Zamknij
REKLAMA

Kto na prezydenta? Zapraszamy na pierwszą przedwyborczą debatę

17:00, 13.09.2018 | K.B
REKLAMA
Skomentuj
Fot. Karolina Burzyńska / Portal Płock

Trzy płockie redakcje połączyły siły, aby gruntownie przepytać kandydatów w nadchodzących wyborach samorządowych na prezydenta Płocka. Jeśli macie pytania, będzie to doskonała okazja, aby je zadać uczestnikom debaty.

Debata w Hotelu Herman odbędzie się 3 października, co oznacza, że pozostało 20 dni. W międzyczasie będziemy już wiedzieli, ilu dokładnie kandydatów wystartuje w wyborach samorządowych, ubiegając się o najważniejsze stanowisko w płockim ratuszu (kandydaturę można zgłaszać do komisji wyborczej najpóźniej do 26 września). Na razie możemy wskazać cztery nazwiska: urzędującego prezydenta Andrzeja Nowakowskiego, jako kandydata Platformy Obywatelskiej, miejską radną Wiolettę Kulpę, która będzie ubiegała się o to stanowisko z list Prawa i Sprawiedliwości, kandydata Ludowców, a także radnego miejskiego, Tomasza Kominka. Wspomniane grono, zgodnie z deklaracjami, zapewne powiększy kandydat Kukiz'15, Maciej Dąbrowski. Kandydaci już zostali powiadomieni. Jeśli w międzyczasie ktoś jeszcze zdecyduje się do nich dołączyć, może czuć się wstępnie zaproszony. Przypominamy, że wciąż nie znamy decyzji Litosławy Koper z Sojuszu Lewicy Demokratycznej.

Z pewnością do 3 października kampania rozkręci się na dobre, dlatego trzy redakcje: "Portal Płock", "Gazeta Wyborcza" i "Radiomixx.pl" postanowiły dowiedzieć się od poszczególnych kandydatów, co mają do zaproponowania płocczanom, jaka jest ich wiedza o mieście i co sądzą o niektórych sprawach związanych z naszą "małą ojczyzną". W tym celu Hotel Herman, aby wszystko odbyło się w komfortowych warunkach, użyczy sali zarówno dla kandydatów, jak i dla mieszkańców, którzy zechcą uczestniczyć w debacie. Jeśli jednak ktoś nie będzie mógł przybyć 3 października, a jest nią zainteresowany, zaprosimy do obejrzenia transmisji.

Formuła spotkania jest już gotowa i przewiduje pulę pytań zarówno od mediów, jak i od osób z sali, czy też od kandydatów do kandydatów (ale w jakiej formie i czego będą dotyczyć, to dopiero zdradzimy 3 października). A zaczniemy od klasówki z Płocka, której wyniki zostaną ogłoszone na koniec debaty. Poszczególne części odseparują od siebie krótkie serie tzw. szybkich strzałów. Jeśli ktoś pamięta współorganizowaną przez Portal Płock debatę z kandydatami w Hotelu Herman w 2015 r., powinien kojarzyć nieduże tabliczki z napisem "TAK" lub "NIE", które należy unieść w górę tuż po zadanym pytaniu. Kandydatom za każdym razem będzie przysługiwał określony czas na odpowiedź. Kiedy rozlegnie się dźwięk dzwonka, wypowiedź zostanie przerwana, by zbytnio nie przedłużać całego wydarzenia.

Serdecznie zapraszamy do udziału w przepytywaniu polityków. Pamiętajcie - Hotel Herman w środę 3 października. Początek o godzinie 17.00! Liczymy na Waszą obecność.

Fot. Tomasz Miecznik

(K.B)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (38)

debata debata

10 4

*%#)!& tata! 17:35, 13.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

42 7

Pytanie do Tomasza Kominka; Ile tysięcy ton zboża spalono, SPALACIE w EC czy domach, z inicjatywy czy też aprobaty PSL. Czy to było LUDZKIE ?

Czy u was już nie istnieje przesłanie; ŻYWIĄ I BRONIĄ ..

Wiadomo , susze czy inne klęski.............

ale dla zysku , chcecie zagłodzić Polaków, wywożąc za granicę , gdziekolwiek kto płaci............

masło, sery , jajka........Chiny, Indonezja , kupi 100 % waszej produkcji,

Nie macie żadnego pomiarkowania, że nie wszystko można sprzedać.

Polska to nie obora. Polska to również mieszkańcy.

Muszą i powinni jeść...........

Dla kasy zabijacie zwierzęta futerkowe i podrzynacie gardła krowom w rytm jęczącej muzyki i modłów pogan bez serca i sumienia.

Jakiej nacji służycie? Jaką Obsługujecie?

Ile u was waży kg chleba?

czy macie Świadomość, że TU JEST POLSKA?



17:35, 13.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rzezakrzezak

9 17

Uważaj, zbliża się rytualny ubój baranów - wariat uciekaj, Wisła się pali! - 18:11, 13.09.2018


jaka debatajaka debata

27 6

pamiętam doskonale poprzednią debatę.Nie warta funta kłaków.Pogadają i tak nie spełnią swoich słownych obietnic.Nawet gdyby podpisywali się pod tymi obietnicami to te podpisy warte mniej niż kartka na której się podpisują.Aktualny gospodarz obiecywał dużo w sprawie dywersyfikacji tzw kulturalnych imprez i co......pozostały obietnice. 18:00, 13.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PP

22 1

Pytania tylko od mieszkańców. Jaką mamy pewność, że wybrańcy PP nie będą mieli wcześniej pytań? 18:02, 13.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

znów to samoznów to samo

22 2

1. Idiotyczny egzamin z Płocka - pamiętam ten egzamin z 2014 i co gorsza ten z 2015. Ta formuła nie ma sensu - prezydentmiast ani radny nie musza mięc wiedzy przewodnika po miescie, od niego wymaga sie zupelnie innych kwalifiakcji.
Pamiętam dobrze komentarze na gorąco na temat takiego egazminu niektórych kandydatów:
Jakubiak: gdybym wiedział że to konkurs na przewodników po Płocku to bym przyslał kogos innnego.
W. Czarzasty: - to jakas ABERACJA.
2. Pytania jakie przygotowywaly redakcje były infantylne, naiwne, dotyczyły marginaliów i spraw bez znaczernia dla rozwoju miasta. Czy połączone redakcje nie mogłyby zwrocic sie do mądrych ludzi w Płocku, aby przygotowali sensowne pytania.
3. Moderatorami takiej debaty powinny być osoby z dobrą wiedzą politologiczna, ekonomiczną, socjologiczna, dob=rym wykształceniem ogólnym, doswiadczeniem a ponadto mieć refleks i tzw iskrę bożą. W przeciwnym przypadku będzeimy mieli potwórke poprzednich CIEPŁYCH KLUSEK sprzed lat. 18:30, 13.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkaniecMieszkaniec

33 7

Krótko i na temat niech każdy z kandydatów wypowie sie na poniższe tematy:
1. Stadion dla Wisły
2. Ścieżka rowerowa w stronę Słupna
3. Wchłonięcie Nowego Gulczewa i Trzepowa?
4. Modernizacja istniejącej - w fatalnym obecnie stanie - drogi jako alternatywy dla Wyszogrodzkiej (Żyzna - Nowe Gulczewo)
5. Nowe miejsca pracy (nowi inwestorzy) ?
6. Połączenie kolejowe Modlin -> Płock ?
7. Planowany przebieg szybkiej kolei przez Płock do CPK ?
8. Aquapark ?
9. Trzeci most ? 18:44, 13.09.2018

Odpowiedzi:11
Odpowiedz

OdpOdp

10 23

Droga do Gulczewa i droga do Słupna to mało istotne tematy. Te wsie i połączenia (rowerowe, drogowe) do nich nie są ważne dla Płocka. Bardziej rozsądne wydaje się pytanie dot. poszerzenia granic miasta, w tym właśnie o Gulczewo. Zakładam, że meszkasz we wschodniej części miasta (Podolszyce, Miedzytorze) skoro interesuje Cię tylko Słupo i Gulczewo. 19:35, 13.09.2018


MieszkaniecMieszkaniec

26 0

"Droga do Gulczewa i droga do Słupna to mało istotne tematy. Te wsie i połączenia (rowerowe, drogowe) do nich nie są ważne dla Płocka. "

Mało istotne tematy? Zapraszam w takim razie w godzinach szczytu (porannego i popołudniowego)...żeby skręcić na Imielnicę stoję w korku już w przy OBI !

