REKLAMA

Kupił bezterminowy karnet. Już nieważny?

12:55, 05.01.2016 | MR
REKLAMA

- Właściciele basenu twierdzą, że karnet stracił ważność, choć jest na nim napisane jak wół: „Nie ulega przedawnieniu” - denerwuje się nasz czytelnik.

W 2013 roku płocczanin i jego żona kupili karnet uprawniający do 15 wejść na basen w Hotelu Czardasz. Zapłacili 350 zł. - Do tej pory skorzystaliśmy z niego zaledwie kilka razy, bo skoro karnet jest bezterminowy, to nie bardzo się nam śpieszyło - opowiada nasz czytelnik. - Jednak niedawno żona poszła na basen i usłyszała, że karnet stracił ważność! Jak to możliwe, skoro jest bezterminowy?! 

Argumentem Czardasza - relacjonował nasz czytelnik - było to, że "karnet nie może być ważny w nieskończoność".  - Jeśli mam napisane: „karnet nie ulega przedawnieniu”, to rozumiem, że dopóty mogę z niego korzystać, dopóki w hotelu funkcjonuje basen! A nie że się nagle komuś odwidziało!

- Karnet nie może być ważny całe życie  - odpiera dyrektorka Hotelu Czardasz, Joanna Białaszek. - Czy jeśli ci państwo będą chcieli wykorzystać karnet w 2020 roku, to też mam się zgodzić?

Właścicielka hotelu przyznaje jednak, że zapis mówiący o tym, że karnet nie ulega przedawnieniu, „nie był fortunny”. - Chodziło nam o to, że bilet kupiony w końcówce 2012 roku był ważny do końca następnego roku, ale do głowy by nam nie przyszło, że ktoś będzie chciał na niego wejść po trzech latach  - mówi Joanna Białaszek. - Ponieważ jednak to był nasz błąd, honorowaliśmy tak wystawione karnety przez cały 2013 rok, przez 2014, nawet przez 2015 rok! Poszliśmy na rękę naszym klientom, wpuszczając ich nawet na karnety Orlen Mediki, choć taka firma od dawna nie istnieje! Ale kiedyś trzeba położyć temu kres. Porozumieliśmy się w tej sprawie z prawnikiem, który potwierdził, że mamy prawo do zmian.

Koniec końców Czardasz zaproponował, by ze względu na zbliżające się ferie karnety z zeszłego roku i starsze były ważne do końca lutego 2016 roku. Przy konkretnych pozycjach w cenniku korzystania z pływalni adnotację „nie ulega przedawnieniu” zamieniono na „ulega przedawnieniu”.

Czy hotel ma prawo skrócić ważność obowiązywania takiego karnetu? Milena Kondracka z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przyznaje, że sprawa nie jest wcale taka prosta, choć firma ma rzeczywiście prawo do zmiany regulaminu.  - Przede wszystkim trzeba by sięgnąć do regulaminu obowiązującego w 2013 roku - wskazuje. - Najlepiej byłoby, gdyby pan, który czuje się pokrzywdzony w tej sytuacji, zwrócił się do firmy z oficjalnym pismem o przedstawienie potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii regulaminu z 2013 r., by wyjaśnić, na jakich zasadach wydano karnet i na jaki okres.

Nasza rozmówczyni wskazuje, że zapis na karnecie o tym, że nie ulega on przedawnieniu, jest bardzo nieprecyzyjny, wprowadza w błąd i nasz czytelnik może domagać się wyjaśnień, jak go interpretować. - To nietrafione sformułowanie, bo nie można precyzyjnie określić, czego dotyczy. Część klientów może interpretować je jako bezterminową ważność karnetu - mówi Milena Kondracka. -  Na różnego rodzaju drukach od firm mamy wprawdzie skrótowe zapisy, ale już w regulaminie powinno być precyzyjnie wyjaśnione, co oznaczają. Obie strony powinny się porozumieć i wypracować jakieś rozwiązanie.

Po uzyskaniu tych informacji nasz czytelnik może zgłosić się po pomoc do Biura Miejskiego Rzecznika  Konsumentów.
 

