REKLAMA

Oburzające zachowanie pasażerów. Dopadła nas znieczulica?

18:55, 14.02.2017 | M.W
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Komunikacja Miejska Płock

Któż z nas nie spotkał się z nieodpowiednim zachowaniem w autobusach Komunikacji Miejskiej? Głośne słuchanie muzyki czy spożywanie alkoholu to wykroczenia, na które polskie prawo przewiduje sankcje. Za znieczulicę nikogo ukarać jednak nie można. 

Napisał do nas zbulwersowany czytelnik, który był świadkiem bardzo nieprzyjemnej sytuacji w autobusie. Swoją wiadomość zatytułował "Znieczulica w środkach Komunikacji Miejskiej", a w treści ubolewał nad zachowaniem młodzieży w autobusie linii nr 3. Z jego relacji wynika, że młodzi ludzie agresywnie reagowali na próby dostania się matki z małym dzieckiem do biletomatu. Ani jej, ani drugiej kobiecie, w wyraźnej ciąży, nikt nie ustąpił miejsca siedzącego, choć były one zajęte przez młodych ludzi. - To przykre, że więcej miejsca poświęca się walce o sprzątanie po psach niż znieczulicy społecznej - napisał. 

Wszystko to w sytuacji, gdy autobusy są wręcz wytapetowane zasadami dobrego wychowania w autobusie, czyli ustępowania miejsca potrzebującym, niesłuchania głośno muzyki i nieprowadzenia głośnych rozmów przez telefon, które mogłyby przeszkadzać innym.  Tylko tyle i aż tyle. Większość potrafi się dostosować do tych prostych reguł, przez co podróż dla wszystkich jest przyjemniejsza. Często w autobusach można spotkać młodzież, która chętnie ustępuje miejsca starszym. Niestety, odwrotny widok też nie należy do rzadkości. Nie wystarczy zobrazować zasady - trzeba je jeszcze wpoić młodym ludziom.

Jak to zrobić?

 

(M.W)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (34)

chojnychojny

14 8

tego sie własnie teraz uczy....
20:39, 14.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ohooho

9 12

ktoś tu dostał opierdol że po swoim kundlu gówna nie sprzątnął... 20:50, 14.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ARRARR

19 2

Takich mend bez krzty szacunku, nie ustępujących miejsc kobietom starszym czy w ciąży jest więcej. Powoli pokoleniowo chamiejemy i znieczulamy się. Co więcej hasła: honor, męstwo znają oni jedynie z koszulek 21:51, 14.02.2017


straszna znieczulicastraszna znieczulica

24 6

a czytelnik pewnie też nie reagował, bo przecież niech ktoś coś, ale ja nie... 20:52, 14.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PaulinkaaaaPaulinkaaaa

7 10

Wiesz, co Ci powiem? To nie wazne , czy czytelnik ustapil miejsca czy tez.nie u moze.nie oceniaj bo tego nie widziales/as . A moze ten czytelnik stal a nie siedzial to jak mial ustapic? Pomysl troche zanim cos napiszesz. Ale wracając do tematu nikt (prawie) nie ustepuje w tych czasach miejsca . Wiesz ja tez nie ustępuje nauczylo mnie tego zycie . Kiedys, gdy bylam w ciazy tez jechalam autobusem siedzialy takie baby strasze mialy moze 40-45 lat nie wygladaly na chore az tak bardzk ze potrzebowaly siedzenia a ja zle sie czulam bylo widac napewno nie moglam dlugo stac a mimo to one mialy to gdzieś. I jak myslisz ustapily mi miejsca? 30minut stalam az nogi mi sie uginaly i co zeszla ktoras? Przejela sie? Wiec z jakiej racji ja teraz badz inni którzy nie ustępują miejsca mieliby to teraz robic? A moze tez byli jak ja w takuej sytuacji ze potrzebowali usiąść i inni mieli ich gdzies. A w szczegolnosci te babcie stare gdzie nie spojrzec to tylko jezdza od rana i po poludniu i wieczorem ciagle w wiekszosci tylko one siedza a młodych jak widze jak stoja i nie widzialam zeby siedzieli bo nie ma gdzie te babcie sie rzucaja na miejsca np pod obi kiedys nawet nie dlay wysiasc tylko juz wlecialy aby jak najszybciej usiasc a pozniej bo one sa leniwe jak tylko siedza i nic nie robia a 3/4 z nich nie jest az tak chore zeby musialy usiasc wiec przestancie gadać na mlodych ze nie ustepuja miejsca. Kto z was ma tyle odwagi ze przyzna sie ze nie ustepuje miejsca rowniez strszym? Nikt a starsze baby ktora ustapila kobiecie w ciazy albo z dzieckiem miejsca? Zadna wiec widzicie kazdy udaje tutaj jaki on wspaniały wszyscy tu raptem tacy porzadni ze ustepuja normalnie wydrukowsc to i w ramke wsadzic porzadni obywatele plocka zawsze ustępują miejsc w autobusie. Ja nie usteouje bo tak jak.powiedzialam powyzej mi tez nikt nie ustepowal . A z was kto sie przyzna ? 23:36, 14.02.2017