A swoją drogą ta trasa ma być modernizowana to samego Słupna...a w Imielnicy ma być rondo...tylko dziwne jest to, że nikt nie pomyślał o ścieżce rowerowej w tymtym kierunku przy okazji planowanej modernizacji tej trasy ! Obecnie jest to trasa śmierci dla rowerzystów !
Przy okazji zobacz jak jest z innych stron Płocka ze ścieżkami rowerowymi...można dojechać aż do Łącka czy Maszewa Dużego...więc kolejnym etapem powinno być właśnie to nowe połączenie! 20:59, 13.09.2018


MieszkaniecMieszkaniec

24 0

I jeszcze jedno by nie być gołosłownym, polecam mapkę do wglądu:

http://www.mbpr.pl/user_uploads/image/PRAWE_MENU/PROJEKT%20PZPWM/Transport%201-200%20000.jpg

21:04, 13.09.2018


odpowiadam dzieckuodpowiadam dziecku

9 25

9. Po co ten nowy most, gdzie ma być i kto ma za niego zapłacić?
8. Czy ktos zbadał rynek i popyt na aquapark (wielkośc i głebokosc tego popytu czyli ilosc ludzi skłonnych płacic cenę zapewniająca rentowność inwestycji w aquapark? Kto miałby wybudować i prowadzic ten aquapark? Kto, z czego i w imie czego miałby pokrywac rożnicę między bieżącymi kosztami operacyjnymi (woda, energia, konserwacja i naprawy, personel, spłata kredytu na budowę, amortyzacja, itp) a wpływami z biletów?
7. A jaki wpływ na ewentualny przebieg szybkiej kolei do CPK, o ile zostanie on kiedykolwiek zbudowany i szybka kolej do niego , ma lub moze miec prezydent Płocka lub wójt *%#)!& Po co Płockowi potrzebne połącznie kolejowe z Modlinem? Co wozic ta koleja poniedzy Płockiem a Modlinem? Ile osob z Płocka jeździ codziennie do Modlina? Po co jeździc koleja do Modlina? Ile trwałaby podroz do Modlina koleją JEDNOTOROWĄ z licznymi przystankami po drodze, zależnie od wariantu (jest ich 3 lub 4) jej przebiegu: np Słupno, Bodzanów, Mala Wies, Wyszogrod, Czerewińsk, Zakroczym, Modlin lub w innym wariancie Radzanowo, Blichowo, Bulkowo, Nacpolsk, Strzembowo, Złotopolice-Trębki, Zakroczym, Modlin? Ile tys ton towarow i ile osób dziennie musiałoby korzystac z tej linii aby miała ona ekonomiczny sens?
5. Jak prezydent moze kazac albo skłonic lub ściagnąc inwestora do Płocka? Inwestora nie mozna sciągnąć - to inwestor sam wie najlpiej czego potrzebuuje i wybiera gdzie ma inwestowac swoje zasoby aby przyniosły mu one najlepszy zwort z inwestycji.
3. Zeby wchłonąc Nowe Gulczewo to musiałaby na to wyrazic zgode gmina Słupno a ona nie ma w tym żadnego interesu? Jaki jest interes Plocka we wchłonieciu N.Gulczewa? To same pytania w odnieniu do Trzepowa?
1. Skąd wziąc duże pieniadze (200 -250 mln) na budowę stadionu? Czy miasteczko stać na utrzymywanie klubu zawodowej piłki noznej? Co miasto dostaje za te grube pieniądze, które od lat wydaje na utrzymanie przy życiu drużyny piłkarskiej? 21:24, 13.09.2018


MieszkaniecMieszkaniec

22 2

Odpowiadam zapewne emerytowanemu malkontentowi:
9. Nie od dziś wiadomo, że trzeci most jest planowany w okolicach Winiar m.in. dla wyprowadzenia ruchu w stronę Włocławka z Orlenu i miasta.
8. Tak zabadano i obecnie jest faza analizy...bodajże 3 firmy się zgłosiły zainteresowane budową tego obiektu u nas w Płocku...więc logicznym jest by KAŻDY z kandydatów się i na ten temat wypowiedział. Polecam wizytę w Aquaparku w Kutnie (mieście notabene o połowę mniejszym od Płocka) gdzie ta inwestycja nie zadłuża miasta, a nawet przynosi dochód !
7. Zauważ, że dodałem mapkę co prawda planowanej trasy szybkiej kolei do CPK, ale jest ona planowana w granicach miasta, więc chyba logicznym jest by kandydaci się chociaż na ten temat wypowiedzieli ? Zauważ, że jedna z kandydatek jest z partii rządzącej...a chyba nie można publicznie ot tak rzucać słów na wiatr ;-) ?
A jeśli nawet to te obetnice będą wcześniej czy później rozliczane przez wyborców...

Jeśli chodzi o połączenie z Modlinem (i planowane dalsze przedłużenie do Wawy) to jest ono potrzebne chociażby po to by Orlen swoje śmierdzące cysterny tam puszczał bezpośrednio do Warszawy i miasto PŁOCK miało SENSOWNE POŁĄCZENIE kolejowe ze stolicą, gdzie - UWAGA - pracuje i studiuje WIELU PŁOCCZAN, którzy jeżdżą codziennie tą trasą busami czy własnymi samochodami.
A żeby było jasne ma to być zupełnie nowa linia, gdzie V max będzie większa niż obecnie przy jeździe do Kutna 40-60 km/h.

5. Jak ściągnąć inwestora? Chociażby ulokowaniem trasy S10 przy granicach miasta Płocka, bo jesteśmy swoistym trzecim światem (chyba JEDYNE 100 tyś miasto w PL, które nie ma takiej trasy), jeśli chodzi o takie trasy w okolicach. A przykładem niech będzie wspomniane Kutno (gdzie pracowałem i gdzie w nowowybudowanych fabrykach pracuje już ponad 3000 ludzi !) i zadałem proste pytanie odnośnie lokalizacji fabryki właśnie w tym mieście a nie w Płocku (które inwestorowi się dużo bardziej podobało (notabene był to czas gdzie Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna była i w Kutnie właśnie i w Płocku). Inwestor odpowiedział mi jasno: a gdzie Płock ma lub będzie miał połączenie z autostradą lub najbliższą drogą szybkiego ruchu?

3. No jaki jest interes ? Oczywiście że podatki i nowe tereny inwestycyjne. A poza tym większość z tych mieszkańcow i tak korzysta z dobrodziejstw naszego. Referendum owszem, ale takie same negatywne opinie i obawy były w przypadku wchłonięcia chociażby Gór czy Ciechomic do Płocka.

