetowe. 08:48, 18.05.2017


kretkret

24 6

A cóż takiego wyjątkowego Nowakowski zrobił? Jedynie mała obwodnica w trakcie, udrożnienie Jachowicza oraz kilka placówek oświatowych, wiadukt na Piłsudskiego dla mnie osobiście bez sensu, stało się na torach, teraz przy Statoil. Już zapomnieliście poprzednika: most z drogami dojazdowymi, Hala, amfiteatr, drogi na całych osiedlach gdzie ludzie w błocie chodzili, poszerzenie Wyszogrodzkiej, placówki oświatowe, można tak dalej (jedynie molo to pomyłka). Zadłużenie miasta w porównaniu z obecnym niewielkie. Nie można zapominać o ludziach. Co roku podwyżki (mniejsze, większe ale co roku). Patrzcie na efekty a nie efekciarstwo i piękne słówka. 22:21, 15.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KalwasKalwas

10 2

Bardzo dobry ruch, byłaby pewna niewiadoma a tak to będzie kawa na ławę. Kazdy kto zazna zwycięstwa i władzy musi też zaznać gorycz porażki. Porażka osratecznie zweryfikuje czlowieka u władzy. 22:47, 15.05.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

franekfranek

2 1

Kalwas ty (oraz inni ludzie) myślisz że Prezes prawdę mówi? Przecież PISowi chodzi o przejęcie władzy w największych miastach. Najpierw zrobią dwukadencyjność, jak przejmą władze w strategicznych miejscach to zmienia prawo (mają niestety większość, mogą robić co im się podoba) że wójt, burmistrz i prezydent może być nawet kilkanaście lat, zmienią okres kadencji na 10 lub 15 lat i wsio pozamiatane. 10:33, 16.05.2017


AhaAha

14 6

Panie Nowakowski, Wielka Płyta pozdrawia! Do zobaczenia przy urnach! 09:21, 16.05.2017

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

do ahado aha

3 3

Tak jest wywalimy nowaka na zbity pysk. 11:42, 16.05.2017


------

4 4

Widać, że przesiąkliście propagandą obecnej władzy w Polsce. 13:16, 16.05.2017


AhaAha

2 2

Panie Arturze, ja niczym nie przesiąkłam. Nienawidzę tylko , jak ktoś mi kłamie w żywe oczy! 14:20, 16.05.2017


------

3 0

Możesz podać przykład?

PS. przepraszam, że nie piszę per Pan/Pani, ale nie wiem nawet jak masz na imię. 17:17, 16.05.2017


może i niemoże i nie

0 0

przesiąkłaś,ale na 100% przesiąknęłaś. 21:32, 16.05.2017


NikiNiki

9 0

JA SIĘ PYTAM!!!! KIEDY ZROBIĄ KADENCYJNOŚĆ POSŁÓW I SENATORÓW!!! Tam to dopiero jest bagno, kolesiostwo. To co pokazują w TV że niby się kłucą, są za a nawet przeciw to taka bujda że szok, wiadomo jak wszędzie jedni się lubia bardziej drudzy mniej. A wieczorem siedzą razem przy pifku w barze na Wiejskiej. Widać to po "kolegach" partyjnych jak grunt sypie się pod nogami to z jednej partii do drugiej biegna i to do opozycji. Jak zwykle za siebie się nie wezmą, tylko przejęcie władzy w całej Polsce się liczy, normalnie Hitler w wydaniu XXI wieku. A ludzie mają nadal klapki na oczach. 10:29, 16.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wielka PłytoWielka Płyto

7 3

Żeby się czasem Nowakowski Was nie wystraszył i nie dał Wam przedszkola bo głośno krzyczycie !!!
Masakra.
Pewnie pani Kulpa lepsza... więc głosujcie dalej na PiS... 14:45, 16.05.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JointJoint