AKTUALIZACJA:
Po opublikowaniu naszego artykułu Czardasz powiadomił o zmianie decyzji. - Mając na uwadze dobro naszych Gości, postanowiliśmy przedłużyć ważność wszystkich karnetów basenowych z sygnaturą z poprzednich lat do dnia 30 czerwca 2016 r. - poinformowała Joanna Białaszek. - Jeśli ten czas okaże się niewystarczający do wykorzystania karnetu w pełni, istnieje możliwość wydłużenia jego ważności do 31 grudnia 2016 r. Jednak aby móc wydłużyć karnet do końca 2016 r. należy wymienić go w recepcji hotelowej w nieprzekraczalnym terminie do 30 czerwca 2016 r.

 

Oświadczenie Hotelu Czardasz z 7.01.2016

Szanowni Państwo,
problem, dotyczący  karnetów z zapisem "nie ulega przedawnieniu" rozwiązany został w ramach działań wewnętrznych firmy, po zwróceniu uwagi przez naszych Klientów. Dobro naszych Gości stanowi o istnieniu Hotelu Czardasz Spa&Wellness i jest zawsze dla nas priorytetem. W chwili, w której zauważamy sytuację problemową, działamy tak, aby nasi Klienci nie odczuli dyskomfortu.
 
Dlatego wyjaśniamy, że każdy klient, który wykupił u nas karnet z zapisem „Karnet nie ulega przedawnieniu”, będzie mógł wykorzystać go w dogodnym dla siebie czasie, bezterminowo, przez okres istnienia basenu w Hotelu Czardasz.
 
Dodatkowo postanowiliśmy przedłużyć również ważność tych karnetów wydanych w poprzednich latach, które nie miały oznaczenia „karnet nie ulega przedawnieniu”, a więc były ważne tylko do końca roku, w którym zostały wydane. Te karnety basenowe z sygnaturą z poprzednich lat są ważne do 30.06.2016 r. W przypadku, gdy czas ten okaże się niewystarczający do wykorzystania karnetu w pełni, istnieje możliwość wydłużenia ważności karnetu do 31.12.2016r. Aby móc wydłużyć karnet do końca roku 2016, należy wymienić go w recepcji hotelowej w nieprzekraczalnym terminie do 30.06.2016 r.

Jednocześnie przepraszamy wszystkich Klientów, którzy w wyniku tej sytuacji poczuli się dotknięci naszymi działaniami. Zapewniamy, że nie były one zamierzone, a zadowolenie naszych Gości, jak zawsze, pozostaje dla nas priorytetem.

Z poważaniem
Joanna Białaszek
Hotel Czardasz Spa&Wellness

 

(MR)
REKLAMA

Komentarze (31)

yyyy

0 0

Ja bym wniósł pozew do sądu, a tego hotelu nikomu nie polecił. 13:32, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

autorautor

0 0

Dziwne, że taka firma strzela sobie w kolano wizerunkowo 13:43, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

yy

0 0

Sytuacja trochę głupia, przypomina mi to pewną rzecz w Prawie - nie działa ono wstecz. I tu jest podobna sytuacja. Nie można ot tak zmieniać przepisów, ludzie wydali własne pieniądze. Firma powinna pozwolić tym, którzy nie wykorzystali wszystkich wejść wykorzystać je ale dla nowych karnetów powinna zrobić nową rubrykę. A jeśli zmienia regulamin to niech spojrzy na ten który był w roku 2013. Jeśli rzeczywiście jest napisane ze jest on bezterminowy to tłumaczenie się, że nie wolno im już korzystać jest zwykłym oszustwem. 14:00, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

And816And816

0 0

Nie można zwalać winy na klienta, ktoś ten karnet opracował, zatwierdził,potem sprzedał - więc jeśli jest coś nieprecyzyjne czy nieczytelne to powinien za to odpowiedzieć - szybko przeprosić i pokryć tzw. szkodę + bonus w rekompensacie. 14:06, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JUHAJUHA

0 0

Oj coś pani właścicielka chce szybciej się dorobić 14:15, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaktusKaktus

0 0

Jeśli w momencie wydania karnetu osoba go nabywająca otrzymała od jego wydawcy promesę jego bezterminowości , a tak jest jak wół napisane na karnecie , to w świetle Kodeksu Cywilnego nie można jednostronnie tej promesy wycofać . Zobowiązanie przyjęte przez wydawcę karnetu musi być wypełnione . 14:28, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAJA

0 0

Również uważam, że wielka strata wizerunkowa dla Czardasza. No coż poszło w eter... Skoro jest napisane, że nie ulega przedawnieniu, a 350 zł to nie mała kwota, to uważam, że mają prawo popływać. 14:32, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazioKazio

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


marcinlcamarcinlca

0 0

To niech z łaski swojej zwróci pieniądze, skoro nie potrafi wywiązać się z umowy! 15:49, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAJA

0 0

linii lotniczych w USA, kiedy to jakis czas temu sprzedali kiladziesiat ( cos kolo tego) nielimitowanych przelotow do konca zycia.... Pozniej linie lotnicze sie wycofaly z tej promocji , ale te juz sprzedane honoruja do dzisiaj - chociaz caly czas na nich trraca....
Mozna? Mozna.......\\Szczegolnie,ze tu chodzi o jakis 10 wejsc na basen.........
\" Gonmy grosze, bo zlotowki tak szybko uciekaja......\" 15:57, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

BulwersBulwers

0 0

Przecież oni nie wejdą więcej razy niż było na karnecie!!!
Ważne, że 350 zł wpadło - co za typy 16:28, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwqw

0 0

czardasz trafil na wykop.pl darmowa "reklama" ogolnopolska gratis.... :) 21:21, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChrumbChrumb

0 0

Stracili więcej niż to warte 21:24, 05.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

0 0

No jak można twierdzić, ze zapis "nie ulega przedawnieniu" cyt. "nie był fortunny".
To przecież jakaś pisowska retoryka - zaklinanie rzeczywistości na swoją modłę, niezależnie od realiow.
"nie ulega przedawnieniu" oznacza wlasnie to co oznacza i nie podlega dowolnej interpretacji.
Takie działanie to antyreklama dla hotelu. 00:30, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LucLuc

0 0

Nie wiem, co za prawnika Czardasz znalazł, ale ich argumentacja ,zakładając ,że regulamin z 2013 roku nie precyzuje okoliczności obowiązywania tej umowy cywilnej jaką jest karnet, jest absurdalna, niezgodna z podstawowymi zasadami prawa cywilnego i konstrukcją umowy. De facto posiadacz karnetu powinien móc korzystać z basenu dopóki żyje lub druga strona umowy ma ten basen. Dziwne, Czardasz zawsze wydawał się jednym z bardziej renomowanych hoteli w Płocku, a tu taki klops. Kuriozalna sprawa. 06:00, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WLASCICIEL KARNETUWLASCICIEL KARNETU

0 0

TO MOJ KARNET, GDY GO KUPOWALEM ZAPEWNIONO MNIE ZE JEST BEZTERMINOWY!!! ZE SIE NIE PRZEDAWNIA!!! CO JEST NA NIM JASNO NAPISANE!! MALO Z NIEGO KORZYSTALISMY BO MIELISMY TEZ INDYWIDUALNE KARNETY, JA, MOJA ZONA I DZIECKO CHODZACE TAM DO TEJ PORY NA SZKOLKE PLYWACKA, NA TEN RODZINNY POD TYTULEM "MAMA TATA I JA" WCHODZILISMY MALO RAZY!!!!!!!! WIEDZAC ZE JEST BEZTERMINOWY!!!!! KUPOWALISMY INDYWIDUALNE!!! ONI MNIE CHCA OKRASC!!!!! ONI MNIE TAM ZLE POTRAKTOWALI BYLEM TAM WCZORAJ Z PISEMNA REKLAMACJA TO MI KOBIETA W RECEPCJI BEZCZELNIE Z IGNORANCJA ZYCZYLA MILEGO DNIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TAK NIE FUNKCONUJA HOTELE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CZTERO GWIAZDKOWE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 08:10, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OszukanaOszukana

0 0

Jak taki Czardasz może co chwilę zmieniać zdanie w stosunku do swoich klientów? Też mam ten karnet z 2013 roku - pani dyrektor pod koniec grudnia 2015 powiedziała mi, że jest ważny do końca 2015 r! Po długiej i bardzo nieprzyjemnej rozmowie (a raczej kłótni) z nią udzieliła mi wielkiej łaski przedłużając mi ten karnet do końca stycznia 2016, przy czym skreśliła mi dwa wejścia na karnecie, tłumacząc coś, że teraz sprzedają na 13 a nie 15 wejść! Ale ja kupiłam ten karnet w 2013 roku, a nie miesiąc temu! Więc jakim prawem je skreśliła? Co za bezczelna baba! Teraz widzę że mogę wykorzystać karnet do czerwca, ale co z moimi skreślonymi bezprawnie dwoma wejściami? Kupiłam 15 wejść bezterminowych - tanie nie były - a okazuje się, że mam 13 terminowych? Dobrze, że ktoś nagłośnił sprawę. 08:47, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MelonMelon