1. Stadion - owszem zgodzę się - to duża i kosztowna inwestycja, ale zauważ że takiego obiektu brakuje w naszym mieście od dawien dawna by chociażby tworzyć eventy w postaci koncertów, meczy piłkarskich, pokazów etc.
TAK, miasto stać na utrzymywanie klubu zawodowej piłki nożnej...a co za te pieniądze otrzymuje...m.in. popularyzację miasta w całej Polsce czy chociażby selekcjonera piłkarskiej Reprezentacji ;-) Pamiętajmy że klub to m.in. szkolenie młodzieży, obozy, mecze i cała otoczka NAJPOPULARNIEJSZEJ dyscypliny w Naszym pięknym kraju.

Z pozdrowieniami ! 22:03, 13.09.2018


odpowiedź dzieckuodpowiedź dziecku

4 22

bo pytania i argumenty infantylne - gaworzenie dzieciaka bez elementarnej wiedzy o swiecie i ekonomiczni.
Ż A D E N twój argument ZA nie jest merytorczny.
Oczekujesz/wymagasz od prezydenta (obojetnie z której opcji) aby decyował w sprawach w KTORYCH NIE MA NIC DO POWIEDZENIA a tym bardziej nie wolno mu wydac nawet 1 zł na inwestycje poza terenem miasta.
Trzeci most do obslugi Orlenu musialby pzrebiegać poza terenem miasta a wiec prezydent i RM nie maja nic do powiedzenia - musiałaby to być inwestycja centralna. Ponadto musialby w tej sprawie naciskać Orlen - ale NIE NACISKA, bo mu to do niczego nie potrzebne. Dobrze mu jak jest, jest obslugiwany przez PKP i to broszka kolei czym i po czym oraz którędy wozi.
To samo z S-10, to inwestycja centralna, przebieg i parametry drogi należa do decyzji planisty centralnego - prezydent i RM maja w tej sprawie do powiedzenia tyle ile .......albo mogą sie pomodlic .
Kolej do Modlina to był tzw pomysl wyborczy w 2014 dla naiwnych,NIE REALNY OD SAMEGO POCZATKU I NIGDY NIE BEDZIE ZREALIZOWANY BO NIE MA SENMSU EKONOMICZNEGO, ale przynęta zostala zlapana przez durniow i dzieciarnie. Ty tez pie. przysz o dojazdach do W-wy przez Modlin - zapoznaj sie z rozkladem jazdy, szybko ci odejdzie ochota na jazdę.
O sciąganiu inwestorow nie chce mi sie gadac - zreszta sam sobie odpowiedziales, oni są nioe do sciagniecia, oni sami wybieraja gdzie pójśc a gdzie nie.
To samo o stadionie - nie moge juz sluchac bredni o promocji światowej i bzdetów o trenerze.
O aquaparu - nie podawaj przykladu Kutna, tylko odpowiedz na postawione pytania - to jest elementarz i punkt wyjscia do decyzji inwestycyjnych. Ja swoich pieniedzy w ten pomysl nie włożyłbym , bo to w Płocku nie ma szans zarobic na siebie bez dotacji. Mam nadzieje że pojawią sie przepisy, ktore bedą zabranialy dotowa nia rozrywki, tak rozrywki.
Ciagle wracasz do aneksji Gulczewa - to lepiej pójsc dalej i przyłączyć od razu cale gminy Slupno i Radzanowo oraz Biala a nawet miasto Nowy Dowór z lotniskiem w Modlinie, S-10, S-7 i linia szybkiej kolei E-65 - wplywy z podatków bylyby jeszcze większe.
Nie chce mi sie nawet gadać na temat tych twoich POBOZNYCH ŻYCZEŃ , a jak którys z kandydatów będzie to znaczy że jest kopmpletny dureń. 23:06, 13.09.2018


MieszkaniecMieszkaniec

23 1

Uuuuuu widzę że trafiłem w czuły punkt, skoro ostentacyjnie próbujesz zakończyć dyskusję i nawet nie próbujesz wypowiedzieć się na kontrargumenty w powyższych sprawach. Ale to nic...przecież dla Ciebie na pewno ważniejsza jest rewitalizacja Starówki, a to właśnie dzięki LOBBOWANIU za m.in. takimi centralnie i regionalnie planowanymi inwestycjami to miasto nie stanie się miastem starych ludzi i róż !!!

I Kutno jest tu absolutnie NAJLEPSZYM przykładem, gdyż jeśli nic nie zrobimy to za powiedzmy kilkanaście lat Kutno rozrośnie się - dzięki, a co!, PODATKOM - od nowych fabryk i bliskości autostrad, do pokroju Naszego miasta !

Powiadasz, że nie wolno przyszłemu prezydentowi nie wolno wydać ani 1 zł na inwestycje poza terenem miasta...a czy planowane drogi lub pociągi do CPK i Torunia/Bydgoszczy/Szczecina czy wspomnianego Modlina i Wawy nie mają być w granicach miasta ? Proszę spójrz na mapę, którą podesłałem !

Nie upieram się co do trzeciego mostu, proszę by tylko poruszono ten temat jak i inne wymienione przeze mnie w poście.

Modlin Modlin...skoro tak Cię on boli to może chcesz jeździć do Radomia jako najbliższego lotniska ? Sam sobie odpowiedz...

Inwestorzy to podatki, skoro tego nie potrafisz zrozumieć że tacy oczekują bliskości drogi chociażby szybkiego ruchu to nie wiem jak mam do Ciebie trafić...chyba, że 500+ dla Emerytów zamydliło ludziom trochę oczy ;-)

To samo tyczy się stadionu...zobacz ile miast w PL chciałoby mieć swoje druży w NAJWYŻSZEJ klasie rozgrywkowej w tym kraju. Przypadek? Nie sądzę !

Jeśli chodzi o Aquapark to odpowiedz dlaczego Kutno jest złym przykładem ? A odpowiedając na Twoje pytanie to poczekajmy jakich informacji udzieli obecny Prezydent, gdyż niektóre dane i analizy nie są podane do publicznej wiadomości i wciąż nie wiemy jak ten obiekt ma być dofinansowany przez Urząd Miasta.
A skoro w takim Kutnie się udało to dlaczego u nas nie ma to racji bytu? Proszę o merytoryczne uzasadnienie a nie czcze gadanie...

Tak wracam do aneksji Gulczewa czy Trzepowa bo to naturalne w przypadku ROZWOJU MIASTA i nie po to miasto budowało wewnętrzną obwodnicę za ciężkie pieniądze, by ewentualne nowe miejsca pracy powstałe w jej okolicy szły właśnie do Trzepowa czy innych okolicznych gmin!

Jeśli chodzi o Gulczewo to jest analogiczna sytuacja...dlaczego po jednej stronie drogi jest Imielnica, a po drugiej Nowe Gulczewo, gdzie i tak dzieci z tej okolicy korzystają ze szkół czy przedszkoli WŁAŚNIE W PŁOCKU (meldunek u dziadków w mieście czy podobne chore akcje).

Pobożne życzenia powiadasz? OK, jest - póki co demokracja i wolność słowa - więc możesz się ze mną w pewnych kwestiach nie zgadzać, ale sprawa wygląda tak...że jeśli nie będziemy patrzeć i lobbować w obecnym/przyszłym rządzie o dodanie PŁOCKA do tak ważnych rzeczy jak komunikacja krajowa to za kilkanaście lat to miasto się wyludni i nie będzie już nawet 100 000 mieszkańców...ale co Ty możesz wiedzieć...ważniejsza jest przecież cisza na Starówce czy Filharmonia, nieprawdaż?