4 2

Arturze Sułkowski, czy udajesz czy naprawdę nie wiesz, że dług miasta to dług mieszkańców , którzy spłacać go będą dziesiątkami lat że swoich podatków.
Kolejna "ofiara gimnazjum" ? 20:47, 16.05.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

powiedzpowiedz

1 1

mi w takim razie ile to ja będę musiał ze swoich prywatnych pieniędzy przeznaczyć na spłatę tego długu?Powiedz też ile ty już go spłacileś 21:35, 16.05.2017


odpowiedźodpowiedź

1 1

Odpytaj skarbnika to ci powie. Przecież to nasze pieniadze i całą wysokość długu bedzie trzeba spłacić z naszych pieniedzy czyli podatków. Twierdzisz, że spaci to prezydent? 23:14, 16.05.2017


no to cino to ci

2 1

odpowiem,czy ty twierdzisz ze te pieniądze wziął prezydent sobie?Za to "zadłużenie"coś zostało zrobione,mam ci wyliczyć co?Jakby robił z samych podatków,to Płock wyglądałby jak,co najwyżej Bodzanów,tylko trochę większy(nie mam nic do Bodzanowa)Powtórzę,bo widzę że nic nie zrozumiałeś,nikt ci nie karze spłacać długu miasta z twoich prywatnych pieniędzy.a podatki są wspólne i z nich są spłacane kredyty,zaciągnięte przez władze wybrane w demokratycznych wyborach.Zrozumiał? 09:37, 17.05.2017


------

2 2

A Ty ofiarą "Jointów" jak widać :) Jeśli nie pasują Ci inwestycje, które Płock robi i ma zaplanowane to przeprowadź się na wieś. Tam nie mają długów, ale mają za to dziurawe drogi. 10:05, 17.05.2017


JointJoint

5 2

Arturze , jednak naprawdę jesteś "ofiarą gimnazjum" . 07:19, 17.05.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

------

2 1

A Ty ofiarą "Jointów" jak widać :) Jeśli nie pasują Ci inwestycje, które Płock robi i ma zaplanowane to przeprowadź się na wieś. Tam nie mają długów, ale mają za to dziurawe drogi. 10:05, 17.05.2017


Do "no to ci&quDo "no to ci&qu

4 3

A jak myślisz , skąd są te podatki ?
To nie jest podarunek , to są twoje , moje , nasze pieniądze , a więc składamy się na nie wszyscy.
Co do tych inwestycji, nie twierdzę , że nic nie zostało zrobione.
Jedynie mam pytanie , czy nie można było zrobić lepiej i więcej . Czy wielu tych pieniędzy po prostu nie zmarnowano na różne bzdety zamiast wydać na coś mądrego i nie zaciągać kredytów.
Ja uważam , że właśnie tak jest.
Kupa kasy została zmarnowana na bzdury i aby coś zostawić po sobie , bo wybory przeciez , trzeba było brać kredyty , które będą spłacane przez dziesiątki lat nawet przez nasze wnuki , z naszych podatków.
Zamiast więc wybodowac nowa drogę trzeba będzie oddać do banku. 09:54, 17.05.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

------

1 2

Wiesz co to prognozowanie? Pracownicy UMP prognozują koszty (pożyczki) tak aby one się zwróciły lub miały swoje pokrycie w przyszłości z funduszy Unii Europejskiej. 10:09, 17.05.2017


REKLAMA

Konto usunięteKonto usunięte

2 5

Ludzie, jak wam nie pasuje to przeprowadźcie się na wieś. Tam nie mają długów, mają za to dziurawe drogi i jeden sklep spożywczy w którym robiąc zakupy przez cały rok zapłacicie więcej marży za produkt niż podatku w Płocku. 10:07, 17.05.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TaaTaa

0 1

Pejczyku, to znowu ty??!!!! 19:05, 17.05.2017


------

0 0

Pejczyku? 08:44, 18.05.2017


REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2017