REKLAMA

Jak odnieść sukces w e-commerce? – 3 zasady promocji w internecie

11:18, 26.07.2017 | artykuł sponsorowany
REKLAMA
Skomentuj
Fot. materiał partnera

Internet, daje nam bardzo duże pole możliwości. Obecnie, to właśnie przy jego pomocy kontaktujemy się ze znajomymi, sprawdzamy wiadomości czy...Sprzedajemy własne produkty. Ten ostatni aspekt, wiąże się także nierozerwalnie z promocją własnej firmy w Sieci. Przecież nikt nie kupi naszych produktów czy tez nie skorzysta z naszych usług, jeśli zwyczajnie nie będzie wiedział, że nasza firma czy strona internetowa w ogóle istnieje. Jak zatem skutecznie ją wypromować? Jak dotrzeć do możliwie najszerszego grona odbiorców? Odpowiedzi na te pytania, znajdziecie państwo w poniższym artykule.

1) Content marketing to podstawa

Kiedy mówimy o prowadzeniu firmy w Sieci, nie możemy w żaden sposób pomijać takich aspektów, jak właśnie promocja. Promowanie firmy w Sieci, możemy jednak wykonywać na wiele różnych sposobów. Ważne jest to, aby robić to mądrze. Wyszukiwarki są bowiem bardzo surowe, jeśli chodzi o treści promowane w Sieci. Warto jest zatem pomyśleć, jak prowadzić działania marketingowe w taki sposób, aby były one dobrze ocenione przez wyszukiwarki. Jednym z najlepszych sposobów na wypromowanie własnej strony, jest tworzenie content marketingu. Google ceni sobie dobrej jakości treści. Musimy zatem w pierwszej kolejności położyć nacisk na to, aby promocja naszej marki w Sieci, była oparta właśnie na tym. Stworzenie wysokiej jakości artykułu poradnikowego na firmowym blogu to bardzo dobry pomysł. Kreujemy wówczas nasz wizerunek jako eksperta w danej branży. W dalszej perspektywie, jeśli oczywiście tekst ma odpowiednią jakość, Google pokaże go w naturalnych wynikach wyszukiwania, kiedy ktoś będzie szukał treści związanych z naszą branżą. Od odwiedzenia naszego artykułu do momentu trafienia na stronę z naszymi produktami czy usługami, droga jest już bardzo krótka.

To, co też jest podstawą content marketingu, to oczywiście blogi specjalistyczne. Szacuje się, że ponad 37% użytkowników Sieci, zanim zdecyduje się na zakup konkretnego produktu, szuka o nim opinii właśnie na blogach specjalistycznych.

W przypadku tworzenia kampanii opartej na content marketingu, warto jest też pomyśleć o stworzeniu landing-page'a, który będzie, potocznie rzecz ujmując, sprzedawał nasz produkt. Zastosowanie takiego modelu kampanii, sprawia, że konwersja wzrasta średnio o 25%.

Ciekawostką jest też fakt, że obecnie z około 25 000 000 Polaków korzysta z Internetu, zaś wyszukiwarką Google, posługuje się miesięcznie około 24 000 000. Tym samym, jeśli rzeczywiście chcemy zacząć sprzedawać swoje produkty, Internet oraz kampanie prowadzone właśnie w Sieci, wydają się być do tego idealnym miejscem.

2) Social media to potęga

Innym, niemniej kluczowym aspektem, jeśli chodzi o wypromowanie naszej marki w Sieci, jest prowadzenie kanałów powiązanych z naszą marką w Social Media. Nie ma co się oszukiwać – z Facebooka czy Twittera korzysta bardzo duża rzesza ludzi. Prowadząc fan page na Facebooku powiązany z naszą firmą, jesteśmy w stanie w bardzo prosty sposób dotrzeć do takiego grona odbiorców, które może okazać się grupą osób potencjalnie zainteresowaną kupnem naszych produktów. Publikowanie treści contentowych na kanałach social media, to nie tylko element kreowania naszego wizerunku jako specjalisty, ale też tworzenie zaangażowanej społeczności. Jeśli uda nam się taką społeczność stworzyć, do przekształcenia jej w grono naszych klientów, jest już bardzo niedaleka droga.

3) SEO dodaje skrzydeł...

...SEO czyli pozycjonowanie stron zwiększa liczbę odsłon naszej strony. Jednym z najbardziej podstawowych działań, które mogą wspomagać generowanie ruchu na naszej stronie jest wdrożenie SEO ( z ang. Search Engine Optimization. To szereg różnego rodzaju działań na stronie ( zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych) które mają na celu wywindowanie widoczności naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania. Na dobrze stworzone SEO składa się kilka czynników, jednakże tym, który jest tutaj najważniejszy, to dobór fraz i słów kluczowych, które będą definiowały zawartość naszej strony. To trochę jak adresowanie listu. Jeśli chcemy, aby naszym potencjalnym klientem stała się osoba, która szuka dobrego mechanika, to trzeba wysłać do niej odpowiednią wiadomość z informacją o tym, ze my tym mechanikiem jesteśmy. Kiedy taka osoba wpisze frazę powiązaną z naszą branżą, Google (zakładając, że strona jest dobrze przygotowana pod względem SEO) pokaże takiemu użytkownikowi naszą witrynę. Jest także spora szansa na to, że jeśli użytkownik wejdzie na naszą stronę i zobaczy dobry content, to zwyczajnie zdecyduje się na zakup naszych produktów czy usług.

Możliwości na skuteczną promocję naszej firmy w Sieci, jest bardzo dużo. Ważne jest jednak przede wszystkim to, aby wszelkie działania z nią związane, prowadzić mądrze i odpowiedzialnie. Kiedy nieumiejętnie wykonamy choćby jeden z powyżej opisanych aspektów, możemy sobie wyrządzić takimi działaniami więcej szkody, aniżeli pożytku. Jeśli zatem nie do końca wiemy, jak stworzyć dobry content czy dobrać frazy kluczowe – nie bójmy się skorzystać z pomocy specjalistów w tym aspekcie.

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© portalplock.pl | Prawa zastrzeżone | 2017