PS. Nie, nie jestem już od 40 lat dzieckiem :)

Mimo wszystko pozdrowienia! 23:45, 13.09.2018


Dyskwalifikacja stadDyskwalifikacja stad

5 14

Stadion został już zdyskwalifikowany !!!!
Zdyskwalifikowali go sami samorządowi pomysłodawcy bo "modernizując ulice" zwęzili je i nie ma możliwości zapewnienia tam bezpieczeństwa i płynności ruchu!
Dla 15000 widzów trzeba zapewnić dojazd i ODJAZD a więc parkingi powinny mieć zdolność do zaparkowania około 250 autokarów i 1000 samochodów osobowych a ulice do przejazdu takiej dużej ilości środków transportu!
Nie będzie idioty żeby taki stadion w tym miejscu zaakceptował !!!! 09:31, 14.09.2018


marzenia marzenia

1 13

malego chociaż wyrosniętego chłopca o wielkim świecie i wspaniałych zabawkach.
Co do mapki : papier wszytko przyjmie, ile ja pieknych mapek okolic Płocka już widziałem, "najfajniejsze", najbardziej odjechane były te autorstwa płockich wizjionerow w rodzaju Cityman czy wizjoner VIA -drogowiec, który widzi nawet 6 mostów obsługujących Płock - mozna te mapki znaleźćna FB.
Nie mam czasu na "dyskusje" na infantylnym poziomie, nie chce mi się nawet gadać. Pretendenci do prezydentowania lepiej żeby nie bredzili bo sie ośmieszą.
11:15, 14.09.2018


MieszkaniecMieszkaniec

14 0

Zabolało Cie zabolało...skoro nie masz żadnego argumentu i trafnie obstawiłem, że jesteś emerytem...polecam na przyszłość nie obrażać osób o innych poglądach i pomysłach :)

Ale fakt, najlepiej siedzieć, nic nie robić i ciągle na wszystko i wszystkich narzekać! :)

Szkoda mi takich ludzi jak Ty...bo właśnie przez ludzi z klapkami na oczach to miasto prędzej czy później się wyludni...zresztą WSPOMNISZ kiedyś moje słowa! 12:19, 14.09.2018


marzycielmarzyciel

4 4

Nowe wybory, to nowa szansa dla Płocka. Płock potrzebuje lepszego prezydenta niż tych co ostatnio mieliśmy! Może Dąbrowski?
15:02, 14.09.2018


WyborcaWyborca

24 2

Nie interesuje mnie wynik debaty. Wybiorę sam oceniając nie gadkę ale osiągnięcia i przygotowanie do zarządzania miastem.
Płock potrzebuje menadżera a nie amatorów, którzy improwizują! 18:49, 13.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JointJoint

22 9

Jedno pytanie do mieszkańca nowych rumunek, o ile wzrosło zatrudnienie w ratuszu przez te 8 lat ? Konkretnie w liczbach. Tylko prosze nie kitować o jakichś nowych zadaniach itp. 20:14, 13.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jeszczejeszcze

5 1

Jeszcze i tak NIE wszyscy z rodzin i z koalicji jej nie otrzymali! 09:17, 14.09.2018


xxxx

25 16

Mieszkaniec20:59, 13.09.2018 SAMI WIDZICIE , ŻE TRAMWAJ BY POMÓGŁ . Co kilka minut jak w innych miastach.

Nadal Vipy i inne twory kandydackie nie chcą zbudować kolei Płock Modlin. DOPIERO WTEDY MIASTO OŻYJE. 21:09, 13.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

powiaTOWY ELEKTORATpowiaTOWY ELEKTORAT

8 2

Wybierzcie Kominka, a zobaczycie, ile ukradl zgorzel 22:11, 13.09.2018


transportowiectransportowiec

8 11

Tramwaj to totalna bzdura dla Płocka! 09:18, 14.09.2018


He he3He he3

7 2

Szkoda że w debacie nie bierze udziału nasz czytelnik ona tyle wie i wszystko widzi zenada 11:18, 14.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

xxxx

16 5


Pytanie do kandydatów na listach SLD, PO i podobnych;

PP prowadzi akcją ppolską. . Na żądania kasowania wpisów
Ludzi działających w zorganizowanej Grupie otaczanych osłoną prawną, przez płockie Organa Państwa, milczeli i nic nie kasowali. NIE KASUJĄ.

Ww., atakują w sposób szczególnie obelżywy, KK, Ks. Biskupa, Senatorów...W. Kulpę....

mnie OMPN ????..pomawiają , kłamią, niszczą Dorobek 40 lat pracy dla Ochrony Pamięci Polaków i polskich Bohaterów,

????? czy wstawianie opisów porównujących

POLSKIE WOJSKO ? NA MISJACH ZAGRANICZNYCH

DO GESTAPO - SS????.

POLSKIE WOJSKO OBRONY TERYTORIALNEJ

,ZNIEWAŻANE I WYŚMIEWANE, non stop,

????..publikowanie oszczerstw na ŻOŁNIERZY

NIEZŁOMNYCH , POMAWIAJĄC DO WSPÓŁPRACE Z
GESTAPO????CYTAT;

7. ??????.patryota z mózgiem
10 godzin temu
Kuminek razem z Pulpą zaraz nam zafundują kilka ulic ?Wyklentych? z faszystowskiej zbrodniczej organizacji współpracującej z GESTAPO, słynnej NSZ . PetroNews .- koniec cyatu.



Przyniesie SLD oczekiwane głosy w Wyborach?

Czy pisanie na PP o możliwym ataku na xx w mieszkaniu.

Zamordowanie przez Izraelskie Służby Specjalne MOSAD,

Przyniesie oczekiwane głosy Wyborców na rzecz SLD?

Czy kandydat W.H., ma jakikolwiek związek z Grupą 8. Działającą w ramach PP ( patrz wyżej, że nie kasują zbrodniczych wypowiedzi?) i podsuwaniem zamysłów ataków Służb Specjalnych Izraela, na Polaka?


Czy ww działalność Grupy 8, zwiększy ilość głosów na SLD?

Czy kandydaci; Litosława Koper, Wojciech Hetkowski " Łukasz Stawicki, Zygmunt Buraczyński, Bartosz Leszczyński, Krzysztof Blinkiewicz?.
Stanęli kiedykolwiek w obronie prześladowanego
WOJSKA POLSKIEGO?
Czy kiedykolwiek odcięli się, potępili zamysły publikowane na PP od stosowania Mosadu do walki z Polakami?

Czy kiedykolwiek potępili prześladowania na PP,
czynione jako walka z Kościołem Katolickim, NISZCZENIE Opiekuna Pamięci Narodu Polskiego?
Nie znali, nie widzieli ? nie słyszeli?
czy to przyniesie IM GŁOSY WYBORCÓW?
Uważam, że MY Polacy jesteśmy związani Jednością z BOGIEM HONOREM OJCZYZNĄ, przez cały czas istnienia Polski.
I już tak na zawsze zostanie.

Wielokrotnie daliśmy dowód Miłości do Ojczyzny, walcząc w Jej Obronie i utrzymanie Niepodległości

Z odrazą widzimy prześladowania NARODU POLSKIEGO WE WŁASNYM KRAJU.
Wyraźnie widać Polskę podzieloną na dwuwładzę.
To jest niedopuszczalne.
Nie ma ochrony Prawnej prześladowanych Polaków.