zygazyga

30 6

brak w tej relacji informacji czy ktoś powiedzmy w średnim wieku ustąpił pani w ciąży, aby dać przykład młodzieży, czy tylko oczami wywrócił oburzony... 20:53, 14.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JajajaJajaja

43 5

Mi całą ciążę nikt nigdzie nie ustąpił, a jak jedna pani kasjerka poprosiła mnie do kasy bez kolejki, bo jestem w widocznej ciąży, to jedna stara baba powiedziała, że ona ma większy brzuch, a stoi w kolejce. Na co jej bardzo grzecznie odpowiedziałam, że ina swój brzuch ma z obrzarstwa, a ja w swoim mam kogoś, kto będzie pracował na jej emeryturę, żeby mogła brzuszysko powiększać. Także nie tylko młodzież jest podła i bezmózga, starzy ludzie również się trafiają. A *%#)!& ludzi widać coraz więcej niestety. 21:25, 14.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PawelecPawelec

2 11

Zgadzam sie co do zachowania tego babska ale nie oceniaj posiadania mozgu u innych podczas gdy sama nie wiele wiesz. Kazdy pracuje na swoja emeryture a nie ty na kogos. To ze panstwo ukradlo pieniadze na emerytury to juz ich problem ale kazdy odklada na siebie 07:11, 15.02.2017


OlkaOlka

0 0

Ty, Pawelec... poczytaj jaki jest łańcuch działania podatków i emerytur bo to chyba Ty mało wiesz. 21:47, 16.02.2017


KaśkaKaśka

46 3

Może nie wszyscy są źli. 24 stycznia mój tata dostał udaru na ulicy, był sam a to był wieczór i właśnie dwie dziewczyny zadzwoniły po karetkę. Wyglądał jak pijany, trzymał się ogrodzenia i bełgotał a one uratowały mu życie.
Dziękuję. 21:26, 14.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZigzagZigzag

24 3

Skoro już mowa o dobrym wychowaniu. Może warto zastanowić się czemu dość często młodzi ludzie nie ustąpią ludziom starszym miejsca. Skoro dla większości starszych ludzi wezniejsze są ich torby z zakupami i woła żeby to one "siedziały" to nic dziwnego, że później młodzi ludzie nic sobie nie robią z tego,że ci starcie ludzie stoją w autobusie. Nie możemy też uogólniać, tak jak to napisał autor tekstu " Nie wystarczy zobrazować zasady - trzeba je jeszcze wpoić młodym ludziom." Młodzi ludzie mogą mieć również swoje powody do tego że nie mogą stać w autobusie chociażby również zdrowotne. Wielu z nich może i robi źle nawet nie pytając czy starsza osoba chce usiąść ale czy starsze osoby usadawiajac swoje torby na dwóch siedzeniach i siadając na trzecim robią dobrze ? Nie mówię o wszystkich starszych osobach, wiec myślę że też nie powinno być to w taki sposób napisane, że czytając artykuł można odczuć to że dotyczy on wszystkich młodych ludzi. Nie wszyscy są źli! 21:43, 14.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nieznajomynieznajomy