0 0

Ale za to do głowy przyszło wam wyłudzac hajs co za zlodziejski kraj AJ waj 09:12, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

artekartek

0 0

też miały bezterminową ważność, a jednak trzeba było je wymienić. Polska to dziki kraj. 10:04, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

taki tamtaki tam

0 0

Karnet był na 15 wejść, a nie na okres. Są w różnych miejscach sprzedawane karnety na miesiąc, na kwartał, półroczne, roczne i takie na wejścia. Ten był na wejscia. Klient zapłacił za 15 wejść, z których ma prawo skorzystać. A skoro na karnecie jest \"niefortunny\" zapis, że karnet nie ulega przedawnieniu to hotel powinien się tego trzymać. 10:08, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

zzzzzz

0 0

Ja też kupiłam niefortunny bezterminowy karnet,po dłuższej rozmowie został wymieniony. Z tym że Pani dyrektor wymieniła mi karnet 15 wejść który miałam, na karnet 13 wejść. Zostałam oszukana na 2 wejścia!!!! Nie cieszmy się tak do końca z tych wymian. 10:24, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

płocczaninpłocczanin

0 0

ten przybytek i niech takie babsko nauczy się po ludzku traktowac klientów.Ale co tam,bogatemu wszystko wolno. 10:25, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

0 0

Mnie też tak oszukali! Ukradli mi dwa wejścia! Już nigdy więcej nie kupię tam żadnego karnetu! Bo co będzie jak kupie a oni nagle powiedzą, że karnet cudownie przestał działać? Niech oddają pieniądze za te dwa wejścia oszuści! 11:52, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktośktoś

0 0

wiem również, że są osoby, które kupiły karnet pod koniec listopada 2015 i wtedy miła pani zapewniała, że karnety są \"BEZTERMINOWE\"!!!!! Niech oddadzą pieniądze tym, którzy chcą zwrócić swój karnet! 11:56, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomeoneSomeone

0 0

Nie rozumiem jakie to ma znaczenie dla hotelu czy pójdę na basen raz do roku czy 5 razy ? Skoro to dla hotelu takie ważne to niech odda pieniądze za niewykorzystane wizyty i po sprawie. W przeciwnym razie jest to okradanie klienta. 12:25, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SprawiedliwySprawiedliwy

0 0

Jeśli Hotel Czardasz byłby normalną firmą to Pani Dyrektor za takie podejście do klientów ii taki numer z karnetami powinna być potraktowana jak te karnety. Powinna jej praca też nie trwać bezterminowo. 17:50, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AleksandraAleksandra

0 0

Moze pani dyrektor powinna sie pozegnac z posada?!!!!! Przeciez tez jest BEZTERMINOWO.
A kierownik hotelu to spi czy tylko w garniturku siedzi przed komputerem???
Traktujcie ludzi tak dalej a beda was opuszczac, juz i tak macie zla opinie jako pracodawcy 22:33, 06.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ViktorViktor

0 0

1. Pani dyrektor nie pożegna się z posadą, bo jest córką właścicieli 08:46, 07.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

byly klientbyly klient

0 0

jak oni teraz bezczelnie kota ogonem na facebooku odwracaja, chcieli w zywe oczy okrasc czlowieka i innych w takiej samej sytuacji, teraz zobaczyli jaki jest odzew na to zachowanie, zygac sie chce jak mozna byc takim butnym i innych tak bezczelnie miec za ulomnych. 09:01, 07.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

była klientkabyła klientka

0 0

Też zostałam oszukana na karnecie a to niby ma być hotel z 4****, żenada. 17:45, 07.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

sewerynseweryn

0 0

zeby mozna bylo nauczyc dziadostwo rozumu. napiszmy na forum o hotelu zeby nikt tam wiecej nie przyjechal. sa tacy pewni siebie szczegolnie dyrektorka z wyboru....dyrektorem sie bywa... oszukuja na czym sie da. basen niby konik dyrektorki...dajcie spokoj. brud w strefie weelnes i spa. jest czysto dla oka. oszusci. 20:09, 09.01.2016

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2016