Przegracie Wybory. Musicie się podporządkować Konstytucji i Prawu panującemu w Polsce.
11:39, 14.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

słupnosłupno

6 6

Przyłączenie całej gminy słupno
do Płocka
większe podatki dla miasta
Większy rozwoj dla mieszkańcow
Plocka i całej gminy słupno 16:27, 14.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niktnikt

4 4

wygra ten co powie jasno i dobitnie że to nie Radziwie przyłączono do Płocka tylko Płock do Radziwia a teraz najważniejsze - tramwaj w tunelu pod Wisłą i po Parowie a Morka wreszcie portem dla zbiornikowców natomiast na lotnisku kosmodrom 08:15, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekawaciekawa

3 8

dyskusja się wywiązała pomiędzy mieszkańcem i odpowiadam dziecku . Tak się składa że obu dyskutantów znam osobiście chociaż odnoszę wrażenie że mieszkaniec nie rozpoznaje "odpowiadam dziecku " . Parę słów ode mnie . Czy starówka powinna być cicha ? Tak bo to jeden z warunków aby ludzie tam chcieli mieszkać a bez zamieszkiwania nie będzie jakiejkolwiek rewitalizacji i starówka się będzie rozpadać .Kolejna rzecz Płock miastem emerytów i róż jak przed budową MZRiP. NIe widzę w tej perspektywie nic złego a wręcz uważam że perspektywa zwijania miasta powinna być brana pod uwagę chociażby dlatego iż jego rozwój napotkał zdaje się na bariery nie do przebycia. Linia kolejowa do Modlina i Warszawy -paradoksalnie taka linia przyczynia się do prowincjonalizacji co jest udziałem wielu miejscowości położonych przy trasie Kutno Warszawa czy linii WKD. Akurat Modlin z tym swoim lotniskiem to nie jest wystarczający powód aby kolej robić. "Ściąganie inwestorów" - to jest akurat błędne podejście bo inwestor nie dziecko i sam wie najlepiej , nie trzeba go więc ściągać, prowadzić za rękę ani zachęcać czymkolwiek , nie trzeba też produkować dla niego przewodników , informatorów ani tworzyć parków ani stref . Oczywiście że słabe skomunikowanie miasta jest dla inwestora argumentem na nie ale też trudno oszacować jak bardzo przybyło by inwestycji przy lepszym skomunikowaniu . Uważam jednak iż trasa Płock Warszawa powinna być jeśli nie *%#)!& to przynajmniej poszerzona do klasy krajowej 10 bo to co jest to dziadostwo sprzed pół wieku z hakiem . Uważam również iż w Płocku nie przybędzie inwestycji nawet gdyby obok leciała autostrada ponieważ miasto osiągnęło bariery rozwoju w innych niż komunikacja aspektach , bez omawiania krótko-mieszkalnictwo, jakość życia, demografia, zasoby ludzkie , kultura , środowisko. Chłopcy się też mocno pokłócili o stadion - piłka zawodowa jest miastu potrzebna jak psu piąta noga i finansowanie tegoż przez mieszkańców to zwykłe przestępstwo , podobnie zawodowa piłka nożna to w zasadzie działalność przestępcza. Liczba i wpływ kibiców np na wynik wyborów są przesadzone i demonizowane. Próba włażenia im w d... przez wszystkich jest wynikiem niewiedzy co do prawdziwej ilości, wpływu i znaczenia . Kwestia trzeciego mostu - jestem za i widzę uzasadnienie jak zmiana kierunku transportu produktów PKN co jest istotne w aspekcie bezpieczeństwa , dokończenie logiczne obwodnicy .Aquapark -zdecydowanie fanaberia wobec realnych potrzeb i problemów mieszkańców , chociaż nie powiem przyjemnie by było skorzystać. Pomysł z gatunku port lotniczy albo tor wyścigowy na Radziwiu. Gdyby takie rzeczy miały sens ekonomiczny to chętnych byśmy po prostu nie powstrzymali. Problem dróg, ścieżek i komunikacji w ogóle ze strefami okolicznej suburbanizacji. Zjawisko to jest zjawiskiem negatywnym świadczącym o degeneracji funkcji zamieszkiwania w ośrodku centralnym i to na jej przywrócenie powinny iść największe środki a nie na dogodzenie tym co się wynieśli pod miast bo w centrum się nie da normalnie żyć. Należy ten trend odwrócić a nie go utrwalać. Poszerzanie granic o sąsiednie gminy to numer w stylu Gierka który Dąbrowę Górniczą uczynił w ten sposób największą gminą w Polsce .Niedawno w Płock zaprezentowano rozwiązania komunikacyjne które pojawią się w związku z budową CPK. Gdyby zostały zrealizowane to będzie szansa dla Płocka która się trafia raz na sto lat . Osobiście wątpię czy CPK kiedykolwiek powstanie . Obiektywnie nie ma też pewności że gdyby te inwestycje powstały to miałoby to jakiś zasadniczy wpływ na tak zwany rozwój miasta. Na jakość życia tak owszem ale pamiętajmy też na jakość życia tej już dużo mniejszej społeczności Płocka bo demografii się nie oszuka . Swoją drogą dziwę się że się tyle chrzani o miionach na stadion a nikt się nie zająknie o przywróceniu do życia i rozwoju ( tak ! Rozwoju!) biblioteki Zielińskich jedynej publicznej biblioteki mogącej służyć mieszkańcom, uczniom i studentom. To jest miara upadku cywilizacyjnego miasta i z tego nie wydobędą nas żadne spektakularne inwestycje. I to jest po części wynik mentalności tych wszystkich *%#)!& , absolwentów wyższych szkół gotowania na gazie którym wtłoczono w półmózgi hasło "gospodarka durniu" będące w istocie powieleniem marksistowskich bzdetów o gospodarce jako bazie i nauce i kulturze jako nadbudowie. Tymczasem jednak bez nauki i kultury jakakolwiek gospodarka jest nie do pomyślenia ze względów, że się tak wyrażę fundamentalnych . 11:01, 15.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KlonKlon

1 7

To chyba mój klon napisał! Nie mam nic do dodania ani ... ujęcia! 18:26, 15.09.2018


teżteż

5 2

tak myślę.Popieram w pełni twoją wypowiedz.Jeden jest problem.Nie z wypowiedzią tylko jest problem czy w Płocku mamy takich wizjonerów co zrozumieli ten tekst.Jeśli osoba od strategicznego rozwoju chrza.ni, że filharmonię najlepiej wybudować na Nowym Rynku to czas najwyższy .......powiedzieć tej osobie - żegnamy.Czy tak się stanie.Zobaczymy. 23:31, 16.09.2018


MieszkaniecMieszkaniec

6 1

Internet to potężne narzędzie, ale żeby zaraz uzurpować sobie znajomość z dwoma anonimowymi użytkownikami to już lekka przesada :)))

Odpowiem na Twoje słowa:
Nigdzie nie napisałem, by pomijać Starówkę...ale co miasto ma z tym zrobić? Kupować je od prywatnych właścicieli - za grubą kasę (nie tak dawno oferta publiczna za prawie 10 mln zł) !?!

Płock miastem emerytów...cofnij się w czasie jakieś powiedzmy 20 lat...w Kutnie nie było ABSOLUTNIE nic poza peronami i pociągami...chcesz by to miasto tak wyglądało za naście lat?