0 0

Szacunek na pierwszym miejscu.
Coraz częściej wolałbym ustąpić miejsce kobiecie w ciąży niż starszym ludziom,dlaczego?
Człowiek starszy ma mniej siły niż młodszy,co prawda to prawda,ale chyba taka babcia uważa,że osoba pracująca po parenaście godzin dziennie,czy nawet uczeń liceum/technikum nie są bardziej zmęczeni od niej,bo przecież latanie godzinie po warzywnym gorzej wyczerpuje niż jakakolwiek praca.
Nie wspomniałem o dziadkach,ponieważ jakoś nigdy nie zauważyłem starszego pana z czteroma torbami w autobusie (albo ma własne auto co jest w 99% jasne,albo nie robi zakupów ale to ten symboliczny 1%).
Ale i tak nigdy nie zmienie zdania,najgorszą rzeczą jest to kiedy masz "przybranych" wrogów (patologia z którą się nie zadajesz) i stojąc w biały dzień możesz zostać pobity i okradziony przy ludziach...Sytuacje codzienne z pewnej części Płocka 06:09, 17.02.2017


PaulinkaaaPaulinkaaa

8 11

No prosze mowa o autobusie nr 3. Nie dawno byl artykul, ktory sama zglosilam do portalu plock na temat wlasnie tej linii, ze nie ma miejsca w tych autobusach, aby więcej bylo autobusow kursujacych i czesciej do Borowiczek z miasta ale Pan, Kozlowski, madry' stwierdzil , ze w 3 sa puszczane najdluzsze przegubowce . I widac efekty, ze kobiety nie przepuscili z dzieckiem a dlaczego? Bo pewnie nie bylo miejsca, aby ta kobiete przepuscic. Ja sama bylam kiedys z dzieckiem z wozkiem i nie wsiadlam w 3 bo nie było miejsca aby wejsc a co mowic dojsc do biletomatu. Gdyby bylo wkecej autobusow a nie tylko linia 3 to by nie bylo tylu ludzi w jednym autobusie. Dlaczego kierowcy z linii nr 3 jesli to czytacie nie zglosicie ze w waszych autobusach linii nr 3 nie ma miejsca w poludnie aby kobieta z wozkiem wsiadla a ludzie stoja jeden na drugim praktycznie i nikt nie reaguje?? Co wy slepi kierowcy jestescie?!!! Najlepiej zamknac sie i nie odzywac bo wy tylek z przodu za szyba wygodnie a ludzke.niech stoja jeden na drugim bo co was to?! Dlatego nigdy nie zaglosuje na kierowce linii nr 3 zaden zwas nie jest tego wart aby zostac kierowca roku. A co do siedzen to nikt wam nie ustapi i nie wierzcie ze zmienicie ludzi . A jeśli widzicie ze niema miejsca w 3 to zgłaszajcie to do Portalu plock na ich emaila moze wtrdy pan wielki' Kozłowski przestanie klamac ze te autobudy przegubowe sa wystarczające i uruchomi inne linie ktore beda kursowaly czesciej a nie jak 132' tylko w niedzielę i swieta smiechu warte albo 130 czy tam 131'tylko do armii krajowej smiechu wwarteee!!! A na koniex jestem za tym aby usunac ze stanowiska pana Kozłowskiego nigdy więcej go nie wybierac aby zajmowal sie imielnica i borowiczkami bo ten pan nie nadsje sie na to miejsce kłamie i nic więcej obiecal.w zeszlym.roku wiaty do dzis ich na imielnicy nie widac w niczym.mieszkancom nie pomaga ciągle widze jak zbywa ludzi na rozne tematy i JEGo PRAWDA est nic nie warta... nie widzialam zeby kiedykolwiek w jego odpowiedzi gdy ktos pisze do niego bylo z sensem i z pomoca tylko odsyla ludzi z kwitkiem. Jesli ktos jest tego samego zdania co do linii nr 3 mieszkancy Imielnicy zgalszajcie to mize wtedy prezydent nas wyslucha bo z tym panem Kozlowskkm nie ma co gadac on potrafi odsylac z kwitkiem. 22:57, 14.02.2017