Bez perspektyw dla młodych i rozrywki dla mieszkańców ? OK, skoro tak...to za ten czas miasto będzie miało grubo poniżej 100 000 ludzi i wtedy będzie płacz i lament dopiero jak okolica nam odjechała ! ! !

Modlin i kolej...skoro chcesz jeździć i latać z Radomia (niskokosztowe linie "mają" przenieść się właśnie tam) to nie wiem jak do Ciebie trafić? Modlin to dla obecnego Marszałka oczko w głowie więc nie pozwoli go zaorać....tym bardziej powinniśmy wykorzystać szansę i mieć NORMALNE połączenie kolejowe do Wawy...gdyż CAŁA POLSKA się z nas śmieje z tego tytułu...ogromny kombinat=wiele cystern puszczanych na tory a połączenia normalnego brak !

Dla przykładu...będąc na nowym dworcu Łódź Fabryczna chciałem dojechać do naszego miasta, pytam w okienku o możliwości i czas podróży. Odpowiedź zwaliła mnie z nóg: 5h przez Warszawę !!!!!! Super wycieczka krajoznawcza i co się dziwić że obecnie NIKT w naszym mieście nie korzysta z tego środka lokomocji.

Mówisz, że inwestorów nie da się ściągnąć? To dlaczego Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna w Kutnie święci suksesy i rośnie tam fabryka za fabryką? Zrozum, że ulgi...tymczasowo niższe podatki to dla miasta jest TLEN.

Co do trasy Płock -> Wawa to jak najbardziej się z Tobą zgadzam...to jest najważniejsza w tej chwili kwestia i zatwierdzona modernizacja w tej chwili aż do Wyszogrodu NIC NIE ZMIENI...to nadal będzie T Y L K O niszowa droga krajowa, więc absolutnie KONIECZNYM jest wytyczenie trasy S10 jak najbliżej NASZEGO MIASTA !!!

Stadion...temat rzeka...ale on po prostu MUSI POWSTAĆ by to miasto się nie UWSTECZNIAŁO i cała POLSKA się z nas nie śmiała jaki to wspaniały pamiętnik czasów PRL !

Trzeci most w okolicach Winiar...już tam jakieś pisma poszły nawet z UM do KPRM, więc kto wie? Skoro potrafią zatwierdzić nowy most w takim Czerwińsku to dlaczego nie u nas ?

Aquapark to nie fanaberia tylko naturalny obiekt, który będzie służył pokoleniom...no chyba że chcesz jeździć do Uniejowa czy powstającego pod Mszczonowem Park of Poland (otwarcie już w 2019 - polecam pogooglować :) ) ?

Suburbanizacja to trend światowy i tego nie uda się zatrzymać w Ż A D N Y M miejscu na świecie....ludzie chcą pracować w mieście a w domu mieć ciszę i spokój...a tak poza tym to dziwisz się ? 1m3 wody w Płocku kosztuje prawie najwięcej w całym woj. mazowieckim !
Nie pisałem o poszerzeniu gminy m. Płock o całe okoliczne gminy, a tylko o jej skrawki i naturalne miejsca rozwojowe (Nowe Gulczewo, Trzepowo etc.). Ścieżka rowerowa MUSI powstać aż do Słupna, gdyż po prostu wstydem jest, gdzie praktycznie z każdej strony takie połączenie już jest, a w przypadku modernizacji głównego połączenia drogowego ze Stolicą, ktoś o czymś tak ważnym zapomniał !!!

Jeśli "Prawi i Sprawiedliwi" wygrają najbliższe wybory to CPK powstanie kosztem właśnie zaorania Modlina/Łodzi/Okęcia, więc to dla miasta z jednej strony szansa jak i problem...ciężko to ugryźć...ale już sam fakt wytyczenia szybkiej kolei jest dla naszego miasta niesamowitą szansą...pomyśl - chcesz jechać do Szczecina/Gdańska/Wawy w normalnym czasie jako alternatywą dla samochodu? PROSZĘ BARDZO !

Biblioteka Zielińskich niestety już umarła...pogrążyła ją cyfryzacja i chociażby możliwości Googla itp. które indeksuje całe książki (!) dostępne publicznie w internecie ! Abolewam, bo sam z niej korzystałem...ale to trup, którego nie warto ruszać !

Na sam koniec jedna rzecz: nie jestem związany z żadnym kandydatem...to moje subiektywne opinie...a każdy może mieć inne...nie mniej NIE ZAZDROSZCZĘ kandydatom, bo - ktokolwiek wygra - nie będzie miał po prostu lekko.

Jak to mówią w przysłowiu: jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził :)))

Pozdrawiam 08:36, 17.09.2018


xxxx

9 0

Słowa, słowa, słowa............

Kolej do Modlina , Włocławka - zagrożeniem cywilizacji i rozwoju Płocka? Nieprawda........

ciekawa11:01, 15.09.2018 .... przywróceniu do życia i rozwoju ( tak ! Rozwoju!) biblioteki Zielińskich jedynej publicznej biblioteki mogącej służyć mieszkańcom, uczniom i studentom. ................

Zła Idea..............barbarzyńscy przejęli Majątek i Zbiory Szlachetnych Założycieli........

Od tego momentu TNP było w niewoli potomstwa Szeli.

Klamanie , sławienie Systemu władz powojennych. Wyczyszczanie Z Dziejów Płocka Historycznych faktów z 20 r.

Cała Postawa Obywatelska Płocczan od czasów Komisji pomagającej więźniom w czasie Powstania Styczniowego i okresu Obrony Płocka przed Rosjanami 18 - 19 sierpnia 20r.,

NIE ZAISTNIAŁA W DZIAŁALNOŚCI NEO TNP.

JAKBY CI WSZYSCY GODNI LUDZIE, BOHATERZY, W OGÓLE NIE ISTNIELI.


Słowa, słowa, słowa............

Kolej do Modlina , Włocławka - zagrożeniem cywilizacji i rozwoju Płocka? Nieprawda........

ciekawa11:01, 15.09.2018 .... przywróceniu do życia i rozwoju ( tak ! Rozwoju!) biblioteki Zielińskich jedynej publicznej biblioteki mogącej służyć mieszkańcom, uczniom i studentom. ................

Zła Idea..............barbarzyńscy przejęli Majątek i Zbiory Szlachetnych Założycieli........

Od tego momentu TNP było w niewoli potomstwa Szeli.

Klamanie , sławienie Systemu władz powojennych. Wyczyszczanie Z Dziejów Płocka Historycznych faktów z 20 r.

Cała Postawa Obywatelska Płocczan od czasów Komisji pomagającej więźniom w czasie Powstania Styczniowego i okresu Obrony Płocka przed Rosjanami 18 - 19 sierpnia 20r.,

NIE ZAISTNIAŁA W DZIAŁALNOŚCI NEO TNP.

JAKBY CI WSZYSCY GODNI LUDZIE, BOHATERZY, W OGÓLE NIE ISTNIELI.

***

DWAJ WIZJONERZY ROBOTNICY PANA BOGA;
Prezydent M .Płocka - Wojewoda Płocki - Andrzej Drętkiewicz
Nadburmitrz M.Darmstad - Günther Metzger

Cytat???.. Bóg doświadcza ludzi, który kochamy, lubimy, szanujemy.

W 1994r byłem radnym Miasta Płocka i gościliśmy w Darmstadt.
Tak się stało, że Nadburmistrz Darmstadt, Günther Metzger, Jego Żona i tłumaczka Krystyna von Schuttenbach, pozyskali serca płocczan. Ale to nie koniec...... Nad nimi była Opieka Opatrzności Bożej.
Czyści Duchowo , Kochający Ludzi.

Pan Günther Metzger w imieniu Miasta Darmstadt, ofiarował dla Płocka, Pomnik Prze strogi przed Totalitaryzmem.
Niżej widzimy uroczystość Pamięci, zorganizowaną przez Opiekunów Miejsc Pamięci Narodowej i szkołę krawiecką. przed Pomnikiem Przestrogi, w duchu pojednania Polsko - Niemieckiego.
Młodzież szkolna chętnie słuchała o celu i Intencji postawienia pomnika w Płocku. Pomimo deszczu, uczniowie Płockiej szkoły ?Igełki?, nie rozchodzili się ....

Spełnieniem POTRZEBY Łączności Pojednania obu Narodów, jest Instytucja DOMU DARMSTAD, wspólne przedsięwzięcie, Nadburmistrza Guntera Metzgera i Prezydenta Andrzeja Drętkiewicza.

Odszedł Człowiek wielkiego formatu. Rozdał siebie w całości. Św. Franciszek współczesnych czasów. Szanował każdego, wysłuchiwał i pomagał. Skromny i nie dbający o profity. Realizował szereg przedsięwzięć o których wie, niewielu...

Istniejący Dom Darmstadt, to Jego pomysł i wspólna realizacja z Nadburmistrzem Partnerstkiego Miasta Darmstadt, Gunterem Metzgerem.

Przyjaźnili się. Mieli taką samą osobowość. Wiara i Człowiek. Altruizm na miarę obecnie niespotykaną . Obaj są już u Pana. Dalej się przyjaźnią i Patronują naszym poczynaniom.

ZOSTAWILI DZIEDZICTWO PONADCZASOWE.
ŚWIADOMOŚĆ KONIECZNOŚCI WSPÓŁŻYCIA SĄSIADUJĄCYCH Z SOBĄ OBU NARODÓW, POMIMO ODWIECZNEGO TRAGIZMU WROGOŚCI I ZBRODNI DOKONYWANYCH PRZEZ NIEMCOW.
Ww ZBUDOWALI FUNDAMENT POJEDNANIA TAK MARNOTRAWIONY PRZEZ WSPÓŁCZESNE NIEMCY.
***
Jak i czy Płock wykorzystał

SZANSĘ DOBRA, JAKIE ZAISTNIAŁO W OPIECE OPATRZNOŚCI BOŻEJ?
Niestety - POLACY utracili Niepodległość.
IDEA DOBREGO WSPÓŁISNIENIA NARODÓW POD PATRONATEM BOGA
PRZERAŻAŁA IMIGRANTÓW ,
NIEZDOLNYCH DO INTEGRACJI Z NARODEM, KTÓRY ICH PRZYĄŁ DO SIEBIE?.
Od roku 1976 po 1981 r. 1989, 2011 r do czasów obecnych?..

Niepamięć Jest Zagładą Pamięci



KAZANIE KS. MARIANA LIPSKIEGO
KOPIEC BRATNIA MOGIŁA 20R.
18.08.1991R.

WIDAĆ JEDNOŚĆ KRZYŻA PONAD NAMI I TO JEST DOBRE
ROZWAŻANIA O OJCZYŹNIE
KSIĘDZA KANONIKA - MARIANA LIPSKIEGO


Krzyż jest znakiem zwycięstwa. Znakiem cierpienia. Tym Krzyżem naznaczone są dzieje naszego Narodu, od z góra tysiąca lat. Ten Krzyż stanął na polskiej ziemi. Ten Krzyż był stawiany tam, gdzie dokonywały się wielkie poświęcenia. Zawsze stanął na grobach żołnierzy. Ten grób jest również korzeniami naszej historii i naszej przeszłości.

Krzyż w swojej historii przed Chrystusem, był narzędziem tortur.
Dla Żydów, był to znak sprzeciwu, znak bluźnierstwa dla Boga.
Było to głupstwo.

Dla nas wierzących, kiedy Chrystus wziął to, co było upodlone i przez swoją niewinność i przez swoją ofiarę życia, cierpienia, uświęcił i zwyciężył zło ? dobrem i dał tę Moc Kościołowi a więc swoim wyznawcom Moc zwyciężania zła Dobrem.

Krzyż stał się naszym godłem.

Dlatego też i w godle polskim był krzyż, ten, któremu zawsze się sprzeciwiano.

Któremu zawsze się sprzeciwiali ci, którzy albo nic nie mieli z naszym narodem, albo przysługiwali się złu. Tak było w przeszłości, tak również jest i dziś. Ci sami, tak boją się tego Krzyża. Krzyża w godle naszego narodu

Dziwna rzecz. Krzyż dla nich jest znakiem sprzeciwu. I takim pozostanie, dopóki ten sprzeciw nie zostanie z nich usunięty, dopóki nie wrócą do tego narodu, który Bóg wybrał a później Chrystus ustanowił, że wszystkie narody weszły. I ten naród sprzeciwiający się temu Krzyżowi wejdzie ale dopiero, kiedy spadnie wszystka krew, kiedy skazywali Chrystusa na śmierć przed sądem Piłata.

Krzyż w swojej historii przed Chrystusem, był narzędziem tortur.
Dla Żydów, był to znak sprzeciwu, znak bluźnierstwa dla Boga.
Było to głupstwo. Dla nas wierzących, kiedy Chrystus wziął to, co było upodlone i przez swoją niewinność i przez swoją ofiarę życia, cierpienia, uświęcił i zwyciężył zło ? dobrem i dał tę Moc Kościołowi a więc swoim wyznawcom Moc zwyciężania zła Dobrem.
Krzyż stał się naszym godłem.


To też zapowiedź zwycięstwa. Zwycięstwa Dobra nad złem. A jednocześnie danie przykładu całemu światu, jak Polska zło zwyciężała Dobrem. Nie na polu oręża, chociaż i takie mieliśmy wielkie osiągnięcia, ale przede wszystkim na polu ducha.

To przecież dzięki Duchowi, dzięki Wierze, dzięki zjednoczeniu z Chrystusem i dzięki tej ofierze, jakąś my składali w jedności z Chrystusem, Jego Krzyżem, zwyciężyliśmy potęgę krzyżacką, która się w proch rozsypała. Dzięki również tej wierze i jedności z Chrystusem, z Kościołem, zwyciężyliśmy zło, jakim była carska Rosja, sprawczyni naszych udręk i rozbiorów, gdzie w morzu własnej krwi, zatopiła się w 17 roku. Jesteśmy również dziś świadkami, jak na naszych oczach dokonuje się również zwycięstwo, dzięki Polsce. Nie na polu oręża ale również na polu ducha.

To przecież SOLIDARNOŚĆ polska, która w tych czasach najtrudniejszych się rodziła i która niczyjej krwi nie przelała, chociaż własną poświęcała, jak Chrystus. I również to zwycięstwo nastąpiło. Wiemy, że różne siły w tym działały w zniszczeniu komuny.

Nie tylko te siły prawdziwe, Boże, duchowe. Komuna obróciła się przeciwko jej twórcom. Ci, którzy ją założyli i później umacniali na naszej ziemi polskiej. Dlatego tez ci sami założyciele tego, przeszli do opozycji, weszli do polskiej SOLIDARNOŚCI, jak rak, który wchodzi w zdrowy organizm.
Oczywiście nie mogło to być bez skutku i dziś to widzimy. Że tym ludziom i dziś Krzyż przeszkadza. Są w dalszym ciągu, są tym sprzeciwem znaku Chrystusa i Jego Krzyża zbawczego.