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RRRR

10 4

Paulinko kierowców mi się proszę nie czepiać bo nie masz pojecia jak jest a kubły pomyj wylewasz. Swoje uwagi należy kierować do KM. A tak poza tym też uważam że 3 i 19 powinny jeździć częściej ale to nie takie proste. Każdy kolejny kurs to większe koszty a budżet z gumy nie jest. Do tego tabor. W naszym mieście dostrzegam niewystarczającą liczbę autobusów wielkopojemnych (przegubowych). 01:29, 15.02.2017


PaulinkoPaulinko

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KokoszKokosz

7 17

To pewnie jakieś lewacka hippi młodzież jechała. Kiedyś byli skini robili z takimi porządek, zs frak i za drzwi, a starsze panie, czy w ciąžy siadały. 23:39, 14.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ArakielArakiel

0 0

Ahahahaha. 03:51, 16.02.2017


mgmg

19 14

Nie żadna znieczulica tylko *%#)!& lewactwo i jej bezstresowe wychowanie. Kiedyś jak bachor był niegrzeczny to dostawał wpieprz od ojca. Dzisiaj za klapsa można pójść siedzieć. *%#)!& to całe lewactwo, feministki i inne gówno robiące ludziom wodę z mózgu. 23:49, 14.02.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

RomekRomek

5 9

Za te feministki zaraz zostaniesz tu zjedzony. 01:19, 15.02.2017


socsoc

7 4

Sam sobie głupcze zaprzeczasz.Mówisz kiedyś,a przecież to komuchy rządzili i był szacunek do księdza,nauczyciela i kierowcy w autobusie.Dziś w obronie ,,bachora" mamusia leci z mordą do nauczyciela a zamiast etyki w szkole religia z siedmioma przykazaniami których nikt nie przestrzega bo nie ma przykładu z góry 09:06, 15.02.2017


StefStef

4 4

A co ma to wspólnego z religią w szkole. Prawda jest taka, że pokolenie wychowane w nowej Polsce i jeszcze młodsi są skalani tylko biegiem po pieniądz i sławę. Ważniejsze jest 10 lików na FB niż jedno słowo prawdziwego przyjaciela kiedyś. Zero szacunku, dla starszych, dla rodzica i dla równych wiekiem. Tak jest, rośnie pokolenie potworków. 14:39, 15.02.2017


ArakielArakiel

0 1

mg to byli młodzi polscy patrioci w dresach. 03:56, 16.02.2017


REKLAMA

salowysalowy

6 3

przykład idzie z góry! 08:02, 15.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KubuśKubuś

3 5

Sprzątanie po psach też jest ważne,ale młodych ludzi powinni wychowywać rodzice i szkoła.Ale jak ktoś się chamem urodził ,to niestety ,kanarkiem nie umrze. 10:54, 15.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DzidekDzidek

15 1

A ja się wcale nie dziwię, że niektórzy nie chcą ustąpić miejsca osobom starszym. Coraz częściej spotykam się z nieodpowiednim zachowaniem osoby starszej. W sklepie potrafi ustać na środku przedziału, że przejechać nie można, a jak zwrócisz uwagę, to zdziwiony, bo myśli, że jest panem sklepu, przy kasie najlepiej jakby cała kolejka ustąpiła, a już w ogóle jak otworzą wolną kasę, to wtedy siły wracają i mało regałów nie poprzewracają. Ostatnio tak się starsza pani spieszyła, żeby postawić produkty na ladzie, że wózkiem co chwilę trącała osobę przed sobą, bo nie mogła sięgnąć, a gdy ta kulturalnie zwróciła uwagę, to ze strony starszej pani było kilkanaście docinek i nie tylko. Starszej, sympatycznej osobie, bądź mającej problemy ze zdrowiem miejsca ustąpię, a tym bardziej kobiecie w ciąży, ale jak widzę jak pani "Halinka" leci do autobusu jak sprinter z siatkami ze sklepu, po czym wsiada i myśli, że każdy będzie jej miejsca ustępował, bo musi usiąść, a obok postawić masło i mleko, bo też się zmęczyło, to przepraszam bardzo. I idzie wiosna, lato, używać prysznica, a nie tylko "babcinych" perfum bezpośrednio na pot, bo śmierdzi jak w niewietrzonej hali z używanymi ubraniami... 15:21, 15.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PaulinkaaaPaulinkaaa

2 0

Wreszcie ktos jest tego samego zdania co ja. Popieram w 100% ;) 16:57, 15.02.2017


mieszkaniecmieszkaniec

3 0

A ja mam prośbę, aby przy galerii Wisła postawić zadaszenie na przystanku trójki. Zostało zlikwidowane obok Mili, a przecież dla Podolszyc jest to początek trasy. Wielokrotnie czekałem na deszczu i zupełnie nie rozumiem dlaczego był tam tylko słupek. A może to już się zmieniło? 16:15, 15.02.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PaulinkaaaPaulinkaaa

1 0

Nadal jest slupek z rozkladem jazdy i lawka. 16:55, 15.02.2017


PaulinkaaaPaulinkaaa

2 1

Wszystko co napisalam jest prawda. O co ci chodzi , ze mam to przeczytac co napisalam? Bo jak cos to ty piszesz bez sensu i brak ci wykształcenia , a od cpunow wyzywaj sobie kogos w swojej rodzinie znajdz, a nie mi tu będziesz zarzucal. Wiem co pisze czytalam i w 100% moge to powtórzyc jeszcze raz i obiema rekoma sie podpisac. A tobie jak cos nie pasi to nie wchodz tu nie czytaj i nie komentuj prosteeee?!!! A co do RR to na nikogo pomyj nie wylewam tylko mowie to co mysle glosno i jeszcze nie raz to powiem. Bo jesli jestes kierowca linii nr 3 to po co nie zgłosiłes sie gdy ukazal sie artykul o linii nr 3 a pan Kozlowski powiedział ze tam nie ma tlumu bo wysyla najdluzsze przegubowce po co wtedy nie byles tak wyszczekany jak teraz? Jak anonimowo to wszyscy hej do przodu szczekaja ale jak co do czego do tego faceta to zglosic to wwszyscy morda w kubel. A teraz beda tu wielce wchodzic komentowac i bzdury pisac i człowieka sie czepiac bo prawdę napisalam. Az zal mi takich jak wy . 16:54, 15.02.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

RRRR

0 1

Paulinko nie jestem kierowcą. Ty też nie jesteś w związku z tym na jakiej podstawie twierdzisz że kierowcy nie zgłaszają tego typu spostrzeżeń? NA JAKIEJ PODSTAWIE PYTAM?!!! Mogą zgłaszać kierownictwu wiele uwag ale to bynajmniej nie od nich zależy częstotliwość kursów. Po raz drugi napiszę że swoje uwagi kieruj do KM a nie wyładowujesz swoje frustracje na kierowcach.

"Co wy ślepi kierowcy jesteście?!!! Najlepiej zamknąć się i nie odzywać bo wy tyłek z przodu za szyba wygodnie a ludzie niech stoją jeden na drugim bo co was to?!" - to jest droga koleżanko chamstwo z twojej strony. Dodatkowo zarzucasz kierowcom bierność nie mając absolutnie żadnych dowodów na pokrycie swoich słów. Bazując jedynie na swoich domysłach można wyrządzić komuś wielką krzywdę.

Oczywiście że każdy może powiedzieć co chce ale trzeba brać odpowiedzialność za to co się mówi. Ty obrażasz wszystkich wokół niewłaściwie adresując swoje pretensje.
Piszesz że szczekam, piszesz że ludzie się ciebie czepiają bo prawdę napisałaś. Ludzie się ciebie czepiają bo sama w obydwu swoich wpisach SZCZEKASZ i CZEPIASZ się innych ludzi.

Poza tym aby wypowiadać się o osobistej kulturze innych osób sama powinnaś taką posiadać. Niestety po twoich komentarzach widać że jej nie masz w związku z tym bądź tak uprzejma i "ZAMKNIJ SWOJĄ WYSZCZEKANĄ MORDĘ W KUBEŁ" do puki nie nauczysz się rozmawiać.

Ale przecież jesteśmy w internecie to możesz sobie hej do przodu szczekać anonimowo... Paulinko. Zal mi takich jak ty. Nie pozdrawiam. 18:42, 15.02.2017


PaulinkoPaulinko

0 1

Widzę że nie tylko masz braki w wykształceniu,ale też w wychowaniu,to po pierwsze,po drugie dlaczego proponuje najpierw przeczytać tekst a potem dodać,a no dlatego że roi tam się od błędów,nie tylko ortograficznych ale i gramatycznych,stad wniosek o brakach w wykształceniu,nie napisałem że jesteś ćpunem,tylko "albo ćpasz",a przyznasz że to różnica.Po za tym nie zauważyłaś,że co do meritum się zgadzam?Chyba że masz ze zrozumieniem co znaczy słowo meritum,to zmienia postać rzeczy,jednocześnie wskazuje na braki w wykształceniu.Ponadto czemu ma służyć napastliwy i ordynarny ton twych wypowiedzi,w stosunku nie tylko do mnie. 18:56, 15.02.2017


PaulinkaaaPaulinkaaa

0 1

Dla mnie to ty jestes nie normalny gdzie tam masz jaki kolwiek blad ortograficzny jak ty to mowisz ? Pisze na telku wiec moze i tam sa kropki gdzies czy cos bo pisze szybko i nie zwracam na to uwagi wiec gdzie ty tu masz bledy wiec przestan mnie tu pouczac bo w przeciwienstwie do ciebie mam szkole i z jezyka polskiego nie mialam.1. Wiecej z toba dyskutowac nie bede bo po co sie produkowac jak do ciebie nie dociera. Jak cos ci nie pasuje to powiem to po raz drugi nie wchodz tu nie czytaj i nie komentuj albo komentuj sobie ale nie pod moim komentarzem !!!!!!!!! A co do osob ze ja nie umiem do innych mówić to nie wiem czy widzisz ale tylkk do ciebie i do tego drugiego kumpla twojwgo wymadrzalego broniacego kolegow kierowcow. Tak zgłaszaja juz to widze a ty jak nie jestes kierowca to poprostu zamilcz i nie pisz nic pod moimi komentarzami gdybym wiedziala ze nie jestes to bym nawet nie dyskutowala z toba bo szkoda mi czasu. I co do bledow to nie ja pisze dopoki przez u zwykleeeeees !! Haha!!! Jacy madrzy obydwaj a najpierw na swoje teksty patrzcie i czytajcie a nie mi zwacacie uwage na temat bledow, wiec jak powiedzialam to nie ja pisze dopoki u zwykle . I wiecej nie chce widziec komemtarzy bez sensownych i wyzwisk od cpunow pod moimi komentarzami bo ja jestem ta madrzejsza i zglosze naruszenie za wyzwiska. Żegnam 20:43, 16.02.2017


RR RR

0 0

Paulinko po pierwsze ''nienormalny'' piszemy razem (skoro już wytykamy sobie błędy). Po drugie nie masz absolutnie ŻADNEGO prawa zabraniać mi ani komukolwiek wypowiedzi (Konstytucja mi to gwarantuje). Pod swoimi postami również tak więc kwestię milczenia zostaw w spokoju. Tym bardziej nie będę siedział cicho gdy ktoś snuje bezpodstawne insynuacje oparte jedynie na swoich domysłach oraz nie pozwolę sobie aby ktoś mówił do mnie że "szczekam" dlatego że zwróciłem komuś uwagę. A właśnie co do wyzwisk. Spójrz na swój pierwszy wpis. Czepiasz się kierowców nazywając ślepymi, że wożą sobie tyłek z przodu za szybą i nic ich poza tym nie obchodzi. Następnie obrażasz ludzi nazywając ich wyszczekanymi ponieważ mieli czelność wyrazić swoje zdanie. Jeżeli masz zamiar zgłosić jakikolwiek wpis zacznij od swoich postów. Chamstwo, bezczelność, arogancja. Taki wystawiasz sobie w sieci obrazek. Gratulacje. 01:23, 17.02.2017


OlkaOlka

0 0

Ty, Pawelec... poczytaj jaki jest łańcuch działania podatków i emerytur bo to chyba Ty mało wiesz. 21:56, 16.02.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2017