Kościół katolicki w Polsce, cały czas był zjednoczony z narodem. Od tych czasów najtrudniejszych aż po nasze czasy.
I zawsze kościół katolicki cierpiał wtedy, kiedy cierpiał naród.


Ci sami ludzie z judaizmu, ani słowa nie powiedzą przeciwko rabinowi żydowskiemu. U siebie nie walczą o oddzielenie władzy świeckiej od duchowej. U siebie nie walczą o aborcje. Tam jest wszystko - jedność, tam nie ma rozdzielenia.


Ale ci sami ludzie spełnili w przeszłości i na razie spełniają okropną rolę. Począwszy od wszystkich powstań, ileż było zdrad, ileż wysługiwano się obcym mocarstwom.

W 39 roku też przecież, jak było, to wiemy. Kto witał najeźdźcę ze wschodu. Kto wydawał polskich rannych żołnierzy.

Widzieliśmy też u nas, kto komunę utwierdzał. Kto wydawał wyroki śmierci na najlepszych Polaków.

Naród polski nie jest mściwy. Jest wychowany na Ewangelii Miłości, na Przebaczeniu.

Na zwyciężaniu zła ? dobrem.

Nasze zwycięstwa *%#)!& I Rzeczypospolitej, dokonywały się nie na polu oręża, ale na polu ducha. Może też nic dziwnego, że dziś tak uderzyła komuna i ta nacja, jedna z tych mniejszościowych w Kościół w katolicki, zamiast wdzięczności.

Gdyby tak rabini żydowscy wsławili się dla narodu, jakże by im pomniki stawiano. Jakże by im drogi otwierano do wszystkich instytucji.

Ale wdzięczności kościołowi katolickiemu, który na to zasłużył ? nie ma. Kościół katolicki w Polsce, zawsze był z narodem. I z tym narodem jest. I nigdy po władzę nie sięgał i nie sięga, bo cieszy się, jeśli ten naród polski, katolicki, może być wolny i może szczęście budować.

Kościół jest tą siłą duchową, która ożywiała ten naród i ożywiać będzie. Święcimy dziś krzyże, które były obalane w przeszłości. Które były niszczone. Powracamy do korzeni naszej historii.


Bo tego Krzyża, nigdy nie zwyciężą. I ludzi Naznaczonych, tym Krzyżem, nigdy nie pokonają.




W miejsce dawnego żołnierza Polski Ludowej ? dziś żołnierza Rzeczypospolitej Polskiej, że to będzie trwałe.

I ta Solidarność - Polska, ona się wzmocni. I ona dopiero, da przyszłość III Rzeczypospolitej.


***

Ledwo oczy zamknął ŚP. A.Drętkiewicz a wszystko , co zbudował jest niszczone SYSTEMOWO.
Hieny i szakale , rzuciły się na DOM DARMSTADT.
W ciągu niewielkiego czasu zlikwidowano wszystko co
UTWORZYLI WIZJONERZY DOBRA I ZGODY MIĘDZY NARODAMI.


Brak podtrzymania Tradycji IDEI Ojców Założycieli TNP, lansowanie komunizmu, spowodowało upadek TNP.

Hieny i szakale czekały w pogotowiu aby rozerwać i zniszczyć kolejne Dziedzictwo Polskości????..

Jak mówił Prezes PUL, Tadeusz Kaczyński , sprano nam mózgi?

Istnieje dwuwładza, niszcząca naszą Ojczyznę.
Dawni płocczanie, wymarli, wykruszyli się. Pozostało niewielu.
W większości istnieją Neo mieszkańcy a proces integracji w Płockiem, jako Jednorodność Duszy i Materii trwa mniej więcej.. 309 lat??..

Wprano inne potrzeby. janczarów. Ciepła woda , jadło i pęd do przodu , przed siebie ?donikąd.
Czytamy przecież; .po co Bohaterzy, Pomniki, Pamięć , Tradycja??.Jak chciała mniejszość , ..tak uczyniono.

Nie istnieje żadna partia , struktura, Tworząca Ciągłość Tradycji, Polskości, Dziejów Naszego Narodu??

?W DNIU WYBORÓW = GŁOSY????.POTEM NIC.
Nie ma na kogo głosować.
??..Ludowi wszystko jedno i na to, liczą ci, KTÓRZY ZAPOMNIELI O POLSCE I NARODZIE.















16:40, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do zenonado zenona

4 0

przesadziłeś z tym uwielbieniem dla drętwego i metzgera a już gloryfikowanie solidarności do poziomu Zbawiciela to rzecz niewybaczalna. Jeśli chodzi o bibliotekę to jest to kwestia cywilizacyjna , tam gdzie nie ma bibliotek nie ma cywilizacji , Dla objaśnienia biblioteka to nie jest wypożyczalnia książek . Ja nie twierdzę że linia kolejowa jest zagrożeniem rozwoju ale że jest przypieczętowaniem prowincjonalizmu i satelitarnej funkcji dla metropolii. Płock powinien wspierać rozwój na własnych atutach a nie stać się zasobem dojeżdżających do warszawy ( "małe żydowskie miasteczko na niemiecko rosyjskim pograniczu" jak pisał Mackiewicz ) do roboty i kolejną "sypialnią". My się mamy sami umacniać a nie wzmacniać metropolię ( buahaha) . Zenuś czytaj ze zrozumieniem proszę. 18:32, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jeszcze zapomniałemjeszcze zapomniałem

2 0

największe prosperity biblioteka i TNP przeżywało za komucha Chojnackiego , rzecz była w tym że on potrafił załatwiać kasę dla biblioteki i TNP. Rzecz nie w ideologii a skuteczności . Kruchy jest komuchem nieskutecznym ot co. 18:35, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

0 1

do zenona18:32, 15.09.2018

1 0

przesadziłeś z tym uwielbieniem dla drętwego i metzgera a już gloryfikowanie solidarności do poziomu Zbawiciela to rzecz niewybaczalna. Jeśli chodzi o bibliotekę to jest to kwestia cywilizacyjna , tam gdzie nie ma bibliotek nie ma cywilizacji.......................koniec cytatu.

Obrzydliwie czytać. Pogarda do Człowieka, który niósł Dobro.

Jak wypowiadał się Żyd z Warszawy............Polacy to białko........

Nie posiadasz cech kultury bo i skąd. Walenie jak młotem w Polaka, zwierzęcia, wg was.
Walisz bo was ochrania Prokuratura Płocka i Policja Płocka. Nadludzie poza polskim Prawem.

Uważam , że piszesz aby podkreślić swoją władzę nad Prokuratorami, Policją, która potulnie wykonuje wasze polecania i możliwości bezkarnego poniżania Polaków.

Osobiście uważam ,że Solidarność, została uruchomiona przez żydowski KOR i 5 tysięcy Agentów Mosadu.

Przypominam , ze istnieje RODO, które łamiecie ,z uwagi na ORGANA PŁOCKIE was ochraniające. 19:37, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OnOn

4 3

Oby nie zwolenniczka dobrej zmiany ! 00:24, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do z.d.do z.d.

1 0

z tą solidarnością pełna zgoda , można się jedynie spierać co do liczby agentów, tego czyi oni byli by nie wspomnieć o pożytecznych idiotach . Takich się zawsze znajdzie wielu , tym więcej im mniej w życiu przeczytali , dlatego tak ważne są biblioteki. 09:07, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone